L’Hospital Clínic de València duplicarà els seus llits amb una inversió de 110 milions d’euros

 

La Generalitat ha iniciat la primera de les tres fases de reforma i ampliació de l’Hospital Clínic de València, en les que s’invertiran uns 110 milions d’euros i permetran duplicar la seua capacitat: de 67.000 m² actuals a 108.000, de 495 a 966 llits (aforament màxim), de 19 a 25 quiròfans i de 33 a 66 llits d’UCI.

 

«Amb esta inversió, l’Hospital Clínic de València es convertirà en un dels centres sanitaris de referència de tota Espanya», ha assenyalat el president, Ximo Puig, en l’acte de presentació d’estes obres, en el que ha estat acompanyat per la consellera de Sanitat, Ana Barceló, i la vicealcaldessa, Sandra Gómez.

 

L’ampliació de l’Hospital Clínic de València en l’antiga Facultat d’Agrònoms

Les obres s’inicien, ha recordat Barceló, amb la demolició de la part posterior de l’edifici de l‘antiga escola d’enginyers tècnics agrònoms, tres anys després que el Consell adquirira este espai a la Universitat Politècnica de València.

 

Les obres, dividides en tres fases, suposaran un desemborsament per al Consell de 94 milions d’euros, una xifra que ascendirà fins als 110 milions si es té en compte l’equipament sanitari que serà necessari adquirir.

 

La directora general d’Infraestructures, Carmelina Pla, ha explicat que la primera de les fases, que ja s’ha activat, consistix en la construcció d’un nou edifici de cinc altures, de 12.900 metres quadrats que disposarà de 132 habitacions, 120 de les que podran ser ocupades per dos pacients si fora necessari, en les plantes 3, 4 i 5, a més de 37 llits d’UCI en box aïllats. Esta fase té un cost de 30 milions d’euros i les obres, que ja s’han iniciat, s’espera que estiguen concloses en 2021.

 

Segona i tercera fase

La segona fase, que es fa de manera paral·lela a la primera, implica la reforma de l’antiga seu de l’escola d’enginyers tècnics agrícoles -es preserva el volum i els patis d’aquest edifici dels anys 60- perquè aculla les consultes externes i allibere espai en els edificis actuals.

 

A demés, este espai acollirà un hospital de dia per a malalts oncològics amb 88 places. Esta segona fase té un cost de 36 milions d’euros i estarà conclosa en 24 mesos.

 

La tercera fase suposarà la reforma de l’actual edifici que acull les consultes externes (per a on passen 360.000 persones a l’any), per a convertir-lo en un espai d’hospitalització de nou plantes i 136 habitacions individuals (podran acollir fins a 272 llits en cas que siga necessari). Esta fase no s’iniciarà fins que no es produïsca el trasllat de les consultes externes al nou edifici, previsiblement en 2023.

Últimes notícies

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.

Hosbec alerta que pujar l’IVA turístic seria com posar-se aranzels a un mateix

La patronal hotelera Hosbec rebutja qualsevol pujada de l’IVA en allotjament i restauració, adverteix de la pèrdua de competitivitat internacional i subratlla l’impacte sobre ocupació i inversió a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca alerta de danys irreparables al camp valencià pels retalls de la UE en la PAC

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, advertix a Brussel·les que els possibles retalls en els fons de la futura PAC podrien causar danys irreparables al camp valencià i reclama protecció per a joves, jubilats i sectors clau com la ceràmica.

Els sindicats reclamen a Educació el document final abans de tornar a negociar la vaga docent

STEPV, CCOO i UGT demanen a la Conselleria d'Educació que els remeta el text complet amb els huit punts de l'acord abans de la reunió d'este divendres a les 14.00 hores per a abordar la vaga indefinida del professorat públic.

Pérez Llorca espera que la nova proposta siga solvent per a posar fi a la vaga docent

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, confia que el nou oferiment que el Consell farà este divendres als sindicats de professorat valencià siga tècnicament solvent i suficient per a desconvocar la vaga indefinida que ja porta dinou dies. La proposta arribarà sense detalls avançats i enmig de la divisió sindical, especialment pel bloqueig en matèria retributiva.

La criminalitat puja un 4,7 % en el primer trimestre a la Comunitat Valenciana

La criminalitat creix un 4,7 % a la Comunitat Valenciana entre gener i març respecte a 2025, per damunt de la mitjana estatal de l’1 %, amb augments especials en homicidis, segrests i delictes sexuals.