L’Hospital Clínic de València duplicarà els seus llits amb una inversió de 110 milions d’euros

 

La Generalitat ha iniciat la primera de les tres fases de reforma i ampliació de l’Hospital Clínic de València, en les que s’invertiran uns 110 milions d’euros i permetran duplicar la seua capacitat: de 67.000 m² actuals a 108.000, de 495 a 966 llits (aforament màxim), de 19 a 25 quiròfans i de 33 a 66 llits d’UCI.

 

«Amb esta inversió, l’Hospital Clínic de València es convertirà en un dels centres sanitaris de referència de tota Espanya», ha assenyalat el president, Ximo Puig, en l’acte de presentació d’estes obres, en el que ha estat acompanyat per la consellera de Sanitat, Ana Barceló, i la vicealcaldessa, Sandra Gómez.

 

L’ampliació de l’Hospital Clínic de València en l’antiga Facultat d’Agrònoms

Les obres s’inicien, ha recordat Barceló, amb la demolició de la part posterior de l’edifici de l‘antiga escola d’enginyers tècnics agrònoms, tres anys després que el Consell adquirira este espai a la Universitat Politècnica de València.

 

Les obres, dividides en tres fases, suposaran un desemborsament per al Consell de 94 milions d’euros, una xifra que ascendirà fins als 110 milions si es té en compte l’equipament sanitari que serà necessari adquirir.

 

La directora general d’Infraestructures, Carmelina Pla, ha explicat que la primera de les fases, que ja s’ha activat, consistix en la construcció d’un nou edifici de cinc altures, de 12.900 metres quadrats que disposarà de 132 habitacions, 120 de les que podran ser ocupades per dos pacients si fora necessari, en les plantes 3, 4 i 5, a més de 37 llits d’UCI en box aïllats. Esta fase té un cost de 30 milions d’euros i les obres, que ja s’han iniciat, s’espera que estiguen concloses en 2021.

 

Segona i tercera fase

La segona fase, que es fa de manera paral·lela a la primera, implica la reforma de l’antiga seu de l’escola d’enginyers tècnics agrícoles -es preserva el volum i els patis d’aquest edifici dels anys 60- perquè aculla les consultes externes i allibere espai en els edificis actuals.

 

A demés, este espai acollirà un hospital de dia per a malalts oncològics amb 88 places. Esta segona fase té un cost de 36 milions d’euros i estarà conclosa en 24 mesos.

 

La tercera fase suposarà la reforma de l’actual edifici que acull les consultes externes (per a on passen 360.000 persones a l’any), per a convertir-lo en un espai d’hospitalització de nou plantes i 136 habitacions individuals (podran acollir fins a 272 llits en cas que siga necessari). Esta fase no s’iniciarà fins que no es produïsca el trasllat de les consultes externes al nou edifici, previsiblement en 2023.

Últimes notícies

València proposa Ferran Torres i Grimaldo com a fills adoptius de la ciutat

L’Ajuntament de València ha proposat distingir Ferran Torres i Alejandro Grimaldo com a fills adoptius i Fátima Diame i José Ballester com a fills predilectes en els Honors i Distincions de 2026, que es lliuraran el 6 d’octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.

Saint-Supéry tria València Basket per créixer en l’Eurolliga

Mario Saint-Supéry ha explicat que ha triat València Basket per competir en l’Eurolliga, estar prop de casa i seguir creixent com a jugador. El base ha destacat el fitxatge de Mirotic i la confiança en el projecte abans de la Supercopa Endesa.

Alicant tancarà els parcs municipals dijous per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant ha anunciat que clausurarà tots els parcs públics municipals dijous davant l’alerta taronja per pluges i groga per tempestes decretada per Aemet al litoral sud.

Alerta taronja per fortes pluges en tota la província de València i litoral d’Alacant

El Centre de Coordinació d'Emergències ha decretat alerta taronja per fortes pluges este dimecres a l'interior i litoral nord de València i al sud de Castelló, i l'avís s'estendrà dijous al litoral d'Alacant i al litoral sud de València.

Nova campanya de la Generalitat per a deixar de normalitzar la prostitució

La Generalitat ha llançat la campanya 'La prostitución vive aquí' per a conscienciar la ciutadania que la prostitució és violència contra les dones i frenar-ne la demanda en la Comunitat Valenciana.

Sis anys de presó per violar una dona en una vivenda de Vinaròs

La Audiencia Provincial de Castelló ha imposat sis anys de presó a un home per violar una dona en la seua vivenda de Vinaròs en 2021, i tres anys més de presó a un amic seu com a còmplice.

Els plats preparats prenen força: del producte a les solucions en el supermercat

La reducció del tamany de les llars, l’envelliment i la falta de temps han impulsat una nova generació de plats preparats i han transformat el paper del supermercat, que passa de vendre productes a oferir solucions basades en salut, sabor i conveniència.

José Luis Vera nega davant el jutge haver cobrat en negre en el cas Azud

L’advocat José Luis Vera ha tornat a declarar davant el Jutjat d’Instrucció número 13 de València pel cas Azud i ha negat haver cobrat en negre o haver tingut vincles amb el PSPV-PSOE, en una macrocausa que tanca nou anys d’instrucció amb 38 processats.