L’Hospital Clínic de València duplicarà els seus llits amb una inversió de 110 milions d’euros

 

La Generalitat ha iniciat la primera de les tres fases de reforma i ampliació de l’Hospital Clínic de València, en les que s’invertiran uns 110 milions d’euros i permetran duplicar la seua capacitat: de 67.000 m² actuals a 108.000, de 495 a 966 llits (aforament màxim), de 19 a 25 quiròfans i de 33 a 66 llits d’UCI.

 

«Amb esta inversió, l’Hospital Clínic de València es convertirà en un dels centres sanitaris de referència de tota Espanya», ha assenyalat el president, Ximo Puig, en l’acte de presentació d’estes obres, en el que ha estat acompanyat per la consellera de Sanitat, Ana Barceló, i la vicealcaldessa, Sandra Gómez.

 

L’ampliació de l’Hospital Clínic de València en l’antiga Facultat d’Agrònoms

Les obres s’inicien, ha recordat Barceló, amb la demolició de la part posterior de l’edifici de l‘antiga escola d’enginyers tècnics agrònoms, tres anys després que el Consell adquirira este espai a la Universitat Politècnica de València.

 

Les obres, dividides en tres fases, suposaran un desemborsament per al Consell de 94 milions d’euros, una xifra que ascendirà fins als 110 milions si es té en compte l’equipament sanitari que serà necessari adquirir.

 

La directora general d’Infraestructures, Carmelina Pla, ha explicat que la primera de les fases, que ja s’ha activat, consistix en la construcció d’un nou edifici de cinc altures, de 12.900 metres quadrats que disposarà de 132 habitacions, 120 de les que podran ser ocupades per dos pacients si fora necessari, en les plantes 3, 4 i 5, a més de 37 llits d’UCI en box aïllats. Esta fase té un cost de 30 milions d’euros i les obres, que ja s’han iniciat, s’espera que estiguen concloses en 2021.

 

Segona i tercera fase

La segona fase, que es fa de manera paral·lela a la primera, implica la reforma de l’antiga seu de l’escola d’enginyers tècnics agrícoles -es preserva el volum i els patis d’aquest edifici dels anys 60- perquè aculla les consultes externes i allibere espai en els edificis actuals.

 

A demés, este espai acollirà un hospital de dia per a malalts oncològics amb 88 places. Esta segona fase té un cost de 36 milions d’euros i estarà conclosa en 24 mesos.

 

La tercera fase suposarà la reforma de l’actual edifici que acull les consultes externes (per a on passen 360.000 persones a l’any), per a convertir-lo en un espai d’hospitalització de nou plantes i 136 habitacions individuals (podran acollir fins a 272 llits en cas que siga necessari). Esta fase no s’iniciarà fins que no es produïsca el trasllat de les consultes externes al nou edifici, previsiblement en 2023.

Últimes notícies

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.