L’Hospital Clínic de València duplicarà els seus llits amb una inversió de 110 milions d’euros

 

La Generalitat ha iniciat la primera de les tres fases de reforma i ampliació de l’Hospital Clínic de València, en les que s’invertiran uns 110 milions d’euros i permetran duplicar la seua capacitat: de 67.000 m² actuals a 108.000, de 495 a 966 llits (aforament màxim), de 19 a 25 quiròfans i de 33 a 66 llits d’UCI.

 

«Amb esta inversió, l’Hospital Clínic de València es convertirà en un dels centres sanitaris de referència de tota Espanya», ha assenyalat el president, Ximo Puig, en l’acte de presentació d’estes obres, en el que ha estat acompanyat per la consellera de Sanitat, Ana Barceló, i la vicealcaldessa, Sandra Gómez.

 

L’ampliació de l’Hospital Clínic de València en l’antiga Facultat d’Agrònoms

Les obres s’inicien, ha recordat Barceló, amb la demolició de la part posterior de l’edifici de l‘antiga escola d’enginyers tècnics agrònoms, tres anys després que el Consell adquirira este espai a la Universitat Politècnica de València.

 

Les obres, dividides en tres fases, suposaran un desemborsament per al Consell de 94 milions d’euros, una xifra que ascendirà fins als 110 milions si es té en compte l’equipament sanitari que serà necessari adquirir.

 

La directora general d’Infraestructures, Carmelina Pla, ha explicat que la primera de les fases, que ja s’ha activat, consistix en la construcció d’un nou edifici de cinc altures, de 12.900 metres quadrats que disposarà de 132 habitacions, 120 de les que podran ser ocupades per dos pacients si fora necessari, en les plantes 3, 4 i 5, a més de 37 llits d’UCI en box aïllats. Esta fase té un cost de 30 milions d’euros i les obres, que ja s’han iniciat, s’espera que estiguen concloses en 2021.

 

Segona i tercera fase

La segona fase, que es fa de manera paral·lela a la primera, implica la reforma de l’antiga seu de l’escola d’enginyers tècnics agrícoles -es preserva el volum i els patis d’aquest edifici dels anys 60- perquè aculla les consultes externes i allibere espai en els edificis actuals.

 

A demés, este espai acollirà un hospital de dia per a malalts oncològics amb 88 places. Esta segona fase té un cost de 36 milions d’euros i estarà conclosa en 24 mesos.

 

La tercera fase suposarà la reforma de l’actual edifici que acull les consultes externes (per a on passen 360.000 persones a l’any), per a convertir-lo en un espai d’hospitalització de nou plantes i 136 habitacions individuals (podran acollir fins a 272 llits en cas que siga necessari). Esta fase no s’iniciarà fins que no es produïsca el trasllat de les consultes externes al nou edifici, previsiblement en 2023.

Últimes notícies

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.

Corberán es marca com a repte portar el València a Europa sense perdre de vista els objectius

Carlos Corberán ha aclarit abans del debut a Mestalla que l’objectiu marcat és millorar la temporada passada, encara que admet que somia amb classificar el València CF per a competició europea. El tècnic ha destacat que el vestidor té la il·lusió posada en Europa, però ha remarcat que el que compta són els fets.