L’Hospital Clínic de València duplicarà els seus llits amb una inversió de 110 milions d’euros

 

La Generalitat ha iniciat la primera de les tres fases de reforma i ampliació de l’Hospital Clínic de València, en les que s’invertiran uns 110 milions d’euros i permetran duplicar la seua capacitat: de 67.000 m² actuals a 108.000, de 495 a 966 llits (aforament màxim), de 19 a 25 quiròfans i de 33 a 66 llits d’UCI.

 

«Amb esta inversió, l’Hospital Clínic de València es convertirà en un dels centres sanitaris de referència de tota Espanya», ha assenyalat el president, Ximo Puig, en l’acte de presentació d’estes obres, en el que ha estat acompanyat per la consellera de Sanitat, Ana Barceló, i la vicealcaldessa, Sandra Gómez.

 

L’ampliació de l’Hospital Clínic de València en l’antiga Facultat d’Agrònoms

Les obres s’inicien, ha recordat Barceló, amb la demolició de la part posterior de l’edifici de l‘antiga escola d’enginyers tècnics agrònoms, tres anys després que el Consell adquirira este espai a la Universitat Politècnica de València.

 

Les obres, dividides en tres fases, suposaran un desemborsament per al Consell de 94 milions d’euros, una xifra que ascendirà fins als 110 milions si es té en compte l’equipament sanitari que serà necessari adquirir.

 

La directora general d’Infraestructures, Carmelina Pla, ha explicat que la primera de les fases, que ja s’ha activat, consistix en la construcció d’un nou edifici de cinc altures, de 12.900 metres quadrats que disposarà de 132 habitacions, 120 de les que podran ser ocupades per dos pacients si fora necessari, en les plantes 3, 4 i 5, a més de 37 llits d’UCI en box aïllats. Esta fase té un cost de 30 milions d’euros i les obres, que ja s’han iniciat, s’espera que estiguen concloses en 2021.

 

Segona i tercera fase

La segona fase, que es fa de manera paral·lela a la primera, implica la reforma de l’antiga seu de l’escola d’enginyers tècnics agrícoles -es preserva el volum i els patis d’aquest edifici dels anys 60- perquè aculla les consultes externes i allibere espai en els edificis actuals.

 

A demés, este espai acollirà un hospital de dia per a malalts oncològics amb 88 places. Esta segona fase té un cost de 36 milions d’euros i estarà conclosa en 24 mesos.

 

La tercera fase suposarà la reforma de l’actual edifici que acull les consultes externes (per a on passen 360.000 persones a l’any), per a convertir-lo en un espai d’hospitalització de nou plantes i 136 habitacions individuals (podran acollir fins a 272 llits en cas que siga necessari). Esta fase no s’iniciarà fins que no es produïsca el trasllat de les consultes externes al nou edifici, previsiblement en 2023.

Últimes notícies

Pedro Martínez fa història com a tècnic amb més partits al València Basket

Pedro Martínez es convertix en l'entrenador amb més partits dirigits del València Basket en l'ACB i completa una nit de rècords per al club taronja en la Lliga Endesa.

El València Basket reforça el seu domini a Espanya amb set dels últims nou títols

El València Basket conquista la Copa de la Reina davant el Hozono Global Jairis i confirma un cicle guanyador amb set dels últims nou títols nacionals disputats en tres temporades.

El València Basket prolonga el seu domini amb una altra Copa de la Reina

El València Basket conquista la Copa de la Reina després de véncer al Hozono Global Jairis i reforça una etapa de domini en el bàsquet espanyol amb set dels últims nou títols nacionals.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de remuntar al Hozono Global Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada després de remuntar 14 punts al Hozono Global Jairis i véncer 70-65 en una final de ratxes i màxima tensió.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de superar al Hozono Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada en imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final igualada.

València Basket firma una sòlida victòria a Burgos després d’un gran tercer quart

València Basket es va imposar al Sant Pau Burgos per 74-79 després de trencar el partit en el tercer quart i controlar la reacció final del conjunt local.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina en véncer al Hozono Jairis

El València Basket s'adjudica per segona vegada la Copa de la Reina després d'imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final ajustada en la qual el vigent campió no va poder revalidar el títol.

El vent provoca un accident per la caiguda d’un arbre entre La Barona i les Useres

El fort vent obliga els bombers de Castelló i València a efectuar més d'un centenar d'intervencions, inclosa un accident de trànsit per la caiguda d'un arbre entre La Barona i les Useres.