Els hospitals valencians registren un rècord històric de donació d’òrgans

Hospital La Fe de Valencia

Imatge d’arxiu de l’Hospital La Fe | Europa Press

 

Els hospitals valencians han batut el seu rècord històric de donació d’òrgans amb 255 donants en 2019, fet que suposa un 6,7% més que en l’any anterior. A demés, l’any passat es van fer 552 trasplantaments en tot el territori valencià i altres 50 en altres autonomies amb òrgans procedents d’este territori.

 

La Conselleria de Sanitat ha recalcat que les dades d’activitat en trasplantaments i donacions este 2019 tenen un saldo «molt positiu». Amb 255 donants, la taxa de donació es va situar l’any passat en 51,4 donants per milió de població, per damunt de la mitjana nacional (48,9), amb el que s’ha batut un rècord històric de donació en el territori valencià, amb un augment del 6,7%,

 

Durant l’any 2019, el 90% de les famílies valencianes van dir sí a la donació davant del 89,2% de 2018. L’objectiu del pla Estratègic del 2016 era incrementar la donació d’òrgans en un 10% i en data de hui s’ha incrementat ja un 24%.

 

L’hospital que major número de donacions va registrar l’any passat va ser l’Hospital General d’Alacant, amb un total de 40 donants, seguit de la Fe, amb 34. L’Hospital Clínic de València va registrar 29 donacions i en l’Hospital General de Castelló es van produir 33 donacions, amb una taxa de 64 donants per milió de població i que ha fet que es convertisca en una de les províncies amb major índex de donació del territori de l’Estat, tot i ser un centre hospitalari en el que no es fan trasplantaments.

 

Dels 255 donants d’òrgans de donant cadàver registrats en 2019 (davant dels 239 en 2018), 68 corresponen a donació en asistòlia (26,6%) i 187 a mort encefàlica. ECMO mòbil (oxigenació per membrana extracorpòria) en 2019 va fer 20 eixides, que van permetre conseguir 40 renyons, 20 fetges i 5 pulmons per a poder ser trasplantats.  «La valenciana és l’única autonomia d’Espanya que ofereix cobertura d’ECMO mòbil en el 100% dels centres», segons explica Rafael Zaragoza, director del Programa de Trasplantaments de la Comunitat Valenciana.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.