Els hospitals valencians registren un rècord històric de donació d’òrgans

Hospital La Fe de Valencia

Imatge d’arxiu de l’Hospital La Fe | Europa Press

 

Els hospitals valencians han batut el seu rècord històric de donació d’òrgans amb 255 donants en 2019, fet que suposa un 6,7% més que en l’any anterior. A demés, l’any passat es van fer 552 trasplantaments en tot el territori valencià i altres 50 en altres autonomies amb òrgans procedents d’este territori.

 

La Conselleria de Sanitat ha recalcat que les dades d’activitat en trasplantaments i donacions este 2019 tenen un saldo «molt positiu». Amb 255 donants, la taxa de donació es va situar l’any passat en 51,4 donants per milió de població, per damunt de la mitjana nacional (48,9), amb el que s’ha batut un rècord històric de donació en el territori valencià, amb un augment del 6,7%,

 

Durant l’any 2019, el 90% de les famílies valencianes van dir sí a la donació davant del 89,2% de 2018. L’objectiu del pla Estratègic del 2016 era incrementar la donació d’òrgans en un 10% i en data de hui s’ha incrementat ja un 24%.

 

L’hospital que major número de donacions va registrar l’any passat va ser l’Hospital General d’Alacant, amb un total de 40 donants, seguit de la Fe, amb 34. L’Hospital Clínic de València va registrar 29 donacions i en l’Hospital General de Castelló es van produir 33 donacions, amb una taxa de 64 donants per milió de població i que ha fet que es convertisca en una de les províncies amb major índex de donació del territori de l’Estat, tot i ser un centre hospitalari en el que no es fan trasplantaments.

 

Dels 255 donants d’òrgans de donant cadàver registrats en 2019 (davant dels 239 en 2018), 68 corresponen a donació en asistòlia (26,6%) i 187 a mort encefàlica. ECMO mòbil (oxigenació per membrana extracorpòria) en 2019 va fer 20 eixides, que van permetre conseguir 40 renyons, 20 fetges i 5 pulmons per a poder ser trasplantats.  «La valenciana és l’única autonomia d’Espanya que ofereix cobertura d’ECMO mòbil en el 100% dels centres», segons explica Rafael Zaragoza, director del Programa de Trasplantaments de la Comunitat Valenciana.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.

L’Acadèmia de Gastronomia reivindica el producte local i el talent jove en els seus premis

Més de 400 persones abrigallen a Castelló la gala de l'Acadèmia de Gastronomia de la Comunitat Valenciana, que estrena premis al producte local i reforça el suport al talent jove.