Els hospitals valencians registren un rècord històric de donació d’òrgans

Hospital La Fe de Valencia

Imatge d’arxiu de l’Hospital La Fe | Europa Press

 

Els hospitals valencians han batut el seu rècord històric de donació d’òrgans amb 255 donants en 2019, fet que suposa un 6,7% més que en l’any anterior. A demés, l’any passat es van fer 552 trasplantaments en tot el territori valencià i altres 50 en altres autonomies amb òrgans procedents d’este territori.

 

La Conselleria de Sanitat ha recalcat que les dades d’activitat en trasplantaments i donacions este 2019 tenen un saldo «molt positiu». Amb 255 donants, la taxa de donació es va situar l’any passat en 51,4 donants per milió de població, per damunt de la mitjana nacional (48,9), amb el que s’ha batut un rècord històric de donació en el territori valencià, amb un augment del 6,7%,

 

Durant l’any 2019, el 90% de les famílies valencianes van dir sí a la donació davant del 89,2% de 2018. L’objectiu del pla Estratègic del 2016 era incrementar la donació d’òrgans en un 10% i en data de hui s’ha incrementat ja un 24%.

 

L’hospital que major número de donacions va registrar l’any passat va ser l’Hospital General d’Alacant, amb un total de 40 donants, seguit de la Fe, amb 34. L’Hospital Clínic de València va registrar 29 donacions i en l’Hospital General de Castelló es van produir 33 donacions, amb una taxa de 64 donants per milió de població i que ha fet que es convertisca en una de les províncies amb major índex de donació del territori de l’Estat, tot i ser un centre hospitalari en el que no es fan trasplantaments.

 

Dels 255 donants d’òrgans de donant cadàver registrats en 2019 (davant dels 239 en 2018), 68 corresponen a donació en asistòlia (26,6%) i 187 a mort encefàlica. ECMO mòbil (oxigenació per membrana extracorpòria) en 2019 va fer 20 eixides, que van permetre conseguir 40 renyons, 20 fetges i 5 pulmons per a poder ser trasplantats.  «La valenciana és l’única autonomia d’Espanya que ofereix cobertura d’ECMO mòbil en el 100% dels centres», segons explica Rafael Zaragoza, director del Programa de Trasplantaments de la Comunitat Valenciana.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’aeroport de Castelló suma sis noves rutes regulars i aconseguix 16 connexions enguany

L'aeroport de Castelló incorpora entre maig i juliol sis noves rutes regulars, aconseguix les 16 connexions programades enguany i reforça la seua aliança amb el sector turístic provincial.

Detingut a Camp de Túria per una ona de robatoris, incendis i la mort de dos gossos

La Guàrdia Civil ha arrestat a un home de 41 anys a què s'atribuïxen sis robatoris amb força en domicilis, diversos incendis provocats i la mort de dos gossos a la comarca de Camp de Túria.

La Generalitat impulsa la licitació del nou edifici de consultes externes de l’Hospital de Sagunt

La Generalitat impulsa la licitació d'un nou edifici de consultes externes a l'Hospital de Sagunt, amb una inversió de 28 milions i prop de 9.500 m² per a ampliar la capacitat assistencial.

Sanitat trau a concurs el transport sanitari en la Comunitat per més de 580 milions

La Conselleria de Sanitat ha licitat el servici de transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana per més de 580 milions, amb un contracte de quatre anys ampliable fins a quasi 858 milions.

Dani Fernández patix un trencament de lligament en el muscle després d’una caiguda en ple concert a València

Dani Fernández patix un trencament de lligament en un muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València. El cantant va haver de parar el xou, però va tornar mitja hora després amb el braç en cabestrell per a acabar l'actuació i serà operat d'urgència.

Sole Giménez defén l’artesania musical enfront de l’amenaça de la intel·ligència artificial

Sole Giménez torna amb Ésser humà, el seu primer disc de temes inèdits en quasi una dècada, i alerta sobre el risc que la intel·ligència artificial substituïsca la creació artesanal.

Pugen les temperatures en la Comunitat Valenciana amb possibles ruixats tempestuosos a l’interior nord

El temps en la Comunitat Valenciana es presenta amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i algun ruixat amb tempesta a la vesprada a l'interior nord, a més de bancs de boira costaners a primeres hores.

Un estudi urgix a gestionar el paisatge per a frenar l’expansió d’espècies invasores

Una investigació del campus de Gandia de la UPV vincula l'abandó agrícola i la proliferació de plantes invasores amb l'expansió del bec de corall senegalés, una au exòtica que altera les comunitats d'aus natives.