10.8 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Els hospitals valencians registren un rècord històric de donació d’òrgans

Hospital La Fe de Valencia

Imatge d’arxiu de l’Hospital La Fe | Europa Press

 

Els hospitals valencians han batut el seu rècord històric de donació d’òrgans amb 255 donants en 2019, fet que suposa un 6,7% més que en l’any anterior. A demés, l’any passat es van fer 552 trasplantaments en tot el territori valencià i altres 50 en altres autonomies amb òrgans procedents d’este territori.

 

La Conselleria de Sanitat ha recalcat que les dades d’activitat en trasplantaments i donacions este 2019 tenen un saldo «molt positiu». Amb 255 donants, la taxa de donació es va situar l’any passat en 51,4 donants per milió de població, per damunt de la mitjana nacional (48,9), amb el que s’ha batut un rècord històric de donació en el territori valencià, amb un augment del 6,7%,

 

Durant l’any 2019, el 90% de les famílies valencianes van dir sí a la donació davant del 89,2% de 2018. L’objectiu del pla Estratègic del 2016 era incrementar la donació d’òrgans en un 10% i en data de hui s’ha incrementat ja un 24%.

 

L’hospital que major número de donacions va registrar l’any passat va ser l’Hospital General d’Alacant, amb un total de 40 donants, seguit de la Fe, amb 34. L’Hospital Clínic de València va registrar 29 donacions i en l’Hospital General de Castelló es van produir 33 donacions, amb una taxa de 64 donants per milió de població i que ha fet que es convertisca en una de les províncies amb major índex de donació del territori de l’Estat, tot i ser un centre hospitalari en el que no es fan trasplantaments.

 

Dels 255 donants d’òrgans de donant cadàver registrats en 2019 (davant dels 239 en 2018), 68 corresponen a donació en asistòlia (26,6%) i 187 a mort encefàlica. ECMO mòbil (oxigenació per membrana extracorpòria) en 2019 va fer 20 eixides, que van permetre conseguir 40 renyons, 20 fetges i 5 pulmons per a poder ser trasplantats.  «La valenciana és l’única autonomia d’Espanya que ofereix cobertura d’ECMO mòbil en el 100% dels centres», segons explica Rafael Zaragoza, director del Programa de Trasplantaments de la Comunitat Valenciana.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.