Els hospitals valencians registren un rècord històric de donació d’òrgans

Hospital La Fe de Valencia

Imatge d’arxiu de l’Hospital La Fe | Europa Press

 

Els hospitals valencians han batut el seu rècord històric de donació d’òrgans amb 255 donants en 2019, fet que suposa un 6,7% més que en l’any anterior. A demés, l’any passat es van fer 552 trasplantaments en tot el territori valencià i altres 50 en altres autonomies amb òrgans procedents d’este territori.

 

La Conselleria de Sanitat ha recalcat que les dades d’activitat en trasplantaments i donacions este 2019 tenen un saldo «molt positiu». Amb 255 donants, la taxa de donació es va situar l’any passat en 51,4 donants per milió de població, per damunt de la mitjana nacional (48,9), amb el que s’ha batut un rècord històric de donació en el territori valencià, amb un augment del 6,7%,

 

Durant l’any 2019, el 90% de les famílies valencianes van dir sí a la donació davant del 89,2% de 2018. L’objectiu del pla Estratègic del 2016 era incrementar la donació d’òrgans en un 10% i en data de hui s’ha incrementat ja un 24%.

 

L’hospital que major número de donacions va registrar l’any passat va ser l’Hospital General d’Alacant, amb un total de 40 donants, seguit de la Fe, amb 34. L’Hospital Clínic de València va registrar 29 donacions i en l’Hospital General de Castelló es van produir 33 donacions, amb una taxa de 64 donants per milió de població i que ha fet que es convertisca en una de les províncies amb major índex de donació del territori de l’Estat, tot i ser un centre hospitalari en el que no es fan trasplantaments.

 

Dels 255 donants d’òrgans de donant cadàver registrats en 2019 (davant dels 239 en 2018), 68 corresponen a donació en asistòlia (26,6%) i 187 a mort encefàlica. ECMO mòbil (oxigenació per membrana extracorpòria) en 2019 va fer 20 eixides, que van permetre conseguir 40 renyons, 20 fetges i 5 pulmons per a poder ser trasplantats.  «La valenciana és l’única autonomia d’Espanya que ofereix cobertura d’ECMO mòbil en el 100% dels centres», segons explica Rafael Zaragoza, director del Programa de Trasplantaments de la Comunitat Valenciana.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.
FILMOTECA D'ESTIU