Els hospitals Vithas d’Alacant usen un test per a diagnosticar el Covid-19 en 15 minuts

 

Els hospitals Vithas d’Alacant incorporen a la seua cartera de servicis un nou test per a diagnosticar el Covid-19 en 15 minuts. Este test ja es troba disponible i a la disposició dels pacients en els dos centres, Vithas Alacant i Vithas Medimar.

 

Esta nova prova diagnòstica permetrà que els professionals sanitaris determinen amb major rapidesa l’existència del virus i conseqüentment disminuïsca la seua propagació, ressalta l’empresa en un comunicat. L’obtenció d’un resultat positiu en 15 minuts permetrà iniciar les pautes terapèutiques i d’aïllament de manera precoç, tant al pacient com al seu entorn pròxim.

 

«Este nou test està especialment dirigit a gran escala, com per exemple escolars o empreses, i a pacients als que calga intervindre amb urgència, ja que permet prendre mesures de seguretat des del primer moment, sense esperes, el que talla el radi de contagi a l’entorn del pacient i de les famílies. No és un substitutiu de la PCR, però ens ajuda a avançar els resultats en el temps i frenar els contagis», ha explicat Xavier Giner, responsable de VithasLab, xarxa de laboratoris de Vithas, en Alacant.

 

Este nou mètode ha sigut creat per la multinacional Abbott i està sent incorporat de manera destacada per diferents servicis públics de salut espanyols. La companyia Abbott ha anunciat que ha rebut la certificació de la Comissió Europea per al seu dispositiu Panbio Covid-19 Ag Rapid Test Device.

Últimes notícies

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.

Luís Castro i Carlos Espí, els pilars de la salvació del Llevant

Luís Castro i Carlos Espí passen de quasi desconeguts a grans referents del Llevant després de firmar una remuntada històrica que assegura la permanència en Primera Divisió.

La comissió de la dana de Les Corts votarà les seues conclusions després d’onze sessions i 32 compareixents

La comissió d'investigació sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 en Les Corts preveu aprovar el dimecres les seues conclusions, després d'onze sessions i 32 compareixences, a partir del dictamen impulsat per PP i Vox.

Dimitrievski es veu encantat al València i deixa la seua renovació en mans del club

El porter Stole Dimitrievski assegura que està encantat al València, recorda que el club pot renovar-li de manera unilateral i confia a seguir mentres es baralla per tornar a Europa.

Detingut a Elx per assaltar la casa d’una dona major fent-se passar per tècnic

Un home de 37 anys va ser detingut a Elx per entrar a la força en la vivenda d'una dona d'avançada edat, després de fer-se passar per tècnic d'internet i sostraure un televisor i joies.