9.7 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Els hospitals Vithas d’Alacant usen un test per a diagnosticar el Covid-19 en 15 minuts

 

Els hospitals Vithas d’Alacant incorporen a la seua cartera de servicis un nou test per a diagnosticar el Covid-19 en 15 minuts. Este test ja es troba disponible i a la disposició dels pacients en els dos centres, Vithas Alacant i Vithas Medimar.

 

Esta nova prova diagnòstica permetrà que els professionals sanitaris determinen amb major rapidesa l’existència del virus i conseqüentment disminuïsca la seua propagació, ressalta l’empresa en un comunicat. L’obtenció d’un resultat positiu en 15 minuts permetrà iniciar les pautes terapèutiques i d’aïllament de manera precoç, tant al pacient com al seu entorn pròxim.

 

«Este nou test està especialment dirigit a gran escala, com per exemple escolars o empreses, i a pacients als que calga intervindre amb urgència, ja que permet prendre mesures de seguretat des del primer moment, sense esperes, el que talla el radi de contagi a l’entorn del pacient i de les famílies. No és un substitutiu de la PCR, però ens ajuda a avançar els resultats en el temps i frenar els contagis», ha explicat Xavier Giner, responsable de VithasLab, xarxa de laboratoris de Vithas, en Alacant.

 

Este nou mètode ha sigut creat per la multinacional Abbott i està sent incorporat de manera destacada per diferents servicis públics de salut espanyols. La companyia Abbott ha anunciat que ha rebut la certificació de la Comissió Europea per al seu dispositiu Panbio Covid-19 Ag Rapid Test Device.

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.