L’hostaleria demana més ajudes a fons perdut en un sector que «es dessagna»

 

El president de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV), Salvador Navarro, ha reclamat este dimarts ajudes a fons perdut, «com en altres països de la Unió Europea», per a un sector que, segons el president de la Federació d’Hostaleria de València, Manuel Espinar, «es dessagna».

 

En una roda de premsa conjunta en la que també ha participat el president de la Federació d’Oci, Turisme i Joc de la Comunitat (Fotur), Víctor Pérez, els hostalers han lamentat que els locals «no arriben al llindar de rendibilitat» i han ressaltat que la nit de final d’any «es farà ‘tardevieja’ en comptes de Nit de cap d’any» a causa de les restriccions de mobilitat.

 

Navarro ha ressaltat que la mitjana d’ajudes directes per part dels països membres de la Unió Europea és d’un 7% del PIB, amb xifres en països com Alemanya de l’11%, mentres que en Espanya, segons ha afirmat Navarro, estes ajudes són del 3%.

 

Espinar ha destacat que des dels hostalers han impulsat la ‘tardevieja’ en comptes de la Nit de cap d’any, a causa de les restriccions, i ha assegurat que tot i reobrir un 95% dels locals, els locals reinicien la seua activitat per a donar «un impuls moral», ja que no s’arriba al llindar de rendibilitat.

Últimes notícies

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.

Sis jornades per a reforçar la resposta municipal davant les inundacions a la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior ha organitzat sis jornades per a tècnics i càrrecs municipals de les tres províncies per a millorar la prevenció i la coordinació davant inundacions abans de l’època de pluges intenses.

Pastor acusa el PSPV de caure en una espiral d’insults i senyalament

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE i la seua direcció valenciana de fomentar una espiral de crispació i insults, arran de la polèmica per un tuit de Vicent Mompó sobre Diana Morant.

Diana Morant descarta deixar el Ministeri i defensa que continua sent útil als valencians

Diana Morant ha descartat, per ara, abandonar el Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats per bolcar-se en la seua candidatura a la Generalitat i defensa que des del Govern central és molt útil per als valencians.

Morant rebutja les disculpes de Mompó i reclama responsabilitats pels insults masclistes

Diana Morant rebutja les disculpes de Vicent Mompó pels insults masclistes que li va dirigir en X i anuncia accions polítiques a través del Consell de les Dones del PSPV-PSOE. La ministra defensa que estes actituds no es poden normalitzar en la política i reclama que el president de la Diputació de València assumisca responsabilitats.

Estrenes i grans musicals al Principal d’Alacant fins a gener de 2027

El Teatre Principal d’Alacant ha avançat la programació entre octubre de 2026 i gener de 2027, amb dos estrenes estatals i dos grans musicals. Les entrades es podran comprar des del 7 de setembre pels canals habituals del teatre.

Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, guardonades als premis de l’empresa familiar d’Alacant

L’AEFA reconeix Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, així com els empresaris Vicente Berbegal i Coral Erum, en la XXXI edició dels seus premis, que se celebrarà el 29 de setembre a Torrevieja.

Més de cent noves startups de Lanzadera impulsen l’eficiència i la digitalització empresarial

Lanzadera ha incorporat 124 noves startups al seu programa d’acceleració a València, centrades en millorar l’eficiència i la digitalització de processos empresarials. Gairebé 9 de cada 10 ja facturen i 4 de cada 10 basen la seua solució en intel·ligència artificial, automatització o robòtica.