Hostalers de Castelló desconvoquen l’obertura d’este dimarts i opten per la via judicial i del «diàleg»

 

Actualització 15/02/2021 a les 16.00 hores. L’Associació Hostalera de la província de Castelló (Ashocas) ha decidit desconvocar l’obertura dels seus locals que havien anunciat per a este dimarts tot i el tancament d’establiments decretat en el territori valencià per la situació del coronavirus, i s’ha inclinat per «optar per la via judicial i de diàleg amb la finalitat de no crear cap desordre públic ni perjuí als seus associats».

 

L’entitat ha presentat un recurs en el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) per a sol·licitar mesures més cautelars contra la decisió de la Generalitat de prorrogar durant 15 dies més les restriccions acordades, entre les que es troba el tancament del sector.

 

D’eixa manera, davant de «la invitació per part del Consell a formar part de la taula de l’hostatgeria este dimarts a on es negociarà la desescalada gradual i la confiança en la imminent resposta de la justícia i en què prospere el recurs presentat», l’associació ha desconvocat l’obertura de locals anunciada el passat 9 de febrer per a este mateix dimarts.

 

El president d’Ashocas, Álvaro Amores, ha destacat que este dimarts l’associació es reunirà amb la consellera de Sanitat, Ana Barceló, i el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, per a presentar-los de nou les seues demandes.

 

L’hostaleria de la província de Castelló obrirà el 16 de febrer com a protesta

L’Associació Hostalera de la província de Castelló (Ashocas) ha anunciat que el sector obrirà en la província dimarts que ve, 16 de febrer, com a protesta per les mesures imposades per la Generalitat Valenciana per a frenar l’avanç de la pandèmia.

 

Segons ha explicat Ashocas en un comunicat, l’hostaleria està disgustada pel que consideren unes mesures «sense sentit» després de més de vint dies tancats i «amb els contagis en augment sent líders al país», ha decidit fer un pas al capdavant i obrir els seus negocis el pròxim 16 de febrer en el seu horari normal.

 

«Obrirem amb totes les mesures de seguretat com hem fet fins ara, l’hostaleria és l’únic sector que ha tancat els seus negocis per responsabilitat només quan un dels seus treballadors ha donat o ha estat en contacte amb un positiu», ha apuntat.

 

Conviden a altres associacions a sumar-se a la iniciativa

Des de l’associació provincial creuen que ha quedat «clarament provat» que ells no són responsables de la «incompetència» del Govern valencià, i és per això que ja «no aguanten més». «Ximo Puig no té ni un sol argument per a continuar acusant-nos ni per a mantindre’ns ni un sol dia més en esta situació, si hem d’esperar que l’índex de contagi estiga per davall de 100 a l’estiu encara no haurem obert», ha afegit.

 

Els hostalers han subratllat que no tolerarem més injustícies, això és «confiscació» dels seus drets, béns i fons de comerç, perquè -han dit- ni els rescaten ni els ajuden, i han apuntat que la millor ajuda és que els deixen treballar. L’entitat ha elaborat un manifest que confirma la seua decisió d’obrir i que recull el que ells consideren que són moltes de les causes reals de la situació actual.

 

A la protesta s’uniran hostalers de tota la província que formen part de l’entitat, però, a demés, Ashocas ha convidat que se sumen a altres associacions de la província i del territori valencià.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El travesser i el VAR frenen al Llevant davant un Getafe que seguix amb vida

El Llevant va acariciar el gol amb un tret al travesser de Kareem Tunde i va veure com el VAR anul·lava una expulsió i una miqueta en un 0-0 que manté viu al Getafe.

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.

Tres anys i deu mesos de presó per cremar el cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai

L'Audiència d'Alacant condemna a un home a tres anys i deu mesos de presó per incomplir de forma reiterada una orde d'allunyament i calar foc al cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai, a més d'imposar-li una indemnització econòmica.

La Comunitat Valenciana encadena set mesos liderant la creació de noves empreses

La Comunitat Valenciana registra al febrer un augment interanual del 56,8% en la creació de societats i encadena set mesos consecutius de creixement empresarial.