Hostalers de Castelló desconvoquen l’obertura d’este dimarts i opten per la via judicial i del «diàleg»

 

Actualització 15/02/2021 a les 16.00 hores. L’Associació Hostalera de la província de Castelló (Ashocas) ha decidit desconvocar l’obertura dels seus locals que havien anunciat per a este dimarts tot i el tancament d’establiments decretat en el territori valencià per la situació del coronavirus, i s’ha inclinat per «optar per la via judicial i de diàleg amb la finalitat de no crear cap desordre públic ni perjuí als seus associats».

 

L’entitat ha presentat un recurs en el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) per a sol·licitar mesures més cautelars contra la decisió de la Generalitat de prorrogar durant 15 dies més les restriccions acordades, entre les que es troba el tancament del sector.

 

D’eixa manera, davant de «la invitació per part del Consell a formar part de la taula de l’hostatgeria este dimarts a on es negociarà la desescalada gradual i la confiança en la imminent resposta de la justícia i en què prospere el recurs presentat», l’associació ha desconvocat l’obertura de locals anunciada el passat 9 de febrer per a este mateix dimarts.

 

El president d’Ashocas, Álvaro Amores, ha destacat que este dimarts l’associació es reunirà amb la consellera de Sanitat, Ana Barceló, i el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, per a presentar-los de nou les seues demandes.

 

L’hostaleria de la província de Castelló obrirà el 16 de febrer com a protesta

L’Associació Hostalera de la província de Castelló (Ashocas) ha anunciat que el sector obrirà en la província dimarts que ve, 16 de febrer, com a protesta per les mesures imposades per la Generalitat Valenciana per a frenar l’avanç de la pandèmia.

 

Segons ha explicat Ashocas en un comunicat, l’hostaleria està disgustada pel que consideren unes mesures «sense sentit» després de més de vint dies tancats i «amb els contagis en augment sent líders al país», ha decidit fer un pas al capdavant i obrir els seus negocis el pròxim 16 de febrer en el seu horari normal.

 

«Obrirem amb totes les mesures de seguretat com hem fet fins ara, l’hostaleria és l’únic sector que ha tancat els seus negocis per responsabilitat només quan un dels seus treballadors ha donat o ha estat en contacte amb un positiu», ha apuntat.

 

Conviden a altres associacions a sumar-se a la iniciativa

Des de l’associació provincial creuen que ha quedat «clarament provat» que ells no són responsables de la «incompetència» del Govern valencià, i és per això que ja «no aguanten més». «Ximo Puig no té ni un sol argument per a continuar acusant-nos ni per a mantindre’ns ni un sol dia més en esta situació, si hem d’esperar que l’índex de contagi estiga per davall de 100 a l’estiu encara no haurem obert», ha afegit.

 

Els hostalers han subratllat que no tolerarem més injustícies, això és «confiscació» dels seus drets, béns i fons de comerç, perquè -han dit- ni els rescaten ni els ajuden, i han apuntat que la millor ajuda és que els deixen treballar. L’entitat ha elaborat un manifest que confirma la seua decisió d’obrir i que recull el que ells consideren que són moltes de les causes reals de la situació actual.

 

A la protesta s’uniran hostalers de tota la província que formen part de l’entitat, però, a demés, Ashocas ha convidat que se sumen a altres associacions de la província i del territori valencià.

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.