Hostalers de Castelló desconvoquen l’obertura d’este dimarts i opten per la via judicial i del «diàleg»

 

Actualització 15/02/2021 a les 16.00 hores. L’Associació Hostalera de la província de Castelló (Ashocas) ha decidit desconvocar l’obertura dels seus locals que havien anunciat per a este dimarts tot i el tancament d’establiments decretat en el territori valencià per la situació del coronavirus, i s’ha inclinat per «optar per la via judicial i de diàleg amb la finalitat de no crear cap desordre públic ni perjuí als seus associats».

 

L’entitat ha presentat un recurs en el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) per a sol·licitar mesures més cautelars contra la decisió de la Generalitat de prorrogar durant 15 dies més les restriccions acordades, entre les que es troba el tancament del sector.

 

D’eixa manera, davant de «la invitació per part del Consell a formar part de la taula de l’hostatgeria este dimarts a on es negociarà la desescalada gradual i la confiança en la imminent resposta de la justícia i en què prospere el recurs presentat», l’associació ha desconvocat l’obertura de locals anunciada el passat 9 de febrer per a este mateix dimarts.

 

El president d’Ashocas, Álvaro Amores, ha destacat que este dimarts l’associació es reunirà amb la consellera de Sanitat, Ana Barceló, i el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, per a presentar-los de nou les seues demandes.

 

L’hostaleria de la província de Castelló obrirà el 16 de febrer com a protesta

L’Associació Hostalera de la província de Castelló (Ashocas) ha anunciat que el sector obrirà en la província dimarts que ve, 16 de febrer, com a protesta per les mesures imposades per la Generalitat Valenciana per a frenar l’avanç de la pandèmia.

 

Segons ha explicat Ashocas en un comunicat, l’hostaleria està disgustada pel que consideren unes mesures «sense sentit» després de més de vint dies tancats i «amb els contagis en augment sent líders al país», ha decidit fer un pas al capdavant i obrir els seus negocis el pròxim 16 de febrer en el seu horari normal.

 

«Obrirem amb totes les mesures de seguretat com hem fet fins ara, l’hostaleria és l’únic sector que ha tancat els seus negocis per responsabilitat només quan un dels seus treballadors ha donat o ha estat en contacte amb un positiu», ha apuntat.

 

Conviden a altres associacions a sumar-se a la iniciativa

Des de l’associació provincial creuen que ha quedat «clarament provat» que ells no són responsables de la «incompetència» del Govern valencià, i és per això que ja «no aguanten més». «Ximo Puig no té ni un sol argument per a continuar acusant-nos ni per a mantindre’ns ni un sol dia més en esta situació, si hem d’esperar que l’índex de contagi estiga per davall de 100 a l’estiu encara no haurem obert», ha afegit.

 

Els hostalers han subratllat que no tolerarem més injustícies, això és «confiscació» dels seus drets, béns i fons de comerç, perquè -han dit- ni els rescaten ni els ajuden, i han apuntat que la millor ajuda és que els deixen treballar. L’entitat ha elaborat un manifest que confirma la seua decisió d’obrir i que recull el que ells consideren que són moltes de les causes reals de la situació actual.

 

A la protesta s’uniran hostalers de tota la província que formen part de l’entitat, però, a demés, Ashocas ha convidat que se sumen a altres associacions de la província i del territori valencià.

Últimes notícies

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per afirmar que el Govern d'Espanya estava ple de prostitutes i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.

Morant celebra el nomenament d’Arcadi España com a ministre d’Hisenda i reivindica més pes valencià en el Govern

Diana Morant recolza el salt d'Arcadi España al Ministeri d'Hisenda, destaca la seua gestió prèvia i reclama un Govern d'Espanya amb major representació valenciana.

Arcadi España, el ministre d’Hisenda que afronta el seu gran port de muntanya

Arcadi España, economista valencià i apassionat del ciclisme, arriba al Ministeri d'Hisenda després d'una llarga trajectòria en la Generalitat i en el Govern central, amb el repte d'encarar els grans desequilibris del finançament autonòmic i els nous comptes públics.

Morant reivindica a Arcadi España com a ministre i un Govern d’Espanya amb més pes valencià

Diana Morant celebra el nomenament d'Arcadi España com a ministre d'Hisenda, destaca la seua trajectòria i reclama un Govern d'Espanya amb major representació valenciana enfront del Consell del PP i Vox.