Hostalers de Castelló desconvoquen l’obertura d’este dimarts i opten per la via judicial i del «diàleg»

 

Actualització 15/02/2021 a les 16.00 hores. L’Associació Hostalera de la província de Castelló (Ashocas) ha decidit desconvocar l’obertura dels seus locals que havien anunciat per a este dimarts tot i el tancament d’establiments decretat en el territori valencià per la situació del coronavirus, i s’ha inclinat per «optar per la via judicial i de diàleg amb la finalitat de no crear cap desordre públic ni perjuí als seus associats».

 

L’entitat ha presentat un recurs en el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) per a sol·licitar mesures més cautelars contra la decisió de la Generalitat de prorrogar durant 15 dies més les restriccions acordades, entre les que es troba el tancament del sector.

 

D’eixa manera, davant de «la invitació per part del Consell a formar part de la taula de l’hostatgeria este dimarts a on es negociarà la desescalada gradual i la confiança en la imminent resposta de la justícia i en què prospere el recurs presentat», l’associació ha desconvocat l’obertura de locals anunciada el passat 9 de febrer per a este mateix dimarts.

 

El president d’Ashocas, Álvaro Amores, ha destacat que este dimarts l’associació es reunirà amb la consellera de Sanitat, Ana Barceló, i el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, per a presentar-los de nou les seues demandes.

 

L’hostaleria de la província de Castelló obrirà el 16 de febrer com a protesta

L’Associació Hostalera de la província de Castelló (Ashocas) ha anunciat que el sector obrirà en la província dimarts que ve, 16 de febrer, com a protesta per les mesures imposades per la Generalitat Valenciana per a frenar l’avanç de la pandèmia.

 

Segons ha explicat Ashocas en un comunicat, l’hostaleria està disgustada pel que consideren unes mesures «sense sentit» després de més de vint dies tancats i «amb els contagis en augment sent líders al país», ha decidit fer un pas al capdavant i obrir els seus negocis el pròxim 16 de febrer en el seu horari normal.

 

«Obrirem amb totes les mesures de seguretat com hem fet fins ara, l’hostaleria és l’únic sector que ha tancat els seus negocis per responsabilitat només quan un dels seus treballadors ha donat o ha estat en contacte amb un positiu», ha apuntat.

 

Conviden a altres associacions a sumar-se a la iniciativa

Des de l’associació provincial creuen que ha quedat «clarament provat» que ells no són responsables de la «incompetència» del Govern valencià, i és per això que ja «no aguanten més». «Ximo Puig no té ni un sol argument per a continuar acusant-nos ni per a mantindre’ns ni un sol dia més en esta situació, si hem d’esperar que l’índex de contagi estiga per davall de 100 a l’estiu encara no haurem obert», ha afegit.

 

Els hostalers han subratllat que no tolerarem més injustícies, això és «confiscació» dels seus drets, béns i fons de comerç, perquè -han dit- ni els rescaten ni els ajuden, i han apuntat que la millor ajuda és que els deixen treballar. L’entitat ha elaborat un manifest que confirma la seua decisió d’obrir i que recull el que ells consideren que són moltes de les causes reals de la situació actual.

 

A la protesta s’uniran hostalers de tota la província que formen part de l’entitat, però, a demés, Ashocas ha convidat que se sumen a altres associacions de la província i del territori valencià.

Últimes notícies

Acampada per la vivenda a la plaça de l’Ajuntament de València després d’una manifestació

Un grup de participants en la manifestació per la vivenda d’este dissabte a València ha iniciat una acampada espontània a la plaça de l’Ajuntament, recolzada pel Sindicat d’Inquilines, després d’una marxa que ha acabat amb incidents i detinguts al Palau de les Arts.

Copete torna als entrenaments amb el València set mesos després de la lesió

El central José Copete ha tornat a exercitar-se parcialment amb el València CF set mesos després d’una lesió meniscal i sota les ordres de Javier Aguirre, que prepara el seu debut a la banqueta valencianista.

Nikola Mirotic es converteix en el tercer màxim anotador de la Eurolliga

Nikola Mirotic, ala-pivot del Valencia Basket, ha avançat Vassilis Spanoulis i ja és el tercer màxim anotador històric de la Eurolliga després dels 22 punts sumats en la victòria a la pista de l'ASVEL Villeurbanne.

Una persona detinguda pels altercats després de la protesta per la vivenda a València

Una persona ha sigut detinguda a València després dels altercats registrats en acabar la manifestació pel dret a la vivenda, en què nou policies han resultat ferits.

Incidents a València en acabar la marxa per la vivenda que crida a la vaga de novembre

Milers de persones han eixit als carrers de València per reclamar el dret a una vivenda digna, denunciar l’especulació i cridar a sumar-se a una vaga general al novembre. La protesta ha acabat amb càrregues policials, agents ferits i moments de tensió davant del Palau de Les Arts.

Huit policies ferits en els aldarulls a València després d’una protesta per la vivenda

Huit agents de la Policia Nacional han resultat ferits en els aldarulls registrats davant del Palau de Les Arts, al final d’una manifestació pel dret a la vivenda a València.

Vivas rep la Medalla d’Honor de València i l’Alta Distinció de la Generalitat enmig del seu pols amb el Govern central

El president de Ceuta acumularà dos reconeixements institucionals en la jornada del 9 d'Octubre: el màxim honor de la Generalitat Valenciana i la Medalla d'Honor de l'Ajuntament de València, després de mesos enfrontat a la gestió de Sánchez durant la crisi migratòria.

El primer somni europeu del Levante Femení complix 25 anys

Este 3 d’octubre es complixen 25 anys del debut del Levante Femení en competicions europees, com a primer equip espanyol en participar-hi el 2001. Aquella estrena en la Copa de la UEFA Femenina va obrir el camí a noves presències granotes en tornejos continentals.