Anuncios

Hostalers de Castelló desconvoquen l’obertura d’este dimarts i opten per la via judicial i del «diàleg»

 

Actualització 15/02/2021 a les 16.00 hores. L’Associació Hostalera de la província de Castelló (Ashocas) ha decidit desconvocar l’obertura dels seus locals que havien anunciat per a este dimarts tot i el tancament d’establiments decretat en el territori valencià per la situació del coronavirus, i s’ha inclinat per «optar per la via judicial i de diàleg amb la finalitat de no crear cap desordre públic ni perjuí als seus associats».

 

L’entitat ha presentat un recurs en el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) per a sol·licitar mesures més cautelars contra la decisió de la Generalitat de prorrogar durant 15 dies més les restriccions acordades, entre les que es troba el tancament del sector.

Anuncios

 

D’eixa manera, davant de «la invitació per part del Consell a formar part de la taula de l’hostatgeria este dimarts a on es negociarà la desescalada gradual i la confiança en la imminent resposta de la justícia i en què prospere el recurs presentat», l’associació ha desconvocat l’obertura de locals anunciada el passat 9 de febrer per a este mateix dimarts.

 

El president d’Ashocas, Álvaro Amores, ha destacat que este dimarts l’associació es reunirà amb la consellera de Sanitat, Ana Barceló, i el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, per a presentar-los de nou les seues demandes.

 

L’hostaleria de la província de Castelló obrirà el 16 de febrer com a protesta

L’Associació Hostalera de la província de Castelló (Ashocas) ha anunciat que el sector obrirà en la província dimarts que ve, 16 de febrer, com a protesta per les mesures imposades per la Generalitat Valenciana per a frenar l’avanç de la pandèmia.

 

Segons ha explicat Ashocas en un comunicat, l’hostaleria està disgustada pel que consideren unes mesures «sense sentit» després de més de vint dies tancats i «amb els contagis en augment sent líders al país», ha decidit fer un pas al capdavant i obrir els seus negocis el pròxim 16 de febrer en el seu horari normal.

 

«Obrirem amb totes les mesures de seguretat com hem fet fins ara, l’hostaleria és l’únic sector que ha tancat els seus negocis per responsabilitat només quan un dels seus treballadors ha donat o ha estat en contacte amb un positiu», ha apuntat.

 

Conviden a altres associacions a sumar-se a la iniciativa

Des de l’associació provincial creuen que ha quedat «clarament provat» que ells no són responsables de la «incompetència» del Govern valencià, i és per això que ja «no aguanten més». «Ximo Puig no té ni un sol argument per a continuar acusant-nos ni per a mantindre’ns ni un sol dia més en esta situació, si hem d’esperar que l’índex de contagi estiga per davall de 100 a l’estiu encara no haurem obert», ha afegit.

 

Els hostalers han subratllat que no tolerarem més injustícies, això és «confiscació» dels seus drets, béns i fons de comerç, perquè -han dit- ni els rescaten ni els ajuden, i han apuntat que la millor ajuda és que els deixen treballar. L’entitat ha elaborat un manifest que confirma la seua decisió d’obrir i que recull el que ells consideren que són moltes de les causes reals de la situació actual.

 

A la protesta s’uniran hostalers de tota la província que formen part de l’entitat, però, a demés, Ashocas ha convidat que se sumen a altres associacions de la província i del territori valencià.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Educació demana responsabilitat al professorat i que no es boicotegen els servicis mínims de la vaga

La Conselleria d'Educació reclama a docents i sindicats que respecten els servicis mínims fixats per a la vaga indefinida, especialment en segon de Batxillerat, i manté que seguirà oberta a la negociació.

Benavent reclama una caritat sincera i condemna les guerres en la festa de la Verge dels Desemparats

L'arquebisbe Enric Benavent condemna les guerres i demana una caritat sincera durant la Missa d'Infants de la Verge dels Desemparats, davant les principals autoritats valencianes.

Sanitat envia una segona mostra de la pacient ingressada a Alacant per possible hantavirus

Sanitat ha remés una segona mostra de la dona ingressada a Alacant per sospita de hantavirus al Centre Nacional de Microbiologia per a una nova PCR, després d'un primer resultat negatiu.

Arranca el desembarcament dels passatgers espanyols del creuer Hondius després del brot de hantavirus

Comença el desembarcament dels 14 passatgers espanyols del creuer Hondius, afectat per un brot de hantavirus, que seran traslladats a Madrid per a passar la quarantena.

Detinguda a València una parella per forçar el matrimoni de la seua filla de 16 anys

La Policia Nacional ha detingut a València a una parella acusada de tràfic d'éssers humans amb finalitats de matrimoni forçat per intentar enviar a la seua filla de 16 anys al seu país d'origen per a casar-la en contra de la seua voluntat.

Álvaro Rodríguez reforça la fe de l’Elx en la permanència

Álvaro Rodríguez assegura que el vestuari de l'Elx manté intacta la confiança a aconseguir la permanència en Primera Divisió i assumix els pròxims tres partits com a finals.

Residus de palmera per a fabricar taulers d’aglomerat sense cola

Una empresa vinculada a la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera que no necessiten coles químiques i poden reemplaçar a la fusta convencional.

El comissionat de la DANA autonòmic tanca les compareixences en Les Corts

La comissió d'investigació de Les Corts sobre la DANA del 29 d'octubre de 2024 celebra la seua última sessió de compareixences amb la intervenció del comissionat per a la recuperació i altres dos responsables implicats.
Anuncios