Hostalers demanen ajudes «ja» perquè el 88,9% dels locals «no arribarà a març»

 

La nova Coordinadora Empresarial de l’Oci i l’Hostaleria valenciana s’ha concentrat este dimecres davant del Palau de la Generalitat per a reclamar ajudes directes «urgents» perquè, segons han assegurat, el 88,9% dels locals «no arribarà al 31 de març» a causa de les pèrdues econòmiques.

 

En la concentració, el president d’esta nova plataforma, Lalo Díez, ha assegurat que la facturació de l’hostaleria i l’oci després de l’entrada en vigor del tancament dels seus locals a les 17.00 hores s’ha desplomat un 80,3% en comparació als números de les mateixes dates de l’any passat, segons una enquesta feta per l’organització a més de 400 locals.

 

Díez també ha anunciat que la setmana que ve es reuniran amb el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, al que ja han reclamat les bases de les noves ajudes anunciades este dimarts pel president de la Generalitat, Ximo Puig.

 

120 milions d’euros no són suficients

Ha destacat que, tot i valorar el pla d’ajudes Covid pel que es dedicaran 120 milions d’euros a empreses i autònoms, esta xifra «no és suficient», ja que «mancada per vore a quins sectors es destinen eixes ajudes», i ha demanat que esta actuació «siga compatible» amb els diferents auxilis que es puguen implementar des dels ajuntaments i diputacions provincials.

 

Des de la nova organització empresarial es pretén «prioritzar la negociació política» per a reclamar un pla d’ajudes econòmiques directes que «garantisca la supervivència de milers de bars, restaurants, cafeteries, locals d’oci i, amb això, milers de llocs de treball».

 

«L’hostaleria i l’oci es moren», ha assegurat Díez, qui afirma que els locals «ja no tenen capacitat d’endeutar-se més». Per això, ha urgit al fet que estes ajudes estiguen «cobrades en febrer perquè, en cas contrari, no arribarem», i ha recriminat el fet que els locals continuen pagant imposats encara que no estiguen oberts.

 

També ha reclamat «coherència» per part de les institucions i ha lamentat que una persona amb un local com un bar «ha de tancar a les 17.00 hores, però pot anar a un casino i un bingo i, allí sí, sopar o prendre alguna cosa. No podem entendre certes mesures», ha criticat.

Últimes notícies

L’ampliació de capital del Llevant col·loca 383.000 euros en accions i entra en la seua recta final

L'ampliació de capital del Llevant, oberta des del 4 de març i amb un topall de 8 milions d'euros, suma 6.372 noves accions subscrites per uns 383.000 euros i encara el seu tancament el 2 d'abril.

El president de la Cambra d’Alacant, detingut per frau, defén que mai s’ha emportat un euro

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, insistix que mai s'ha quedat diners dels bons consum investigats i assegura tindre la consciència tranquil·la malgrat la causa judicial oberta.

CaixaBank manté les seues metes a l’alça malgrat la incertesa a Orient Mitjà

CaixaBank ratifica la millora dels seus objectius per al pla 2025-2027 després d'un exercici amb beneficis rècord i creixement per damunt del que es preveu, malgrat l'impacte del conflicte a Orient Mitjà.

Watanabe i Belotti lideren la Pujada Vertical al Gran Hotel Bali de Benidorm

El campió mundial Ryoji Watanabe i la italiana Valentina Belotti partixen com a principals favorits en la XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali de Benidorm, una cita clau del circuit internacional de carreres de gratacels.

El València Basket es mesura al Casademont Zaragoza per la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'enfronta al Casademont Zaragoza en les semifinals de la Copa de la Reina, amb una plaça en la final en joc i l'opció de trencar la seua mala ratxa davant el líder de lliga.

Hosbec espera una Setmana Santa amb ocupació hotelera estable en la Comunitat Valenciana

Hosbec anticipa una ocupació hotelera estable i en nivells habituals per a Setmana Santa en la Comunitat Valenciana, amb una mitjana prevista entre el 75 i el 77,4% i pics per damunt del 80% en destins clau com Benidorm, València i Peníscola.

El fred del cap de setmana donarà pas a un temps més primaveral fins al Divendres Sant

La Comunitat Valenciana encadenarà un cap de setmana fred i ventós, amb un Diumenge de Rams especialment desapacible, abans d'un ambient més primaveral fins al Divendres Sant i major incertesa per al final de la Setmana Santa.

Huit detinguts i tres plantacions de marihuana desmantellades a la província de València

La Policia Nacional deté a huit persones i desmantella tres plantacions de marihuana amb més d'un miler de plantes i 33 quilos de cabdells a la província de València. Quatre dels arrestats han ingressat ja a la presó provisional per organització criminal, tràfic de drogues i frau elèctric.