Hostalers demanen ajudes «ja» perquè el 88,9% dels locals «no arribarà a març»

 

La nova Coordinadora Empresarial de l’Oci i l’Hostaleria valenciana s’ha concentrat este dimecres davant del Palau de la Generalitat per a reclamar ajudes directes «urgents» perquè, segons han assegurat, el 88,9% dels locals «no arribarà al 31 de març» a causa de les pèrdues econòmiques.

 

En la concentració, el president d’esta nova plataforma, Lalo Díez, ha assegurat que la facturació de l’hostaleria i l’oci després de l’entrada en vigor del tancament dels seus locals a les 17.00 hores s’ha desplomat un 80,3% en comparació als números de les mateixes dates de l’any passat, segons una enquesta feta per l’organització a més de 400 locals.

 

Díez també ha anunciat que la setmana que ve es reuniran amb el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, al que ja han reclamat les bases de les noves ajudes anunciades este dimarts pel president de la Generalitat, Ximo Puig.

 

120 milions d’euros no són suficients

Ha destacat que, tot i valorar el pla d’ajudes Covid pel que es dedicaran 120 milions d’euros a empreses i autònoms, esta xifra «no és suficient», ja que «mancada per vore a quins sectors es destinen eixes ajudes», i ha demanat que esta actuació «siga compatible» amb els diferents auxilis que es puguen implementar des dels ajuntaments i diputacions provincials.

 

Des de la nova organització empresarial es pretén «prioritzar la negociació política» per a reclamar un pla d’ajudes econòmiques directes que «garantisca la supervivència de milers de bars, restaurants, cafeteries, locals d’oci i, amb això, milers de llocs de treball».

 

«L’hostaleria i l’oci es moren», ha assegurat Díez, qui afirma que els locals «ja no tenen capacitat d’endeutar-se més». Per això, ha urgit al fet que estes ajudes estiguen «cobrades en febrer perquè, en cas contrari, no arribarem», i ha recriminat el fet que els locals continuen pagant imposats encara que no estiguen oberts.

 

També ha reclamat «coherència» per part de les institucions i ha lamentat que una persona amb un local com un bar «ha de tancar a les 17.00 hores, però pot anar a un casino i un bingo i, allí sí, sopar o prendre alguna cosa. No podem entendre certes mesures», ha criticat.

Últimes notícies

L’erosió costanera pel canvi climàtic ja colpeja tots els continents

La tercera edició del World Ocean Assessment alerta que l’erosió costanera causada pel canvi climàtic afecta totes les zones del món, augmenta la contaminació per plàstics i creix el paper clau de l’aqüicultura en la seguretat alimentària futura.

Nit de por a la Vall d’Uixò amb el foc acostant-se al nucli urbà

La Vall d'Uixò ha passat una nit llarga i complicada pel gran incendi forestal iniciat dissabte, que ha obligat a desallotjar entre 7.000 i 8.000 veïns i ha acostat el foc al nucli urbà.

Els mitjans aeris tornen a actuar en l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control

Els mitjans aeris s’han reincorporat este diumenge a l’extinció de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones en una quinzena de municipis de Castelló.

El gran incendi de la Vall d’Uixó obliga a desallotjar 16.000 persones

El nombre de persones evacuades per l'incendi declarat dissabte a la Vall d'Uixó ascendeix ja a més de 16.000, després del desallotjament preventiu esta matinada d'uns mil veïns del barri Texas.

El cor de la Universitat de les Amèriques de Puebla arrasa en les Habaneras de Torrevieja

El cor de cambra de la Universitat de les Amèriques de Puebla i la seua directora, la cubana Honey Moreira Abreu, s’han coronat en el 72 Certamen Internacional d’Habaneres i Polifonia de Torrevieja amb diversos guardons destacats. La cita ha reunit més de 700 coralistes de 13 països d’Amèrica, Àsia i Europa en una edició marcada per l’alt nivell artístic.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 21 km de perímetre i força el desallotjament de 15.000 persones

L’incendi declarat a la Vall d’Uixó continua fora de la capacitat d’extinció, ha afectat 15 municipis del sud de Castelló i ha obligat a desallotjar unes 15.000 persones, sis de les quals han sigut ateses en l’Hospital de la Plana.

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.