Hostalers demanen ajudes «ja» perquè el 88,9% dels locals «no arribarà a març»

 

La nova Coordinadora Empresarial de l’Oci i l’Hostaleria valenciana s’ha concentrat este dimecres davant del Palau de la Generalitat per a reclamar ajudes directes «urgents» perquè, segons han assegurat, el 88,9% dels locals «no arribarà al 31 de març» a causa de les pèrdues econòmiques.

 

En la concentració, el president d’esta nova plataforma, Lalo Díez, ha assegurat que la facturació de l’hostaleria i l’oci després de l’entrada en vigor del tancament dels seus locals a les 17.00 hores s’ha desplomat un 80,3% en comparació als números de les mateixes dates de l’any passat, segons una enquesta feta per l’organització a més de 400 locals.

 

Díez també ha anunciat que la setmana que ve es reuniran amb el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, al que ja han reclamat les bases de les noves ajudes anunciades este dimarts pel president de la Generalitat, Ximo Puig.

 

120 milions d’euros no són suficients

Ha destacat que, tot i valorar el pla d’ajudes Covid pel que es dedicaran 120 milions d’euros a empreses i autònoms, esta xifra «no és suficient», ja que «mancada per vore a quins sectors es destinen eixes ajudes», i ha demanat que esta actuació «siga compatible» amb els diferents auxilis que es puguen implementar des dels ajuntaments i diputacions provincials.

 

Des de la nova organització empresarial es pretén «prioritzar la negociació política» per a reclamar un pla d’ajudes econòmiques directes que «garantisca la supervivència de milers de bars, restaurants, cafeteries, locals d’oci i, amb això, milers de llocs de treball».

 

«L’hostaleria i l’oci es moren», ha assegurat Díez, qui afirma que els locals «ja no tenen capacitat d’endeutar-se més». Per això, ha urgit al fet que estes ajudes estiguen «cobrades en febrer perquè, en cas contrari, no arribarem», i ha recriminat el fet que els locals continuen pagant imposats encara que no estiguen oberts.

 

També ha reclamat «coherència» per part de les institucions i ha lamentat que una persona amb un local com un bar «ha de tancar a les 17.00 hores, però pot anar a un casino i un bingo i, allí sí, sopar o prendre alguna cosa. No podem entendre certes mesures», ha criticat.

Últimes notícies

Deting per tres robatoris de cablejat de coure valorats en 30.000 euros a Bunyol i Alborache

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 50 anys per tres delictes de furt i un de robatori amb força de cablejat d’enllumenat públic a Bunyol i Alborache, amb danys valorats en 30.000 euros que van afectar un polígon industrial i un centre educatiu.

Un informe de docents defensa que hi ha diners per a atendre les reivindicacions del professorat en vaga

Un informe de la plataforma Docents en lluita conclou que les demandes del professorat de l’ensenyament public no universitari en vaga indefinida a la Comunitat Valenciana son assumibles amb els recursos disponibles i previstos.

La Guàrdia Civil desmantella una xarxa de contraban de tabac amb 11 milions de cigarrets intervinguts

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització criminal de l’Europa de l’Est que elaborava i distribuïa tabac il·legal des de Màlaga, Granada, Còrdova i Valencia, amb 11 milions de cigarrets i més de huit tones de picadura intervinguts.

L’assassí masclista de Callosa de Segura passarà a disposició judicial des de dijous

L’home que ha confessat l’assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, en el domicili que compartien a Callosa de Segura (Alacant) està previst que passe a disposició judicial a partir d’este dijous, una volta es complete la investigació forense.

Descens de temperatures este dimecres i ratxes fortes de vent al nord de la Comunitat

Este dimecres baixen les temperatures a la Comunitat Valenciana, amb possibles ruixats febles al nord d’Alacant i sud de València i ratxes de vent molt fortes en zones exposades del nord.

El professorat valencià encadena 18 dies de vaga i manté l’acampada en el centre de València

El professorat de l'ensenyança pública no universitària en la Comunitat Valenciana suma 18 dies lectius de vaga indefinida mentres continua l'acampada reivindicativa en el centre de València i el conflicte amb Educació seguix bloquejat.

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.