15.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Hostalers demanen ajudes «ja» perquè el 88,9% dels locals «no arribarà a març»

 

La nova Coordinadora Empresarial de l’Oci i l’Hostaleria valenciana s’ha concentrat este dimecres davant del Palau de la Generalitat per a reclamar ajudes directes «urgents» perquè, segons han assegurat, el 88,9% dels locals «no arribarà al 31 de març» a causa de les pèrdues econòmiques.

 

En la concentració, el president d’esta nova plataforma, Lalo Díez, ha assegurat que la facturació de l’hostaleria i l’oci després de l’entrada en vigor del tancament dels seus locals a les 17.00 hores s’ha desplomat un 80,3% en comparació als números de les mateixes dates de l’any passat, segons una enquesta feta per l’organització a més de 400 locals.

 

Díez també ha anunciat que la setmana que ve es reuniran amb el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, al que ja han reclamat les bases de les noves ajudes anunciades este dimarts pel president de la Generalitat, Ximo Puig.

 

120 milions d’euros no són suficients

Ha destacat que, tot i valorar el pla d’ajudes Covid pel que es dedicaran 120 milions d’euros a empreses i autònoms, esta xifra «no és suficient», ja que «mancada per vore a quins sectors es destinen eixes ajudes», i ha demanat que esta actuació «siga compatible» amb els diferents auxilis que es puguen implementar des dels ajuntaments i diputacions provincials.

 

Des de la nova organització empresarial es pretén «prioritzar la negociació política» per a reclamar un pla d’ajudes econòmiques directes que «garantisca la supervivència de milers de bars, restaurants, cafeteries, locals d’oci i, amb això, milers de llocs de treball».

 

«L’hostaleria i l’oci es moren», ha assegurat Díez, qui afirma que els locals «ja no tenen capacitat d’endeutar-se més». Per això, ha urgit al fet que estes ajudes estiguen «cobrades en febrer perquè, en cas contrari, no arribarem», i ha recriminat el fet que els locals continuen pagant imposats encara que no estiguen oberts.

 

També ha reclamat «coherència» per part de les institucions i ha lamentat que una persona amb un local com un bar «ha de tancar a les 17.00 hores, però pot anar a un casino i un bingo i, allí sí, sopar o prendre alguna cosa. No podem entendre certes mesures», ha criticat.

Últimes notícies

La Policia investiga noves filtracions de dades que afecten a Óscar Puente i a presidents autonòmics

La Policia Nacional investiga la difusió en xarxes de llistats amb dades personals d'Óscar Puente, directius de Transports i diversos líders autonòmics. Les filtracions s'atribuïxen a dos hackers que reactiven bases antigues aprofitant el context de la tragèdia de Adamuz.

Detingut a Alacant un fugitiu reclamat per Kirguizistan per lesions

Un home de 45 anys ha sigut detingut en la via pública després de ser identificat per una patrulla. Tenia un orde internacional de Kirguizistan per lesions greus de 2023 i queda a l'espera d'extradició.

La comissió d’investigació de la DANA del Congrés cita a Feijóo el 2 de febrer

La Mesa de la comissió, amb majoria de PSOE i Sumar, ha acordat citar a Alberto Núñez Feijóo. Haurà d'explicar la informació que va rebre sobre la catàstrofe i les seues declaracions posteriors.

El Port de Castelló confirma 24 escales de creuers de luxe en 2026 i 2027

L'Autoritat Portuària ha confirmat 24 escales de creuers de xicotet format i alt valor afegit per a 2026 i 2027, amb quatre noves tancades en Fitur. Tres seran a Peníscola i una en el port de Castelló l'any vinent.

BabyKid Spain Fimi rep a 220 empreses importadores de 45 països

La fira ha rebut 220 empreses importadores de 45 països i conclou este divendres a València. El pla de compradors s'ha reforçat per a obrir noves oportunitats.

Els bombers controlen un incendi en una nau de reciclatge de ferralla a Ibi

Els bombers han controlat un incendi declarat de matinada en una nau de reciclatge de ferralla a Ibi. No hi ha hagut ferits i s'ha evitat la propagació

Una productora valenciana digitalitza mites i llegendes de la Comunitat amb suport de la UPV

A&D Real Time, amb suport de la UPV, adapta relats populars al cinema animat, narratives digitals i IA per a evitar la seua pèrdua. La iniciativa naix d'O-CITY i suma produccions locals i internacionals.

Alacant negocia amb Royal Caribbean ser port base de creuers

Alacant negocia amb Royal Caribbean convertir-se en port base de creuers. La ciutat projecta en 2026 un 20% més d'impacte econòmic, més vaixells i més passatgers.