Hostalers demanen ajudes «ja» perquè el 88,9% dels locals «no arribarà a març»

 

La nova Coordinadora Empresarial de l’Oci i l’Hostaleria valenciana s’ha concentrat este dimecres davant del Palau de la Generalitat per a reclamar ajudes directes «urgents» perquè, segons han assegurat, el 88,9% dels locals «no arribarà al 31 de març» a causa de les pèrdues econòmiques.

 

En la concentració, el president d’esta nova plataforma, Lalo Díez, ha assegurat que la facturació de l’hostaleria i l’oci després de l’entrada en vigor del tancament dels seus locals a les 17.00 hores s’ha desplomat un 80,3% en comparació als números de les mateixes dates de l’any passat, segons una enquesta feta per l’organització a més de 400 locals.

 

Díez també ha anunciat que la setmana que ve es reuniran amb el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, al que ja han reclamat les bases de les noves ajudes anunciades este dimarts pel president de la Generalitat, Ximo Puig.

 

120 milions d’euros no són suficients

Ha destacat que, tot i valorar el pla d’ajudes Covid pel que es dedicaran 120 milions d’euros a empreses i autònoms, esta xifra «no és suficient», ja que «mancada per vore a quins sectors es destinen eixes ajudes», i ha demanat que esta actuació «siga compatible» amb els diferents auxilis que es puguen implementar des dels ajuntaments i diputacions provincials.

 

Des de la nova organització empresarial es pretén «prioritzar la negociació política» per a reclamar un pla d’ajudes econòmiques directes que «garantisca la supervivència de milers de bars, restaurants, cafeteries, locals d’oci i, amb això, milers de llocs de treball».

 

«L’hostaleria i l’oci es moren», ha assegurat Díez, qui afirma que els locals «ja no tenen capacitat d’endeutar-se més». Per això, ha urgit al fet que estes ajudes estiguen «cobrades en febrer perquè, en cas contrari, no arribarem», i ha recriminat el fet que els locals continuen pagant imposats encara que no estiguen oberts.

 

També ha reclamat «coherència» per part de les institucions i ha lamentat que una persona amb un local com un bar «ha de tancar a les 17.00 hores, però pot anar a un casino i un bingo i, allí sí, sopar o prendre alguna cosa. No podem entendre certes mesures», ha criticat.

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.