Els hostalers demanen a la Generalitat un paquet d’ajudes per a pal·liar les restriccions d’aforament

 

La Confederació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Comunitat Valenciana (CONHOSTUR) sol·licita de manera urgent a la Generalitat un paquet d’ajudes directes de 80 milions d’euros que permeten pal·liar les últimes restriccions anunciades este divendres per la Conselleria de Sanitat, amb limitacions d’aforament al 50%.

 

Esta patronal, integrada per les federacions d’Alacant (FEPHA), València (Hostaleria València) i Castelló (ASHOTUR), assegura que seguix a l’espera de resposta a la petició d’una reunió amb el president de la Generalitat, Ximo Puig, per a exposar-li la situació que afronten les 34.000 empreses del sector.

 

La seua petició és un pla de rescat directe per a fer front al pagament de les quotes a la Seguretat Social dels autònoms i els costos laborals dels treballadors en actiu durant el mes de novembre.

 

CONHOSTUR creu que la injecció d’esta ajuda a fons perdut contribuirà a pal·liar en certa manera la situació en la que es troben els empresaris, amb les restriccions establides fins al 9 de desembre, ja que es veuen «obligats a treballar amb unes reduccions d’aforament que fan inviable l’activitat i posen en perill la continuïtat de 10.000 empreses».

 

Pagaments com si treballaren al 100%

Seguint el model d’altres països europeus i autonomies com Murcia, exigix una resposta urgent de l’administració autonòmica que active un pla d’emergència «imprescindible per a la supervivència del sector». «No té cap sentit restringir aforaments i que les empreses hagen d’afrontar el pagament de tots els impostos com si estigueren treballant al 100%», denúncia.

 

Per a la patronal, les últimes mesures de la Generalitat Valenciana són un tancament encobert i «ja és un clam del conjunt del sector la necessitat inajornable d’un paquet d’ajudes».

 

L’organització nacional Hostaleria d’Espanya va demanar al Govern que el pla de suport anunciat pel Ministeri de Turisme incloga ajudes directes per 8.500 milions, ja que les estratègies de països europeus com França o Alemanya per a fer costat als sectors afectats per la crisi ascendixen a més de 130.000 milions en total.

 

En este escenari, el sector continuarà mobilitzant-se com en les últimes setmanes. Per a este dijous, 12 de novembre, hi ha convocada una mobilització de l’hostaleria d’Espanya amb concentracions en totes les ciutats baix el lema ‘Sense ajudes, ens arruïnen!’, coordinades per la patronal estatal.

Últimes notícies

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.
FILMOTECA D'ESTIU