10.6 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Els hostalers demanen a la Generalitat un paquet d’ajudes per a pal·liar les restriccions d’aforament

 

La Confederació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Comunitat Valenciana (CONHOSTUR) sol·licita de manera urgent a la Generalitat un paquet d’ajudes directes de 80 milions d’euros que permeten pal·liar les últimes restriccions anunciades este divendres per la Conselleria de Sanitat, amb limitacions d’aforament al 50%.

 

Esta patronal, integrada per les federacions d’Alacant (FEPHA), València (Hostaleria València) i Castelló (ASHOTUR), assegura que seguix a l’espera de resposta a la petició d’una reunió amb el president de la Generalitat, Ximo Puig, per a exposar-li la situació que afronten les 34.000 empreses del sector.

 

La seua petició és un pla de rescat directe per a fer front al pagament de les quotes a la Seguretat Social dels autònoms i els costos laborals dels treballadors en actiu durant el mes de novembre.

 

CONHOSTUR creu que la injecció d’esta ajuda a fons perdut contribuirà a pal·liar en certa manera la situació en la que es troben els empresaris, amb les restriccions establides fins al 9 de desembre, ja que es veuen «obligats a treballar amb unes reduccions d’aforament que fan inviable l’activitat i posen en perill la continuïtat de 10.000 empreses».

 

Pagaments com si treballaren al 100%

Seguint el model d’altres països europeus i autonomies com Murcia, exigix una resposta urgent de l’administració autonòmica que active un pla d’emergència «imprescindible per a la supervivència del sector». «No té cap sentit restringir aforaments i que les empreses hagen d’afrontar el pagament de tots els impostos com si estigueren treballant al 100%», denúncia.

 

Per a la patronal, les últimes mesures de la Generalitat Valenciana són un tancament encobert i «ja és un clam del conjunt del sector la necessitat inajornable d’un paquet d’ajudes».

 

L’organització nacional Hostaleria d’Espanya va demanar al Govern que el pla de suport anunciat pel Ministeri de Turisme incloga ajudes directes per 8.500 milions, ja que les estratègies de països europeus com França o Alemanya per a fer costat als sectors afectats per la crisi ascendixen a més de 130.000 milions en total.

 

En este escenari, el sector continuarà mobilitzant-se com en les últimes setmanes. Per a este dijous, 12 de novembre, hi ha convocada una mobilització de l’hostaleria d’Espanya amb concentracions en totes les ciutats baix el lema ‘Sense ajudes, ens arruïnen!’, coordinades per la patronal estatal.

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.