Els hostalers demanen a la Generalitat un paquet d’ajudes per a pal·liar les restriccions d’aforament

 

La Confederació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Comunitat Valenciana (CONHOSTUR) sol·licita de manera urgent a la Generalitat un paquet d’ajudes directes de 80 milions d’euros que permeten pal·liar les últimes restriccions anunciades este divendres per la Conselleria de Sanitat, amb limitacions d’aforament al 50%.

 

Esta patronal, integrada per les federacions d’Alacant (FEPHA), València (Hostaleria València) i Castelló (ASHOTUR), assegura que seguix a l’espera de resposta a la petició d’una reunió amb el president de la Generalitat, Ximo Puig, per a exposar-li la situació que afronten les 34.000 empreses del sector.

 

La seua petició és un pla de rescat directe per a fer front al pagament de les quotes a la Seguretat Social dels autònoms i els costos laborals dels treballadors en actiu durant el mes de novembre.

 

CONHOSTUR creu que la injecció d’esta ajuda a fons perdut contribuirà a pal·liar en certa manera la situació en la que es troben els empresaris, amb les restriccions establides fins al 9 de desembre, ja que es veuen «obligats a treballar amb unes reduccions d’aforament que fan inviable l’activitat i posen en perill la continuïtat de 10.000 empreses».

 

Pagaments com si treballaren al 100%

Seguint el model d’altres països europeus i autonomies com Murcia, exigix una resposta urgent de l’administració autonòmica que active un pla d’emergència «imprescindible per a la supervivència del sector». «No té cap sentit restringir aforaments i que les empreses hagen d’afrontar el pagament de tots els impostos com si estigueren treballant al 100%», denúncia.

 

Per a la patronal, les últimes mesures de la Generalitat Valenciana són un tancament encobert i «ja és un clam del conjunt del sector la necessitat inajornable d’un paquet d’ajudes».

 

L’organització nacional Hostaleria d’Espanya va demanar al Govern que el pla de suport anunciat pel Ministeri de Turisme incloga ajudes directes per 8.500 milions, ja que les estratègies de països europeus com França o Alemanya per a fer costat als sectors afectats per la crisi ascendixen a més de 130.000 milions en total.

 

En este escenari, el sector continuarà mobilitzant-se com en les últimes setmanes. Per a este dijous, 12 de novembre, hi ha convocada una mobilització de l’hostaleria d’Espanya amb concentracions en totes les ciutats baix el lema ‘Sense ajudes, ens arruïnen!’, coordinades per la patronal estatal.

Últimes notícies

Més de cent atesos en la Nit de Sant Joan a les platges de València, amb sis hospitalitzats

Cruz Roja ha atés 114 persones en la Nit de Sant Joan a les platges de València, sobretot per intoxicacions i cremades, i sis han acabat a l’hospital.

Brussel·les injecta 846 milions per a la reconstrucció després de la dana del 2024 a la Comunitat Valenciana

La Comissió Europea ha autoritzat el pagament de 846 milions del Fons de Solidaritat de la UE per a reparar els danys de la dana d’octubre del 2024 a la Comunitat Valenciana, que va causar 230 morts i greus destrosses en infraestructures bàsiques.

La dana de 2024 inspira art i reflexió col·lectiva en un nou projecte de la UPV

La Universitat Politècnica de València presenta el projecte DANAda, amb un vídeo i una exposició que transformen l’impacte de la dana d’octubre de 2024 en una reflexió artística sobre resiliència i adaptació al canvi climàtic, amb connexió al projecte europeu The HuT.

De Larrea acabarà als Mavericks després d’un traspàs múltiple en el draft de l’NBA

Sergio De Larrea, base del Valencia Basket, ha acabat als Dallas Mavericks després de ser triat pels Lakers i traspassat als Knicks; Aday Mara ha sigut número 12 pels Thunder i Karim López ha fet història per a Mèxic com a primer nascut al país escollit en una primera ronda de l’NBA.

Biblioteques i centres culturals: els refugis climàtics que molts valencians ja usen sense saber-ho

Veïns del Cabanyal i d'altres barris de València han convertit biblioteques i centres culturals en refugis climàtics quotidians per a escapar de les onades de calor, tot i que molts encara desconeixen esta etiqueta oficial.

Una pirotècnia de Lleó dispararà per primera vegada la palmera de les Fogueres d’Alacant

La pirotècnia Pibierzo, de Villaverde de la Abadía (El Bierzo, Lleó), dispararà esta mitjanit la palmera de la nit de la cremà, un dels moments més emblemàtics de les Fogueres de Sant Joan, en la primera ocasió que no recau en una empresa vinculada a Alacant o a la Comunitat Valenciana.

Nit sufocant a Benidorm amb mínimes de fins a 27,2 graus

La Comunitat Valenciana ha patit una altra nit tropical i tòrrida, amb una mínima de 27,2 graus a Benidorm i valors molt elevats en altres localitats del litoral i de les capitals de província.

40 detinguts i quasi 1.000 identificats a València en la Nit de Sant Joan

La Policia Nacional ha detingut 40 persones i ha identificat 927 ciutadans en el dispositiu especial de la Nit de Sant Joan a València, amb 225 actes, sobretot per drogues, i denúncies per una agressió sexual i dos casos de violència de gènere.