27.5 C
València
Dilluns, 14 juliol, 2025

Els hostalers demanen a la Generalitat un paquet d’ajudes per a pal·liar les restriccions d’aforament

 

- Advertisement -Telegram València Diari

La Confederació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Comunitat Valenciana (CONHOSTUR) sol·licita de manera urgent a la Generalitat un paquet d’ajudes directes de 80 milions d’euros que permeten pal·liar les últimes restriccions anunciades este divendres per la Conselleria de Sanitat, amb limitacions d’aforament al 50%.

 

Esta patronal, integrada per les federacions d’Alacant (FEPHA), València (Hostaleria València) i Castelló (ASHOTUR), assegura que seguix a l’espera de resposta a la petició d’una reunió amb el president de la Generalitat, Ximo Puig, per a exposar-li la situació que afronten les 34.000 empreses del sector.

 

La seua petició és un pla de rescat directe per a fer front al pagament de les quotes a la Seguretat Social dels autònoms i els costos laborals dels treballadors en actiu durant el mes de novembre.

 

CONHOSTUR creu que la injecció d’esta ajuda a fons perdut contribuirà a pal·liar en certa manera la situació en la que es troben els empresaris, amb les restriccions establides fins al 9 de desembre, ja que es veuen «obligats a treballar amb unes reduccions d’aforament que fan inviable l’activitat i posen en perill la continuïtat de 10.000 empreses».

 

Pagaments com si treballaren al 100%

Seguint el model d’altres països europeus i autonomies com Murcia, exigix una resposta urgent de l’administració autonòmica que active un pla d’emergència «imprescindible per a la supervivència del sector». «No té cap sentit restringir aforaments i que les empreses hagen d’afrontar el pagament de tots els impostos com si estigueren treballant al 100%», denúncia.

 

Per a la patronal, les últimes mesures de la Generalitat Valenciana són un tancament encobert i «ja és un clam del conjunt del sector la necessitat inajornable d’un paquet d’ajudes».

 

L’organització nacional Hostaleria d’Espanya va demanar al Govern que el pla de suport anunciat pel Ministeri de Turisme incloga ajudes directes per 8.500 milions, ja que les estratègies de països europeus com França o Alemanya per a fer costat als sectors afectats per la crisi ascendixen a més de 130.000 milions en total.

 

En este escenari, el sector continuarà mobilitzant-se com en les últimes setmanes. Per a este dijous, 12 de novembre, hi ha convocada una mobilització de l’hostaleria d’Espanya amb concentracions en totes les ciutats baix el lema ‘Sense ajudes, ens arruïnen!’, coordinades per la patronal estatal.

Últimes notícies

Family Cash Alzira FS s’inscriu per a jugar en Primera Divisió després de la renúncia del Reial Betis Futsal

Family Cash Alzira FS assegura la seua participació en la pròxima temporada de la Primera Divisió després de ser assignada la plaça que va deixar vacant el Reial Betis Futsal, que va renunciar a competir.

Cristhian Mosquera confirma el seu traspàs a l’Arsenal entre il·lusió i nostàlgia

El jove central del València, Cristhian Mosquera, confirma el seu imminent traspàs a l'Arsenal. El defensa mostra il·lusió pel seu futur a Anglaterra però expressa tristesa en deixar el club valencià, on es va formar des dels 12 anys.

Mosquera confirma el seu traspàs a l’Arsenal i expressa emocions trobades

El defensa Cristhian Mosquera dona per fet el seu traspàs del València a l'Arsenal, destacant la il·lusió pel canvi al costat de la tristesa per deixar el seu club de tota la vida.

El València prepara una demanda contra el documental ‘Balla, Vini’ per difamació a la seua afició

El València CF prepara accions legals contra el documental 'Balla, Vini' per difondre una imatge perjudicial i falsa de la seua afició. El club busca rectificació rere controvèrsia per acusacions racistes durant un partit.

Carlos Mazón denuncia inconstitucionalitat en el pacte de finançament català que trenca consens de 1978

Carlos Mazón, president de la Generalitat Valenciana, considera que l'acord de finançament amb Catalunya és inconstitucional i trenca el consens aconseguit en 1978.

Troben el cadàver d’un home en aigües de Cap de l’Horta, Alacant

Un cadàver masculí ha sigut trobat surant en la cala de La Palmera, Cap de l'Horta, Alacant. La Policia investiga sense indicis clars de violència.

Vaivé de temperatures màximes en la Comunitat Valenciana després de la dana del dissabte amb pics de més de 36 graus

La Comunitat Valenciana experimenta fluctuacions en les seues temperatures màximes que aconseguixen els 36,1 graus a Villena, després de la dana del cap de setmana que va afectar València i Castelló.

Cristhian Mosquera acudix a Paterna mentres negocien el seu traspàs a l’Arsenal

El jove defensa Cristhian Mosquera es presenta a la ciutat esportiva de Paterna a l'espera de concretar el seu traspàs a l'Arsenal, amb negociacions actives que podrien deixar ingressos significatius al València.