Els hostalers demanen a la Generalitat un paquet d’ajudes per a pal·liar les restriccions d’aforament

 

La Confederació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Comunitat Valenciana (CONHOSTUR) sol·licita de manera urgent a la Generalitat un paquet d’ajudes directes de 80 milions d’euros que permeten pal·liar les últimes restriccions anunciades este divendres per la Conselleria de Sanitat, amb limitacions d’aforament al 50%.

 

Esta patronal, integrada per les federacions d’Alacant (FEPHA), València (Hostaleria València) i Castelló (ASHOTUR), assegura que seguix a l’espera de resposta a la petició d’una reunió amb el president de la Generalitat, Ximo Puig, per a exposar-li la situació que afronten les 34.000 empreses del sector.

 

La seua petició és un pla de rescat directe per a fer front al pagament de les quotes a la Seguretat Social dels autònoms i els costos laborals dels treballadors en actiu durant el mes de novembre.

 

CONHOSTUR creu que la injecció d’esta ajuda a fons perdut contribuirà a pal·liar en certa manera la situació en la que es troben els empresaris, amb les restriccions establides fins al 9 de desembre, ja que es veuen «obligats a treballar amb unes reduccions d’aforament que fan inviable l’activitat i posen en perill la continuïtat de 10.000 empreses».

 

Pagaments com si treballaren al 100%

Seguint el model d’altres països europeus i autonomies com Murcia, exigix una resposta urgent de l’administració autonòmica que active un pla d’emergència «imprescindible per a la supervivència del sector». «No té cap sentit restringir aforaments i que les empreses hagen d’afrontar el pagament de tots els impostos com si estigueren treballant al 100%», denúncia.

 

Per a la patronal, les últimes mesures de la Generalitat Valenciana són un tancament encobert i «ja és un clam del conjunt del sector la necessitat inajornable d’un paquet d’ajudes».

 

L’organització nacional Hostaleria d’Espanya va demanar al Govern que el pla de suport anunciat pel Ministeri de Turisme incloga ajudes directes per 8.500 milions, ja que les estratègies de països europeus com França o Alemanya per a fer costat als sectors afectats per la crisi ascendixen a més de 130.000 milions en total.

 

En este escenari, el sector continuarà mobilitzant-se com en les últimes setmanes. Per a este dijous, 12 de novembre, hi ha convocada una mobilització de l’hostaleria d’Espanya amb concentracions en totes les ciutats baix el lema ‘Sense ajudes, ens arruïnen!’, coordinades per la patronal estatal.

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.