Els hostalers valencians opten per avançar al migdia els sopars de la Nit de Cap d’Any

 

El president de la Confederació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Comunitat Valenciana, Manuel Espinar, ha avançat que el col·lectiu treballa en la preparació d’una oferta gastronòmica que advoca per traslladar a la franja de migdia les tradicionals celebracions i sopars de la Nit de cap d’any per a «incentivar a un sector que necessita més que mai als seus clients».

 

Espinar ha assenyalat, que la Confederació està donant incentius als hostalers perquè òbriguen els seus establiments al migdia. «Enguany diem al públic que obrirem, no de la mateixa forma que altres anys, sinó d’una forma lúdica, perquè la gent vinga amb els seus amics amb els que no es podrà ajuntar a la nit», ha afirmat.

 

El representant ha confiat en què «la gent isca a nivell individual o en grups xicotets perquè al final, un poc d’activitat haurà d’haver».

 

Sobre les possibles mesures restrictives vigents en el període de Nadal, Espinar ha indicat que «si la situació seguix com ara, es mantindria la limitació del 30% de l’aforament dins dels locals i del 50% en les terrasses i un màxim de 6 persones per taula»». Per això, ha apuntat que es faran menjars adaptats a este format.

 

El ‘tardeo’, la nova alternativa

L’horari en què treballa la Confederació per a les celebracions de l’últim dia de l’any és el de menjars, ha precisat. A demés, aquells establiments que compten amb terrassa podran aprofitar esta instal·lació per al ‘tardeo’.

 

En esta línia, Espinar ha remarcat l’ambient lúdic, que no festiu per a acomiadar l’any «com Déu mana». «No podrem ballar però sí que estar amb amics i familiars amb els que no podrem estar per la nit», ha assegurat.

 

En termes econòmics, ha assenyalat que, tradicionalment, per a alguns establiments hostalers la nit del 31 de desembre «significa facturar més d’un 10% del total del mes», una franja importantíssima. No obstant això, ha expressat que 2020 serà un any atípic perquè «les limitacions són les que són». D’esta forma, ha apuntat que s’espera un nivell de facturació «amb pèrdues de més d’un 60% respecte a 2019», entre altres causes, per la «por endèmica que hi ha en la societat».

Últimes notícies

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.