Els hostalers valencians opten per avançar al migdia els sopars de la Nit de Cap d’Any

 

El president de la Confederació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Comunitat Valenciana, Manuel Espinar, ha avançat que el col·lectiu treballa en la preparació d’una oferta gastronòmica que advoca per traslladar a la franja de migdia les tradicionals celebracions i sopars de la Nit de cap d’any per a «incentivar a un sector que necessita més que mai als seus clients».

 

Espinar ha assenyalat, que la Confederació està donant incentius als hostalers perquè òbriguen els seus establiments al migdia. «Enguany diem al públic que obrirem, no de la mateixa forma que altres anys, sinó d’una forma lúdica, perquè la gent vinga amb els seus amics amb els que no es podrà ajuntar a la nit», ha afirmat.

 

El representant ha confiat en què «la gent isca a nivell individual o en grups xicotets perquè al final, un poc d’activitat haurà d’haver».

 

Sobre les possibles mesures restrictives vigents en el període de Nadal, Espinar ha indicat que «si la situació seguix com ara, es mantindria la limitació del 30% de l’aforament dins dels locals i del 50% en les terrasses i un màxim de 6 persones per taula»”. Per això, ha apuntat que es faran menjars adaptats a este format.

 

El ‘tardeo’, la nova alternativa

L’horari en què treballa la Confederació per a les celebracions de l’últim dia de l’any és el de menjars, ha precisat. A demés, aquells establiments que compten amb terrassa podran aprofitar esta instal·lació per al ‘tardeo’.

 

En esta línia, Espinar ha remarcat l’ambient lúdic, que no festiu per a acomiadar l’any «com Déu mana». «No podrem ballar però sí que estar amb amics i familiars amb els que no podrem estar per la nit», ha assegurat.

 

En termes econòmics, ha assenyalat que, tradicionalment, per a alguns establiments hostalers la nit del 31 de desembre «significa facturar més d’un 10% del total del mes», una franja importantíssima. No obstant això, ha expressat que 2020 serà un any atípic perquè «les limitacions són les que són». D’esta forma, ha apuntat que s’espera un nivell de facturació «amb pèrdues de més d’un 60% respecte a 2019», entre altres causes, per la «por endèmica que hi ha en la societat».

Últimes notícies

La Generalitat fixa el nou calendari i les vies per a millorar nota a la PAU 2025-2026

La Generalitat regula la PAU 2025-2026 amb un calendari unificat, avançament de dates, més claredat en les revisions i noves opcions per a millorar la nota d'accés a la universitat.

El València Basket busca a Belgrad assegurar el play in i acostar-se als quarts de l’Eurolliga

El València Basket visita al Partizan Belgrad amb l'opció d'assegurar el play in de l'Eurolliga i fer un pas decisiu cap als quarts de final, en plena lluita per mantindre's entre els sis primers.

El València Basket busca a Belgrad assegurar el play in i acostar-se als quarts de l’Eurolliga

El València Basket visita la pista del Partizan amb l'objectiu de certificar almenys el play in i fer un pas decisiu cap als quarts de final de l'Eurolliga, en plena baralla per mantindre's entre els sis primers.

Urtasun alerta de l’impacte de la intel·ligència artificial en la cultura i exigix protegir els creadors

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, advertix dels riscos de la intel·ligència artificial generativa per al sector cultural i reclama un sistema europeu de llicències que garantisca transparència, autorització i remuneració justa per als creadors.

Els operaris de la presa de Buseo admeten que mancaven de protocol davant la riuada del 29-O

Dos operaris de la presa de Buseo declaren davant la jutgessa que ningú els va indicar com actuar davant la crescuda sobtada del 29 d'octubre i detallen el desfasament entre les previsions i el desbordament real.

Carlos Álvarez se suma parcialment al treball amb el Llevant

Carlos Álvarez torna a entrenar parcialment amb el Llevant després d'un mes lesionat en el aductor llarg dret i apunta al dol davant la Reial Societat.

Port alerta del perill d’un Partizan sense pressió abans de la visita del València Basket

Josep Puerto, capità del València Basket, advertix que el Partizan, ja sense opcions en l'Eurolliga però en bona ratxa recent, serà un rival molt perillós a Belgrad.

Dimitrievski passa de suplent a líder sota pals al València

Stole Dimitrievski ha passat de segon porter a convertir-se en una de les peces més fiables del València gràcies a les seues parades, lideratge i control dels partits.