12.8 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Els hostalers valencians opten per avançar al migdia els sopars de la Nit de Cap d’Any

 

El president de la Confederació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Comunitat Valenciana, Manuel Espinar, ha avançat que el col·lectiu treballa en la preparació d’una oferta gastronòmica que advoca per traslladar a la franja de migdia les tradicionals celebracions i sopars de la Nit de cap d’any per a «incentivar a un sector que necessita més que mai als seus clients».

 

Espinar ha assenyalat, que la Confederació està donant incentius als hostalers perquè òbriguen els seus establiments al migdia. «Enguany diem al públic que obrirem, no de la mateixa forma que altres anys, sinó d’una forma lúdica, perquè la gent vinga amb els seus amics amb els que no es podrà ajuntar a la nit», ha afirmat.

 

El representant ha confiat en què «la gent isca a nivell individual o en grups xicotets perquè al final, un poc d’activitat haurà d’haver».

 

Sobre les possibles mesures restrictives vigents en el període de Nadal, Espinar ha indicat que «si la situació seguix com ara, es mantindria la limitació del 30% de l’aforament dins dels locals i del 50% en les terrasses i un màxim de 6 persones per taula»”. Per això, ha apuntat que es faran menjars adaptats a este format.

 

El ‘tardeo’, la nova alternativa

L’horari en què treballa la Confederació per a les celebracions de l’últim dia de l’any és el de menjars, ha precisat. A demés, aquells establiments que compten amb terrassa podran aprofitar esta instal·lació per al ‘tardeo’.

 

En esta línia, Espinar ha remarcat l’ambient lúdic, que no festiu per a acomiadar l’any «com Déu mana». «No podrem ballar però sí que estar amb amics i familiars amb els que no podrem estar per la nit», ha assegurat.

 

En termes econòmics, ha assenyalat que, tradicionalment, per a alguns establiments hostalers la nit del 31 de desembre «significa facturar més d’un 10% del total del mes», una franja importantíssima. No obstant això, ha expressat que 2020 serà un any atípic perquè «les limitacions són les que són». D’esta forma, ha apuntat que s’espera un nivell de facturació «amb pèrdues de més d’un 60% respecte a 2019», entre altres causes, per la «por endèmica que hi ha en la societat».

Últimes notícies

Pérez Llorca no donarà suport al nou model de finançament per excloure el deute i el fons d’anivellament

Pérez Llorca ha anunciat que no recolzarà la proposta de finançament autonòmic del Govern per no contemplar la condonació de 40.000 milions ni un fons d'anivellament transitori. Advertix que el pla dividix, no té l'aire d'aprovar-se i prolonga la falta de mesures pal·liatives.

La revisió del Patricova ampliarà les restriccions a la construcció en zones inundables

La Generalitat revisarà el Patricova per a endurir el control urbanístic en àrees amb el risc d'inundació. El procés es farà en dos fases i actualitzarà els mapes de risc.

El València no gana al Getafe en el Coliseum des de 2018

El València visita este diumenge al Getafe amb una ratxa sense victòries en el Coliseum des de 2018: quatre derrotes i dos empats, amb un 1-1 com a últim antecedent. El balanç allí afavorix al conjunt local.

L’Aeroport de València tanca 2025 amb rècord de 11,8 milions de passatgers

L'Aeroport de València ha tancat 2025 amb 11,8 milions de passatgers, un 9,6% més, i 93.110 vols. El mercat internacional va suposar tres de cada quatre viatgers.

El Vila-real va guanyar quatre i va empatar una en els seus sis ultimes visites al Betis

El Vila-real visita el Villamarín en la jornada 20 amb una ratxa recent molt favorable: quatre victòries i un empat en sis eixides. La ultima derrota va ser en 2022-23.

El PSPV acusa a Mompó d’atribuir-se assoliments en la reconstrucció del clavegueram sufragada pel Govern

El PSPV ha acusat a Vicent Mompó d'atribuir-se un lideratge en la reconstrucció del clavegueram danyat per la DANA malgrat que el finançament és íntegre del Govern. Sosté que la Diputació només presta assistència tècnica i amb retard.

La comissió de la DANA en el Congrés preveu citar a Feijóo el 27 de gener

PSOE i Sumar, amb majoria en la taula, impulsen la citació de Feijóo per a explicar quina informació va rebre sobre la DANA i les seues declaracions posteriors. La data prevista és el 27 de gener, pendent de confirmació formal.

Sindicats sanitaris exigixen diàleg i compliment d’acords a València

Satse, CCOO, UGT, CSIF, Intersindical Salut-IV i Simap es concentren de nou davant la Conselleria de Sanitat per a denunciar el bloqueig negociador. Reclamen implantar la jornada de 35 hores i reactivar pactes paralitzats, i avisen de més mobilitzacions si no hi ha avanços.