Els hostalers valencians opten per avançar al migdia els sopars de la Nit de Cap d’Any

 

El president de la Confederació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Comunitat Valenciana, Manuel Espinar, ha avançat que el col·lectiu treballa en la preparació d’una oferta gastronòmica que advoca per traslladar a la franja de migdia les tradicionals celebracions i sopars de la Nit de cap d’any per a «incentivar a un sector que necessita més que mai als seus clients».

 

Espinar ha assenyalat, que la Confederació està donant incentius als hostalers perquè òbriguen els seus establiments al migdia. «Enguany diem al públic que obrirem, no de la mateixa forma que altres anys, sinó d’una forma lúdica, perquè la gent vinga amb els seus amics amb els que no es podrà ajuntar a la nit», ha afirmat.

 

El representant ha confiat en què «la gent isca a nivell individual o en grups xicotets perquè al final, un poc d’activitat haurà d’haver».

 

Sobre les possibles mesures restrictives vigents en el període de Nadal, Espinar ha indicat que «si la situació seguix com ara, es mantindria la limitació del 30% de l’aforament dins dels locals i del 50% en les terrasses i un màxim de 6 persones per taula»». Per això, ha apuntat que es faran menjars adaptats a este format.

 

El ‘tardeo’, la nova alternativa

L’horari en què treballa la Confederació per a les celebracions de l’últim dia de l’any és el de menjars, ha precisat. A demés, aquells establiments que compten amb terrassa podran aprofitar esta instal·lació per al ‘tardeo’.

 

En esta línia, Espinar ha remarcat l’ambient lúdic, que no festiu per a acomiadar l’any «com Déu mana». «No podrem ballar però sí que estar amb amics i familiars amb els que no podrem estar per la nit», ha assegurat.

 

En termes econòmics, ha assenyalat que, tradicionalment, per a alguns establiments hostalers la nit del 31 de desembre «significa facturar més d’un 10% del total del mes», una franja importantíssima. No obstant això, ha expressat que 2020 serà un any atípic perquè «les limitacions són les que són». D’esta forma, ha apuntat que s’espera un nivell de facturació «amb pèrdues de més d’un 60% respecte a 2019», entre altres causes, per la «por endèmica que hi ha en la societat».

Últimes notícies

Dilluns amb calor extrema a l’interior i tempestes vespertines a la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un episodi de calor molt intensa a l’interior de València i Alacant, amb màximes pròximes als 40 graus i possibles tempestes vespertines, segons Aemet.

Tallada la línia C2 de Rodalia entre Xàtiva i Algemesí per un problema en la catenària

La circulació ferroviària entre Xàtiva i Algemesí està interrompuda per una falta de tensió en la catenària, amb un pla alternatiu per carretera entre Xàtiva i Benifaió.

Nova nit tòrrida a la Comunitat amb mínimes pròximes als 30 graus i humitat del 99 %

La Comunitat Valenciana ha patit una altra nit tòrrida, amb mínimes que quasi arriben als 30 graus en diverses localitats i una humitat relativa de fins al 99 %, que ha incrementat de manera notable la sensació de basca.

Aemet activa avís taronja per 39 graus i tempestes en l’interior de València

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís taronja per temperatures de fins a 39 graus i l’avís groc per tempestes i calor en diverses zones de València i Alacant.

Ferran Torres dedica el gol del Mundial a tot Espanya: “Ha sigut de 47 milions de persones”

El valencià Ferran Torres ha assegurat després de marcar en la final del Mundial 2026 que el gol és de tota Espanya i ha recordat les crítiques patides durant el torneig, destacant que el destí estava escrit.

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.