Els hostalers valencians rebutgen una reobertura només amb terrasses i proposen aforaments unificats

 

La Coordinadora Empresarial d’Oci i Hostaleria de la Comunitat Valenciana (CEOH) rebutja una obertura parcial de bars i restaurants que només permeta alçar la persiana als locals que compten amb terrassa, advertint que suposaria «arribar al mes d’abril amb la fallida de més de 8.000 establiments sense terrassa».

 

Per contra, aposta per una desescalada que permeta obrir els interiors de manera viable i fórmules que permeten garantir la màxima seguretat, com els aforaments unificats. La taula Interdepartamental COVID de la Generalitat es reunix el dijous per la vesprada per a prendre decisions davant la fi de les restriccions vigents dilluns que ve 1 de març.

 

CEOH ha traslladat este dilluns per escrit les seues peticions a la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, i al secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, com a proposta de pla de desescalada.

 

Entre elles, torna a reclamar al Consell que li alce el «veto i càstig» per ser una de les veus del sector més crítiques i la seua integració en la taula de negociació, una cosa que la directora general de Coordinació del Diàleg Social, Zulima Pérez, els va avançar en la reunió del passat 11 de febrer. «És inconcebible que ara deixen fora a una organització de caràcter autonòmic, constituïda formalment, i que representa a 16 associacions de les tres províncies», denúncia.

 

Notícies sense consens

Esta organització també retrau als membres del govern valencià que llancen «globus sonda» de com i quan serà la reobertura a través dels mitjans de comunicació, «sense haver consensuat ni concretat una proposta clara ni pres una decisió definitiva, ni en la citada taula de diàleg ni en el si del mateix Consell».

 

«En estos moments, la falta de decòrum per part dels polítics, actuant a colp de titulars, està generant una enorme preocupació i desesperació entre els hostalers per als que les decisions que es prenguen els pròxims dies seran claus per a la seua supervivència i el seu futur», alerta.

 

Davant el «menyspreu» per part de l’executiu autonòmic, esta coordinadora avança que presentarà este dimarts 23, per registre d’entrada, les seues propostes per a que en la taula siguen escoltades.

 

Obertura d’interiors

Unes mesures que passen per la reobertura de terrasses amb un criteri d’aforaments unificats en tota la Comunitat sense crear «greuges comparatius ni discriminacions», i l’obertura dels interiors dels locals usant ferramentes tecnològiques per a que els espais tancats siguen segurs.

 

També exigix la imminent aprovació d’una segona fase del pla ‘Resistir’, amb una dotació de 500 milions per al sector de l’hostaleria i l’oci, i campanyes de comunicació per a recuperar la confiança del públic després de mesos amb el focus dels contagis posat en els establiments hostalers.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Una avaria en una grua col·lapsa la Pista de Silla i provoca 13 quilòmetres d’embossos cap a València

L'avaria d'una grua que treballava de nit en la Pista de Silla obliga a tallar l'eixida de València cap a Alacant i manté 13 quilòmetres de retencions d'entrada a la ciutat.

Ratxes de vent molt fort a Castelló i pujada de temperatures este dimecres en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta este dimecres intervals de núvols alts, pujada generalitzada de les temperatures i vent molt intens a Castelló, que podria registrar ratxes molt fortes durant la segona mitat del dia.

Avís taronja a l’interior de Castellon per ratxes de vent de mes de 100 km/h

Deu comunitats estan hui sota avisos per vent, onatge, pluja i neu, amb nivell taronja en Castellon per ratxes molt fortes i en Cataluna per ones de fins a 10 metres.

El València Basket tomba al Olympiacos amb dos tirs lliures finals de De Larrea (85-84)

Dos tirs lliures de Sergio De Larrea a 2,9 segons del final donen al València Basket una agònica victòria davant el Olympiacos i reforcen les seues opcions de passada directa a quarts de l'Eurolliga.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre Montero i Alegria

Diana Morant acusa a Jorge Azcón d'evidenciar el masclisme que, al seu juí, persistix en el PP després de comparar físicament a Pilar Alegría i María Jesús Montero, i vincula este tipus de discursos amb el retrocés en igualtat i la violència de gènere.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons destinats a la investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta ferma del Govern i col·laboració total amb la justícia.

Tercer dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

L'operatiu per a localitzar a l'home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, continua actiu per tercer dia amb reforços de Castella-la Manxa i ampli desplegament d'efectius.

Diana Morant qualifica d’intolerable el veto a les dones en una confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig d'una confraria de Sagunt a la participació de dones i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la seua presència.