Immunòlegs demanen ampliar a 79 anys la vacunació amb AstraZeneca

La Societat Espanyola d’Immunologia (SEI) a més aconsella no paralitzar la inoculació de la segona dosi als pacients i vacunats.

Des de SEI ofereixen novament al Ministeri de Sanitat i a les comunitats autònomes el seu equip d’immunòlegs experts per al Comité d’estratègia de vacunació.

Davant els canvis recents amb la nova paralització d’AstraZeneca en menors de 60 anys. I, per tant, la incertesa generada per als que ja han rebut la primera dosi.

De fet, com ja van exposar fa mesos, davant l’escassetat de vacunes, des de SEI van recomanar a les administracions públiques posposar la vacunació de pacients que hi havia en contacte amb el virus i no posar la segona dosi als que van superar la malaltia.

I ara, davant la paralització de la segona dosi, els immunòlegs aconsellen «no deixar de posar-la als que ja van rebre la primera dosi». Recomanació que comparteixen amb l’Agència Europea de Medicaments, però que no coincideix amb l’última decisió respecte a la Conselleria de Sanitat.

D’altra banda, insisteixen en la importància de realitzar estudis exhaustius previs abans d’administrar una segona dosi d’una altra vacuna diferent. A més, reiteren que «és vital immunitzar la població de més de 60 anys, de manera que recomanen ampliar el rang d’edat d’administració d’AstraZeneca fins a 79 anys».

I, finalment, ressalten un missatge clar: «Els riscos adversos de la vacunació són molt menys perillosos que el COVID-19. La vacuna és l’única eina eficaç contra la pandèmia».

Últimes notícies

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.
FILMOTECA D'ESTIU