Immunòlegs demanen ampliar a 79 anys la vacunació amb AstraZeneca

La Societat Espanyola d’Immunologia (SEI) a més aconsella no paralitzar la inoculació de la segona dosi als pacients i vacunats.

Des de SEI ofereixen novament al Ministeri de Sanitat i a les comunitats autònomes el seu equip d’immunòlegs experts per al Comité d’estratègia de vacunació.

Davant els canvis recents amb la nova paralització d’AstraZeneca en menors de 60 anys. I, per tant, la incertesa generada per als que ja han rebut la primera dosi.

De fet, com ja van exposar fa mesos, davant l’escassetat de vacunes, des de SEI van recomanar a les administracions públiques posposar la vacunació de pacients que hi havia en contacte amb el virus i no posar la segona dosi als que van superar la malaltia.

I ara, davant la paralització de la segona dosi, els immunòlegs aconsellen “no deixar de posar-la als que ja van rebre la primera dosi”. Recomanació que comparteixen amb l’Agència Europea de Medicaments, però que no coincideix amb l’última decisió respecte a la Conselleria de Sanitat.

D’altra banda, insisteixen en la importància de realitzar estudis exhaustius previs abans d’administrar una segona dosi d’una altra vacuna diferent. A més, reiteren que “és vital immunitzar la població de més de 60 anys, de manera que recomanen ampliar el rang d’edat d’administració d’AstraZeneca fins a 79 anys”.

I, finalment, ressalten un missatge clar: “Els riscos adversos de la vacunació són molt menys perillosos que el COVID-19. La vacuna és l’única eina eficaç contra la pandèmia”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.