Immunòlegs demanen ampliar a 79 anys la vacunació amb AstraZeneca

La Societat Espanyola d’Immunologia (SEI) a més aconsella no paralitzar la inoculació de la segona dosi als pacients i vacunats.

Des de SEI ofereixen novament al Ministeri de Sanitat i a les comunitats autònomes el seu equip d’immunòlegs experts per al Comité d’estratègia de vacunació.

Davant els canvis recents amb la nova paralització d’AstraZeneca en menors de 60 anys. I, per tant, la incertesa generada per als que ja han rebut la primera dosi.

De fet, com ja van exposar fa mesos, davant l’escassetat de vacunes, des de SEI van recomanar a les administracions públiques posposar la vacunació de pacients que hi havia en contacte amb el virus i no posar la segona dosi als que van superar la malaltia.

I ara, davant la paralització de la segona dosi, els immunòlegs aconsellen “no deixar de posar-la als que ja van rebre la primera dosi”. Recomanació que comparteixen amb l’Agència Europea de Medicaments, però que no coincideix amb l’última decisió respecte a la Conselleria de Sanitat.

D’altra banda, insisteixen en la importància de realitzar estudis exhaustius previs abans d’administrar una segona dosi d’una altra vacuna diferent. A més, reiteren que “és vital immunitzar la població de més de 60 anys, de manera que recomanen ampliar el rang d’edat d’administració d’AstraZeneca fins a 79 anys”.

I, finalment, ressalten un missatge clar: “Els riscos adversos de la vacunació són molt menys perillosos que el COVID-19. La vacuna és l’única eina eficaç contra la pandèmia”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers contenen un incendi en l’exterior d’un desballestament a Orihuela

Els bombers treballen en l'extinció d'un incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela, que evoluciona de manera favorable després de ser sectoritzat.

Corberán assumix la superioritat de l’Atlètic després de la derrota del València a Mestalla

Carlos Corberán reconeix que el València no va aconseguir el partit que buscava davant l'Atlètic, que es va imposar per 0-2 a Mestalla i va ser superior en joc i ocasions.

Aemet amplia l’avís groc a l’interior de València per fortes pluges, graníssol i vent

Aemet amplia l'avís groc a tot l'interior de la província de València per pluges intenses de fins a 20 l/m² en una hora, que poden anar acompanyades de graníssol i ratxes de vent molt forts.

El Llevant queda pendent de les proves mèdiques de Carlos Álvarez, Iván Romero i Tunde

Carlos Álvarez, Iván Romero i Kareem Tunde van acabar lesionats en la golejada encaixada pel Llevant davant el Vila-real i estan pendents de proves mèdiques per a conéixer l'abast de les seues malalties.

L’Atlètic perdona al València en una primera part plena d’ocasions a Mestalla

L'Atlètic de Madrid firma una primera part molt superior a Mestalla, amb clares ocasions de Mendoza, Nahuel Molina i Rayane Belaid, però el dol arriba 0-0 al descans després d'un esglai de Ramazani al pal.

Marcelino celebra la classificació del Vila-real per a la Champions i ajorna la decisió sobre el seu futur

Marcelino destaca la brillant classificació matemàtica del Vila-real per a la pròxima Champions després del 5-1 al Llevant i assegura que el seu futur es decidirà en breu.

Mestalla homenatja a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla va rendir un emotiu homenatge a Pepe Claramunt abans del València-Atlètic de Madrid, en l'arrancada del Any Claramunt amb motiu del seu 80 aniversari.

Mestalla torna a rendir-se a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla homenatja de nou a Pepe Claramunt, històric capità del València, amb el servici d'honor davant l'Atlètic de Madrid i l'arrancada del Any Claramunt pel seu 80 aniversari.