Immunòlegs demanen ampliar a 79 anys la vacunació amb AstraZeneca

La Societat Espanyola d’Immunologia (SEI) a més aconsella no paralitzar la inoculació de la segona dosi als pacients i vacunats.

Des de SEI ofereixen novament al Ministeri de Sanitat i a les comunitats autònomes el seu equip d’immunòlegs experts per al Comité d’estratègia de vacunació.

Davant els canvis recents amb la nova paralització d’AstraZeneca en menors de 60 anys. I, per tant, la incertesa generada per als que ja han rebut la primera dosi.

De fet, com ja van exposar fa mesos, davant l’escassetat de vacunes, des de SEI van recomanar a les administracions públiques posposar la vacunació de pacients que hi havia en contacte amb el virus i no posar la segona dosi als que van superar la malaltia.

I ara, davant la paralització de la segona dosi, els immunòlegs aconsellen “no deixar de posar-la als que ja van rebre la primera dosi”. Recomanació que comparteixen amb l’Agència Europea de Medicaments, però que no coincideix amb l’última decisió respecte a la Conselleria de Sanitat.

D’altra banda, insisteixen en la importància de realitzar estudis exhaustius previs abans d’administrar una segona dosi d’una altra vacuna diferent. A més, reiteren que “és vital immunitzar la població de més de 60 anys, de manera que recomanen ampliar el rang d’edat d’administració d’AstraZeneca fins a 79 anys”.

I, finalment, ressalten un missatge clar: “Els riscos adversos de la vacunació són molt menys perillosos que el COVID-19. La vacuna és l’única eina eficaç contra la pandèmia”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pugen les temperatures en la Comunitat Valenciana amb possibles ruixats tempestuosos a l’interior nord

El temps en la Comunitat Valenciana es presenta amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i algun ruixat amb tempesta a la vesprada a l'interior nord, a més de bancs de boira costaners a primeres hores.

Un estudi urgix a gestionar el paisatge per a frenar l’expansió d’espècies invasores

Una investigació del campus de Gandia de la UPV vincula l'abandó agrícola i la proliferació de plantes invasores amb l'expansió del bec de corall senegalés, una au exòtica que altera les comunitats d'aus natives.

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.