Immunòlegs demanen ampliar a 79 anys la vacunació amb AstraZeneca

La Societat Espanyola d’Immunologia (SEI) a més aconsella no paralitzar la inoculació de la segona dosi als pacients i vacunats.

Des de SEI ofereixen novament al Ministeri de Sanitat i a les comunitats autònomes el seu equip d’immunòlegs experts per al Comité d’estratègia de vacunació.

Davant els canvis recents amb la nova paralització d’AstraZeneca en menors de 60 anys. I, per tant, la incertesa generada per als que ja han rebut la primera dosi.

De fet, com ja van exposar fa mesos, davant l’escassetat de vacunes, des de SEI van recomanar a les administracions públiques posposar la vacunació de pacients que hi havia en contacte amb el virus i no posar la segona dosi als que van superar la malaltia.

I ara, davant la paralització de la segona dosi, els immunòlegs aconsellen «no deixar de posar-la als que ja van rebre la primera dosi». Recomanació que comparteixen amb l’Agència Europea de Medicaments, però que no coincideix amb l’última decisió respecte a la Conselleria de Sanitat.

D’altra banda, insisteixen en la importància de realitzar estudis exhaustius previs abans d’administrar una segona dosi d’una altra vacuna diferent. A més, reiteren que «és vital immunitzar la població de més de 60 anys, de manera que recomanen ampliar el rang d’edat d’administració d’AstraZeneca fins a 79 anys».

I, finalment, ressalten un missatge clar: «Els riscos adversos de la vacunació són molt menys perillosos que el COVID-19. La vacuna és l’única eina eficaç contra la pandèmia».

Últimes notícies

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.

Nit rècord de calor a Castelló de la Plana amb 27,2 graus, la més càlida en 115 anys

Castelló de la Plana ha viscut la nit més càlida des de 1911, amb 27,2 graus de mínima i una humitat molt alta, en una nova nit tòrrida a la Comunitat Valenciana a les portes d’una altra ona de calor.

Formació obligatòria en emergències i nou Fons de Resiliència proposats pel PSPV

El PSPV ha registrat en Les Corts una Proposició de Llei per a garantir formació obligatòria en emergències a tota la ciutadania i crear un Fons Valencià de Resiliència dotat amb el 2 % del pressupost autonòmic en protecció civil.

Temperatures de fins a 39 °C encenen l’avís taronja en el nord de València i el sud d’Alacant

Aemet ha activat hui l’avís taronja per calor extrema a l’interior nord de València i el litoral sud d’Alacant, amb màximes de fins a 39 graus.