13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

La incidència acumulada frena la seua caiguda i repunta un poc al territori valencià

 

La incidència acumulada de coronavirus en el territori valencià ha frenat la seua caiguda, en mantindre’s en termes pràcticament iguals als del divendres la incidència acumulada a 14 dies (28,62 casos per 100.000 habitants el dilluns enfront dels 28,52 del divendres). La incidència a 7 dies repunta de manera més clara, en passar d’11,89 contagis el divendres a 15,17 el dilluns.

 

Tot i este repunt, les xifres valencianes continuen sent les més baixes d’Espanya i actualment és l’única comunitat autònoma que es troba en un nivell de risc baix, per davall de 50 casos per 100.000 habitants.

 

La pressió hospitalària també ascendix lleugerament i l’ocupació en planta se situa en el 2,59%, enfront del 2,53% del divendres, amb 292 pacients covid ingressats en planta (290 el divendres). Si baixa la pressió en UCI, amb 88 llits ocupats enfront de les 94 del divendres (cau l’ocupació del 9,85% al 9,27%). Finalment, la taxa de positivitat és del 3%, per davall de la mitjana d’Espanya (5,77%).

Últimes notícies

Alerta taronja per vent en el litoral nord de València i fenòmens costaners a Alacant

Emergències ha activat el nivell taronja per vent en el nord del litoral valencià i per fenòmens costaners en tot el litoral d'Alacant. Es demana evitar la costa i ajornar activitats en la mar.

Detingut a Alzira per guardar 25 armes antigues sense llicència en una casa de camp

La Policia ha arrestat a un home després de localitzar 15 armes curtes i 10 llargues, algunes amb munició, sense llicències ni números de sèrie. La troballa es va produir en una casa de camp d'Alzira després d'una investigació iniciada per una denúncia.

EU-Podem impulsa una moció de censura contra Barcala per l’escàndol de les VPP

EU-Podem ha anunciat contactes amb l'oposició per a explorar una moció de censura contra l'alcalde Luis Barcala per l'escàndol de les VPP. La iniciativa arriba després del ple en el qual també Vox va demanar la seua dimissió i agreuja l'aïllament del govern en minoria.

L’ex director d’Emergències ha negat haver accedit ni filtrat l’àudio de Aemet

L'ex director general d'Emergències ha negat haver accedit o filtrat l'àudio de Aemet. Un informe de la Guàrdia Civil li situa entre els qui van copiar la crida, en una causa paral·lela a la gestió de la DANA.

El Govern Basc ha concedit a ‘Txeroki’ la semillibertat de dilluns a divendres

El Govern Basc ha concedit a Garikoitz Aspiazu, Txeroki, un règim de semillibertat de dilluns a divendres amb l'article 100.2. La mesura queda a decisió del Jutjat Central de Vigilància Penitenciària després de l'informe no vinculant de la Fiscalia.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat col·loca sis registres entre els deu més alts

El ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 graus i va situar a la Comunitat entre els principals registres del país, amb sis marques en el top 10.

Ratxes de 148 km/h a Xodos pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

L'episodi manté l'avís groc en quasi tota la Comunitat i ha deixat ratxes molt fortes a Castelló, Alacant i València. A València s'han atés deu servicis pel vent.

Montero lidera la remuntada del València Basket a Tel Aviv: 99-104 en la pròrroga

València Basket es va imposar 99-104 al Hapoel Tel Aviv després d'una pròrroga, remuntant 15 punts amb un descomunal Jean Montero (29 punts, 8 assistències i 4 rebots). El base va sostindre a l'equip i el triple final de Darius Thompson en el temps extra va rematar la victòria.