Demanen indemnitzacions als llauradors afectats per l’incendi de Caudiel

LA Unió de Llauradors reclama que es depuren responsabilitats per l’incendi ocorregut el passat dia 17 de juny a Caudiel (Alto Palancia) que va afectar unes 150 hectàrees i que es prenguen mesures urgents per a evitar més focs en eixa zona.

La Unió indica que les persones responsables de les infraestructures i el manteniment de les vies ferroviàries han d’actuar ja, perquè és la tercera ocasió enguany que es produeixen incendis en el tram comprés entre Barraques i Caudiel. El mal estat de les vies provoca que els trens de mercaderies solten espurnes de baixada en frenar que cauen en la vegetació i provoquen d’aquesta manera els incendis.

Per això, la Unió exigeix que es netege el màxim possible tot el perímetre de vegetació pròxim a les vies per a minimitzar els possibles efectes en el cas d’originar-se un incendi, i també que se solucione el problema de la deterioració de les vies.

L’organització agrària també reclama que una vegada es depuren les responsabilitats sobre les causes de l’incendi, els llauradors afectats per la destrossa dels seus cultius obtinguen indemnitzacions amb les quals posar en marxa al més prompte possible les seues explotacions.

Cal assenyalar que dins de les hectàrees afectades existien terrenys amb cultius en producció com oliveres centenàries, ametlers i fins i tot vinyes.

Un percentatge de la zona afectada eren també terres abandonades davant la falta de rendibilitat de l’agricultura en els últims anys. En aquest sentit, la Unió advoca per incentivar des de totes les instàncies perquè es mantinga un teixit productiu agrari als nostres pobles per a evitar l’abandó rural i la despoblació.

Un terreny cultivat evita l’expansió dels incendis i un altre abandonat és un focus de proliferació d’aquests, i també cal fomentar sens dubte la ramaderia extensiva com a mesura de prevenció enfront dels incendis. Si no apostem per l’agricultura i la ramaderia, els nostres pobles es moren i hi ha un risc evident que hi haja més incendis i desertització”, apunta la Unió.

Últimes notícies

La UPV impulsa una campanya solidària per a sostindre dues germanes gazatines refugiades a València

La Universitat Politècnica de València ha obert una campanya per arreplegar 12.000 euros i garantir durant un any les despeses bàsiques de Nariman i Roba Irheem, dues germanes gazatines que han arribat a València després de fugir de Gaza.

Més mitjans dels bombers d’Alacant este estiu per a arribar més prompte a les emergències

El Consorci de Bombers de la Diputació d’Alacant ha reforçat el dispositiu especial d’estiu, amb més retenes, un segon helicòpter i drons per a reduir els temps d’intervenció davant incendis i grans emergències a la província.

Arresten a Alacant un fugitit buscat per Algèria per blanqueig de capitals

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home de 46 anys reclamat per Algèria per blanqueig de capitals, relacionat amb una xarxa de contraban i exportació il·legal de petroli.

Alliberen 9 persones trans víctimes d’una xarxa de prostitució a València

La Policia Nacional ha desarticulat a València una organització que explotava sexualment persones trans sud-americanes, amb 5 detinguts i 9 víctimes alliberades.

Dubljevic penja les botes i el València Basket retira el dorsal 14 per sempre

Bojan Dubljevic ha anunciat la seua retirada com a jugador professional i el València Basket ha decidit retirar el dorsal 14 de la primera plantilla masculina i dedicar-li una pista a L'Alqueria del Basket.

Mor un motorista de 28 anys en eixir de la carretera a Montroi

Un jove motorista de 28 anys ha mort este dissabte en eixir de la via a la CV-435, a l’altura de Montroi, malgrat els intents de reanimació dels sanitaris.

Noves ajudes perquè els ajuntaments impulsen trinquets i pistes de pilota valenciana

La Generalitat ha anunciat un pla d’ajudes perquè els ajuntaments que projectin trinquets o altres instal·lacions de pilota valenciana puguen accedir a subvencions. L’anunci ha arribat en la final del Trofeu President de la Generalitat 2026, disputada al Trinquet de Pelayo.

Les famílies de Gandia reben els primers quatre restos identificats de víctimes del franquisme

L'Ajuntament de Gandia ha entregat a les famílies els restos de quatre víctimes del franquisme exhumades de les fosses comunes del cementeri municipal, després de quasi 87 anys d'espera.