Demanen indemnitzacions als llauradors afectats per l’incendi de Caudiel

LA Unió de Llauradors reclama que es depuren responsabilitats per l’incendi ocorregut el passat dia 17 de juny a Caudiel (Alto Palancia) que va afectar unes 150 hectàrees i que es prenguen mesures urgents per a evitar més focs en eixa zona.

La Unió indica que les persones responsables de les infraestructures i el manteniment de les vies ferroviàries han d’actuar ja, perquè és la tercera ocasió enguany que es produeixen incendis en el tram comprés entre Barraques i Caudiel. El mal estat de les vies provoca que els trens de mercaderies solten espurnes de baixada en frenar que cauen en la vegetació i provoquen d’aquesta manera els incendis.

Per això, la Unió exigeix que es netege el màxim possible tot el perímetre de vegetació pròxim a les vies per a minimitzar els possibles efectes en el cas d’originar-se un incendi, i també que se solucione el problema de la deterioració de les vies.

L’organització agrària també reclama que una vegada es depuren les responsabilitats sobre les causes de l’incendi, els llauradors afectats per la destrossa dels seus cultius obtinguen indemnitzacions amb les quals posar en marxa al més prompte possible les seues explotacions.

Cal assenyalar que dins de les hectàrees afectades existien terrenys amb cultius en producció com oliveres centenàries, ametlers i fins i tot vinyes.

Un percentatge de la zona afectada eren també terres abandonades davant la falta de rendibilitat de l’agricultura en els últims anys. En aquest sentit, la Unió advoca per incentivar des de totes les instàncies perquè es mantinga un teixit productiu agrari als nostres pobles per a evitar l’abandó rural i la despoblació.

Un terreny cultivat evita l’expansió dels incendis i un altre abandonat és un focus de proliferació d’aquests, i també cal fomentar sens dubte la ramaderia extensiva com a mesura de prevenció enfront dels incendis. Si no apostem per l’agricultura i la ramaderia, els nostres pobles es moren i hi ha un risc evident que hi haja més incendis i desertització”, apunta la Unió.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.

Troben a un matrimoni mort en el bany de la seua casa a València per una fuita de gas

Un matrimoni d'origen xinés ha sigut trobat sense vida a la dutxa de la seua vivenda a València. La principal hipòtesi apunta a un accident domèstic per mala combustió de la caldera de gas del bany.

Un ferit per arma blanca i un detingut en una baralla nocturna a Orihuela

Una baralla entre dos grups en l'avinguda Doctor García Rogel d'Orihuela se salda amb un jove de 25 anys ferit per arma blanca en la cara i un detingut.

Cau un clan familiar que distribuïa cocaïna i marihuana des d’una vivenda a Dolores

La Guàrdia Civil desarticula a Dolores un punt de venda de cocaïna i una plantació de marihuana en una vivenda familiar, amb quatre detinguts acusats de tràfic de drogues i frau elèctric.

Detinguda a València una cuidadora per robar 40.000 euros a l’anciana a la qual atenia

La Guàrdia Civil deté a València a una dona de 43 anys acusada d'aprofitar el seu treball com a cuidadora per a traure de forma continuada uns 40.000 euros del compte bancari d'una anciana dependent.

Isaac, de l’aula i Google al somni de crear una startup d’impacte social

Isaac Tormo, jove valencià amb expedient excel·lent, experiència internacional i treball en Google, vol llançar una startup d'impacte social dins de l'ecosistema de Llançadora.

Dos de cada tres valencians fa exercici de forma regular en el seu temps lliure

Quasi el 67% dels habitants de València practica activitat física saludable en el seu temps lliure, mentres que un terç seguix sense fer exercici, segons el Baròmetre Municipal.

La UPV restaura el mural de Dons de Ciència vandalitzat amb una pintada contra Oltra

La UPV ha restaurat el mural dedicat a la biofísica Eva Nogales en l'IES El Cabanyal després de ser vandalitzat amb una pintada contra Oltra, utilitzant tècniques específiques per a eliminar la inscripció sense danyar l'obra.