Demanen indemnitzacions als llauradors afectats per l’incendi de Caudiel

LA Unió de Llauradors reclama que es depuren responsabilitats per l’incendi ocorregut el passat dia 17 de juny a Caudiel (Alto Palancia) que va afectar unes 150 hectàrees i que es prenguen mesures urgents per a evitar més focs en eixa zona.

La Unió indica que les persones responsables de les infraestructures i el manteniment de les vies ferroviàries han d’actuar ja, perquè és la tercera ocasió enguany que es produeixen incendis en el tram comprés entre Barraques i Caudiel. El mal estat de les vies provoca que els trens de mercaderies solten espurnes de baixada en frenar que cauen en la vegetació i provoquen d’aquesta manera els incendis.

Per això, la Unió exigeix que es netege el màxim possible tot el perímetre de vegetació pròxim a les vies per a minimitzar els possibles efectes en el cas d’originar-se un incendi, i també que se solucione el problema de la deterioració de les vies.

L’organització agrària també reclama que una vegada es depuren les responsabilitats sobre les causes de l’incendi, els llauradors afectats per la destrossa dels seus cultius obtinguen indemnitzacions amb les quals posar en marxa al més prompte possible les seues explotacions.

Cal assenyalar que dins de les hectàrees afectades existien terrenys amb cultius en producció com oliveres centenàries, ametlers i fins i tot vinyes.

Un percentatge de la zona afectada eren també terres abandonades davant la falta de rendibilitat de l’agricultura en els últims anys. En aquest sentit, la Unió advoca per incentivar des de totes les instàncies perquè es mantinga un teixit productiu agrari als nostres pobles per a evitar l’abandó rural i la despoblació.

Un terreny cultivat evita l’expansió dels incendis i un altre abandonat és un focus de proliferació d’aquests, i també cal fomentar sens dubte la ramaderia extensiva com a mesura de prevenció enfront dels incendis. Si no apostem per l’agricultura i la ramaderia, els nostres pobles es moren i hi ha un risc evident que hi haja més incendis i desertització”, apunta la Unió.

Últimes notícies

La quarta ona de calor dispara les màximes a l’interior i prelitoral de València fins als 40 °C

La Comunitat Valenciana viu la segona jornada de la quarta ona de calor de l’estiu, amb màximes de fins a 40 graus a l’interior i prelitoral de València i nits tropicals en les capitals. El vent bufarà fluix de components marítims i hi haurà pols en suspensió i lleugera inestabilitat de vesprada.

L’incendi de la Vall d’Uixó entra en el sisé dia amb el foc actiu però perimetrat

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó encadena sis dies actiu, ha cremat 9.300 hectàrees i continua sense control, amb catorze municipis evacuats.

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.
FILMOTECA D'ESTIU