Demanen indemnitzacions als llauradors afectats per l’incendi de Caudiel

LA Unió de Llauradors reclama que es depuren responsabilitats per l’incendi ocorregut el passat dia 17 de juny a Caudiel (Alto Palancia) que va afectar unes 150 hectàrees i que es prenguen mesures urgents per a evitar més focs en eixa zona.

La Unió indica que les persones responsables de les infraestructures i el manteniment de les vies ferroviàries han d’actuar ja, perquè és la tercera ocasió enguany que es produeixen incendis en el tram comprés entre Barraques i Caudiel. El mal estat de les vies provoca que els trens de mercaderies solten espurnes de baixada en frenar que cauen en la vegetació i provoquen d’aquesta manera els incendis.

Per això, la Unió exigeix que es netege el màxim possible tot el perímetre de vegetació pròxim a les vies per a minimitzar els possibles efectes en el cas d’originar-se un incendi, i també que se solucione el problema de la deterioració de les vies.

L’organització agrària també reclama que una vegada es depuren les responsabilitats sobre les causes de l’incendi, els llauradors afectats per la destrossa dels seus cultius obtinguen indemnitzacions amb les quals posar en marxa al més prompte possible les seues explotacions.

Cal assenyalar que dins de les hectàrees afectades existien terrenys amb cultius en producció com oliveres centenàries, ametlers i fins i tot vinyes.

Un percentatge de la zona afectada eren també terres abandonades davant la falta de rendibilitat de l’agricultura en els últims anys. En aquest sentit, la Unió advoca per incentivar des de totes les instàncies perquè es mantinga un teixit productiu agrari als nostres pobles per a evitar l’abandó rural i la despoblació.

Un terreny cultivat evita l’expansió dels incendis i un altre abandonat és un focus de proliferació d’aquests, i també cal fomentar sens dubte la ramaderia extensiva com a mesura de prevenció enfront dels incendis. Si no apostem per l’agricultura i la ramaderia, els nostres pobles es moren i hi ha un risc evident que hi haja més incendis i desertització”, apunta la Unió.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una embarassada a terme en una pastera amb 15 migrants enfront d’Alacant

Salvament Marítim ha rescatat enfront d'Alacant a una dona embarassada a terme que viatjava en una pastera amb altres 14 persones. Per protocol mèdic ha sigut traslladada a l'hospital i és la segona pastera en poc més de 24 hores.

València reunirà l’elit del Optimist en la Optiorange 2026

La Optiorange 2026 se celebrarà en el Real Club Nàutic de València amb 412 regatistes de 30 països i quatre jornades que decidiran la Optimist Excellence Cup.

Carlos Espí avisa: venen quatre finals per al Llevant

Carlos Espí va assegurar que el Llevant, penúltim a set punts de la permanència, es juga quatre finals, tres d'elles a casa. Va valorar la seua renovació fins a 2028 i va demanar el suport de l'afició.

López-Arostegui: ser fidels al nostre joc per a competir al màxim davant Baskonia

López-Arostegui va remarcar que València Basket ha de defendre, rebotar i córrer per a imposar el seu ritme en la visita al Kosner Baskonia en la jornada 29 d'Eurolliga. Va rebutjar que la recent Copa del Rei relaxe al rival i va avisar d'un equip reforçat.

Copete patix una lesió meniscal en el genoll esquerre i passarà per quiròfan

El València va confirmar una lesió meniscal en el genoll esquerre de José Copete i va avançar que serà intervingut. És la tercera operació en la saga esta temporada.

La boira causa quatre abastos amb deu ferits i tala l’AP-7 a Moncofa

Quatre accidents per abast en l'AP-7 a l'altura de Moncofa i Xilxes han deixat deu ferits i han obligat a tallar la via en sentit València per boira intensa.

Mor el tècnic que va validar el primer És-Alert durant la DANA

Ha mort Miguel Mollà Ramos, tècnic d'Emergències de 55 anys que va validar el primer missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Va morir per un infart.

Baldoví responsabilitza al Consell de les irregularitats en les VPP d’Alacant

Baldoví ha exigit al Consell respostes per les suposades irregularitats en les VPP dels Naus després de conéixer-se noves dades. Compromís dona suport a una comissió i proposa més controls i transparència.