Demanen indemnitzacions als llauradors afectats per l’incendi de Caudiel

LA Unió de Llauradors reclama que es depuren responsabilitats per l’incendi ocorregut el passat dia 17 de juny a Caudiel (Alto Palancia) que va afectar unes 150 hectàrees i que es prenguen mesures urgents per a evitar més focs en eixa zona.

La Unió indica que les persones responsables de les infraestructures i el manteniment de les vies ferroviàries han d’actuar ja, perquè és la tercera ocasió enguany que es produeixen incendis en el tram comprés entre Barraques i Caudiel. El mal estat de les vies provoca que els trens de mercaderies solten espurnes de baixada en frenar que cauen en la vegetació i provoquen d’aquesta manera els incendis.

Per això, la Unió exigeix que es netege el màxim possible tot el perímetre de vegetació pròxim a les vies per a minimitzar els possibles efectes en el cas d’originar-se un incendi, i també que se solucione el problema de la deterioració de les vies.

L’organització agrària també reclama que una vegada es depuren les responsabilitats sobre les causes de l’incendi, els llauradors afectats per la destrossa dels seus cultius obtinguen indemnitzacions amb les quals posar en marxa al més prompte possible les seues explotacions.

Cal assenyalar que dins de les hectàrees afectades existien terrenys amb cultius en producció com oliveres centenàries, ametlers i fins i tot vinyes.

Un percentatge de la zona afectada eren també terres abandonades davant la falta de rendibilitat de l’agricultura en els últims anys. En aquest sentit, la Unió advoca per incentivar des de totes les instàncies perquè es mantinga un teixit productiu agrari als nostres pobles per a evitar l’abandó rural i la despoblació.

Un terreny cultivat evita l’expansió dels incendis i un altre abandonat és un focus de proliferació d’aquests, i també cal fomentar sens dubte la ramaderia extensiva com a mesura de prevenció enfront dels incendis. Si no apostem per l’agricultura i la ramaderia, els nostres pobles es moren i hi ha un risc evident que hi haja més incendis i desertització”, apunta la Unió.

Últimes notícies

Pérez Llorca alerta que els centres de menors estan al 200 % i veu difícil assumir més xiquets migrants

Juanfran Pérez Llorca adverteix que els centres de menors de la Comunitat Valenciana estan saturats, amb ocupacions del 200 %, i veu molt difícil acollir més xiquets migrants mentre no hi haja més espai i personal.

Els fills del matrimoni irlandés mort a Cullera ja estan amb familiars

Els dos fills del matrimoni irlandés trobat mort en un xalet de Cullera, de 14 i 15 anys i amb necessitats especials, ja estan sota la cura de tres familiars desplaçats des d’Irlanda aquesta matinada. L’Ajuntament ha mobilitzat suport psicològic i social des del moment en què els adolescents van trobar els cossos dels seus pares.

Buñol es tenyeix de roig amb 22.000 persones en una Tomatina de rècord

Buñol ha donat inici a la Tomatina 2026 amb l’aforament complet, 22.000 participants i 150 tones de tomata pera llançades pels carrers del municipi.

El Palau de Congressos incorpora realitat augmentada sense ulleres en un pla pilot

El Palau de Congressos de València ha posat en marxa un projecte pilot de realitat augmentada sense ulleres per a convertir conferències i presentacions en experiències immersives durant nou mesos de proves.

Deting el gerent d’una empresa per simular un robatori violent de 6.500 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alacant el gerent d’una empresa nacional acusat de simular un robatori violent de 6.500 euros i de quedar-se amb diners de la mercantil. Les lesions que presentava eren superficials i compatibles amb autolesions, i ja s’havia produït un altre furt de 2.450 euros en la mateixa empresa.

Un detingut a Monòver per robar quatre motos i diversos objectes en una casa de camp

La Guàrdia Civil ha detingut un home a Monòver acusat de robar amb força quatre motocicletes i diversos objectes en una casa de camp. Tres de les motos i part del material sostret s’han recuperat i s’han tornat al propietari.

Detingut a Chiva amb drogues i dos boligrafs-pistola en plenes festes

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 62 anys a Chiva durant les festes patronals per portar diverses drogues i dos bolígrafs-pistola, a més de munició, i resistir-se greument als agents.

Les víctimes de la DANA tornaran a omplir València per reclamar que Mazón perda l’aforament

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 i moviments socials han convocat este dissabte una concentració a València per exigir la fi de l’aforament de l’expresident de la Generalitat Carlos Mazón, quan es complixen 22 mesos de les inundacions que van causar 231 morts a la província de València.