Infermeria recomana evitar els exàmens presencials en les universitats del territori valencià

 

El president del Consell d’Infermeria de la Comunitat Valenciana (CECOVA), Juan José Tirado, ha recomanat evitar els exàmens presencials en les universitats com sol·liciten les associacions estudiantils i ha sostingut que reunir persones en aules durant hores és un risc de contagi «innecessari».

 

«Per a acudir a les proves molts alumnes han d’usar els transports públics (com el metre o l’autobús) en els períodes de més afluència amb les consegüents aglomeracions», ha indicat i ha demanat que «ha de prevaldre la sensatesa» després del «macabre rècord» de 3.930 positius i 85 morts en el territori valencià.

 

Tirado ha indicat que «s’ha d’evitar tot risc innecessari perquè no es generen més contagis» i ha recordat que hospitals, centres de salut i geriàtrics «estan ja saturats» per l’augment de casos. Ha instat als gestors públics i als responsables de la comunitat educativa perquè «impedisquen, en la mesura que siga possible, que els pròxims exàmens en les universitats i facultats siguen presencials i es facen a través de sistemes telemàtics».

 

La majoria de les universitats públiques i privades del territori valencià ha programat per a les pròximes tres setmanes les seues proves per a avaluar a milers d’alumnes del primer quadrimestre, ha recordat. Es tracta d’exàmens que es faran en aularis i sales en les que, tot i aplicar les mesures de distància de seguretat, desinfecció i ventilació, reuniran grups nombrosos d’estudiants i professors.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Finalitza l’alerta groga per pluja a València i Alacant i es manté a Castelló

Emergències ha actualitzat els avisos: el nivell groc per pluja es manté a Castelló i acaba a València i Alacant. Fins al dia 8 poden acumular-se 60 l/m² en 12 hores i els ruixats podran anar amb tempesta.

La Generalitat declara d’Interés Turístic Autonòmic les festes de Moros i Cristians de Sagunt

La Generalitat atorga la distinció d'Interés Turístic Autonòmic a les festes de Moros i Cristians de Sagunt. La resolució, firmada per la consellera Marián Cano, es publicarà en el DOGV.

Morrissey inicia a València el seu gira espanyola amb nou disc i clàssics de The Smiths

El músic arranca a València el primer de tres concerts a Espanya per a presentar 'Make-up is a lie' i recuperar himnes de The Smiths. Les entrades estan esgotades a València, Saragossa i Sevilla.

Llum Club convertix la lectura compartida en una xarxa de suport entre dones

Nascut a l'agost a València, Llum Club reunix lectores de 18 a 60 anys, llig només a autores i ha evolucionat cap a un espai segur amb activitats feministes.

Les Falles 2026 cremaran 10 milions de creativitat i ironia després d’un hivern dur

Quasi 800 falles, més de 9,8 milions invertits i un desplegament de 6.000 agents marcaran unes festes que culminaran amb la Cremà el 19 de març. La pluja condiciona l'arrancada i la ciutat es transforma amb corts, subvencions municipals i més de 300 espectacles pirotècnics.

Dones de l’aigua a València: guàrdies de 24 hores perquè no falte ni una gota el 8-M

Cinc treballadores de Global Omnium assumixen torns essencials durant el 8-M per a mantindre la xarxa sense corts. La seua labor reflectix l'avanç femení en àrees tècniques.

La UPV constata que la violència masclista en xarxes silencia a dones en política i repetix patrons

Dos estudis de la UPV analitzen milers de missatges en X dirigits a Ayuso, Montero i Meloni i conclouen que l'hostilitat de gènere és sistemàtica i amb impacte democràtic.

Pluges en la Comunitat Valenciana i ruixats amb tempesta en àrees de Castelló

Cels molt nuvolosos i precipitacions generalitzades este dissabte. A Castelló, els ruixats podran ser forts o persistents i amb tempesta en punts.