Infermeria recomana evitar els exàmens presencials en les universitats del territori valencià

 

El president del Consell d’Infermeria de la Comunitat Valenciana (CECOVA), Juan José Tirado, ha recomanat evitar els exàmens presencials en les universitats com sol·liciten les associacions estudiantils i ha sostingut que reunir persones en aules durant hores és un risc de contagi «innecessari».

 

«Per a acudir a les proves molts alumnes han d’usar els transports públics (com el metre o l’autobús) en els períodes de més afluència amb les consegüents aglomeracions», ha indicat i ha demanat que «ha de prevaldre la sensatesa» després del «macabre rècord» de 3.930 positius i 85 morts en el territori valencià.

 

Tirado ha indicat que «s’ha d’evitar tot risc innecessari perquè no es generen més contagis» i ha recordat que hospitals, centres de salut i geriàtrics «estan ja saturats» per l’augment de casos. Ha instat als gestors públics i als responsables de la comunitat educativa perquè «impedisquen, en la mesura que siga possible, que els pròxims exàmens en les universitats i facultats siguen presencials i es facen a través de sistemes telemàtics».

 

La majoria de les universitats públiques i privades del territori valencià ha programat per a les pròximes tres setmanes les seues proves per a avaluar a milers d’alumnes del primer quadrimestre, ha recordat. Es tracta d’exàmens que es faran en aularis i sales en les que, tot i aplicar les mesures de distància de seguretat, desinfecció i ventilació, reuniran grups nombrosos d’estudiants i professors.

Últimes notícies

Tallada la L1 de Metrovalencia entre l’Alcúdia i Castelló per un incendi pròxim a les vies

Un incendi en un camp al terme de Villanueva de Castellón ha obligat a tallar la L1 de Metrovalencia entre l’Alcúdia i Castelló i a posar autobusos alternatius.

Brancou Badio, a un pas de deixar el València Basket rumb a Panathinaikos

Brancou Badio ja és a Atenes per a passar el reconeixement mèdic amb el Panathinaikos, que preveu pagar la seua clàusula d’eixida del València Basket.

L’IVAM mostra l’evolució de l’Albufera amb Sorolla, fotos i vídeos en una gran exposició

L’IVAM exhibix fins al 18 de juliol més de 200 obres sobre l’Albufera, amb peces de Sorolla, fotografia històrica i projectes artístics actuals.

Anna rebrà 200.000 € per a recuperar la seua illa a l’Albufera

La Diputació de València invertirà 200.000 euros en la recuperació de l’illa de l’Albufera d’Anna i finançarà també una sala multiusos amb més d’1,1 milions d’euros del Pla Obert.

El Consell Jurídic Consultiu demana que la llei d’Acompanyament arribe abans i alerta de la seua complexitat

La presidenta del Consell Jurídic Consultiu, Margarita Soler, considera desitjable que la llei d’Acompanyament es presente amb més antelació i adverteix que modificar moltes normes en una sola llei és una tècnica deficient.

Sato s’entrena a soles a Paterna en el seu primer dia com a jugador del València

El japonés Ryunosuke Sato ha fet treball individual a Paterna en el seu primer dia com a jugador del València CF i la seua incorporació al grup dependrà de com es trobe després d’un llarg viatge des de Tòquio.

Avisos reforçats a la Comunitat Valenciana per a evitar colps de calor en la faena

La Generalitat ha reforçat els avisos preventius a empreses, administracions i persones treballadores davant la continuïtat de l’ola de calor i el risc de colps de calor en la faena.

Més de 5.500 demandes per clàusules sòl poden quedar paralitzades a la Comunitat Valenciana

El CGPJ adverteix que la negativa de Justícia a reforçar els jutjats de clàusules sòl pot deixar sense resoldre 12.470 assumptes en mig any, més de 5.500 a la Comunitat Valenciana, el territori més afectat.