El president del Consell d’Infermeria de la Comunitat Valenciana (CECOVA), Juan José Tirado, ha recomanat evitar els exàmens presencials en les universitats com sol·liciten les associacions estudiantils i ha sostingut que reunir persones en aules durant hores és un risc de contagi «innecessari».
«Per a acudir a les proves molts alumnes han d’usar els transports públics (com el metre o l’autobús) en els períodes de més afluència amb les consegüents aglomeracions», ha indicat i ha demanat que «ha de prevaldre la sensatesa» després del «macabre rècord» de 3.930 positius i 85 morts en el territori valencià.
Tirado ha indicat que «s’ha d’evitar tot risc innecessari perquè no es generen més contagis» i ha recordat que hospitals, centres de salut i geriàtrics «estan ja saturats» per l’augment de casos. Ha instat als gestors públics i als responsables de la comunitat educativa perquè «impedisquen, en la mesura que siga possible, que els pròxims exàmens en les universitats i facultats siguen presencials i es facen a través de sistemes telemàtics».
La majoria de les universitats públiques i privades del territori valencià ha programat per a les pròximes tres setmanes les seues proves per a avaluar a milers d’alumnes del primer quadrimestre, ha recordat. Es tracta d’exàmens que es faran en aularis i sales en les que, tot i aplicar les mesures de distància de seguretat, desinfecció i ventilació, reuniran grups nombrosos d’estudiants i professors.