18.9 C
València
Diumenge, 16 novembre, 2025

La infermeria valenciana alerta d’una tercera ona abans de la vacuna si es relaxa el control per Nadal

 

El Consell d’Infermeria de la Comunitat Valenciana (Cecova) ha alertat este divendres d’una tercera ona de contagis de coronavirus abans que arribe la vacunació, si no s’adopta una postura de «responsabilitat individual» i es relaxa el control de les mesures contra la propagació del Covid-19 durant les festes nadalenques per a fomentar l’activitat econòmica i afavorir les reunions familiars.

 

El president de l’entitat, Juan José Tirado, ha insistit que baixar la guàrdia «pot posar en escac l’assistència sanitària i saturar els hospitals en gener i febrer», després que la Conselleria de Sanitat haja advertit que el 92% dels brots d’origen social en el territori valencià procedix de reunions amb familiars o amics.

 

Al seu juí, es tracta d’«una xifra molt elevada que ha d’atenuar-se per a no perjudicar els professionals d’Infermeria que atenen la població als hospitals, centres de salut i residències de majors», i ha instat a prendre-ho «de debò i seguir les recomanacions per a evitar els contagis».

 

Les reunions en Nadal, perilloses

Davant de les propostes per a ampliar el número de persones que es poden reunir en les dates més especials del Nadal, com la Nit de Nadal,  Nit de cap d’any o Reis, Tirado avisa de què és un perill.

 

«Existix més risc de contagi si es reunixen tres famílies de dos membres (sis persones en total), que si ho fan dos famílies de sis membres (12 persones)», ha dit, pel que aprova el concepte de «família bambolla», que ja han proposat algunes regions, com a baròmetre per a mesurar el risc de contagi. «No es tindria per tant en compta el número de persones reunides, sinó el d’unitats familiars», ha expressat.

 

Encara que la normativa permet la mobilitat nocturna fins a la una de la matinada en dies assenyalats, el màxim representant de la professió d’Infermeria demana a la ciutadania que s’eviten «les festes descontrolades fins a l’alba ni balls ni música que aglutinen una multitud en les places i llocs de trobada habituals».

Últimes notícies

Morales, únic supervivent de l’últim derbi del Llevant a Mestalla

José Luis Morales és l'únic jugador de l'actual Llevant que va participar en l'últim derbi a Mestalla; l'equip torna després de tres temporades en Segona i mai ha guanyat allí. Pepelu podria repetir el dol, ara amb el València.

El València de Corberán només ha guanyat després d’aturades de seleccions a Mestalla

El València arriba al derbi davant el Llevant després d'una aturada amb un patró definit: des de l'arribada de Corberán, només va véncer en estos retorns quan va jugar a Mestalla.

Creu Roja Joventut desplega maletes lúdiques per a xiquets en emergències amb lona, farmaciola, contes i jocs

Els equips de Creu Roja Joventut disposaran de maletes portàtils d'intervenció lúdica per a oferir atenció ràpida a menors en emergències. El recurs s'ha reforçat després de la dana, amb més unitats i distribució per la província.

Innovació sanitària: de l’hospital ‘líquid’ al nas electrònic

Centres tecnològics valencians impulsen projectes que porten la salut més enllà de l'hospital: seguiment remot, detecció de riscos laborals i teràpies immersives.

Els romans van construir obres antiriuades en el sud-est peninsular per a protegir el camp

Un equip de la Universitat d'Alacant ha documentat a Elx i altres punts del sud-est un sistema romà per a laminar riuades i emmagatzemar aigua. La 'superpresa' del Assut de l'Argamassa ha sigut datada en el canvi d'Era i vinculada al Vinalopó.

La vivenda s’encarix un 46% en la Comunitat Valenciana en l’última dècada

El preu mitjà en la Comunitat Valenciana ha passat de 1.140 a 1.672 €/m² en deu anys, mentres Espanya supera els 2.000 €/m² i frega màxims de 2008.

Dos morts i tres ferits en caure un cotxe per un barranc a Benassal (Castelló)

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en precipitar-se un cotxe al llit sec d'una rambla a Benassal. El sinistre va ocórrer anit en la CV-166 per causes no confirmades

Un home de 44 anys ha mort després de caure amb el seu parapent en un vessant de Petrer (Alacant)

Un home de 44 anys ha mort este dissabte en caure amb el seu parapent a la muntanya del Palomaret, a Petrer. Els bombers han mobilitzat un helicòpter i un grup de rescat per a accedir a la zona.