La infermeria valenciana alerta d’una tercera ona abans de la vacuna si es relaxa el control per Nadal

 

El Consell d’Infermeria de la Comunitat Valenciana (Cecova) ha alertat este divendres d’una tercera ona de contagis de coronavirus abans que arribe la vacunació, si no s’adopta una postura de «responsabilitat individual» i es relaxa el control de les mesures contra la propagació del Covid-19 durant les festes nadalenques per a fomentar l’activitat econòmica i afavorir les reunions familiars.

 

El president de l’entitat, Juan José Tirado, ha insistit que baixar la guàrdia «pot posar en escac l’assistència sanitària i saturar els hospitals en gener i febrer», després que la Conselleria de Sanitat haja advertit que el 92% dels brots d’origen social en el territori valencià procedix de reunions amb familiars o amics.

 

Al seu juí, es tracta d’«una xifra molt elevada que ha d’atenuar-se per a no perjudicar els professionals d’Infermeria que atenen la població als hospitals, centres de salut i residències de majors», i ha instat a prendre-ho «de debò i seguir les recomanacions per a evitar els contagis».

 

Les reunions en Nadal, perilloses

Davant de les propostes per a ampliar el número de persones que es poden reunir en les dates més especials del Nadal, com la Nit de Nadal,  Nit de cap d’any o Reis, Tirado avisa de què és un perill.

 

«Existix més risc de contagi si es reunixen tres famílies de dos membres (sis persones en total), que si ho fan dos famílies de sis membres (12 persones)», ha dit, pel que aprova el concepte de «família bambolla», que ja han proposat algunes regions, com a baròmetre per a mesurar el risc de contagi. «No es tindria per tant en compta el número de persones reunides, sinó el d’unitats familiars», ha expressat.

 

Encara que la normativa permet la mobilitat nocturna fins a la una de la matinada en dies assenyalats, el màxim representant de la professió d’Infermeria demana a la ciutadania que s’eviten «les festes descontrolades fins a l’alba ni balls ni música que aglutinen una multitud en les places i llocs de trobada habituals».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Últim dia d’aturs en FGV mentres els maquinistes advertixen que el conflicte continua obert

El segon calendari d'aturs dels maquinistes d'FGV acaba este dijous, però el sindicat SEMAF advertix que el conflicte continua i prepara noves protestes per a juny i estiu.

Una fundació desplega biblioteques de muntanya perquè cap xiquet es quede sense llegir

La Fundació Art i Paraula impulsa xicotetes biblioteques de muntanya en zones rurals aïllades de diverses comunitats autònomes, amb quasi dos-cents llibres per punt i el suport de voluntaris. El seu fundador, José María Goñi, aspira a crear un centenar en tota Espanya i al fet que els ajuntaments acaben implicant-se en el projecte.

Koldo García nega davant el Suprem cobrar 10.000 euros al mes de Víctor de Aldama

Koldo García ha rebutjat davant el Tribunal Suprem haver cobrat 10.000 euros mensuals entre 2019 i 2022 de Víctor de Aldama, malgrat que el comisionista sosté que va pagar entre 3,4 i 4 milions a ell i a José Luis Ábalos.

La Fiscalia de València manté l’arxivament del cas per l’incendi de l’edifici de Campanar

La Fiscalia Provincial de València rebutja reobrir la investigació penal per l'incendi de l'edifici de Campanar de febrer de 2024, en considerar que no han aparegut elements nous que justifiquen reprendre la causa.

Bernabé reclama la fi del feixisme modern i de l’assetjament polític vinculat al PP

Pilar Bernabé denuncia l'assetjament a Begoña Gómez i acusa el PP d'emparar comportaments que qualifica de feixisme modern, assenyalant les conseqüències per a la democràcia i la confiança ciutadana.

Delegats de CaixaBank protesten davant la seu social pel model de pressió comercial

Mig centenar de delegats sindicals de CaixaBank es concentren davant la seu social a València per a denunciar la deterioració del clima laboral i l'impacte del model de pressió comercial en la salut de la plantilla.

Educació ultima una proposta per a respondre a les reivindicacions del professorat davant la vaga indefinida

Educació i Hisenda treballen en una proposta per a donar resposta a les reivindicacions del professorat que prepara una vaga indefinida des de l'11 de maig, amb especial atenció a l'impacte en l'alumnat i a les PAU.

CaixaBank preveu una moderació del ritme de noves hipoteques malgrat el creixement del crèdit

CaixaBank anticipa que la producció de noves hipoteques es frenarà en els pròxims trimestres, malgrat que el crèdit per a vivenda continua creixent i manté taxes positives en balanç.