La infermeria valenciana alerta d’una tercera ona abans de la vacuna si es relaxa el control per Nadal

 

El Consell d’Infermeria de la Comunitat Valenciana (Cecova) ha alertat este divendres d’una tercera ona de contagis de coronavirus abans que arribe la vacunació, si no s’adopta una postura de «responsabilitat individual» i es relaxa el control de les mesures contra la propagació del Covid-19 durant les festes nadalenques per a fomentar l’activitat econòmica i afavorir les reunions familiars.

 

El president de l’entitat, Juan José Tirado, ha insistit que baixar la guàrdia «pot posar en escac l’assistència sanitària i saturar els hospitals en gener i febrer», després que la Conselleria de Sanitat haja advertit que el 92% dels brots d’origen social en el territori valencià procedix de reunions amb familiars o amics.

 

Al seu juí, es tracta d’«una xifra molt elevada que ha d’atenuar-se per a no perjudicar els professionals d’Infermeria que atenen la població als hospitals, centres de salut i residències de majors», i ha instat a prendre-ho «de debò i seguir les recomanacions per a evitar els contagis».

 

Les reunions en Nadal, perilloses

Davant de les propostes per a ampliar el número de persones que es poden reunir en les dates més especials del Nadal, com la Nit de Nadal,  Nit de cap d’any o Reis, Tirado avisa de què és un perill.

 

«Existix més risc de contagi si es reunixen tres famílies de dos membres (sis persones en total), que si ho fan dos famílies de sis membres (12 persones)», ha dit, pel que aprova el concepte de «família bambolla», que ja han proposat algunes regions, com a baròmetre per a mesurar el risc de contagi. «No es tindria per tant en compta el número de persones reunides, sinó el d’unitats familiars», ha expressat.

 

Encara que la normativa permet la mobilitat nocturna fins a la una de la matinada en dies assenyalats, el màxim representant de la professió d’Infermeria demana a la ciutadania que s’eviten «les festes descontrolades fins a l’alba ni balls ni música que aglutinen una multitud en les places i llocs de trobada habituals».

Últimes notícies

La Generalitat denuncia una retallada de més del 70 % en els fons per a menors migrants

La Generalitat ha criticat que el Govern central haja reduït més d un 70 % la finançació per a l atenció de menors migrants no acompanyats, mentre manté els trasllats entre comunitats autònomes. La consellera Elena Albalat alerta que el sistema valencià de protecció està col·lapsat i reclama un finançament estable i suficient.

Alerten a València de tetraplegies greus per cabussades imprudents en piscines i platges

Especialistes del servei de Raquis i Lesió Medul·lar de La Fe alerten que les cabussades de cap en aigua poc profunda poden provocar tetraplegia o fins i tot la mort, sobretot en contextos d’oci estival amb alcohol i salts des d’alçària.

Gayà reclama més ambició en l’últim any de Mestalla

José Luis Gayà considera especial l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla en 2027 i insta l’equip a ser més ambiciós des de l’inici de LaLiga.

Toni Francés deixa l’alcaldia d’Alcoi en 2027 després de quinze anys i obri la porta a Lorena Zamorano

L’alcalde d’Alcoi, Toni Francés, ha anunciat que no repetirà com a candidat del PSPV-PSOE en 2027 després de quinze anys governant, i ha obert la porta perquè Lorena Zamorano encapçale la candidatura socialista.

La Justícia avala l’Ajuntament d’Alacant i permet seguir disparant mascletaes en la plaça dels Luceros

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana ha estimat el recurs de l’Ajuntament d’Alacant i ha conclòs que l’associació Salvem el Nostre Patrimoni no estava legitimada per a impugnar les bases del concurs de mascletaes en la plaça dels Luceros.

PP i Vox tomben les esmenes a la totalitat de PSPV i Compromís a la llei d’acompanyament

La majoria de PP i Vox en Les Corts ha rebutjat les esmenes a la totalitat de PSPV i Compromís a la llei d’acompanyament dels pressupostos de la Generalitat de 2026, en un debat marcat per les acusacions creuades sobre la “prioritat nacional” i el model fiscal.

La plantilla de Lladró manté els paros contra el descuelgue salarial del conveni

Els treballadors de Lladró, Arte y Porcelanas i Daisa han fet un nou paro de dos hores per oposar-se al descuelgue de la part econòmica del conveni i advertixen que les mobilitzacions seguiran si no es garantixen els drets salarials.

La plantilla de Lladró manté les aturades contra el descuelgue salarial del conveni

Els treballadors de Lladró, Arte y Porcelanas i Daisa han fet un nou paro de dos hores en protesta pel descuelgue del conveni en la part econòmica i advertixen que les mobilitzacions continuaran si no es garantixen els seus drets salarials.