Publiquen un informe que explica totes les discriminacions econòmiques que patim els valencians

Imatge de la presentació del llibre celebrada en Barcelona

Acte de la presentació del llibre celebrada en Barcelona | Joan Pujadas

 

Este dimecres la Fundació Vincle ha presentat en Barcelona l’Informe EuroMedi. Es tracta de l’anàlisi de les potencialitats de l’Euroregió Mediterrània i de les limitacions que li són imposades.

 

El volum, elaborat per l’economista Josep Reyner i coordinat per Jordi Manent, explica de manera sintètica i aprofundida les discriminacions econòmiques i en infraestructures que patixen els territoris de l’Euroregió Mediterrània, que segons la Fundació són principalment València, les Illes Balears i Catalunya.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

El llibre està dividit en 13 grans temàtiques i en 60 apartats i té la clara voluntat de què la informació que publica entre pels ulls. Per això compta amb 150 gràfics, infografies i taules, i també amb algunes il·lustracions del conegut dibuixant Miquel Ferreres.

 

La Fundació Vincle explica que té la intenció d’enviar pròximament un exemplar de l’informe al president Ximo Puig, a la vicepresidenta Mònica Oltra i a tots els consellers del govern, una acció que també es repetirà per als presidents, vicepresidents i consellers de Catalunya i Balears.

 

Portada de l'Informe Euromedi

Portada de l’Informe Euromedi | Fundació Vincle

 

Es pot consultar una versió en línia

En la presentació de Barcelona han parlat Marta Curto, directora general d’Anàlisi Econòmica de la Generalitat de Catalunya, i l’economista i exeurodiputat Ramon Tremosa. Els organitzadors de l’acte ja estan preparant presentacions en València i Palma a partir de setembre.

 

L’Informe EuroMedi es pot comprar en la versió extensa, però també es pot consultar en línia la versió resumida, disponible per a tots, penjada en el web de la Fundació.

Últimes notícies

José María Ángel es mostra tranquil després de declarar davant el jutge per la presumpta falsificació del seu títol

José María Ángel, excomisionado del Govern per a la DANA, declara com investigat per la presumpta falsificació d'un títol universitari amb el qual hauria promocionat com a funcionari i assegura que ha intentat traslladar la seua veritat al jutge.

Corberán promet que el València ho donarà tot per Europa davant el Barcelona

Carlos Corberán assegura que el València ho donarà tot per a aconseguir la classificació a la Lliga Conferència, encara que reconeix que no depenen de si mateixos i han de guanyar al Barcelona i esperar altres resultats.

Castro afronta davant el Betis el partit decisiu per a la permanència del Llevant

Luís Castro reconeix que el Llevant arriba a l'escenari que desitjava, depenent de si mateix davant el Betis per a certificar la permanència, i exigix al seu equip màxima concentració.

El València es juga la Conference davant un Barcelona ja campió

El València necessita guanyar a un Barcelona ja sense objectius i esperar les ensopegades de Getafe i Raig per a aconseguir la plaça de Lliga Conferència en l'última jornada.

Morant acusa a Pérez Llorca d’absentar-se de la crisi educativa i compara la seua actitud amb la de Mazón en la dana

Diana Morant retrau a Juanfran Pérez Llorca que no s'implique en la vaga del professorat i li critica per no revertir beneficis fiscals ni subvencions, mentres exigix explicacions pel cas de les vivendes públiques dels Naus a Alacant.

Set de cada deu directives valencianes treballen en empreses liderades per dones

Quasi el 70% de les empresàries i directives de la Comunitat Valenciana desenrotllen la seua carrera en companyies encapçalades per dones, un entorn que impulsa noves oportunitats i referents femenins.

Un milió d’euros per a modernitzar el regadiu del nispro a Callosa d’en Sarrià

El Govern destina un milió d'euros a implantar tecnologia de reg de precisió en els cultius de nispro i alvocat de Callosa d'en Sarrià, amb l'objectiu d'optimitzar l'ús de l'aigua i reforçar la sostenibilitat del camp valencià.