Els informadors de Gandia gestionen 126 incidències en els primers dies de funcionament

 

El regidor delegat de Govern Interior i Coordinació Administrativa de Gandia, en la Safor (València), Jose Manuel Prieto, ha fet este matí de dimarts balanç de les primeres setmanes de funcionament del servici d’informadors que el consistori va posar en funcionament a finals del passat mes de juliol.

 

Els 20 informadors de servici, que formen part de la borsa de contractació de personal laboral temporal, desenvolupen el seu treball en Gandia i la platja per informar a la ciutadania de la necessitat de complir les recomanacions i normes imposades per la situació del Covid-19 i altres aspectes de l’activitat municipal com puga ser la comunicació de diverses incidències en el carrer.

 

La iniciativa va sorgir com una de les propostes del Fòrum Socioeconòmic i compta amb l’aprovació i el suport de les forces sindicals de l’Ajuntament.

 

Tal com ha informat Prieto, en esta segona setmana s’han registrat 126 incidències a les que cal sumar tota la faena d’informació i conscienciació que fan diàriament els informadors. «Set d’estes incidències s’han resolt en l’acte gràcies a la gestió dels informadors que mantenen permanent contacte amb els diferents responsables dels servicis municipals» i ha recordat que «els informadors són els ulls de la Policia, de Sanitat, de Servicis Bàsics o del departament de Comerç per a atendre des de desperfectes en la via pública fins a informar de les normes del Covid-19».

 

Pel que fa a les altres actuacions, els informadors van notificar als agents de la Policia Local 69 possibles incompliments de la normativa municipal o de qüestions relacionades amb la no utilització de la mascareta o no respectar la distància de seguretat. També es van comunicar 48 incidències en l’àmbit del comerç com no respectar la distància de seguretat en terrasses o el mal ús de productes desinfectants, entre d’altres. L’últim dels aspectes més destacats va ser la comunicació 33 incidències en la via pública relacionades sobretot amb el mobiliari.

 

«En este moment de nova normalitat, tots depenem de tots i el comportament de cada un de nosaltres serà la responsabilitat compartida dels altres. Seguirem treballant en esta línia de recordar e informar les normes en els comerços i en la via pública. Respectar els aforaments, utilitzar la mascareta i mantindre la distància han de seguir sent regles bàsiques a complir per tots», ha conclòs Prieto.

Últimes notícies

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.