Els informadors de Gandia gestionen 126 incidències en els primers dies de funcionament

 

El regidor delegat de Govern Interior i Coordinació Administrativa de Gandia, en la Safor (València), Jose Manuel Prieto, ha fet este matí de dimarts balanç de les primeres setmanes de funcionament del servici d’informadors que el consistori va posar en funcionament a finals del passat mes de juliol.

 

Els 20 informadors de servici, que formen part de la borsa de contractació de personal laboral temporal, desenvolupen el seu treball en Gandia i la platja per informar a la ciutadania de la necessitat de complir les recomanacions i normes imposades per la situació del Covid-19 i altres aspectes de l’activitat municipal com puga ser la comunicació de diverses incidències en el carrer.

 

La iniciativa va sorgir com una de les propostes del Fòrum Socioeconòmic i compta amb l’aprovació i el suport de les forces sindicals de l’Ajuntament.

 

Tal com ha informat Prieto, en esta segona setmana s’han registrat 126 incidències a les que cal sumar tota la faena d’informació i conscienciació que fan diàriament els informadors. «Set d’estes incidències s’han resolt en l’acte gràcies a la gestió dels informadors que mantenen permanent contacte amb els diferents responsables dels servicis municipals» i ha recordat que «els informadors són els ulls de la Policia, de Sanitat, de Servicis Bàsics o del departament de Comerç per a atendre des de desperfectes en la via pública fins a informar de les normes del Covid-19».

 

Pel que fa a les altres actuacions, els informadors van notificar als agents de la Policia Local 69 possibles incompliments de la normativa municipal o de qüestions relacionades amb la no utilització de la mascareta o no respectar la distància de seguretat. També es van comunicar 48 incidències en l’àmbit del comerç com no respectar la distància de seguretat en terrasses o el mal ús de productes desinfectants, entre d’altres. L’últim dels aspectes més destacats va ser la comunicació 33 incidències en la via pública relacionades sobretot amb el mobiliari.

 

«En este moment de nova normalitat, tots depenem de tots i el comportament de cada un de nosaltres serà la responsabilitat compartida dels altres. Seguirem treballant en esta línia de recordar e informar les normes en els comerços i en la via pública. Respectar els aforaments, utilitzar la mascareta i mantindre la distància han de seguir sent regles bàsiques a complir per tots», ha conclòs Prieto.

Últimes notícies

Vesprada de ruixats i tronades fortes a València i al sud de Castelló

Aemet preveu per a esta vesprada ruixats i tronades fortes o molt fortes a València i al sud de Castelló, amb granís i ratxes molt fortes de vent.

Més de 700 efectius combaten l’incendi forestal de Tuéjar amb 11 mitjans aeris i la UME

L’incendi declarat a Tuéjar ha calcinat ja 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar unes 25 persones, mentres 11 mitjans aeris i la UME reforcen hui l’extinció.

Osorio lamenta la derrota de l’Elx però destaca que van ser superiors per moments al Real Madrid

El davanter argentí de l’Elx Abiel Osorio ha lamentat la derrota per 2-3 davant el Real Madrid amb un gol en el descompte, però ha ressaltat que l’equip ha competit d’igual a igual i fins i tot ha sigut superior en alguns trams.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 690 hectàrees

Dos bombers forestals han resultat ferits lleus en l’incendi declarat esta vesprada a Tuéjar, que ja ha cremat 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar veïns i turistes. El foc continua actiu, amb uns 200 efectius i la UME treballant sobre el terreny.

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.