Els informadors de Gandia gestionen 126 incidències en els primers dies de funcionament

Ejemplo de shortcode con estilo
  El regidor delegat de Govern Interior i Coordinació Administrativa de Gandia, en la Safor (València), Jose Manuel Prieto, ha fet este matí de dimarts balanç de les primeres setmanes de funcionament del servici d’informadors que el consistori va posar en funcionament a finals del passat mes de juliol.   Els 20 informadors de servici, que […]

 

El regidor delegat de Govern Interior i Coordinació Administrativa de Gandia, en la Safor (València), Jose Manuel Prieto, ha fet este matí de dimarts balanç de les primeres setmanes de funcionament del servici d’informadors que el consistori va posar en funcionament a finals del passat mes de juliol.

 

Els 20 informadors de servici, que formen part de la borsa de contractació de personal laboral temporal, desenvolupen el seu treball en Gandia i la platja per informar a la ciutadania de la necessitat de complir les recomanacions i normes imposades per la situació del Covid-19 i altres aspectes de l’activitat municipal com puga ser la comunicació de diverses incidències en el carrer.

 

La iniciativa va sorgir com una de les propostes del Fòrum Socioeconòmic i compta amb l’aprovació i el suport de les forces sindicals de l’Ajuntament.

 

Tal com ha informat Prieto, en esta segona setmana s’han registrat 126 incidències a les que cal sumar tota la faena d’informació i conscienciació que fan diàriament els informadors. «Set d’estes incidències s’han resolt en l’acte gràcies a la gestió dels informadors que mantenen permanent contacte amb els diferents responsables dels servicis municipals» i ha recordat que «els informadors són els ulls de la Policia, de Sanitat, de Servicis Bàsics o del departament de Comerç per a atendre des de desperfectes en la via pública fins a informar de les normes del Covid-19».

 

Pel que fa a les altres actuacions, els informadors van notificar als agents de la Policia Local 69 possibles incompliments de la normativa municipal o de qüestions relacionades amb la no utilització de la mascareta o no respectar la distància de seguretat. També es van comunicar 48 incidències en l’àmbit del comerç com no respectar la distància de seguretat en terrasses o el mal ús de productes desinfectants, entre d’altres. L’últim dels aspectes més destacats va ser la comunicació 33 incidències en la via pública relacionades sobretot amb el mobiliari.

 

«En este moment de nova normalitat, tots depenem de tots i el comportament de cada un de nosaltres serà la responsabilitat compartida dels altres. Seguirem treballant en esta línia de recordar e informar les normes en els comerços i en la via pública. Respectar els aforaments, utilitzar la mascareta i mantindre la distància han de seguir sent regles bàsiques a complir per tots», ha conclòs Prieto.

Últimes notícies

Juan Vidal reclama més protecció per als dissenyadors davant les còpies

El creador eldenc ha rebut el Premi Trayectoria al III Congrés Internacional de Disseny d’Elx i ha reclamat més protecció jurídica davant les còpies.

AVA reclama preus justos i aigua per al camp de Castelló

AVA-ASAJA reclama suport, rendibilitat i aigua per al camp. Pérez Llorca ha compromés el suport de la Generalitat i ha destacat 158 noves incorporacions agràries a Castelló.

València presenta una ruta per a impulsar els semiconductors europeus

VDS 2026 ha presentat a València una proposta compartida per a reforçar les capacitats del sector dels semiconductors. La trobada també ha anunciat un consell assessor internacional de Startup Valencia.

Dos testigos menores confirman que el bulo del Bar España se basó en amenazas

Dos testigos que eran menores cuando comenzó el bulo del Bar España han reiterado que los hechos eran falsos y que declararon bajo amenazas. El juicio se celebra en la Audiencia Provincial de Castellón.

La Mostra Viva reunirà veus mediterrànies a València del 27 d’octubre

La Mostra Viva del Mediterrani se celebrarà a València del 27 d’octubre al 6 de novembre. El festival ha presentat el cartell d’Amparo Carbonell i ha avançat part del programa.

El Constitucional frena tres preceptos de la ley valenciana de costas

El Tribunal Constitucional ha estimado parcialmente el recurso del presidente del Gobierno contra tres preceptos de la ley valenciana de costas. La decisión limita su aplicación en terrenos de dominio público marítimo-terrestre.

Sagunt suma 1.200 vivendes amb llicència i en preveu 300 més

Sagunt ha concedit llicències per a 1.200 vivendes i en preveu 300 més fins a final d’any. L’ICIO ha recaptat 4,8 milions d’euros fins al setembre.

Demanen una neteja urgent de les platges afectades per la dana Adam

La Generalitat reclama al Govern central que netege les platges de Tavernes de la Valldigna i Cullera i accelere les actuacions de protecció del litoral.