32.3 C
València
Dissabte, 5 juliol, 2025

Els informadors de Gandia gestionen 126 incidències en els primers dies de funcionament

 

- Advertisement -Telegram València Diari

El regidor delegat de Govern Interior i Coordinació Administrativa de Gandia, en la Safor (València), Jose Manuel Prieto, ha fet este matí de dimarts balanç de les primeres setmanes de funcionament del servici d’informadors que el consistori va posar en funcionament a finals del passat mes de juliol.

 

Els 20 informadors de servici, que formen part de la borsa de contractació de personal laboral temporal, desenvolupen el seu treball en Gandia i la platja per informar a la ciutadania de la necessitat de complir les recomanacions i normes imposades per la situació del Covid-19 i altres aspectes de l’activitat municipal com puga ser la comunicació de diverses incidències en el carrer.

 

La iniciativa va sorgir com una de les propostes del Fòrum Socioeconòmic i compta amb l’aprovació i el suport de les forces sindicals de l’Ajuntament.

 

Tal com ha informat Prieto, en esta segona setmana s’han registrat 126 incidències a les que cal sumar tota la faena d’informació i conscienciació que fan diàriament els informadors. «Set d’estes incidències s’han resolt en l’acte gràcies a la gestió dels informadors que mantenen permanent contacte amb els diferents responsables dels servicis municipals» i ha recordat que «els informadors són els ulls de la Policia, de Sanitat, de Servicis Bàsics o del departament de Comerç per a atendre des de desperfectes en la via pública fins a informar de les normes del Covid-19».

 

Pel que fa a les altres actuacions, els informadors van notificar als agents de la Policia Local 69 possibles incompliments de la normativa municipal o de qüestions relacionades amb la no utilització de la mascareta o no respectar la distància de seguretat. També es van comunicar 48 incidències en l’àmbit del comerç com no respectar la distància de seguretat en terrasses o el mal ús de productes desinfectants, entre d’altres. L’últim dels aspectes més destacats va ser la comunicació 33 incidències en la via pública relacionades sobretot amb el mobiliari.

 

«En este moment de nova normalitat, tots depenem de tots i el comportament de cada un de nosaltres serà la responsabilitat compartida dels altres. Seguirem treballant en esta línia de recordar e informar les normes en els comerços i en la via pública. Respectar els aforaments, utilitzar la mascareta i mantindre la distància han de seguir sent regles bàsiques a complir per tots», ha conclòs Prieto.

Últimes notícies

Urbania i Selene lideren el XXVI Trofeu SM la Reina de Vela a València

Urbania, Selene i altres embarcacions destacades lideren el XXVI Trofeu SM la Reina a València, una regata internacional amb gran presència d'experts i països.

Feijóo reforça l’executiva nacional del PP amb Pérez Llorca i líders valencians clau

Juan Francisco Pérez Llorca s'unix al Comité Executiu Nacional del PP al costat de María José Catalá, Alberto Fabra i Luis Barcala, amb presència destacada valenciana.

Feijóo reforça l’executiva nacional del PP amb la incorporació de Pérez Llorca i altres líders valencians

Juan Francisco Pérez Llorca s'unix al Comité Executiu Nacional del PP en el congrés de 2025, amb representació destacada de dirigents valencians com María José Catalá, Alberto Fabra i Luis Barcala.

Diana Morant destaca el feminisme com a ferramenta crucial per a eliminar la corrupció i el masclisme a Espanya

La ministra Diana Morant ressalta en el Comité Federal del PSOE el feminisme com a clau per a erradicar la corrupció i superar desafiaments polítics amb veritat i unitat.

Avaria de camió amb àcid clorhídric curta l’A-7 i confina Alcàsser temporalment

Un camió que transportava àcid clorhídric patix avaria en l'A-7, tallant l'autovia i confinant Alcàsser per diverses hores. Continuen labors de control i retirada.

Jannik Sinner domina a Pedro Martínez a Wimbledon i avança ferm cap a octaus

L'italià Jannik Sinner va superar amb contundència a l'espanyol Pedro Martínez a Wimbledon, mostrant un joc sòlid i avançant a octaus de final sense perdre cap set.

Nico Fernández i Affengruber absents en la primera jornada de pretemporada de l’Elx

Nico Fernández i David Affengruber no van participar en la primera sessió de la pretemporada de l'Elx en l'estadi Martínez Valero. Fernández podria ser traspassat pròximament i Affengruber va tindre problemes burocràtics.

Yankuba Avenc s’acomiada de l’Unicaja i fitxa pel València Basket agraït i amb el cor ple

El pivot Yankuba Avenc deixa l'Unicaja després de pagar la seua clàusula i s'unix al València Basket. En el seu comiat, expressa gratitud per dos anys i mig plens d'èxits i carinyo.