Els informadors de Gandia gestionen 126 incidències en els primers dies de funcionament

 

El regidor delegat de Govern Interior i Coordinació Administrativa de Gandia, en la Safor (València), Jose Manuel Prieto, ha fet este matí de dimarts balanç de les primeres setmanes de funcionament del servici d’informadors que el consistori va posar en funcionament a finals del passat mes de juliol.

 

Els 20 informadors de servici, que formen part de la borsa de contractació de personal laboral temporal, desenvolupen el seu treball en Gandia i la platja per informar a la ciutadania de la necessitat de complir les recomanacions i normes imposades per la situació del Covid-19 i altres aspectes de l’activitat municipal com puga ser la comunicació de diverses incidències en el carrer.

 

La iniciativa va sorgir com una de les propostes del Fòrum Socioeconòmic i compta amb l’aprovació i el suport de les forces sindicals de l’Ajuntament.

 

Tal com ha informat Prieto, en esta segona setmana s’han registrat 126 incidències a les que cal sumar tota la faena d’informació i conscienciació que fan diàriament els informadors. «Set d’estes incidències s’han resolt en l’acte gràcies a la gestió dels informadors que mantenen permanent contacte amb els diferents responsables dels servicis municipals» i ha recordat que «els informadors són els ulls de la Policia, de Sanitat, de Servicis Bàsics o del departament de Comerç per a atendre des de desperfectes en la via pública fins a informar de les normes del Covid-19».

 

Pel que fa a les altres actuacions, els informadors van notificar als agents de la Policia Local 69 possibles incompliments de la normativa municipal o de qüestions relacionades amb la no utilització de la mascareta o no respectar la distància de seguretat. També es van comunicar 48 incidències en l’àmbit del comerç com no respectar la distància de seguretat en terrasses o el mal ús de productes desinfectants, entre d’altres. L’últim dels aspectes més destacats va ser la comunicació 33 incidències en la via pública relacionades sobretot amb el mobiliari.

 

«En este moment de nova normalitat, tots depenem de tots i el comportament de cada un de nosaltres serà la responsabilitat compartida dels altres. Seguirem treballant en esta línia de recordar e informar les normes en els comerços i en la via pública. Respectar els aforaments, utilitzar la mascareta i mantindre la distància han de seguir sent regles bàsiques a complir per tots», ha conclòs Prieto.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.