Insten a Sanitat a reforçar amb infermeres les UCI i els hospitals davant de l’augment de casos de Covid-19

 

El Sindicat d’Infermeria (SATSE) ha demanat a la Conselleria de Sanitat, davant del «progressiu» augment de casos greus per la segona onada del Covid-19 que requerixen hospitalització o ingrés en les UCI, que comence a establir mesures de reforç, cobertura i ampliació de personal tant en les unitats de crítics com en la resta de servicis hospitalaris.

 

Ara mateixa, segons la central sindical, «no hi ha quasi professionals d’infermeria disponibles en la Borsa de treball de la Conselleria de Sanitat per a contractar en cas de repunt, ja que totes les infermeres del territori valencià estan treballant per a fer front la pandèmia i a la campanya de vacunació de grip». En esta línia, advertix que s’espera que amb el fred arribe l’epidèmia estacional de la grip, com tots els anys entre els mesos de novembre i febrer.

 

Segons assenyala el sindicat en un comunicat, «des de SATSE hem anat defensant una acció proactiva i preventiva, a l’hora d’abordar diferents situacions dins d’esta pandèmia per Covid-19. Ara, considerem és el moment que la Conselleria de Sanitat anticipe mesures per als hospitals sense deixar de reforçar els centres de salut».

 

Per això, SATSE considera que s’han de reforçar les UCI, Servicis d’Urgències i sales d’hospitalització previstes per a Covid-19 amb professionals d’infermeria amb experiència en emergències i patologies infeccioses i que estiguen «ben formats i informats» en el maneig d’Equips de protecció Individual (EPI).

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.