15.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Les institucions valencianes donen suport a la campanya #ExigimoslaIgualdadTrans

Representants de la Generalitat Valenciana, les Corts i l’Ajuntament de València han signat este matí la bandera trans que recorre Espanya des del 23 de març dins de la campanya #ExigimoslaIgualdadTrans, organitzada per la Federació Estatal de Lesbianes, Gais, Trans i Bisexuals (FELGTB), Fundación  Triángulo i Chrysallis Associació de Famílies de Menors Trans, i dinamitzada en València per Lambda, col·lectiu LGTB+ per la diversitat sexual, de gènere i familiar.

La visita institucional ha tingut lloc en les Corts valencianes, on s’han reunit Mónica Oltra, Vicepresidenta i Consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Secretaria i Portaveu del Consell; Enric Morera, President de les Corts; i Joan Ribó, alcalde de València.

El President de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha excusat la seua presència –que havia sigut confirmada dies abans– per problemes d’agenda, però ha traslladat a Lambda que la signatura de la vicepresidenta Oltra en la bandera representa a tot el  govern valencià.

Amb els actes de concentració en les diferents ciutats espanyoles –com esta setmana en Alacant, Castelló i ara València– es tracta de visibilitzar simbòlicament el suport social a la igualtat legal per a la part més vulnerable del col·lectiu LGTB+, les persones trans, i defensar el seu dret a veure reconeguda la seua identitat sense necessitat que terceres persones acrediten qui són.

«És un orgull que la Generalitat Valenciana, així com les Corts i l’Ajuntament de València recolzen els drets de les persones trans i este és un missatge que deu escoltar-se a Madrid», assegura Fran Fernández, coordinador general de Lambda.

 

Manifest de la Campanya

 

Esta vesprada, a les 18.00 hores, els col·lectius LGTB+ presentaran la bandera trans davant de la ciutadania valenciana, faran lectura del manifest de la campanya i donaran pas a una globotrans, sota el balcó de l’Ajuntament, que pretén fer que el soroll de les seues reivindicacions arribe fins al govern central.

A la vesprada, Lucía Beamud, regidora d’Igualtat i Polítiques de Gènere i LGTBI de l’Ajuntament de València també ha sumat la seua signatura en la bandera trans, al principi de l’acte públic convocat per Lambda, FELGTB, Fundación Triángulo i Chrysallis AFMT en la plaça de l’Ajuntament.
A continuació, s’ha fet lectura del manifest de la campanya #ExigimoslaIgualdadTrans per part de persones de Lambda i de Chrysallis AFMT.

Les persones trans reivindiquen «els mateixos drets que la resta de persones, sense tuteles externes», i també «polítiques públiques actives que trenquen amb la desigualtat social, i contra la desigualtat laboral, sanitària, educativa i econòmica que patim».

Per la seua part, el coordinador general de Lambda ha reconegut l’emoció «en veure que la ciutadania valenciana ha donat, una vegada més, una lliçó eixint al carrer a donar suport als drets de les persones trans, que són drets humans».

Continuació de la campanya

 

El recorregut de la bandera trans per tota Espanya pretén també evidenciar que les persones trans tenen més o menys drets en funció del territori en el qual residisquen i que es necessita de manera urgent una llei estatal integral que unifique criteris i garantisca que estes persones puguen veure reflectida la seua identitat en el seu DNI, ja que això és competència estatal.

La bandera trans, signada per les diferents personalitats de la política autonòmica i local que han volgut sumar-se, com hui han fet les institucions valencianes, arribarà a Madrid el mes de juny, quan es tancarà la campanya amb un acte davant del Congrés convocat en el marc de l’Orgull Estatal. 

Últimes notícies

Quatre detinguts per una agressió d’extrema gravetat a Sant Vicent del Raspeig

Quatre hòmens han sigut detinguts per un presumpte homicidi en grau de temptativa després d'una agressió d'extrema violència en una zona d'oci de Sant Vicent del Raspeig. La víctima va patir lesions molt greus i va ser ingressada en l'UCI; un dels arrestats va ingressar a la presó i els altres tres van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

Avís groc per vent de fins a 80 km/h este dissabte en la Comunitat Valenciana i risc costaner

El dissabte s'ha activat l'avís groc per vents de fins a 80 km/h a l'interior de Castelló i València, 70 km/h en el sud d'Alacant, i risc en la costa.

La comissió de la DANA del Congrés cita a Feijóo el 2 de febrer

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha citat al líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, per al 2 de febrer a les 11.00. Eixe dia també compareixerà una treballadora del 112 i José Manuel Cuenca ho farà el 9 de febrer.

2025 ha sigut el quart any més càlid en la Comunitat Valenciana i molt humit, amb un 30% més de pluges

2025 ha sigut el quart any més càlid en la Comunitat Valenciana, amb una mitjana 1,2 °C superior a l'habitual, i molt humit, amb un 30% més de precipitacions. L'any combina un llarg episodi de calor a l'agost amb un dia de Nadal excepcionalment fred.

La Policia investiga noves filtracions de dades que afecten a Óscar Puente i a presidents autonòmics

La Policia Nacional investiga la difusió en xarxes de llistats amb dades personals d'Óscar Puente, directius de Transports i diversos líders autonòmics. Les filtracions s'atribuïxen a dos hackers que reactiven bases antigues aprofitant el context de la tragèdia de Adamuz.

Detingut a Alacant un fugitiu reclamat per Kirguizistan per lesions

Un home de 45 anys ha sigut detingut en la via pública després de ser identificat per una patrulla. Tenia un orde internacional de Kirguizistan per lesions greus de 2023 i queda a l'espera d'extradició.

La comissió d’investigació de la DANA del Congrés cita a Feijóo el 2 de febrer

La Mesa de la comissió, amb majoria de PSOE i Sumar, ha acordat citar a Alberto Núñez Feijóo. Haurà d'explicar la informació que va rebre sobre la catàstrofe i les seues declaracions posteriors.

El Port de Castelló confirma 24 escales de creuers de luxe en 2026 i 2027

L'Autoritat Portuària ha confirmat 24 escales de creuers de xicotet format i alt valor afegit per a 2026 i 2027, amb quatre noves tancades en Fitur. Tres seran a Peníscola i una en el port de Castelló l'any vinent.