12.5 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Les institucions valencianes donen suport a la campanya #ExigimoslaIgualdadTrans

Representants de la Generalitat Valenciana, les Corts i l’Ajuntament de València han signat este matí la bandera trans que recorre Espanya des del 23 de març dins de la campanya #ExigimoslaIgualdadTrans, organitzada per la Federació Estatal de Lesbianes, Gais, Trans i Bisexuals (FELGTB), Fundación  Triángulo i Chrysallis Associació de Famílies de Menors Trans, i dinamitzada en València per Lambda, col·lectiu LGTB+ per la diversitat sexual, de gènere i familiar.

La visita institucional ha tingut lloc en les Corts valencianes, on s’han reunit Mónica Oltra, Vicepresidenta i Consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Secretaria i Portaveu del Consell; Enric Morera, President de les Corts; i Joan Ribó, alcalde de València.

El President de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha excusat la seua presència –que havia sigut confirmada dies abans– per problemes d’agenda, però ha traslladat a Lambda que la signatura de la vicepresidenta Oltra en la bandera representa a tot el  govern valencià.

Amb els actes de concentració en les diferents ciutats espanyoles –com esta setmana en Alacant, Castelló i ara València– es tracta de visibilitzar simbòlicament el suport social a la igualtat legal per a la part més vulnerable del col·lectiu LGTB+, les persones trans, i defensar el seu dret a veure reconeguda la seua identitat sense necessitat que terceres persones acrediten qui són.

«És un orgull que la Generalitat Valenciana, així com les Corts i l’Ajuntament de València recolzen els drets de les persones trans i este és un missatge que deu escoltar-se a Madrid», assegura Fran Fernández, coordinador general de Lambda.

 

Manifest de la Campanya

 

Esta vesprada, a les 18.00 hores, els col·lectius LGTB+ presentaran la bandera trans davant de la ciutadania valenciana, faran lectura del manifest de la campanya i donaran pas a una globotrans, sota el balcó de l’Ajuntament, que pretén fer que el soroll de les seues reivindicacions arribe fins al govern central.

A la vesprada, Lucía Beamud, regidora d’Igualtat i Polítiques de Gènere i LGTBI de l’Ajuntament de València també ha sumat la seua signatura en la bandera trans, al principi de l’acte públic convocat per Lambda, FELGTB, Fundación Triángulo i Chrysallis AFMT en la plaça de l’Ajuntament.
A continuació, s’ha fet lectura del manifest de la campanya #ExigimoslaIgualdadTrans per part de persones de Lambda i de Chrysallis AFMT.

Les persones trans reivindiquen «els mateixos drets que la resta de persones, sense tuteles externes», i també «polítiques públiques actives que trenquen amb la desigualtat social, i contra la desigualtat laboral, sanitària, educativa i econòmica que patim».

Per la seua part, el coordinador general de Lambda ha reconegut l’emoció «en veure que la ciutadania valenciana ha donat, una vegada més, una lliçó eixint al carrer a donar suport als drets de les persones trans, que són drets humans».

Continuació de la campanya

 

El recorregut de la bandera trans per tota Espanya pretén també evidenciar que les persones trans tenen més o menys drets en funció del territori en el qual residisquen i que es necessita de manera urgent una llei estatal integral que unifique criteris i garantisca que estes persones puguen veure reflectida la seua identitat en el seu DNI, ja que això és competència estatal.

La bandera trans, signada per les diferents personalitats de la política autonòmica i local que han volgut sumar-se, com hui han fet les institucions valencianes, arribarà a Madrid el mes de juny, quan es tancarà la campanya amb un acte davant del Congrés convocat en el marc de l’Orgull Estatal. 

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.