Les institucions valencianes donen suport a la campanya #ExigimoslaIgualdadTrans

Representants de la Generalitat Valenciana, les Corts i l’Ajuntament de València han signat este matí la bandera trans que recorre Espanya des del 23 de març dins de la campanya #ExigimoslaIgualdadTrans, organitzada per la Federació Estatal de Lesbianes, Gais, Trans i Bisexuals (FELGTB), Fundación  Triángulo i Chrysallis Associació de Famílies de Menors Trans, i dinamitzada en València per Lambda, col·lectiu LGTB+ per la diversitat sexual, de gènere i familiar.

La visita institucional ha tingut lloc en les Corts valencianes, on s’han reunit Mónica Oltra, Vicepresidenta i Consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Secretaria i Portaveu del Consell; Enric Morera, President de les Corts; i Joan Ribó, alcalde de València.

El President de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha excusat la seua presència –que havia sigut confirmada dies abans– per problemes d’agenda, però ha traslladat a Lambda que la signatura de la vicepresidenta Oltra en la bandera representa a tot el  govern valencià.

Amb els actes de concentració en les diferents ciutats espanyoles –com esta setmana en Alacant, Castelló i ara València– es tracta de visibilitzar simbòlicament el suport social a la igualtat legal per a la part més vulnerable del col·lectiu LGTB+, les persones trans, i defensar el seu dret a veure reconeguda la seua identitat sense necessitat que terceres persones acrediten qui són.

«És un orgull que la Generalitat Valenciana, així com les Corts i l’Ajuntament de València recolzen els drets de les persones trans i este és un missatge que deu escoltar-se a Madrid», assegura Fran Fernández, coordinador general de Lambda.

 

Manifest de la Campanya

 

Esta vesprada, a les 18.00 hores, els col·lectius LGTB+ presentaran la bandera trans davant de la ciutadania valenciana, faran lectura del manifest de la campanya i donaran pas a una globotrans, sota el balcó de l’Ajuntament, que pretén fer que el soroll de les seues reivindicacions arribe fins al govern central.

A la vesprada, Lucía Beamud, regidora d’Igualtat i Polítiques de Gènere i LGTBI de l’Ajuntament de València també ha sumat la seua signatura en la bandera trans, al principi de l’acte públic convocat per Lambda, FELGTB, Fundación Triángulo i Chrysallis AFMT en la plaça de l’Ajuntament.
A continuació, s’ha fet lectura del manifest de la campanya #ExigimoslaIgualdadTrans per part de persones de Lambda i de Chrysallis AFMT.

Les persones trans reivindiquen «els mateixos drets que la resta de persones, sense tuteles externes», i també «polítiques públiques actives que trenquen amb la desigualtat social, i contra la desigualtat laboral, sanitària, educativa i econòmica que patim».

Per la seua part, el coordinador general de Lambda ha reconegut l’emoció «en veure que la ciutadania valenciana ha donat, una vegada més, una lliçó eixint al carrer a donar suport als drets de les persones trans, que són drets humans».

Continuació de la campanya

 

El recorregut de la bandera trans per tota Espanya pretén també evidenciar que les persones trans tenen més o menys drets en funció del territori en el qual residisquen i que es necessita de manera urgent una llei estatal integral que unifique criteris i garantisca que estes persones puguen veure reflectida la seua identitat en el seu DNI, ja que això és competència estatal.

La bandera trans, signada per les diferents personalitats de la política autonòmica i local que han volgut sumar-se, com hui han fet les institucions valencianes, arribarà a Madrid el mes de juny, quan es tancarà la campanya amb un acte davant del Congrés convocat en el marc de l’Orgull Estatal. 

Últimes notícies

Oltra i Rufián reclamen unitat de l’esquerra a València: ‘És negligent no unir-nos’

Mónica Oltra i Gabriel Rufián han defensat a València que les forces d’esquerra han de ‘ser intel·ligents’ i superar les sigles per a unir-se, perquè ‘és negligent no unir-nos’. L’acte Espai de Trobada ha reunit centenars de persones al Parc de Capçalera.

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.