Les institucions valencianes donen suport a la campanya #ExigimoslaIgualdadTrans

Representants de la Generalitat Valenciana, les Corts i l’Ajuntament de València han signat este matí la bandera trans que recorre Espanya des del 23 de març dins de la campanya #ExigimoslaIgualdadTrans, organitzada per la Federació Estatal de Lesbianes, Gais, Trans i Bisexuals (FELGTB), Fundación  Triángulo i Chrysallis Associació de Famílies de Menors Trans, i dinamitzada en València per Lambda, col·lectiu LGTB+ per la diversitat sexual, de gènere i familiar.

La visita institucional ha tingut lloc en les Corts valencianes, on s’han reunit Mónica Oltra, Vicepresidenta i Consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Secretaria i Portaveu del Consell; Enric Morera, President de les Corts; i Joan Ribó, alcalde de València.

El President de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha excusat la seua presència –que havia sigut confirmada dies abans– per problemes d’agenda, però ha traslladat a Lambda que la signatura de la vicepresidenta Oltra en la bandera representa a tot el  govern valencià.

Amb els actes de concentració en les diferents ciutats espanyoles –com esta setmana en Alacant, Castelló i ara València– es tracta de visibilitzar simbòlicament el suport social a la igualtat legal per a la part més vulnerable del col·lectiu LGTB+, les persones trans, i defensar el seu dret a veure reconeguda la seua identitat sense necessitat que terceres persones acrediten qui són.

«És un orgull que la Generalitat Valenciana, així com les Corts i l’Ajuntament de València recolzen els drets de les persones trans i este és un missatge que deu escoltar-se a Madrid», assegura Fran Fernández, coordinador general de Lambda.

 

Manifest de la Campanya

 

Esta vesprada, a les 18.00 hores, els col·lectius LGTB+ presentaran la bandera trans davant de la ciutadania valenciana, faran lectura del manifest de la campanya i donaran pas a una globotrans, sota el balcó de l’Ajuntament, que pretén fer que el soroll de les seues reivindicacions arribe fins al govern central.

A la vesprada, Lucía Beamud, regidora d’Igualtat i Polítiques de Gènere i LGTBI de l’Ajuntament de València també ha sumat la seua signatura en la bandera trans, al principi de l’acte públic convocat per Lambda, FELGTB, Fundación Triángulo i Chrysallis AFMT en la plaça de l’Ajuntament.
A continuació, s’ha fet lectura del manifest de la campanya #ExigimoslaIgualdadTrans per part de persones de Lambda i de Chrysallis AFMT.

Les persones trans reivindiquen «els mateixos drets que la resta de persones, sense tuteles externes», i també «polítiques públiques actives que trenquen amb la desigualtat social, i contra la desigualtat laboral, sanitària, educativa i econòmica que patim».

Per la seua part, el coordinador general de Lambda ha reconegut l’emoció «en veure que la ciutadania valenciana ha donat, una vegada més, una lliçó eixint al carrer a donar suport als drets de les persones trans, que són drets humans».

Continuació de la campanya

 

El recorregut de la bandera trans per tota Espanya pretén també evidenciar que les persones trans tenen més o menys drets en funció del territori en el qual residisquen i que es necessita de manera urgent una llei estatal integral que unifique criteris i garantisca que estes persones puguen veure reflectida la seua identitat en el seu DNI, ja que això és competència estatal.

La bandera trans, signada per les diferents personalitats de la política autonòmica i local que han volgut sumar-se, com hui han fet les institucions valencianes, arribarà a Madrid el mes de juny, quan es tancarà la campanya amb un acte davant del Congrés convocat en el marc de l’Orgull Estatal. 

Últimes notícies

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.