Les institucions valencianes donen suport a la campanya #ExigimoslaIgualdadTrans

Representants de la Generalitat Valenciana, les Corts i l’Ajuntament de València han signat este matí la bandera trans que recorre Espanya des del 23 de març dins de la campanya #ExigimoslaIgualdadTrans, organitzada per la Federació Estatal de Lesbianes, Gais, Trans i Bisexuals (FELGTB), Fundación  Triángulo i Chrysallis Associació de Famílies de Menors Trans, i dinamitzada en València per Lambda, col·lectiu LGTB+ per la diversitat sexual, de gènere i familiar.

La visita institucional ha tingut lloc en les Corts valencianes, on s’han reunit Mónica Oltra, Vicepresidenta i Consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Secretaria i Portaveu del Consell; Enric Morera, President de les Corts; i Joan Ribó, alcalde de València.

El President de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha excusat la seua presència –que havia sigut confirmada dies abans– per problemes d’agenda, però ha traslladat a Lambda que la signatura de la vicepresidenta Oltra en la bandera representa a tot el  govern valencià.

Amb els actes de concentració en les diferents ciutats espanyoles –com esta setmana en Alacant, Castelló i ara València– es tracta de visibilitzar simbòlicament el suport social a la igualtat legal per a la part més vulnerable del col·lectiu LGTB+, les persones trans, i defensar el seu dret a veure reconeguda la seua identitat sense necessitat que terceres persones acrediten qui són.

«És un orgull que la Generalitat Valenciana, així com les Corts i l’Ajuntament de València recolzen els drets de les persones trans i este és un missatge que deu escoltar-se a Madrid», assegura Fran Fernández, coordinador general de Lambda.

 

Manifest de la Campanya

 

Esta vesprada, a les 18.00 hores, els col·lectius LGTB+ presentaran la bandera trans davant de la ciutadania valenciana, faran lectura del manifest de la campanya i donaran pas a una globotrans, sota el balcó de l’Ajuntament, que pretén fer que el soroll de les seues reivindicacions arribe fins al govern central.

A la vesprada, Lucía Beamud, regidora d’Igualtat i Polítiques de Gènere i LGTBI de l’Ajuntament de València també ha sumat la seua signatura en la bandera trans, al principi de l’acte públic convocat per Lambda, FELGTB, Fundación Triángulo i Chrysallis AFMT en la plaça de l’Ajuntament.
A continuació, s’ha fet lectura del manifest de la campanya #ExigimoslaIgualdadTrans per part de persones de Lambda i de Chrysallis AFMT.

Les persones trans reivindiquen «els mateixos drets que la resta de persones, sense tuteles externes», i també «polítiques públiques actives que trenquen amb la desigualtat social, i contra la desigualtat laboral, sanitària, educativa i econòmica que patim».

Per la seua part, el coordinador general de Lambda ha reconegut l’emoció «en veure que la ciutadania valenciana ha donat, una vegada més, una lliçó eixint al carrer a donar suport als drets de les persones trans, que són drets humans».

Continuació de la campanya

 

El recorregut de la bandera trans per tota Espanya pretén també evidenciar que les persones trans tenen més o menys drets en funció del territori en el qual residisquen i que es necessita de manera urgent una llei estatal integral que unifique criteris i garantisca que estes persones puguen veure reflectida la seua identitat en el seu DNI, ja que això és competència estatal.

La bandera trans, signada per les diferents personalitats de la política autonòmica i local que han volgut sumar-se, com hui han fet les institucions valencianes, arribarà a Madrid el mes de juny, quan es tancarà la campanya amb un acte davant del Congrés convocat en el marc de l’Orgull Estatal. 

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.