Interior reforça les mesures antiterroristes en el període nadalenc

 

 

El Ministeri de l’Interior ha ordenat un reforç d’especial intensitat de les mesures de prevenció, protecció i resposta previstes al Nivell 4 d’activació vigent del Pla de Prevenció i Protecció Antiterrorista davant la celebració imminent de les festes nadalenques, període caracteritzat per una important i nombrosa participació i presència de ciutadans a tota mena d’esdeveniments i desplaçaments massius per tot el territori nacional.

La decisió es va prendre aquest dimarts en una sessió extraordinària d’avaluació de l’amenaça terrorista presidida pel ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, en què es va concloure que persisteixen alts nivells de risc d’actuacions terroristes que aconsellen mantenir activat el Nivell 4 del Pla de Prevenció i Protecció Antiterrorista, però es va acordar reforçar les mesures previstes en aquest nivell per ajustar-lo a les característiques pròpies d’aquest període de final d’any.

La instrucció dictada aquest dimecres pel secretari d’Estat de Seguretat, Rafael Pérez, ordena “un enfortiment dels dispositius de seguretat i de les capacitats d’intel·ligència, de control i seguiment antiterrorista per part dels cossos de seguretat de l’Estat, així com per la resta dels cossos policials i altres institucions, organismes i operadors, públics o privats, en matèria de seguretat, en el marc de les respectives competències i responsabilitats funcionals i territorials”.

En aquest sentit, les mesures d’especial intensitat durant aquest període específic estaran dirigides a donar especial vigilància i protecció de llocs i espais, mitjans de transport, esdeveniments religiosos, d’oci o lúdics en general, en què es puga preveure una alta concentració de persones, així com la vigilància i protecció dels objectius estratègics i infraestructures crítiques que són imprescindibles per al funcionament normal de l’activitat ciutadana.

L’especial intensificació de les mesures assenyalades en la instrucció de la Secretaria d’Estat de Seguretat serà aplicable a tot el territori nacional, entrarà en vigor a les 0.00 hores del pròxim 21 de desembre i s’estendrà fins a les 24.00 hores del dia 9 del pròxim mes de gener.

Les delegades i els delegats del Govern en aquelles comunitats autònomes que compten amb cossos de policia propis o unitats adscrites de la Policia Nacional donaran trasllat urgent d’aquesta instrucció a les autoritats autonòmiques i convocaran, si cal, les reunions d’informació i coordinació necessàries per a executar el contingut de la instrucció del secretari d’Estat.

A més, la Secretaria d’Estat de Seguretat ha remés aquesta instrucció a la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) perquè la distribuïsca entre els responsables dels cossos de Policia Local per incorporar així les seues capacitats operatives i assegurar els objectius preventius cercats amb el reforç de les mesures antiterroristes.

Així mateix, la Unitat Central de Seguretat Privada de la Policia Nacional comunicarà aquestes instruccions a les empreses de seguretat privada perquè reforcen els serveis, els procediments i les mesures de col·laboració corresponents al vigent nivell d’activació antiterrorista.

Últimes notícies

Fauma, la nova app que permet seguir i cuidar animals des del mòbil

La nova aplicació Fauma ja està disponible en App Store i Google Play i permet seguir en temps real tortugues, pingüins i taurons de centres com l'Oceanogràfic de València, implicant els usuaris en projectes reals de conservació.

Les Corts allarguen fins a finals de juliol per deixar tancada la llei d’Acompanyament de 2026

Les Corts han decidit allargar el període de sessions fins al 31 de juliol per aprovar la llei d’Acompanyament als pressupostos de la Generalitat de 2026 abans de les vacacions d’estiu.

Comparació de penes: 24 anys per a Ábalos davant dels 22 de Maje reactiva la batalla política a València

La condemna de 24 anys de presó a José Luis Ábalos, superior a la de casos com Maje o Asunta, ha obert un intens debat polític en Les Corts, amb el PSPV qüestionant la proporcionalitat de les penes i PP i Vox reclamant eleccions generals urgents.

Sanitat i Sindicat Mèdic acosten postures sobre la jornada de 35 hores i les guàrdies

El Sindicat Mèdic CESMCV i la Conselleria de Sanitat han acostat postures en la negociació sobre la jornada de 35 hores, les guàrdies, els trasllats i la situació dels residents, encara que admeten que queden punts per resoldre.

Sagunt a Escena 2025 arranca amb ‘El Narciso en su opinión’ i grans espectacles al carrer

El festival Sagunt a Escena, que arriba a la 43 edició, obrirà l’1 d’agost al Teatre Romà amb ‘El Narciso en su opinión’ i oferirà 19 espectacles, molts d’ells de creació valenciana i alguns de gran format en espais públics de Sagunt.

Pérez Llorca gaudix de la quinta mascletà de les Fogueres de Sant Joan a Alacant

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assistit a la quinta mascletà del concurs de les Fogueres de Sant Joan a Alacant, disparada per Pirotècnia Ferrández, després de visitar els racons dels mitjans de comunicació als jardins del Palau Provincial.

Una mascletà digital a Alacant arriba als 124,2 decibels en plenes Fogueres

La pirotècnia Hermanos Ferrández de Beniel ha disparat a la plaça dels Luceros d'Alacant una mascletà digital de cinc minuts i 24 segons que ha arribat als 124,2 decibels, amb 150 quilos de pólvora.

Zorita i Sumacàrcer freguen els 39 graus en el segon dia del pic de calor a la Comunitat

Zorita del Maestrazgo i Sumacàrcer han registrat 38,8 graus en el segon dia del pic de l’episodi càlid, amb alerta groga per altes temperatures en tota la província de València i el sud d’Alacant.