Interior reforça les mesures antiterroristes en el període nadalenc

 

 

El Ministeri de l’Interior ha ordenat un reforç d’especial intensitat de les mesures de prevenció, protecció i resposta previstes al Nivell 4 d’activació vigent del Pla de Prevenció i Protecció Antiterrorista davant la celebració imminent de les festes nadalenques, període caracteritzat per una important i nombrosa participació i presència de ciutadans a tota mena d’esdeveniments i desplaçaments massius per tot el territori nacional.

La decisió es va prendre aquest dimarts en una sessió extraordinària d’avaluació de l’amenaça terrorista presidida pel ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, en què es va concloure que persisteixen alts nivells de risc d’actuacions terroristes que aconsellen mantenir activat el Nivell 4 del Pla de Prevenció i Protecció Antiterrorista, però es va acordar reforçar les mesures previstes en aquest nivell per ajustar-lo a les característiques pròpies d’aquest període de final d’any.

La instrucció dictada aquest dimecres pel secretari d’Estat de Seguretat, Rafael Pérez, ordena “un enfortiment dels dispositius de seguretat i de les capacitats d’intel·ligència, de control i seguiment antiterrorista per part dels cossos de seguretat de l’Estat, així com per la resta dels cossos policials i altres institucions, organismes i operadors, públics o privats, en matèria de seguretat, en el marc de les respectives competències i responsabilitats funcionals i territorials”.

En aquest sentit, les mesures d’especial intensitat durant aquest període específic estaran dirigides a donar especial vigilància i protecció de llocs i espais, mitjans de transport, esdeveniments religiosos, d’oci o lúdics en general, en què es puga preveure una alta concentració de persones, així com la vigilància i protecció dels objectius estratègics i infraestructures crítiques que són imprescindibles per al funcionament normal de l’activitat ciutadana.

L’especial intensificació de les mesures assenyalades en la instrucció de la Secretaria d’Estat de Seguretat serà aplicable a tot el territori nacional, entrarà en vigor a les 0.00 hores del pròxim 21 de desembre i s’estendrà fins a les 24.00 hores del dia 9 del pròxim mes de gener.

Les delegades i els delegats del Govern en aquelles comunitats autònomes que compten amb cossos de policia propis o unitats adscrites de la Policia Nacional donaran trasllat urgent d’aquesta instrucció a les autoritats autonòmiques i convocaran, si cal, les reunions d’informació i coordinació necessàries per a executar el contingut de la instrucció del secretari d’Estat.

A més, la Secretaria d’Estat de Seguretat ha remés aquesta instrucció a la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) perquè la distribuïsca entre els responsables dels cossos de Policia Local per incorporar així les seues capacitats operatives i assegurar els objectius preventius cercats amb el reforç de les mesures antiterroristes.

Així mateix, la Unitat Central de Seguretat Privada de la Policia Nacional comunicarà aquestes instruccions a les empreses de seguretat privada perquè reforcen els serveis, els procediments i les mesures de col·laboració corresponents al vigent nivell d’activació antiterrorista.

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.