17.2 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Interior reforça les mesures antiterroristes en el període nadalenc

 

 

El Ministeri de l’Interior ha ordenat un reforç d’especial intensitat de les mesures de prevenció, protecció i resposta previstes al Nivell 4 d’activació vigent del Pla de Prevenció i Protecció Antiterrorista davant la celebració imminent de les festes nadalenques, període caracteritzat per una important i nombrosa participació i presència de ciutadans a tota mena d’esdeveniments i desplaçaments massius per tot el territori nacional.

La decisió es va prendre aquest dimarts en una sessió extraordinària d’avaluació de l’amenaça terrorista presidida pel ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, en què es va concloure que persisteixen alts nivells de risc d’actuacions terroristes que aconsellen mantenir activat el Nivell 4 del Pla de Prevenció i Protecció Antiterrorista, però es va acordar reforçar les mesures previstes en aquest nivell per ajustar-lo a les característiques pròpies d’aquest període de final d’any.

La instrucció dictada aquest dimecres pel secretari d’Estat de Seguretat, Rafael Pérez, ordena “un enfortiment dels dispositius de seguretat i de les capacitats d’intel·ligència, de control i seguiment antiterrorista per part dels cossos de seguretat de l’Estat, així com per la resta dels cossos policials i altres institucions, organismes i operadors, públics o privats, en matèria de seguretat, en el marc de les respectives competències i responsabilitats funcionals i territorials”.

En aquest sentit, les mesures d’especial intensitat durant aquest període específic estaran dirigides a donar especial vigilància i protecció de llocs i espais, mitjans de transport, esdeveniments religiosos, d’oci o lúdics en general, en què es puga preveure una alta concentració de persones, així com la vigilància i protecció dels objectius estratègics i infraestructures crítiques que són imprescindibles per al funcionament normal de l’activitat ciutadana.

L’especial intensificació de les mesures assenyalades en la instrucció de la Secretaria d’Estat de Seguretat serà aplicable a tot el territori nacional, entrarà en vigor a les 0.00 hores del pròxim 21 de desembre i s’estendrà fins a les 24.00 hores del dia 9 del pròxim mes de gener.

Les delegades i els delegats del Govern en aquelles comunitats autònomes que compten amb cossos de policia propis o unitats adscrites de la Policia Nacional donaran trasllat urgent d’aquesta instrucció a les autoritats autonòmiques i convocaran, si cal, les reunions d’informació i coordinació necessàries per a executar el contingut de la instrucció del secretari d’Estat.

A més, la Secretaria d’Estat de Seguretat ha remés aquesta instrucció a la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) perquè la distribuïsca entre els responsables dels cossos de Policia Local per incorporar així les seues capacitats operatives i assegurar els objectius preventius cercats amb el reforç de les mesures antiterroristes.

Així mateix, la Unitat Central de Seguretat Privada de la Policia Nacional comunicarà aquestes instruccions a les empreses de seguretat privada perquè reforcen els serveis, els procediments i les mesures de col·laboració corresponents al vigent nivell d’activació antiterrorista.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.