Interior reforça les mesures antiterroristes en el període nadalenc

 

 

El Ministeri de l’Interior ha ordenat un reforç d’especial intensitat de les mesures de prevenció, protecció i resposta previstes al Nivell 4 d’activació vigent del Pla de Prevenció i Protecció Antiterrorista davant la celebració imminent de les festes nadalenques, període caracteritzat per una important i nombrosa participació i presència de ciutadans a tota mena d’esdeveniments i desplaçaments massius per tot el territori nacional.

La decisió es va prendre aquest dimarts en una sessió extraordinària d’avaluació de l’amenaça terrorista presidida pel ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, en què es va concloure que persisteixen alts nivells de risc d’actuacions terroristes que aconsellen mantenir activat el Nivell 4 del Pla de Prevenció i Protecció Antiterrorista, però es va acordar reforçar les mesures previstes en aquest nivell per ajustar-lo a les característiques pròpies d’aquest període de final d’any.

La instrucció dictada aquest dimecres pel secretari d’Estat de Seguretat, Rafael Pérez, ordena “un enfortiment dels dispositius de seguretat i de les capacitats d’intel·ligència, de control i seguiment antiterrorista per part dels cossos de seguretat de l’Estat, així com per la resta dels cossos policials i altres institucions, organismes i operadors, públics o privats, en matèria de seguretat, en el marc de les respectives competències i responsabilitats funcionals i territorials”.

En aquest sentit, les mesures d’especial intensitat durant aquest període específic estaran dirigides a donar especial vigilància i protecció de llocs i espais, mitjans de transport, esdeveniments religiosos, d’oci o lúdics en general, en què es puga preveure una alta concentració de persones, així com la vigilància i protecció dels objectius estratègics i infraestructures crítiques que són imprescindibles per al funcionament normal de l’activitat ciutadana.

L’especial intensificació de les mesures assenyalades en la instrucció de la Secretaria d’Estat de Seguretat serà aplicable a tot el territori nacional, entrarà en vigor a les 0.00 hores del pròxim 21 de desembre i s’estendrà fins a les 24.00 hores del dia 9 del pròxim mes de gener.

Les delegades i els delegats del Govern en aquelles comunitats autònomes que compten amb cossos de policia propis o unitats adscrites de la Policia Nacional donaran trasllat urgent d’aquesta instrucció a les autoritats autonòmiques i convocaran, si cal, les reunions d’informació i coordinació necessàries per a executar el contingut de la instrucció del secretari d’Estat.

A més, la Secretaria d’Estat de Seguretat ha remés aquesta instrucció a la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) perquè la distribuïsca entre els responsables dels cossos de Policia Local per incorporar així les seues capacitats operatives i assegurar els objectius preventius cercats amb el reforç de les mesures antiterroristes.

Així mateix, la Unitat Central de Seguretat Privada de la Policia Nacional comunicarà aquestes instruccions a les empreses de seguretat privada perquè reforcen els serveis, els procediments i les mesures de col·laboració corresponents al vigent nivell d’activació antiterrorista.

Últimes notícies

Extingit l’incendi de Segorbe després de cremar 630 hectàrees i desallotjar Gàtova

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha donat per extingit l’incendi declarat el 20 d’agost a Segorbe, que ha cremat 630 hectàrees de la Serra Calderona i ha obligat a desallotjar durant dos dies el municipi de Gàtova.

Una biotecnològica de Paterna obté 15 milions per avançar el diagnòstic de complicacions en l’embaràs

La biotecnològica iPremom, amb seu a Paterna, ha tancat una ronda inicial de 15 milions per impulsar MaiRa, una plataforma de diagnòstic molecular precoç de complicacions de l’embaràs com la preeclàmpsia.

Dimecres amb ruixats forts a la vesprada a l’interior de Castelló

L’oratge d’este dimecres preveu cels poc nuvolosos a la Comunitat Valenciana, però amb ruixats o tempestes localment fortes a la vesprada a l’interior de Castelló. Temperatures lleugerament més altes a l’interior i vents fluixos de direcció variable, tendint a component este.

L’atur puja en agost en 5.847 persones a la Comunitat Valenciana

L’atur registrat en agost ha augmentat en 5.847 persones a la Comunitat Valenciana, un 2,03 %, fins a les 294.519. Tot i això, hi ha 2.235 aturats menys que en agost de 2025.

Presó sense fiança per a la dona acusada de matar a ganivetades un home en un bar de València

Una jutgessa d Instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per a una dona de 35 anys acusada de matar presumptament a ganivetades un home de 45 anys en un bar del barri de l Olivereta el passat cap de setmana.

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.