Interior reforça les mesures antiterroristes en el període nadalenc

 

 

El Ministeri de l’Interior ha ordenat un reforç d’especial intensitat de les mesures de prevenció, protecció i resposta previstes al Nivell 4 d’activació vigent del Pla de Prevenció i Protecció Antiterrorista davant la celebració imminent de les festes nadalenques, període caracteritzat per una important i nombrosa participació i presència de ciutadans a tota mena d’esdeveniments i desplaçaments massius per tot el territori nacional.

La decisió es va prendre aquest dimarts en una sessió extraordinària d’avaluació de l’amenaça terrorista presidida pel ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, en què es va concloure que persisteixen alts nivells de risc d’actuacions terroristes que aconsellen mantenir activat el Nivell 4 del Pla de Prevenció i Protecció Antiterrorista, però es va acordar reforçar les mesures previstes en aquest nivell per ajustar-lo a les característiques pròpies d’aquest període de final d’any.

La instrucció dictada aquest dimecres pel secretari d’Estat de Seguretat, Rafael Pérez, ordena “un enfortiment dels dispositius de seguretat i de les capacitats d’intel·ligència, de control i seguiment antiterrorista per part dels cossos de seguretat de l’Estat, així com per la resta dels cossos policials i altres institucions, organismes i operadors, públics o privats, en matèria de seguretat, en el marc de les respectives competències i responsabilitats funcionals i territorials”.

En aquest sentit, les mesures d’especial intensitat durant aquest període específic estaran dirigides a donar especial vigilància i protecció de llocs i espais, mitjans de transport, esdeveniments religiosos, d’oci o lúdics en general, en què es puga preveure una alta concentració de persones, així com la vigilància i protecció dels objectius estratègics i infraestructures crítiques que són imprescindibles per al funcionament normal de l’activitat ciutadana.

L’especial intensificació de les mesures assenyalades en la instrucció de la Secretaria d’Estat de Seguretat serà aplicable a tot el territori nacional, entrarà en vigor a les 0.00 hores del pròxim 21 de desembre i s’estendrà fins a les 24.00 hores del dia 9 del pròxim mes de gener.

Les delegades i els delegats del Govern en aquelles comunitats autònomes que compten amb cossos de policia propis o unitats adscrites de la Policia Nacional donaran trasllat urgent d’aquesta instrucció a les autoritats autonòmiques i convocaran, si cal, les reunions d’informació i coordinació necessàries per a executar el contingut de la instrucció del secretari d’Estat.

A més, la Secretaria d’Estat de Seguretat ha remés aquesta instrucció a la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) perquè la distribuïsca entre els responsables dels cossos de Policia Local per incorporar així les seues capacitats operatives i assegurar els objectius preventius cercats amb el reforç de les mesures antiterroristes.

Així mateix, la Unitat Central de Seguretat Privada de la Policia Nacional comunicarà aquestes instruccions a les empreses de seguretat privada perquè reforcen els serveis, els procediments i les mesures de col·laboració corresponents al vigent nivell d’activació antiterrorista.

Últimes notícies

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.

La CHJ invertix 1,3 milions per a reforçar la seguretat al barranc del Poyo a Riba-roja

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha destinat 1,3 milions d'euros a una nova mota de protecció al barranc del Poyo, al seu pas pel polígon industrial La Reva de Riba-roja de Túria, per a millorar la capacitat hidràulica i reduir el risc d'inundacions en una zona clau per a l'economia local.