Investigadors valencians no detecten la variant britànica en les mostres de 40 hospitals espanyols

 

Les anàlisis fetes pels investigadors valencians no han detectat de moment la presència de la variant britànica del coronavirus en les mostres procedents de les més de 40 unitats de microbiologia clínica d’hospitals de tota Espanya i centres de seqüenciació que col·laboren amb ells. No obstant això, per a confirmar este extrem, han intensificat els mostrejos i les seqüenciacions que fa, segons han informat fonts de la Generalitat.

 

Diferents investigadors valencians monitoren de manera permanent el virus SARS-CoV-2, causant del Covid-19, a la busca de mutacions que modifiquen la seua virulència, la seua capacitat d’infectar a les persones o la seua resistència davant de les vacunes.

 

En eixe sentit, han rebut 10.000 mostres procedents d’hospitals de tota Espanya i ja han conseguit més de 5.000 seqüenciacions del genoma del virus. De moment, els equips valencians no han detectat en Espanya la variant britànica, a la que s’atribuïx una major capacitat de transmissió, però no una major gravetat de la malaltia, segons les mateixes fonts.

 

La nova variant no és més agressiva

El grup de treball està liderat per especialistes de la Fundació Fisabio i de l’Institut de Biomedicina de València del Consell Superior d’Investigacions Científiques, que treballen al costat de professionals de l’Institut de Biologia Integrativa de Sistemes, també del CSIC, i de la Universitat de València. Este ersonal expert col·labora amb més de 40 unitats de microbiologia clínica d’hospitals de tota Espanya i centres de seqüenciació per a monitorar de forma continuada l’evolució del virus al nostre país.

 

Des de maig, eixos professionals estan seqüenciant el virus de manera ininterrompuda Han rebut unes 10.000 mostres i ja han processat i obtingut més de 5.000 seqüències del coronavirus. La informació que obtenen es compartix amb la resta de la comunitat científica internacional amb un únic objectiu: entendre millor el virus i vigilar si experimenta mutacions que poden fer-ho més agressiu o resistent enfront de les vacunes que estan en investigació o s’han creat ja.

 

Eixa col·laboració científica és la que ha possibilitat la troballa de la variant de Regne Unit que, segons dades preliminars, es transmet amb més facilitat, però no és més mortal ni provoca una forma més greu de la malaltia o redueix l’eficàcia de les vacunes, segons les mateixes fonts.

 

Sobre este tema, l’investigador de l’Àrea de Genòmica i Salut de Fisabio, Fernando González Candelas, ha explicat que la variant identificada en el Regne Unit 17 mutacions i alguna d’elles podria estar implicada en certa pèrdua d’activitat d’algun dels molts anticossos que es generaran en les persones que siguen vacunades. Per tant, «no pareix que globalment comprometa l’eficàcia de la vacuna».

Últimes notícies

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.