Investigadors valencians no detecten la variant britànica en les mostres de 40 hospitals espanyols

 

Les anàlisis fetes pels investigadors valencians no han detectat de moment la presència de la variant britànica del coronavirus en les mostres procedents de les més de 40 unitats de microbiologia clínica d’hospitals de tota Espanya i centres de seqüenciació que col·laboren amb ells. No obstant això, per a confirmar este extrem, han intensificat els mostrejos i les seqüenciacions que fa, segons han informat fonts de la Generalitat.

 

Diferents investigadors valencians monitoren de manera permanent el virus SARS-CoV-2, causant del Covid-19, a la busca de mutacions que modifiquen la seua virulència, la seua capacitat d’infectar a les persones o la seua resistència davant de les vacunes.

 

En eixe sentit, han rebut 10.000 mostres procedents d’hospitals de tota Espanya i ja han conseguit més de 5.000 seqüenciacions del genoma del virus. De moment, els equips valencians no han detectat en Espanya la variant britànica, a la que s’atribuïx una major capacitat de transmissió, però no una major gravetat de la malaltia, segons les mateixes fonts.

 

La nova variant no és més agressiva

El grup de treball està liderat per especialistes de la Fundació Fisabio i de l’Institut de Biomedicina de València del Consell Superior d’Investigacions Científiques, que treballen al costat de professionals de l’Institut de Biologia Integrativa de Sistemes, també del CSIC, i de la Universitat de València. Este ersonal expert col·labora amb més de 40 unitats de microbiologia clínica d’hospitals de tota Espanya i centres de seqüenciació per a monitorar de forma continuada l’evolució del virus al nostre país.

 

Des de maig, eixos professionals estan seqüenciant el virus de manera ininterrompuda Han rebut unes 10.000 mostres i ja han processat i obtingut més de 5.000 seqüències del coronavirus. La informació que obtenen es compartix amb la resta de la comunitat científica internacional amb un únic objectiu: entendre millor el virus i vigilar si experimenta mutacions que poden fer-ho més agressiu o resistent enfront de les vacunes que estan en investigació o s’han creat ja.

 

Eixa col·laboració científica és la que ha possibilitat la troballa de la variant de Regne Unit que, segons dades preliminars, es transmet amb més facilitat, però no és més mortal ni provoca una forma més greu de la malaltia o redueix l’eficàcia de les vacunes, segons les mateixes fonts.

 

Sobre este tema, l’investigador de l’Àrea de Genòmica i Salut de Fisabio, Fernando González Candelas, ha explicat que la variant identificada en el Regne Unit 17 mutacions i alguna d’elles podria estar implicada en certa pèrdua d’activitat d’algun dels molts anticossos que es generaran en les persones que siguen vacunades. Per tant, «no pareix que globalment comprometa l’eficàcia de la vacuna».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket s’agarra al seu fortí davant el Panathinaikos en l’Eurolliga

El València Basket inicia els quarts de final de l'Eurolliga davant el Panathinaikos amb un balanç molt favorable a casa: cinc victòries en set visites del conjunt grec.

Hugo González assaborix el seu debut en LaLiga amb el Celta malgrat la derrota a Vila-real

Hugo González celebra la seua estrena en LaLiga amb el Celta i admet sensacions agredolces després de la derrota davant el Vila-real, encara que confia a reaccionar en la lluita per Europa.

Elx firma tres victòries seguides en Primera per primera vegada des de 2013

L'Elx encadena tres triomfs consecutius en Primera per primera vegada des de 2013 i s'allunya del descens, impulsat per una plantilla en la qual ja han marcat 18 jugadors en Lliga.

El Vila-real suma cinc victòries seguides en La Ceràmica quasi una dècada després

El Vila-real va derrotar 2-1 al Cèltic i va firmar la seua quinta victòria consecutiva en La Ceràmica, una ratxa com a local que no aconseguia des de la temporada 2016-2017.

Elx es juga la permanència davant dos rivals directes i tres aspirants a Europa

L'Elx afronta un mes final de Lliga decisiu per la permanència, amb dols directes davant Alabés i Girona i partits davant Celta, Betis i Getafe, que barallen per Europa.

Detingudes dos dones per exercir com a metgesses sense titulació i falsificar receptes a Santa Pola

La Guàrdia Civil deté a Santa Pola a dos dones acusades d'exercir com a metgesses sense titulació homologada, realitzar tractaments invasius i falsificar receptes per a obtindre fàrmacs.

Pérez Llorca explicarà en Les Corts la seua postura sobre la prioritat nacional i el col·lapse dels servicis públics

Pérez Llorca afrontarà en el ple de Les Corts una sessió de control centrada en la prioritat nacional, les crítiques per prioritzar interessos partidistes i el col·lapse dels servicis públics.

Catorze jóvens, cinc d’ells menors, investigats per càntics racistes i desordes a Alginet

La Guàrdia Civil investiga a catorze persones, entre elles cinc menors, per amenaces, càntics racistes i danys al mobiliari urbà a Alginet, a les quals se'ls atribuïxen delictes d'odi i desordes públics.