Investigadors valencians no detecten la variant britànica en les mostres de 40 hospitals espanyols

 

Les anàlisis fetes pels investigadors valencians no han detectat de moment la presència de la variant britànica del coronavirus en les mostres procedents de les més de 40 unitats de microbiologia clínica d’hospitals de tota Espanya i centres de seqüenciació que col·laboren amb ells. No obstant això, per a confirmar este extrem, han intensificat els mostrejos i les seqüenciacions que fa, segons han informat fonts de la Generalitat.

 

Diferents investigadors valencians monitoren de manera permanent el virus SARS-CoV-2, causant del Covid-19, a la busca de mutacions que modifiquen la seua virulència, la seua capacitat d’infectar a les persones o la seua resistència davant de les vacunes.

 

En eixe sentit, han rebut 10.000 mostres procedents d’hospitals de tota Espanya i ja han conseguit més de 5.000 seqüenciacions del genoma del virus. De moment, els equips valencians no han detectat en Espanya la variant britànica, a la que s’atribuïx una major capacitat de transmissió, però no una major gravetat de la malaltia, segons les mateixes fonts.

 

La nova variant no és més agressiva

El grup de treball està liderat per especialistes de la Fundació Fisabio i de l’Institut de Biomedicina de València del Consell Superior d’Investigacions Científiques, que treballen al costat de professionals de l’Institut de Biologia Integrativa de Sistemes, també del CSIC, i de la Universitat de València. Este ersonal expert col·labora amb més de 40 unitats de microbiologia clínica d’hospitals de tota Espanya i centres de seqüenciació per a monitorar de forma continuada l’evolució del virus al nostre país.

 

Des de maig, eixos professionals estan seqüenciant el virus de manera ininterrompuda Han rebut unes 10.000 mostres i ja han processat i obtingut més de 5.000 seqüències del coronavirus. La informació que obtenen es compartix amb la resta de la comunitat científica internacional amb un únic objectiu: entendre millor el virus i vigilar si experimenta mutacions que poden fer-ho més agressiu o resistent enfront de les vacunes que estan en investigació o s’han creat ja.

 

Eixa col·laboració científica és la que ha possibilitat la troballa de la variant de Regne Unit que, segons dades preliminars, es transmet amb més facilitat, però no és més mortal ni provoca una forma més greu de la malaltia o redueix l’eficàcia de les vacunes, segons les mateixes fonts.

 

Sobre este tema, l’investigador de l’Àrea de Genòmica i Salut de Fisabio, Fernando González Candelas, ha explicat que la variant identificada en el Regne Unit 17 mutacions i alguna d’elles podria estar implicada en certa pèrdua d’activitat d’algun dels molts anticossos que es generaran en les persones que siguen vacunades. Per tant, «no pareix que globalment comprometa l’eficàcia de la vacuna».

Últimes notícies

Pilar Bernabé presenta el seu projecte per a ser alcaldessa dels 87 barris de València en 2027

Pilar Bernabé ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a encapçalar la llista a l’alcaldia de València en 2027, amb un projecte centrat en habitatge, renaturalització i atenció als 87 barris de la ciutat.

Pilar Bernabé es presenta a València com el seu projecte vital i promet posar la ciutat al centre

Pilar Bernabé ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a l’alcaldia de València en 2027 i ha promés centrar totes les seues polítiques en la ciutat, amb mesures sobre vivenda, turisme i renaturalització urbana.

El Torrent arranca fort i es col·loca líder del grup VI de Tercera

El Torrent s'ha situat com a primer líder del grup VI de Tercera Federació després de golejar l'Español de San Vicente en una jornada inaugural amb remuntades i finals ajustats.

Vuit dels onze fitxatges del Levante ja s’han estrenat en LALIGA

El Levante ha fet jugar huit dels onze reforços incorporats este estiu en el seu retorn a Primera, després dels debuts de Yanis Musuayi i Dani Requena en l’empat sense gols davant el Málaga.

El Vila-real busca a Dortmund el primer triomf en un debut de Champions

El Vila-real visita el Borussia Dortmund amb l’objectiu d’aconseguir per fi una victòria en el seu partit inaugural de la Lliga de Campions, un repte que se li ha resistit en les cinc participacions anteriors.

Més d’1,7 milions de persones passen pel Roig Arena en el seu primer any a València

El Roig Arena de València ha tancat el seu primer any amb més d’1,7 milions d’assistents en 310 esdeveniments, entre partits del Valencia Basket, grans concerts, espectacles i actes corporatius, i s’ha situat en els principals rànquings internacionals de recintes.

Hosbec exigix canvis urgents en l’Imserso i avisa d’un risc per a 15.000 llocs de feina

Hosbec reclama un gir en la gestió del programa de turisme social de l'Imserso, una actualització urgent de preus i adverteix d'un possible 'efecte desert' en diversos destins de la Comunitat Valenciana.

Una nova anàlisi de sang obri vies per a seguir la malaltia de Huntington

Investigadors d’ISABIAL i de la UMH han aplicat per primera vegada un anàlisi molecular de cèl·lula única en sang per a estudiar la malaltia de Huntington i avançar en la cerca de biomarcadors mínimament invasius.