Ivace Energia augmenta un 150% el pressupost per a fomentar l’autoconsum elèctric en les comunitats d’energies renovables

La Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, a través d’Ivace Energia, ha iniciat la tercera edició de la línia d’ajudes per a impulsar els instal·lacions d’autoconsum d’energia elèctrica en comunitats d’energies renovables, amb un pressupost per a 2022 de 5 milions d’euros, la qual cosa suposa un increment del 150% respecte al pressupost de 2021.

Es tracta d’una línia dirigida a qualsevol comunitat d’energies renovables o comunitat energètica, ajuntaments, així com les comunitats de persones propietàries, a través de la qual es subvencionarà fins a un 45% el cost dels projectes dels instal·lacions d’autoconsum d’energia elèctrica a partir d’energies renovables o energies residuals, en règim de comunitats d’energies renovables.

Aquest augment pressupostari, tal com ha explicat el conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafael Climent, és «conseqüència del compromís de la conselleria d’Economia Sostenible i Ivace Energia per aquestes comunitats, que contribueixen a la democratització energètica» i en els quals els ciutadans i ciutadanes es converteixen en part activa que participa i es beneficia de la producció, gestió i el consum d’energia en l’àmbit local».

La quantia màxima subvencionable per projecte serà de 200.000 euros i el termini per a la presentació de sol·licituds es prolongarà fins al pròxim 29 d’abril. Calç destacar que, l’any passat, l’Ivace va destinar un total de 2 milions d’euros per a recolzar un total de 48 projectes de Comunitats Energètiques Locals en la Comunitat Valenciana.

A través d’aquestes comunitats, la ciutadania es pot organitzar per a produir, autoconsumir, gestionar i emmagatzemar la seua pròpia energia, generant beneficis no solament energètics, sinó també mediambientals, econòmics i socials als seus membres o a les localitats on es duga a terme la seua activitat.

Tal com ha explicat el conseller, les comunitats energètiques locals són un element «clau» en la transició energètica i donis d’Ivace «s’han vingut liderant les accions per a aconseguir el desenvolupament i implantació massiva dels CEL en el nostre territori, «secundant tots aquells projectes que contribueixen a la seua implantació i sent pioners en la posada en marxa d’una línia específica d’ajudes a les comunitats energètiques».

Beneficiaris de les ajudes

Ivace Energia subvencionarà fins a un 45% del cost de les instal·lacions d’energia solar fotovoltaica, per a la generació i autoconsum col·lectiu. No obstant això, la intensitat de l’ajuda podrà incrementar-s’en fins a 10 punts percentuals per a mitjanes empreses, i en fins a 20 punts percentuals per a les petites empreses, ajuntaments, entitats públiques i institucions sense ànim de lucre.

Podran acollir-se a aquestes ajudes qualsevol comunitat d’energies renovables o comunitat energètica, els ajuntaments, cooperatives elèctriques, cooperatives agràries, així com les comunitats de persones propietàries.

Es considera comunitat energètica renovable, l’entitat jurídica que és base en una participació oberta i voluntària, autònoma i efectivament controlada pels seus membres, situats en les proximitats dels projectes propietat de l’agrupació, que segueixen persones físiques, pimes o autoritats locals, inclosos els municipis, i que desenvolupe projectes d’energies renovables, eficiència energètica i/o mobilitat sostenible.

La finalitat de l’activitat de l’agrupació ha de ser proporcionar beneficis mediambientals, econòmics o socials als seus membres o a les zones locals on opera, en lloc de guanys financers.

Últimes notícies

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.

Vox defensa la gestió dels incendis a la Comunitat Valenciana i acusa el PSPV de falta de lleialtat

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, assegura que s’ha actuat amb diligència en els incendis forestals d’estiu amb els mitjans disponibles i acusa el PSPV i el Govern central de falta de suport i de polititzar la gestió.

Muñoz reivindica que siga un valor que Morant siga ministra i critica la “anomalia” amb Pérez Llorca

El síndic socialista José Muñoz defensa que el fet que Diana Morant siga ministra és un actiu per al PSPV i per a la Comunitat Valenciana, i qüestiona que Juanfran Pérez Llorca encara no haja sigut confirmat com a candidat del PP.

Rècord de turistes estrangers a la Comunitat Valenciana en juliol amb 1,63 milions de visitants

La Comunitat Valenciana ha batut en juliol el seu rècord de turisme internacional, amb 1,63 milions de visitants i un gasto de 2.475 milions d’euros, un 11,6 % més que fa un any.