Anuncios

Ivace Energia augmenta un 150% el pressupost per a fomentar l’autoconsum elèctric en les comunitats d’energies renovables

La Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, a través d’Ivace Energia, ha iniciat la tercera edició de la línia d’ajudes per a impulsar els instal·lacions d’autoconsum d’energia elèctrica en comunitats d’energies renovables, amb un pressupost per a 2022 de 5 milions d’euros, la qual cosa suposa un increment del 150% respecte al pressupost de 2021.

Es tracta d’una línia dirigida a qualsevol comunitat d’energies renovables o comunitat energètica, ajuntaments, així com les comunitats de persones propietàries, a través de la qual es subvencionarà fins a un 45% el cost dels projectes dels instal·lacions d’autoconsum d’energia elèctrica a partir d’energies renovables o energies residuals, en règim de comunitats d’energies renovables.

Aquest augment pressupostari, tal com ha explicat el conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafael Climent, és “conseqüència del compromís de la conselleria d’Economia Sostenible i Ivace Energia per aquestes comunitats, que contribueixen a la democratització energètica” i en els quals els ciutadans i ciutadanes es converteixen en part activa que participa i es beneficia de la producció, gestió i el consum d’energia en l’àmbit local”.

La quantia màxima subvencionable per projecte serà de 200.000 euros i el termini per a la presentació de sol·licituds es prolongarà fins al pròxim 29 d’abril. Calç destacar que, l’any passat, l’Ivace va destinar un total de 2 milions d’euros per a recolzar un total de 48 projectes de Comunitats Energètiques Locals en la Comunitat Valenciana.

A través d’aquestes comunitats, la ciutadania es pot organitzar per a produir, autoconsumir, gestionar i emmagatzemar la seua pròpia energia, generant beneficis no solament energètics, sinó també mediambientals, econòmics i socials als seus membres o a les localitats on es duga a terme la seua activitat.

Tal com ha explicat el conseller, les comunitats energètiques locals són un element “clau” en la transició energètica i donis d’Ivace “s’han vingut liderant les accions per a aconseguir el desenvolupament i implantació massiva dels CEL en el nostre territori, “secundant tots aquells projectes que contribueixen a la seua implantació i sent pioners en la posada en marxa d’una línia específica d’ajudes a les comunitats energètiques”.

Beneficiaris de les ajudes

Ivace Energia subvencionarà fins a un 45% del cost de les instal·lacions d’energia solar fotovoltaica, per a la generació i autoconsum col·lectiu. No obstant això, la intensitat de l’ajuda podrà incrementar-s’en fins a 10 punts percentuals per a mitjanes empreses, i en fins a 20 punts percentuals per a les petites empreses, ajuntaments, entitats públiques i institucions sense ànim de lucre.

Podran acollir-se a aquestes ajudes qualsevol comunitat d’energies renovables o comunitat energètica, els ajuntaments, cooperatives elèctriques, cooperatives agràries, així com les comunitats de persones propietàries.

Es considera comunitat energètica renovable, l’entitat jurídica que és base en una participació oberta i voluntària, autònoma i efectivament controlada pels seus membres, situats en les proximitats dels projectes propietat de l’agrupació, que segueixen persones físiques, pimes o autoritats locals, inclosos els municipis, i que desenvolupe projectes d’energies renovables, eficiència energètica i/o mobilitat sostenible.

La finalitat de l’activitat de l’agrupació ha de ser proporcionar beneficis mediambientals, econòmics o socials als seus membres o a les zones locals on opera, en lloc de guanys financers.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Un gen clau en càncer de mama marca si les cèl·lules metastatizan o queden en repòs

Investigadors han identificat el gen Prrx1 com a regulador del potencial metastásico en càncer de mama, distingint entre cèl·lules capaces de disseminar-se i cèl·lules que romanen en letargia.

Pérez Llorca reivindica l’aposta del Consell pels servicis socials i la vivenda pública a Sant Joan

Juanfran Pérez Llorca subratlla a Sant Joan d'Alacant el compromís del Consell amb projectes socials, educatius, sanitaris, de vivenda pública i d'infraestructures per a millorar la qualitat de vida.

Morrissey presentarà a Barcelona i Madrid el seu nou disc Make-up is a lie al juliol

Morrissey presentarà el seu catorzé disc en solitari, Make-up is a lie, el 25 de juliol a Barcelona i el 29 de juliol a Madrid, dins del seu gira europea.

Tallada l’A-3 a Honrubia sentit Madrid després de la col·lisió i incendi de dos camions

L'autovia A-3 roman tallada a Honrubia (Conca) en sentit Madrid després de la col·lisió i incendi de dos camions, amb els dos conductors ferits i desviaments activats.

Seattle Storm confirma que Awa Fam acaba la temporada amb València Basket i s’incorporarà tard

Seattle Storm confirma que Awa Fam completarà la temporada amb València Basket i s'unirà més tard a la pretemporada WNBA, on també arribaran amb retard Leo Fiebich i Raquel Carrera.

Barcelona i Reial Madrid reprenen la batalla per LaLiga després del colp europeu

Barcelona i Reial Madrid reprenen la seua mà a mà pel títol de LaLiga després de quedar fora de la Lliga de Campions, en una jornada marcada també per dols directes per Europa i per la permanència.

El Llevant s’agarra al Ciutat per a encadenar dos triomfs i continuar viu en LaLiga

El Llevant rep al Sevilla en el Ciutat de València amb l'opció de sumar per primera vegada dos triomfs consecutius en LaLiga i retallar el seu desavantatge amb la permanència.

Les Corts reactiven la comissió de la dana i citen a tres consellers el 28 d’abril

La comissió d'investigació sobre la dana de 2024 en Les Corts tornarà a reunir-se el 28 d'abril, després de dos mesos d'aturada, amb la compareixença de tres consellers i representants de sindicats policials i tècnics.