Ivace Energia augmenta un 150% el pressupost per a fomentar l’autoconsum elèctric en les comunitats d’energies renovables

La Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, a través d’Ivace Energia, ha iniciat la tercera edició de la línia d’ajudes per a impulsar els instal·lacions d’autoconsum d’energia elèctrica en comunitats d’energies renovables, amb un pressupost per a 2022 de 5 milions d’euros, la qual cosa suposa un increment del 150% respecte al pressupost de 2021.

Es tracta d’una línia dirigida a qualsevol comunitat d’energies renovables o comunitat energètica, ajuntaments, així com les comunitats de persones propietàries, a través de la qual es subvencionarà fins a un 45% el cost dels projectes dels instal·lacions d’autoconsum d’energia elèctrica a partir d’energies renovables o energies residuals, en règim de comunitats d’energies renovables.

Aquest augment pressupostari, tal com ha explicat el conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafael Climent, és “conseqüència del compromís de la conselleria d’Economia Sostenible i Ivace Energia per aquestes comunitats, que contribueixen a la democratització energètica” i en els quals els ciutadans i ciutadanes es converteixen en part activa que participa i es beneficia de la producció, gestió i el consum d’energia en l’àmbit local”.

La quantia màxima subvencionable per projecte serà de 200.000 euros i el termini per a la presentació de sol·licituds es prolongarà fins al pròxim 29 d’abril. Calç destacar que, l’any passat, l’Ivace va destinar un total de 2 milions d’euros per a recolzar un total de 48 projectes de Comunitats Energètiques Locals en la Comunitat Valenciana.

A través d’aquestes comunitats, la ciutadania es pot organitzar per a produir, autoconsumir, gestionar i emmagatzemar la seua pròpia energia, generant beneficis no solament energètics, sinó també mediambientals, econòmics i socials als seus membres o a les localitats on es duga a terme la seua activitat.

Tal com ha explicat el conseller, les comunitats energètiques locals són un element “clau” en la transició energètica i donis d’Ivace “s’han vingut liderant les accions per a aconseguir el desenvolupament i implantació massiva dels CEL en el nostre territori, “secundant tots aquells projectes que contribueixen a la seua implantació i sent pioners en la posada en marxa d’una línia específica d’ajudes a les comunitats energètiques”.

Beneficiaris de les ajudes

Ivace Energia subvencionarà fins a un 45% del cost de les instal·lacions d’energia solar fotovoltaica, per a la generació i autoconsum col·lectiu. No obstant això, la intensitat de l’ajuda podrà incrementar-s’en fins a 10 punts percentuals per a mitjanes empreses, i en fins a 20 punts percentuals per a les petites empreses, ajuntaments, entitats públiques i institucions sense ànim de lucre.

Podran acollir-se a aquestes ajudes qualsevol comunitat d’energies renovables o comunitat energètica, els ajuntaments, cooperatives elèctriques, cooperatives agràries, així com les comunitats de persones propietàries.

Es considera comunitat energètica renovable, l’entitat jurídica que és base en una participació oberta i voluntària, autònoma i efectivament controlada pels seus membres, situats en les proximitats dels projectes propietat de l’agrupació, que segueixen persones físiques, pimes o autoritats locals, inclosos els municipis, i que desenvolupe projectes d’energies renovables, eficiència energètica i/o mobilitat sostenible.

La finalitat de l’activitat de l’agrupació ha de ser proporcionar beneficis mediambientals, econòmics o socials als seus membres o a les zones locals on opera, en lloc de guanys financers.

Últimes notícies

Juí a una presidenta de comunitat per carregar 80.000 euros al compte d’una veïna morta

Una presidenta de comunitat de propietaris de Dénia s'enfronta a dos anys de prision per presumpta estafa en carregar quasi 80.000 euros en rebuts al compte d'una veïna que ja habia mort.

Ferit un jove de 21 anys en xocar el seu cotxe contra un arbre a Alcoi

Un jove de 21 anys resulta ferit en col·lidir el cotxe que conduïa contra un arbre en un carrer del nucli urbà d'Alcoi i és traslladat a l'hospital.

Carlos Cuerpo i Arcadi España s’estrenen en la Moncloa abans del primer Consell de Ministres

Carlos Cuerpo i Arcadi España posen en l'escalinata de la Moncloa abans d'assistir al seu primer Consell de Ministres com a titulars de les seues noves carteres després de l'eixida de María Jesús Montero.

Ratxes de vent de fins a 122 km/h assoten diversos municipis de Castelló

El fort vent a la província de Castelló deixa ratxes màximes de 122 km/h i manté actiu l'avís groc, amb registres destacats a l'interior i la costa.

Avís groc a Castelló per ratxes de vent de fins a 80 km/h

L'Agència Estatal de Meteorologia manté l'avís groc per vent en tota la província de Castelló, amb ratxes que poden aconseguir els 80 km/h segons la zona i l'horari.

Març s’acomiada en la Comunitat Valenciana amb més calor i vent molt fort en el nord

El final de març arriba a la Comunitat Valenciana amb ambient més temperat, cel poc nuvolós i ratxes de vent molt forts a Castelló i l'interior nord de València, tant a l'interior com en el litoral.

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.