16.3 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

Ivace Energia augmenta un 150% el pressupost per a fomentar l’autoconsum elèctric en les comunitats d’energies renovables

La Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, a través d’Ivace Energia, ha iniciat la tercera edició de la línia d’ajudes per a impulsar els instal·lacions d’autoconsum d’energia elèctrica en comunitats d’energies renovables, amb un pressupost per a 2022 de 5 milions d’euros, la qual cosa suposa un increment del 150% respecte al pressupost de 2021.

Es tracta d’una línia dirigida a qualsevol comunitat d’energies renovables o comunitat energètica, ajuntaments, així com les comunitats de persones propietàries, a través de la qual es subvencionarà fins a un 45% el cost dels projectes dels instal·lacions d’autoconsum d’energia elèctrica a partir d’energies renovables o energies residuals, en règim de comunitats d’energies renovables.

Aquest augment pressupostari, tal com ha explicat el conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafael Climent, és “conseqüència del compromís de la conselleria d’Economia Sostenible i Ivace Energia per aquestes comunitats, que contribueixen a la democratització energètica” i en els quals els ciutadans i ciutadanes es converteixen en part activa que participa i es beneficia de la producció, gestió i el consum d’energia en l’àmbit local”.

La quantia màxima subvencionable per projecte serà de 200.000 euros i el termini per a la presentació de sol·licituds es prolongarà fins al pròxim 29 d’abril. Calç destacar que, l’any passat, l’Ivace va destinar un total de 2 milions d’euros per a recolzar un total de 48 projectes de Comunitats Energètiques Locals en la Comunitat Valenciana.

A través d’aquestes comunitats, la ciutadania es pot organitzar per a produir, autoconsumir, gestionar i emmagatzemar la seua pròpia energia, generant beneficis no solament energètics, sinó també mediambientals, econòmics i socials als seus membres o a les localitats on es duga a terme la seua activitat.

Tal com ha explicat el conseller, les comunitats energètiques locals són un element “clau” en la transició energètica i donis d’Ivace “s’han vingut liderant les accions per a aconseguir el desenvolupament i implantació massiva dels CEL en el nostre territori, “secundant tots aquells projectes que contribueixen a la seua implantació i sent pioners en la posada en marxa d’una línia específica d’ajudes a les comunitats energètiques”.

Beneficiaris de les ajudes

Ivace Energia subvencionarà fins a un 45% del cost de les instal·lacions d’energia solar fotovoltaica, per a la generació i autoconsum col·lectiu. No obstant això, la intensitat de l’ajuda podrà incrementar-s’en fins a 10 punts percentuals per a mitjanes empreses, i en fins a 20 punts percentuals per a les petites empreses, ajuntaments, entitats públiques i institucions sense ànim de lucre.

Podran acollir-se a aquestes ajudes qualsevol comunitat d’energies renovables o comunitat energètica, els ajuntaments, cooperatives elèctriques, cooperatives agràries, així com les comunitats de persones propietàries.

Es considera comunitat energètica renovable, l’entitat jurídica que és base en una participació oberta i voluntària, autònoma i efectivament controlada pels seus membres, situats en les proximitats dels projectes propietat de l’agrupació, que segueixen persones físiques, pimes o autoritats locals, inclosos els municipis, i que desenvolupe projectes d’energies renovables, eficiència energètica i/o mobilitat sostenible.

La finalitat de l’activitat de l’agrupació ha de ser proporcionar beneficis mediambientals, econòmics o socials als seus membres o a les zones locals on opera, en lloc de guanys financers.

Últimes notícies

Pérez Llorca reclama al Govern mecanismes legals per a accelerar les obres de la dana

El president ha demanat a l'Executiu central mecanismes legals i tràmits d'urgència per a agilitzar les obres en municipis afectats per la dana. Ha defés el diàleg i el respecte a l'ordenament jurídic.

La Generalitat mantindrà els descomptes en transport i la gratuïtat per a afectats per les inundacions

Juanfran Pérez Llorca ha assegurat que l'Executiu valencià manté les rebaixes en la xarxa pública i la gratuïtat per als damnificats del 29 d'octubre de 2024.

Benidorm Fest 2026 presenta les seues cançons i novetats després de deslligar-se d’Eurovisió

El festival ha donat a conéixer els seus 18 temes per a febrer i ha detallat canvis d'identitat, premis i infraestructura. És la primera edició separada d'Eurovisió.

València marca un 67% d’ocupació en la primera quinzena de desembre

La Comunitat Valenciana ha tancat la primera mitat de desembre amb un 60% d'ocupació hotelera, mentres València ciutat ha aconseguit el 67%. El sector preveu un lleuger repunt amb la campanya nadalenca i Cap d'any.

Mig centenar de tractors i 300 agricultors recorren València contra l’ofec al camp

La Va unir Llauradora i Ramadera lidera una marxa pel centre de València per a denunciar retallades, burocràcia i acords comercials que comprometen la viabilitat del sector.

La jutgessa de la DANA fixa per al 9 de gener la declaració de Feijóo com a testimoni

La instructora de la causa per la gestió de la DANA ha assenyalat el 9 de gener perquè Alberto Núñez Feijóo declare com a testimoni a Catarroja. També s'ha programat un acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca el 12 de gener.

València i Mallorca busquen oxigen a Mestalla per a tancar l’any lluny del descens

València i Mallorca s'enfronten este divendres a Mestalla en un dol directe per allunyar-se del descens. Dos punts els separen i el marge és mínim abans de l'aturada.

Quasi 20 graus animen a passejar al costat de la platja a Alacant a una setmana de Nadal

Les temperatures pròximes a 20 graus han retornat el passeig i les terrasses al Postiguet. Després de dies de pluges intenses, el cel ha estat buidat i el termòmetre ha marcat 19 graus.