Ivace Energia augmenta un 150% el pressupost per a fomentar l’autoconsum elèctric en les comunitats d’energies renovables

La Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, a través d’Ivace Energia, ha iniciat la tercera edició de la línia d’ajudes per a impulsar els instal·lacions d’autoconsum d’energia elèctrica en comunitats d’energies renovables, amb un pressupost per a 2022 de 5 milions d’euros, la qual cosa suposa un increment del 150% respecte al pressupost de 2021.

Es tracta d’una línia dirigida a qualsevol comunitat d’energies renovables o comunitat energètica, ajuntaments, així com les comunitats de persones propietàries, a través de la qual es subvencionarà fins a un 45% el cost dels projectes dels instal·lacions d’autoconsum d’energia elèctrica a partir d’energies renovables o energies residuals, en règim de comunitats d’energies renovables.

Aquest augment pressupostari, tal com ha explicat el conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafael Climent, és “conseqüència del compromís de la conselleria d’Economia Sostenible i Ivace Energia per aquestes comunitats, que contribueixen a la democratització energètica” i en els quals els ciutadans i ciutadanes es converteixen en part activa que participa i es beneficia de la producció, gestió i el consum d’energia en l’àmbit local”.

La quantia màxima subvencionable per projecte serà de 200.000 euros i el termini per a la presentació de sol·licituds es prolongarà fins al pròxim 29 d’abril. Calç destacar que, l’any passat, l’Ivace va destinar un total de 2 milions d’euros per a recolzar un total de 48 projectes de Comunitats Energètiques Locals en la Comunitat Valenciana.

A través d’aquestes comunitats, la ciutadania es pot organitzar per a produir, autoconsumir, gestionar i emmagatzemar la seua pròpia energia, generant beneficis no solament energètics, sinó també mediambientals, econòmics i socials als seus membres o a les localitats on es duga a terme la seua activitat.

Tal com ha explicat el conseller, les comunitats energètiques locals són un element “clau” en la transició energètica i donis d’Ivace “s’han vingut liderant les accions per a aconseguir el desenvolupament i implantació massiva dels CEL en el nostre territori, “secundant tots aquells projectes que contribueixen a la seua implantació i sent pioners en la posada en marxa d’una línia específica d’ajudes a les comunitats energètiques”.

Beneficiaris de les ajudes

Ivace Energia subvencionarà fins a un 45% del cost de les instal·lacions d’energia solar fotovoltaica, per a la generació i autoconsum col·lectiu. No obstant això, la intensitat de l’ajuda podrà incrementar-s’en fins a 10 punts percentuals per a mitjanes empreses, i en fins a 20 punts percentuals per a les petites empreses, ajuntaments, entitats públiques i institucions sense ànim de lucre.

Podran acollir-se a aquestes ajudes qualsevol comunitat d’energies renovables o comunitat energètica, els ajuntaments, cooperatives elèctriques, cooperatives agràries, així com les comunitats de persones propietàries.

Es considera comunitat energètica renovable, l’entitat jurídica que és base en una participació oberta i voluntària, autònoma i efectivament controlada pels seus membres, situats en les proximitats dels projectes propietat de l’agrupació, que segueixen persones físiques, pimes o autoritats locals, inclosos els municipis, i que desenvolupe projectes d’energies renovables, eficiència energètica i/o mobilitat sostenible.

La finalitat de l’activitat de l’agrupació ha de ser proporcionar beneficis mediambientals, econòmics o socials als seus membres o a les zones locals on opera, en lloc de guanys financers.

Últimes notícies

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.

GenVAL, la plataforma que impulsarà la medicina personalitzada en la Comunitat Valenciana

GenVAL és la nova plataforma genòmica de la Comunitat Valenciana que centralitza i analitza dades genètiques per a acurtar diagnòstics i avançar en medicina personalitzada.

Vesprada amb ruixats i tempestes aïllades a l’interior de la Comunitat Valenciana

La vesprada del diumenge portarà ruixats amb tempesta, sobretot a l'interior de la Comunitat Valenciana, mentres les temperatures mínimes pujaran lleugerament i el vent serà fluix.

Tres detinguts a Alacant per una estafa immobiliària a estrangers de més de 1,2 milions

La Policia Nacional ha desarticulat a Alacant un grup criminal familiar acusat d'estafar més de 1,2 milions d'euros a compradors estrangers mitjançant falses operacions immobiliàries.

Quart negatiu en hantavirus de la dona aïllada en un hospital d’Alacant

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat per quarta vegada negatiu en la PCR i seguix en aïllament preventiu.

Quarta vaga mèdica de l’any pel bloqueig en la negociació amb Sanitat

Els metges encadenen la seua quarta vaga setmanal de l'any davant la falta d'avanços amb el Ministeri de Sanitat, que els acusa d'estar instrumentalitzats per la dreta.

La ciència pren els bars en l’onzena edició de Pint of Science a Espanya

Pint of Science celebra la seua onzena edició a Espanya amb més de 1.300 esdeveniments gratuïts en bars de 114 ciutats i municipis, acostant la investigació científica al públic general.

Espanya consolida el seu lideratge en vinya ecològica davant un consumidor més exigent

Espanya manté el lideratge en superfície de vinya ecològica a la Unió Europea, impulsat per un consumidor que prioritza la sostenibilitat i la qualitat del vi que compra.