12.7 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

La jutgessa del cas Erial deixa en llibertat a Eduardo Zaplana

 

La titular del jutjat d’instrucció número 8 de València, que instrueix el cas Erial, ha deixat en llibertat provisional al expresident de la Generalitat Valenciana i exministre de Treball Eduardo Zaplana i als altres dos detinguts en el marc d’aquest cas, l’advocat Francisco Grau i el exdirectivo de Terra Mítica Joaquín Barceló.

 

Segons han informat a EFE fonts judicials aquesta decisió s’ha adoptat en haver-se observat una considerable reducció del risc de fugida, després d’haver aconseguit bloquejar més de sis milions d’euros suposadament procedents del cobrament de mossegades.

 

En el cas Erial, el citat jutjat investiga, entre altres actuacions, el presumpte cobrament de comissions derivades de la concessió de les Inspeccions Tècniques de Vehicles (ITV), realitzades en 1997 durant la gestió de Zaplana al capdavant de la Generalitat, i del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana, posat en marxa en 2003.

 

En la causa consten com a investigats, a més, l’ex director general de la Policia i expresident de les Corts Juan Cotino; la dona de Zaplana, Rosa Barceló, i la secretària personal del expresident, Mitsuko Henríquez.

 

Eduardo Zaplana va ser detingut el passat 24 de maig i enviat posteriorment a presó preventiva en el penal de Picassent (València), tot i que des del passat 18 de desembre es trobava ingressat a l’Hospital La Fe de València a causa de complicacions derivades de la leucèmia que pateix i per la qual va ser trasplantat de medul·la en 2015.

Últimes notícies

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.

Gayà reivindica el seu compromís després de decidir el Getafe-València amb un gol

El capità del València va marcar en el 84 el 0-1 davant el Getafe i va defendre el seu compromís amb el club. Gayà va recordar que lluita per l'escut des dels onze anys i va destacar el caràcter de l'equip.

Gayà reivindica el seu compromís després de decidir el Getafe-València amb un gol

El capità del València va marcar en el 84' el 0-1 a Getafe i va respondre als dubtes sobre el seu lliurament. Va detallar el pla de la jugada i el tram final de sofriment.

Gayà decidix en el 84 i dona aire al València a Getafe

El València va véncer 0-1 en el Coliseum amb una miqueta tardà de José Luis Gayà després de passada de Ugrinic. Corberán va firmar el seu primer triomf a domicili i guanya oxigen.

Van der Poel domina a Benidorm i reforça el lideratge en la Copa del Món; Orts, tercer

Van der Poel va guanyar a Benidorm després de rodar en solitari des de la primera volta i va enfortir el seu lideratge. Nys va ser segon i Felipe Orts va acabar tercer, a 34 segons

Gayà rescata al València amb un gol en el 84 en el Coliseum

Un gol de José Luis Gayà en el minut 84 va donar al València un 0-1 clau en el Coliseum i va alleujar a Carlos Corberán. El Getafe va prolongar la seua mala ratxa.