La jutgessa del cas Erial deixa en llibertat a Eduardo Zaplana

 

La titular del jutjat d’instrucció número 8 de València, que instrueix el cas Erial, ha deixat en llibertat provisional al expresident de la Generalitat Valenciana i exministre de Treball Eduardo Zaplana i als altres dos detinguts en el marc d’aquest cas, l’advocat Francisco Grau i el exdirectivo de Terra Mítica Joaquín Barceló.

 

Segons han informat a EFE fonts judicials aquesta decisió s’ha adoptat en haver-se observat una considerable reducció del risc de fugida, després d’haver aconseguit bloquejar més de sis milions d’euros suposadament procedents del cobrament de mossegades.

 

En el cas Erial, el citat jutjat investiga, entre altres actuacions, el presumpte cobrament de comissions derivades de la concessió de les Inspeccions Tècniques de Vehicles (ITV), realitzades en 1997 durant la gestió de Zaplana al capdavant de la Generalitat, i del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana, posat en marxa en 2003.

 

En la causa consten com a investigats, a més, l’ex director general de la Policia i expresident de les Corts Juan Cotino; la dona de Zaplana, Rosa Barceló, i la secretària personal del expresident, Mitsuko Henríquez.

 

Eduardo Zaplana va ser detingut el passat 24 de maig i enviat posteriorment a presó preventiva en el penal de Picassent (València), tot i que des del passat 18 de desembre es trobava ingressat a l’Hospital La Fe de València a causa de complicacions derivades de la leucèmia que pateix i per la qual va ser trasplantat de medul·la en 2015.

Últimes notícies

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.