La jutgessa del cas Erial deixa en llibertat a Eduardo Zaplana

 

La titular del jutjat d’instrucció número 8 de València, que instrueix el cas Erial, ha deixat en llibertat provisional al expresident de la Generalitat Valenciana i exministre de Treball Eduardo Zaplana i als altres dos detinguts en el marc d’aquest cas, l’advocat Francisco Grau i el exdirectivo de Terra Mítica Joaquín Barceló.

 

Segons han informat a EFE fonts judicials aquesta decisió s’ha adoptat en haver-se observat una considerable reducció del risc de fugida, després d’haver aconseguit bloquejar més de sis milions d’euros suposadament procedents del cobrament de mossegades.

 

En el cas Erial, el citat jutjat investiga, entre altres actuacions, el presumpte cobrament de comissions derivades de la concessió de les Inspeccions Tècniques de Vehicles (ITV), realitzades en 1997 durant la gestió de Zaplana al capdavant de la Generalitat, i del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana, posat en marxa en 2003.

 

En la causa consten com a investigats, a més, l’ex director general de la Policia i expresident de les Corts Juan Cotino; la dona de Zaplana, Rosa Barceló, i la secretària personal del expresident, Mitsuko Henríquez.

 

Eduardo Zaplana va ser detingut el passat 24 de maig i enviat posteriorment a presó preventiva en el penal de Picassent (València), tot i que des del passat 18 de desembre es trobava ingressat a l’Hospital La Fe de València a causa de complicacions derivades de la leucèmia que pateix i per la qual va ser trasplantat de medul·la en 2015.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El PSPV porta al TSJ al conseller de Sanitat per ocultar pagaments a la sanitat privada

El PSPV ha presentat un recurs davant el TSJ contra el conseller de Sanitat per negar-se a detallar en Les Corts els pagaments a empreses de la sanitat privada en 2024 i 2025.

Una campanya itinerant porta la cultura preventiva i l’autoprotecció als municipis valencians

La Conselleria d'Emergències i Interior posa en marxa una campanya itinerant amb un autobús interactiu per a reforçar la cultura preventiva i l'autoprotecció davant catàstrofes en municipis de la Comunitat Valenciana.

La Generalitat porta a Europa el seu pla de parcs inundables al Túria i el Pedrís

La Generalitat ha presentat davant institucions europees el seu projecte de parcs inundables metropolitans en les riberes del Túria i del Pedrís, un corredor verd de 1.500 hectàrees i més de 72 quilòmetres pensat com a defensa natural enfront de futures riuades.

L’aeroport de Castelló suma sis noves rutes regulars i aconseguix 16 connexions enguany

L'aeroport de Castelló incorpora entre maig i juliol sis noves rutes regulars, aconseguix les 16 connexions programades enguany i reforça la seua aliança amb el sector turístic provincial.

Detingut a Camp de Túria per una ona de robatoris, incendis i la mort de dos gossos

La Guàrdia Civil ha arrestat a un home de 41 anys a què s'atribuïxen sis robatoris amb força en domicilis, diversos incendis provocats i la mort de dos gossos a la comarca de Camp de Túria.

La Generalitat impulsa la licitació del nou edifici de consultes externes de l’Hospital de Sagunt

La Generalitat impulsa la licitació d'un nou edifici de consultes externes a l'Hospital de Sagunt, amb una inversió de 28 milions i prop de 9.500 m² per a ampliar la capacitat assistencial.

Sanitat trau a concurs el transport sanitari en la Comunitat per més de 580 milions

La Conselleria de Sanitat ha licitat el servici de transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana per més de 580 milions, amb un contracte de quatre anys ampliable fins a quasi 858 milions.

Dani Fernández patix un trencament de lligament en el muscle després d’una caiguda en ple concert a València

Dani Fernández patix un trencament de lligament en un muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València. El cantant va haver de parar el xou, però va tornar mitja hora després amb el braç en cabestrell per a acabar l'actuació i serà operat d'urgència.