Un jutjat insta Sanitat a vacunar a metges de la privada en Castelló «sense demora» respecte a la pública

 

Un acte del Jutjat contenciós administratiu número 2 de Castelló dóna la raó al recurs presentat pel Col·legi de Metges de Castelló (COMCAS) en el que sol·licitava a la Conselleria de Sanitat que vacune als metges que exercixen l’activitat privada a la província de Castelló, al mateix temps que li insta a vacunar ja, «sense dilació, discriminació o cap demora respecte al que exercix la seua activitat en la sanitat pública».

 

La magistrada recull en el seu acte que «és procedent adoptar la mesura cautelar» presentada pel COMCAS i acorda «requerir a la Conselleria de Sanitat al fet que remoga qualsevol impediment que obstaculitze o dificulte la vacunació contra el Covid-19 de tot el personal mèdic que exercix l’activitat privada a la província de Castelló, siga com siga el seu vincle, amb el mateix ordre, prelació i altres circumstàncies que s’aplicarien al personal sanitari públic, procedint a la vacunació del personal contemplat en la fase II de la Instrucció Autonòmica de 5 de gener de 2021 -personal sanitari de primera línia que exercix la seua activitat en l’àmbit privat-».

 

La decisió de la magistrada s’adopta després d’haver conegut les al·legacions presentades per la Conselleria de Sanitat al recurs presentat pel COMCAS, segons ha informat el Col·legi de Metges de Castelló en un comunicat. El Col·legi de Metges de Castelló valora «positivament» la decisió judicial i insta la Conselleria de Sanitat que inicie ja la vacunació dels facultatius que treballen en la sanitat privada i que fixe un calendari de vacunació amb dates i centres en els que es procedirà a esta.

 

Des de la Junta de Govern del COMCAS, òrgan que va acordar interposar el recurs el passat 26 de gener, confien que es recupere el temps i es vacune a uns professionals «que també s’impliquen a fons en la missió d’atallar la pandèmia».

Últimes notícies

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.