16.3 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Un jutjat insta Sanitat a vacunar a metges de la privada en Castelló «sense demora» respecte a la pública

 

Un acte del Jutjat contenciós administratiu número 2 de Castelló dóna la raó al recurs presentat pel Col·legi de Metges de Castelló (COMCAS) en el que sol·licitava a la Conselleria de Sanitat que vacune als metges que exercixen l’activitat privada a la província de Castelló, al mateix temps que li insta a vacunar ja, «sense dilació, discriminació o cap demora respecte al que exercix la seua activitat en la sanitat pública».

 

La magistrada recull en el seu acte que «és procedent adoptar la mesura cautelar» presentada pel COMCAS i acorda «requerir a la Conselleria de Sanitat al fet que remoga qualsevol impediment que obstaculitze o dificulte la vacunació contra el Covid-19 de tot el personal mèdic que exercix l’activitat privada a la província de Castelló, siga com siga el seu vincle, amb el mateix ordre, prelació i altres circumstàncies que s’aplicarien al personal sanitari públic, procedint a la vacunació del personal contemplat en la fase II de la Instrucció Autonòmica de 5 de gener de 2021 -personal sanitari de primera línia que exercix la seua activitat en l’àmbit privat-».

 

La decisió de la magistrada s’adopta després d’haver conegut les al·legacions presentades per la Conselleria de Sanitat al recurs presentat pel COMCAS, segons ha informat el Col·legi de Metges de Castelló en un comunicat. El Col·legi de Metges de Castelló valora «positivament» la decisió judicial i insta la Conselleria de Sanitat que inicie ja la vacunació dels facultatius que treballen en la sanitat privada i que fixe un calendari de vacunació amb dates i centres en els que es procedirà a esta.

 

Des de la Junta de Govern del COMCAS, òrgan que va acordar interposar el recurs el passat 26 de gener, confien que es recupere el temps i es vacune a uns professionals «que també s’impliquen a fons en la missió d’atallar la pandèmia».

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.