14.3 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Un jutjat insta Sanitat a vacunar a metges de la privada en Castelló «sense demora» respecte a la pública

 

Un acte del Jutjat contenciós administratiu número 2 de Castelló dóna la raó al recurs presentat pel Col·legi de Metges de Castelló (COMCAS) en el que sol·licitava a la Conselleria de Sanitat que vacune als metges que exercixen l’activitat privada a la província de Castelló, al mateix temps que li insta a vacunar ja, «sense dilació, discriminació o cap demora respecte al que exercix la seua activitat en la sanitat pública».

 

La magistrada recull en el seu acte que «és procedent adoptar la mesura cautelar» presentada pel COMCAS i acorda «requerir a la Conselleria de Sanitat al fet que remoga qualsevol impediment que obstaculitze o dificulte la vacunació contra el Covid-19 de tot el personal mèdic que exercix l’activitat privada a la província de Castelló, siga com siga el seu vincle, amb el mateix ordre, prelació i altres circumstàncies que s’aplicarien al personal sanitari públic, procedint a la vacunació del personal contemplat en la fase II de la Instrucció Autonòmica de 5 de gener de 2021 -personal sanitari de primera línia que exercix la seua activitat en l’àmbit privat-».

 

La decisió de la magistrada s’adopta després d’haver conegut les al·legacions presentades per la Conselleria de Sanitat al recurs presentat pel COMCAS, segons ha informat el Col·legi de Metges de Castelló en un comunicat. El Col·legi de Metges de Castelló valora «positivament» la decisió judicial i insta la Conselleria de Sanitat que inicie ja la vacunació dels facultatius que treballen en la sanitat privada i que fixe un calendari de vacunació amb dates i centres en els que es procedirà a esta.

 

Des de la Junta de Govern del COMCAS, òrgan que va acordar interposar el recurs el passat 26 de gener, confien que es recupere el temps i es vacune a uns professionals «que també s’impliquen a fons en la missió d’atallar la pandèmia».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.