La Central Nuclear de Cofrents ‘no dona més de si’

Des de setembre de 2021 la Central Nuclear de Cofrents ha tingut 5 parades no programades: una al setembre, una al desembre, una al març i dos a l’abril. Des de Tanquem Cofrents alerten que aquestes parades cada vegada més freqüents són un “símptoma clar de problemes”, atribuït a l’envelliment d’una estructura que va ser concebuda per a durar 25 anys, però que actualment té ja 38 anys i segueix en funcionament amb llicència fins a 2030.

“Això és símptoma que la central no dona més de si explica José Juan Sanchís, portaveu de Tanquem Cofrents que explica que encara que els incidents que s’han produït no tenen gran importància, “quan aquests problemes comencen a encavalcar-se és senyal que les coses no està bé” i alerta que quan més freqüents són “la possibilitat que passen dues o tres fallades alhora augmenten” i ho compara amb els accidents d’avió, que es produeixen per un encadenament de falles tècniques, no obstant això, res a veure en comparació amb el potencial de mal d’un accident nuclear. “No és qüestió d’alarmisme, és un perill real” subratlla Sanchís. “Les fuites d’aigua radioactiva s’han detectat indirectament i això és molt significatiu”.

Tanquem Cofrents proposa com a alternativa les energies renovables, ja que és “més barata, més segura, més neta i genera més llocs de treball que una central nuclear”. Un altre punt important al qual fan referència és a la independència energètica perquè l’Urani que necessita Cofrents és rus. Aquest combustible no es produeix a Espanya i ens fa dependents d’altres països amb un risc geoestratègic quan pordriem tindre una “sobirania elèctrica”. D’altra banda, la central de Cofrents és el consumidor més gran d’aigua de la Comunitat, evaporant cada any 23 hectòmetres cúbics del cabal del Xúquer, en una situació de canvi climàtic on està minorant el cabal i augmenta el consum d’aigua per a beure, regar i tindre un cabal ecològic en el riu.

Sanchís lamenta que el calendari de tancament de centrals entre el Ministeri i les companyies elèctriques siga un acord, però que no existisca una obligació legal amb una data exacta per al desmantellament d’aquestes. “No hi ha un compromís real perquè en 2030 es tanque Cofrents”. I explica que a Alemanya “estan tancant centrals de les mateixes característiques que les nostres amb 32 anys quan ací hi ha voluntat d’allargar la seua vida fins als 47 anys”.

Actualment, a Espanya hi ha dues centrals parades, Cofrents i Ascó II i malgrat això no hi ha falta de provisió elèctrica i continuem exportant gran quantitat d’electricitat a França”. Segons explica, al país veí estan experimentant problemes en la seua xarxa nuclear i ha hagut de parar un gran nombre de centrals, la qual cosa ha suposat que hagen de comprar electricitat en països veïns perquè hi havia perill de no arribar a tota la demanda. A més, assegura que durant els temporals es desconnecten parcs eòlics i es malgasta l’energia. Tot això demostra que “l’energia nuclear no és necessària”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la jutgessa

El funcionari que va tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer davant un superior que va adjudicar una vivenda a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, en un cas que ha desfermat una forta tempesta política a Alacant.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.