17.2 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

La Generalitat demana ‘un pas més’ al Govern en la reforma del finançament

La Generalitat valenciana ha assenyalat que el Govern d’Espanya “ha de fer més passos dels que ha donat” per a reformar el model de finançament autonòmic. “Hem renovat el compromís per la lluita per un finançament just per a la societat valenciana i hem demanat un compromís d’Estat”, ha expressat Jorge Alarte, director general de Relacions amb les Comunitats Autònomes i Representació Institucional.

“Hem demanat un compromís de les principals forces polítiques en el si del Congrés per a posar fi a una situació d’injustícia i acabar amb un model de finançament caducat que genera desigualtat entre els espanyols i que porta molts anys condemnant als valencians a l’infrafinançament”, ha afegit.

Ha recriminat que l’infrafinançament que pateix la Comunitat Valenciana afecta directament als ciutadans que disposen d’una quantitat menor de recursos per a l’educació pública, el sistema sanitari i les polítiques d’igualtat.

De la mateixa manera, Alarte ha sol·licitat al Partit Popular i al seu nou líder, Alberto Núñez Feijóo, un “compromís que siga ferm, que siga cert, que siga coherent i en tots els territoris per la imperiosa necessitat de grans acords d’Estat per al nou model de finançament”.

Últimes notícies

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.

L’IVAM prorroga fins al 22 de febrer l’exposició de Cristina García Rodero

L'IVAM ha estés la mostra de Cristina García Rodero fins al diumenge 22 de febrer pel gran acolliment del públic. Hi haurà visites guiades i un recital.

Desarticulada una trama d’explotació laboral en obradors de pa: 12 migrants alliberats

La Policia ha desarticulat una xarxa que explotava a migrants en obradors de pa de Palència. Hi ha 12 víctimes alliberades, 5 detinguts i dos locals clausurats.

Alerta taronja per vent en el litoral nord de València i fenòmens costaners a Alacant

Emergències ha activat el nivell taronja per vent en el nord del litoral valencià i per fenòmens costaners en tot el litoral d'Alacant. Es demana evitar la costa i ajornar activitats en la mar.

Detingut a Alzira per guardar 25 armes antigues sense llicència en una casa de camp

La Policia ha arrestat a un home després de localitzar 15 armes curtes i 10 llargues, algunes amb munició, sense llicències ni números de sèrie. La troballa es va produir en una casa de camp d'Alzira després d'una investigació iniciada per una denúncia.