La Generalitat demana ‘un pas més’ al Govern en la reforma del finançament

La Generalitat valenciana ha assenyalat que el Govern d’Espanya “ha de fer més passos dels que ha donat” per a reformar el model de finançament autonòmic. “Hem renovat el compromís per la lluita per un finançament just per a la societat valenciana i hem demanat un compromís d’Estat”, ha expressat Jorge Alarte, director general de Relacions amb les Comunitats Autònomes i Representació Institucional.

“Hem demanat un compromís de les principals forces polítiques en el si del Congrés per a posar fi a una situació d’injustícia i acabar amb un model de finançament caducat que genera desigualtat entre els espanyols i que porta molts anys condemnant als valencians a l’infrafinançament”, ha afegit.

Ha recriminat que l’infrafinançament que pateix la Comunitat Valenciana afecta directament als ciutadans que disposen d’una quantitat menor de recursos per a l’educació pública, el sistema sanitari i les polítiques d’igualtat.

De la mateixa manera, Alarte ha sol·licitat al Partit Popular i al seu nou líder, Alberto Núñez Feijóo, un “compromís que siga ferm, que siga cert, que siga coherent i en tots els territoris per la imperiosa necessitat de grans acords d’Estat per al nou model de finançament”.

Últimes notícies

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.