Amb l’arribada de maig arriba el primer cap de setmana amb bars i restaurants oberts fins a les 22 hores

 

Este cap de setmana és el primer des del 6 de gener en què la restauració té permés obrir fins a les 10 de la nit, coincidint amb el toc de queda. Una mesura que és molt celebrada tant pel sector com la clientela.

És per eixe motiu que, es preveu que l’interior dels establiments, amb un aforament autoritzat d’un terç, i les terrasses, al 100% de capacitat, s’òmpliguen al màxim de la capacitat permesa. El principal motiu és celebrar en família el Dia de la Mare, les comunions dels xiquets i xiquetes o simplement gaudir d’un sopar entre amics, sempre amb taules de sis persones com a màxim.

El sector hosteler, per la seua part, aplaudeix la relaxació de les restriccions, però considera que es podria aprofitar l’aforament a l’interior perquè continuen limitats al 30% i no poden fer ús de les barres. No obstant això, els propietaris esperen que la gent s’adapte a este nou horari i avance l’hora de sopar per a poder complir el toc de queda.

L’oci nocturn també té permés obrir les portes fins a les 10 de la nit, sempre que la llicència permeta que duguen a terme activitats de restauració. Encara que la patronal de l’oci i el turisme ha valorat molt positivament esta nova mesura, també ha demanat que s’amplie el toc de queda de les 10 a les 11 de la nit perquè l’horari de tancament no coincidisca amb el dels bars i restaurants. Això sí, sepre amb control.

Mesures actuals en la restauració

Estes són les mesures que afecten els bars i restaurants fins al 9 de maig:

L’aforament permés a l’interior dels locals és del 30% i a les terrasses a l’aire lliure del 100%.
L’horari de tancament d’estos establiments serà a les 22.00 hores.
L’ocupació de taules ha de ser com a màxim de 6 persones per taula o agrupació de taules.
La distància entre taules serà de 2 metres a l’interior i 1,5 metres a les terrasses exteriors.
El consum s’ha de fer sempre assegut a taula.
L’ús de mascareta és necessari quan no s’estiga consumint.

 

L’ús de la barra.

No fumar ni usar qualsevol dispositiu d’inhalació de tabac
No ballar, ni en interiors ni en exteriors.

 

Últimes notícies

El PSPV denuncia un fort retall d’inversions de la Generalitat a Alacant en els comptes de 2026

El PSPV-PSOE d’Alacant ha assegurat que la Generalitat ha reduït més de la mitat les inversions territorialitzades a la província en els pressupostos de 2026, mentre que el Govern d’Espanya preveu una aportació rècord als municipis alacantins.

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.