Amb l’arribada de maig arriba el primer cap de setmana amb bars i restaurants oberts fins a les 22 hores

 

Este cap de setmana és el primer des del 6 de gener en què la restauració té permés obrir fins a les 10 de la nit, coincidint amb el toc de queda. Una mesura que és molt celebrada tant pel sector com la clientela.

És per eixe motiu que, es preveu que l’interior dels establiments, amb un aforament autoritzat d’un terç, i les terrasses, al 100% de capacitat, s’òmpliguen al màxim de la capacitat permesa. El principal motiu és celebrar en família el Dia de la Mare, les comunions dels xiquets i xiquetes o simplement gaudir d’un sopar entre amics, sempre amb taules de sis persones com a màxim.

El sector hosteler, per la seua part, aplaudeix la relaxació de les restriccions, però considera que es podria aprofitar l’aforament a l’interior perquè continuen limitats al 30% i no poden fer ús de les barres. No obstant això, els propietaris esperen que la gent s’adapte a este nou horari i avance l’hora de sopar per a poder complir el toc de queda.

L’oci nocturn també té permés obrir les portes fins a les 10 de la nit, sempre que la llicència permeta que duguen a terme activitats de restauració. Encara que la patronal de l’oci i el turisme ha valorat molt positivament esta nova mesura, també ha demanat que s’amplie el toc de queda de les 10 a les 11 de la nit perquè l’horari de tancament no coincidisca amb el dels bars i restaurants. Això sí, sepre amb control.

Mesures actuals en la restauració

Estes són les mesures que afecten els bars i restaurants fins al 9 de maig:

L’aforament permés a l’interior dels locals és del 30% i a les terrasses a l’aire lliure del 100%.
L’horari de tancament d’estos establiments serà a les 22.00 hores.
L’ocupació de taules ha de ser com a màxim de 6 persones per taula o agrupació de taules.
La distància entre taules serà de 2 metres a l’interior i 1,5 metres a les terrasses exteriors.
El consum s’ha de fer sempre assegut a taula.
L’ús de mascareta és necessari quan no s’estiga consumint.

 

L’ús de la barra.

No fumar ni usar qualsevol dispositiu d’inhalació de tabac
No ballar, ni en interiors ni en exteriors.

 

Últimes notícies

Diana Morant es presenta a les primàries del PSPV per optar a la Presidència de la Generalitat

La secretària general del PSPV-PSOE i ministra Diana Morant ha anunciat a Gandia que concorrerà a les primàries del partit per ser la primera presidenta de la Generalitat, amb un projecte centrat en educació, sanitat, vivenda i reactivació econòmica.

Tres detinguts per una estafa massiva amb falses inversions en criptomonedes destapada a Castelló

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que presumptament estafava grans quantitats de diners amb falses inversions en criptomonedes, arran de la denúncia d’un veí d’Orpesa enganyat amb prop de 340.000 euros.

Detingut a Múrcia per estafar 5.000 euros a una dona amb la falsa promesa de regularitzar-la

La Policia Nacional ha detingut a Múrcia un home acusat d'estafar 5.000 euros a una dona estrangera en situació irregular amb la promesa falsa d'aconseguir-li permís de residència i treball. La víctima, que exercia la prostitució, el va conéixer en un club d'alterne d'Elx i va acabar denunciant-lo per estafa i coaccions.

L’Autocine Star torna a encendre la pantalla a València coincidint amb el seu 45é aniversari

L’Autocine Star de València ha reobert després d’una renovació completa del recinte de més de 10.000 metres quadrats i incorpora una nova proposta gastronòmica i millores ambientals, coincidint amb el 45é aniversari.

Així queden els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027

L’Observatori del Comerç Valencià ha fixat els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027 i ha obert la porta a canviar-los si hi ha alertes meteorològiques o sanitàries.

Milers de residents de la Comunitat continuen sense cobrar la nòmina de juny, segons CESM-CV

El sindicat mèdic CESM-CV denuncia que molts residents de primer any i renovats en juny encara no han cobrat, tot i treballar amb normalitat als hospitals i centres de salut valencians.

Condenat a quatre anys de presó per agredir sexualment la seua inquilina a Villena

Un home de 59 anys ha sigut condemnat a quatre anys de presó per agredir sexualment una inquilina que li tenia llogada una habitació a Villena. A més, haurà d’indemnitzar la víctima amb 20.000 euros per danys morals.

Un incendi en un motor obliga a desallotjar un edifici de laboratoris a la UPV

Un incendi en un motor de combustió interna en una sala d’assaig del bloc 8P de la UPV ha obligat a desallotjar l’edifici de laboratoris fins que els bombers han controlat les flames i han ventilat la zona.