Amb l’arribada de maig arriba el primer cap de setmana amb bars i restaurants oberts fins a les 22 hores

 

Este cap de setmana és el primer des del 6 de gener en què la restauració té permés obrir fins a les 10 de la nit, coincidint amb el toc de queda. Una mesura que és molt celebrada tant pel sector com la clientela.

És per eixe motiu que, es preveu que l’interior dels establiments, amb un aforament autoritzat d’un terç, i les terrasses, al 100% de capacitat, s’òmpliguen al màxim de la capacitat permesa. El principal motiu és celebrar en família el Dia de la Mare, les comunions dels xiquets i xiquetes o simplement gaudir d’un sopar entre amics, sempre amb taules de sis persones com a màxim.

El sector hosteler, per la seua part, aplaudeix la relaxació de les restriccions, però considera que es podria aprofitar l’aforament a l’interior perquè continuen limitats al 30% i no poden fer ús de les barres. No obstant això, els propietaris esperen que la gent s’adapte a este nou horari i avance l’hora de sopar per a poder complir el toc de queda.

L’oci nocturn també té permés obrir les portes fins a les 10 de la nit, sempre que la llicència permeta que duguen a terme activitats de restauració. Encara que la patronal de l’oci i el turisme ha valorat molt positivament esta nova mesura, també ha demanat que s’amplie el toc de queda de les 10 a les 11 de la nit perquè l’horari de tancament no coincidisca amb el dels bars i restaurants. Això sí, sepre amb control.

Mesures actuals en la restauració

Estes són les mesures que afecten els bars i restaurants fins al 9 de maig:

L’aforament permés a l’interior dels locals és del 30% i a les terrasses a l’aire lliure del 100%.
L’horari de tancament d’estos establiments serà a les 22.00 hores.
L’ocupació de taules ha de ser com a màxim de 6 persones per taula o agrupació de taules.
La distància entre taules serà de 2 metres a l’interior i 1,5 metres a les terrasses exteriors.
El consum s’ha de fer sempre assegut a taula.
L’ús de mascareta és necessari quan no s’estiga consumint.

 

L’ús de la barra.

No fumar ni usar qualsevol dispositiu d’inhalació de tabac
No ballar, ni en interiors ni en exteriors.

 

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.