Amb l’arribada de maig arriba el primer cap de setmana amb bars i restaurants oberts fins a les 22 hores

 

Este cap de setmana és el primer des del 6 de gener en què la restauració té permés obrir fins a les 10 de la nit, coincidint amb el toc de queda. Una mesura que és molt celebrada tant pel sector com la clientela.

És per eixe motiu que, es preveu que l’interior dels establiments, amb un aforament autoritzat d’un terç, i les terrasses, al 100% de capacitat, s’òmpliguen al màxim de la capacitat permesa. El principal motiu és celebrar en família el Dia de la Mare, les comunions dels xiquets i xiquetes o simplement gaudir d’un sopar entre amics, sempre amb taules de sis persones com a màxim.

El sector hosteler, per la seua part, aplaudeix la relaxació de les restriccions, però considera que es podria aprofitar l’aforament a l’interior perquè continuen limitats al 30% i no poden fer ús de les barres. No obstant això, els propietaris esperen que la gent s’adapte a este nou horari i avance l’hora de sopar per a poder complir el toc de queda.

L’oci nocturn també té permés obrir les portes fins a les 10 de la nit, sempre que la llicència permeta que duguen a terme activitats de restauració. Encara que la patronal de l’oci i el turisme ha valorat molt positivament esta nova mesura, també ha demanat que s’amplie el toc de queda de les 10 a les 11 de la nit perquè l’horari de tancament no coincidisca amb el dels bars i restaurants. Això sí, sepre amb control.

Mesures actuals en la restauració

Estes són les mesures que afecten els bars i restaurants fins al 9 de maig:

L’aforament permés a l’interior dels locals és del 30% i a les terrasses a l’aire lliure del 100%.
L’horari de tancament d’estos establiments serà a les 22.00 hores.
L’ocupació de taules ha de ser com a màxim de 6 persones per taula o agrupació de taules.
La distància entre taules serà de 2 metres a l’interior i 1,5 metres a les terrasses exteriors.
El consum s’ha de fer sempre assegut a taula.
L’ús de mascareta és necessari quan no s’estiga consumint.

 

L’ús de la barra.

No fumar ni usar qualsevol dispositiu d’inhalació de tabac
No ballar, ni en interiors ni en exteriors.

 

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.