Nous límits de velocitat en les vies urbanes

Hui entren en vigor les noves mesures que afectaran en major o menor mesura a tots els conductors del nostre país: els nous límits de velocitat a les ciutats i en les travessies espanyoles.

Després de diversos mesos d’espera en els quals s’ha parlat llargament sobre els nous límits, estos finalment entraran en vigor de manera oficial i definitiva a partir de demà en tota Espanya.

Perquè tots els canvis i límits específics et queden ben clars en cada cas i situació específics, fa uns dies la DGT i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) van elaborar el denominat “Manual d’aplicació dels nous límits de velocitat en vies urbanes”.

En este manual, s’inclouen fins a 32 situacions possibles amb diferents límits de velocitat segons les característiques físiques del traçat del carrer o travessia per la qual s’estiga circulant. El “vell” límit dels 50 km/h de velocitat en ciutat canvia i en molts casos podrà baixar fins als 20 km/h.

Et detallem a continuació tots els nous límits i les situacions

 

Límit 20 km/h: en ciutat o en vies urbanes amb plataforma única de calçada i vorera, fins i tot si existira una separació física per al trànsit o circulació de vianants.

Límit 30 km/h: per a vies urbanes d’un únic carril per sentit de circulació. Les ciclovíes segueixen limitades a 30 km/h.

Límit 40 km/h: límit de velocitat específic per als vehicles que transporten mercaderies perilloses i circulen per una travessia.

Límit 50 km/h: per a vies urbanes de dos o més carrils per sentit de circulació. També és el límit genèric de velocitat en travessies urbanes per a tota mena de vehicles.

Límit 80 km/h: per a les autopistes i autovies que transcorren dins d’una ciutat o d’un poblat, la seua velocitat màxima és de 80 km/h, encara que es pot ampliar si estan d’acord el titular de la via i l’autoritat municipal, senyalitzant-ho correctament i sense depassar els límits genèrics.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.

Un cotxe en flames col·lapsa l’AP-7 a la Vila Joiosa en sentit València

L’incendi d’un vehicle en l’AP-7 a l’altura de la Vila Joiosa ha provocat llargues retencions en sentit València, tot i que no s’han registrat danys personals.

València reforçarà la seguretat al Jardí del Túria després d’agressions homòfobes

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha condemnat les agressions homòfobes al Jardí del Túria i ha anunciat més coordinació amb la Policia Local i el Servici d’Igualtat per prevenir nous casos.

Una avaria de senyalització obliga a parar uns minuts totes les línies de Metrovalencia

Un problema tècnic de senyalització i comunicacions ha obligat a detindre uns minuts la circulació de totes les línies de Metrovalencia i ha generat retards generalitzats, tot i que el servici ja s’ha restablit amb demores.

Deting a València un dels fugitius txecs més buscats per un frau de dos milions d’euros

La Policia Nacional ha detingut a València un dels fugitius més buscats de República Txeca, reclamat per un frau greu vinculat a una operació comercial de combustible amb un perjudici de més de dos milions d’euros.