Nous límits de velocitat en les vies urbanes

Hui entren en vigor les noves mesures que afectaran en major o menor mesura a tots els conductors del nostre país: els nous límits de velocitat a les ciutats i en les travessies espanyoles.

Després de diversos mesos d’espera en els quals s’ha parlat llargament sobre els nous límits, estos finalment entraran en vigor de manera oficial i definitiva a partir de demà en tota Espanya.

Perquè tots els canvis i límits específics et queden ben clars en cada cas i situació específics, fa uns dies la DGT i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) van elaborar el denominat “Manual d’aplicació dels nous límits de velocitat en vies urbanes”.

En este manual, s’inclouen fins a 32 situacions possibles amb diferents límits de velocitat segons les característiques físiques del traçat del carrer o travessia per la qual s’estiga circulant. El “vell” límit dels 50 km/h de velocitat en ciutat canvia i en molts casos podrà baixar fins als 20 km/h.

Et detallem a continuació tots els nous límits i les situacions

 

Límit 20 km/h: en ciutat o en vies urbanes amb plataforma única de calçada i vorera, fins i tot si existira una separació física per al trànsit o circulació de vianants.

Límit 30 km/h: per a vies urbanes d’un únic carril per sentit de circulació. Les ciclovíes segueixen limitades a 30 km/h.

Límit 40 km/h: límit de velocitat específic per als vehicles que transporten mercaderies perilloses i circulen per una travessia.

Límit 50 km/h: per a vies urbanes de dos o més carrils per sentit de circulació. També és el límit genèric de velocitat en travessies urbanes per a tota mena de vehicles.

Límit 80 km/h: per a les autopistes i autovies que transcorren dins d’una ciutat o d’un poblat, la seua velocitat màxima és de 80 km/h, encara que es pot ampliar si estan d’acord el titular de la via i l’autoritat municipal, senyalitzant-ho correctament i sense depassar els límits genèrics.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El subdirector d’Emergències atribuïx a dubtes legals de Pradas el canvi del missatge És-Alert en la DANA

El subdirector general d'Emergències afirma davant la jutgessa que Salomé Pradas va ordenar suavitzar el primer esborrany del Es-Alert per falta de cobertura legal per a demanar que la població romanguera en els seus domicilis.

L’Audiència de València suspén el juí al exalcalde de Quartell per nous informes pericials

L'Audiència Provincial de València suspén el juí d'una branca del cas Avialsa contra el exalcalde de Quartell, un exconcejal i un empresari després de la incorporació de nous informes pericials de la defensa.

Educació xifra en més de 2.400 milions anuals les demandes del professorat davant la vaga indefinida

La Conselleria d'Educació calcula en més de 2.400 milions d'euros a l'any el cost de les 40 reivindicacions docents lligades a la vaga indefinida convocada des de l'11 de maig i advertix que eixa xifra supera la capacitat de la Comunitat Valenciana.

Una jutgessa fixa 13,3 milions d’indemnització per una negligència en un part a Sagunt

Una jutgessa de Madrid ha fixat una indemnització total de 13,3 milions d'euros per a una mare el fill de la qual va patir greus lesions neurològiques per una deficient assistència en el part a l'hospital de Sagunt.

Meteosat i L’Habitació Roja encapçalen el 30 aniversari de Contempopránea en Alburquerque

Contempopránea celebra el seu 30 aniversari amb un format íntim en Alburquerque els dies 21 i 22 d'agost, recuperant la seua essència original i combinant bandes històriques i nous talents.

Ábalos denuncia un juí mediàtic i nega les acusacions sobre Aldama i la seua exparella

Ábalos acusa productores d'alimentar un cas mediàtic, rebutja les acusacions de corrupció per contractes de màscares i desmentix haver enviat a Aldama a negociar amb Guaidó.

El Llevant es juga la permanència: obligat a guanyar tres dels últims quatre partits

El Llevant encara les quatre últimes jornades com a penúltim classificat, a tres punts de la salvació, i està obligat a sumar almenys tres victòries per a arribar als 42 punts.

Ábalos tatxa de farsa que li vinculen amb una carta de Aldama a Guaidó

José Luis Ábalos nega en el Tribunal Suprem haver encarregat a Víctor de Aldama mediar amb Juan Guaidó i qualifica de farsa i impostura la carta atribuïda al Govern.