Nous límits de velocitat en les vies urbanes

Hui entren en vigor les noves mesures que afectaran en major o menor mesura a tots els conductors del nostre país: els nous límits de velocitat a les ciutats i en les travessies espanyoles.

Després de diversos mesos d’espera en els quals s’ha parlat llargament sobre els nous límits, estos finalment entraran en vigor de manera oficial i definitiva a partir de demà en tota Espanya.

Perquè tots els canvis i límits específics et queden ben clars en cada cas i situació específics, fa uns dies la DGT i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) van elaborar el denominat “Manual d’aplicació dels nous límits de velocitat en vies urbanes”.

En este manual, s’inclouen fins a 32 situacions possibles amb diferents límits de velocitat segons les característiques físiques del traçat del carrer o travessia per la qual s’estiga circulant. El “vell” límit dels 50 km/h de velocitat en ciutat canvia i en molts casos podrà baixar fins als 20 km/h.

Et detallem a continuació tots els nous límits i les situacions

 

Límit 20 km/h: en ciutat o en vies urbanes amb plataforma única de calçada i vorera, fins i tot si existira una separació física per al trànsit o circulació de vianants.

Límit 30 km/h: per a vies urbanes d’un únic carril per sentit de circulació. Les ciclovíes segueixen limitades a 30 km/h.

Límit 40 km/h: límit de velocitat específic per als vehicles que transporten mercaderies perilloses i circulen per una travessia.

Límit 50 km/h: per a vies urbanes de dos o més carrils per sentit de circulació. També és el límit genèric de velocitat en travessies urbanes per a tota mena de vehicles.

Límit 80 km/h: per a les autopistes i autovies que transcorren dins d’una ciutat o d’un poblat, la seua velocitat màxima és de 80 km/h, encara que es pot ampliar si estan d’acord el titular de la via i l’autoritat municipal, senyalitzant-ho correctament i sense depassar els límits genèrics.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sis detinguts a Manises pel robatori de cablejat municipal valorat en 200.000 euros

La Policia Local de Manises ha detingut a sis persones d'una presumpta banda que sostreia cablejat municipal en diferents ajuntaments. L'operació, coordinada amb la Guàrdia Civil, es va saldar amb material i vehicles intervinguts.

Ingressada una xiqueta d’11 anys amb símptomes d’ofegament després de ser rescatada de la piscina d’un hotel a Benidorm

Una xiqueta d'11 anys ha sigut ingressada amb símptomes d'ofegament després de ser rescatada de la piscina d'un hotel a Benidorm. El SAMU la va estabilitzar i la va traslladar a l'hospital de la Marina Baixa.

Metrovalencia tancarà Xàtiva i Colón i el passe a Alacant durant les mascletaes

Metrovalencia tancarà els accessos de Xàtiva i Colón i el pas Xàtiva–Alacant durant les mascletaes, amb horaris per a evitar aglomeracions. Hi haurà alternatives i ajustos pels castells des de la Ciutat de les Arts i de les Ciències

Els preus van pujar un 0,5% al febrer en la Comunitat Valenciana, per damunt de la mitjana

L'IPC va augmentar un 0,5% al febrer en la Comunitat Valenciana, una dècima més que la mitjana. La taxa anual va aconseguir el 2,6% i l'acumulat de l'any va quedar en el 0,2%.

Detinguda una dona per calar foc a la seua parella a Chiva; la víctima està molt greu

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda a Chiva per, presumptament, calar foc a la seua parella. L'home, de 49, roman molt greu en la Unitat de Cremats de La Fe.

Superem la controvèrsia sobre l’accent, i sobretot, la del patró lingüístic

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del debat sobre l’accent de 'València/Valéncia' i, sobretot, d’una qüestió més ampla: quin model de valencià escrit s’hauria de prioritzar

Detinguda per calar foc a la seua parella a Chiva (València)

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda per calar foc a la seua parella, un home de 49, a Chiva (València). El cas s'investiga com a violència domèstica.

Cap de setmana amb ruixats i neu des de 700 m després d’un divendres buidat

Divendres amb cel buidat i temperatures estables. El cap de setmana portarà ruixats febles, caiguda notable de les màximes i neu des de 700-900 m a l'interior nord.