Nous límits de velocitat en les vies urbanes

Hui entren en vigor les noves mesures que afectaran en major o menor mesura a tots els conductors del nostre país: els nous límits de velocitat a les ciutats i en les travessies espanyoles.

Després de diversos mesos d’espera en els quals s’ha parlat llargament sobre els nous límits, estos finalment entraran en vigor de manera oficial i definitiva a partir de demà en tota Espanya.

Perquè tots els canvis i límits específics et queden ben clars en cada cas i situació específics, fa uns dies la DGT i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) van elaborar el denominat “Manual d’aplicació dels nous límits de velocitat en vies urbanes”.

En este manual, s’inclouen fins a 32 situacions possibles amb diferents límits de velocitat segons les característiques físiques del traçat del carrer o travessia per la qual s’estiga circulant. El “vell” límit dels 50 km/h de velocitat en ciutat canvia i en molts casos podrà baixar fins als 20 km/h.

Et detallem a continuació tots els nous límits i les situacions

 

Límit 20 km/h: en ciutat o en vies urbanes amb plataforma única de calçada i vorera, fins i tot si existira una separació física per al trànsit o circulació de vianants.

Límit 30 km/h: per a vies urbanes d’un únic carril per sentit de circulació. Les ciclovíes segueixen limitades a 30 km/h.

Límit 40 km/h: límit de velocitat específic per als vehicles que transporten mercaderies perilloses i circulen per una travessia.

Límit 50 km/h: per a vies urbanes de dos o més carrils per sentit de circulació. També és el límit genèric de velocitat en travessies urbanes per a tota mena de vehicles.

Límit 80 km/h: per a les autopistes i autovies que transcorren dins d’una ciutat o d’un poblat, la seua velocitat màxima és de 80 km/h, encara que es pot ampliar si estan d’acord el titular de la via i l’autoritat municipal, senyalitzant-ho correctament i sense depassar els límits genèrics.

Últimes notícies

Mor un home després de ser rescatat de la mar en una platja de Peníscola

Un home ha mort de matinada en una platja de Peníscola després de patir problemes mentre es banyava. Els bombers i els servicis sanitaris han intentat reanimar-lo sense èxit.

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.