Nous límits de velocitat en les vies urbanes

Hui entren en vigor les noves mesures que afectaran en major o menor mesura a tots els conductors del nostre país: els nous límits de velocitat a les ciutats i en les travessies espanyoles.

Després de diversos mesos d’espera en els quals s’ha parlat llargament sobre els nous límits, estos finalment entraran en vigor de manera oficial i definitiva a partir de demà en tota Espanya.

Perquè tots els canvis i límits específics et queden ben clars en cada cas i situació específics, fa uns dies la DGT i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) van elaborar el denominat “Manual d’aplicació dels nous límits de velocitat en vies urbanes”.

En este manual, s’inclouen fins a 32 situacions possibles amb diferents límits de velocitat segons les característiques físiques del traçat del carrer o travessia per la qual s’estiga circulant. El “vell” límit dels 50 km/h de velocitat en ciutat canvia i en molts casos podrà baixar fins als 20 km/h.

Et detallem a continuació tots els nous límits i les situacions

 

Límit 20 km/h: en ciutat o en vies urbanes amb plataforma única de calçada i vorera, fins i tot si existira una separació física per al trànsit o circulació de vianants.

Límit 30 km/h: per a vies urbanes d’un únic carril per sentit de circulació. Les ciclovíes segueixen limitades a 30 km/h.

Límit 40 km/h: límit de velocitat específic per als vehicles que transporten mercaderies perilloses i circulen per una travessia.

Límit 50 km/h: per a vies urbanes de dos o més carrils per sentit de circulació. També és el límit genèric de velocitat en travessies urbanes per a tota mena de vehicles.

Límit 80 km/h: per a les autopistes i autovies que transcorren dins d’una ciutat o d’un poblat, la seua velocitat màxima és de 80 km/h, encara que es pot ampliar si estan d’acord el titular de la via i l’autoritat municipal, senyalitzant-ho correctament i sense depassar els límits genèrics.

Últimes notícies

STEPV, CCOO i UGT seguiran amb les protestes fins que Educació arreplegue les seues peticions

STEPV, CCOO i UGT mantindran les accions de protesta del professorat mentres la Conselleria d'Educació no entregue el document base amb les seues aportacions i avanços en tots els temes.

Un expert alerta que les platges espanyoles retrocediran fins a 80 metres per a 2100

Les platges espanyoles podrien perdre entre 60 i 80 metres d'amplària d'ací a 2100 per la pujada del nivell de la mar i les obres que frenen el moviment natural de l'arena, segons advertix un expert en dinàmica costanera.

El Vila-real aposta per Íñigo Pérez i li firma tres temporades per a la seua banqueta

El Vila-real fitxa a Íñigo Pérez per tres temporades per a rellevar a Marcelino en la banqueta groguet després de la seua etapa en el Rayo Vallecano i amb debut en la Champions a la vista.

Íñigo Pérez dirigirà al Vila-real les tres pròximes temporades

Íñigo Pérez assumirà la banqueta del Vila-real per a les tres pròximes temporades, rellevant a Marcelino García Toral després de no aconseguir est la renovació del seu contracte.

Pérez Llorca fixa les PAU com a línia roja en la negociació amb el professorat en vaga

Juanfran Pérez Llorca advertix que el desenrotllament normal de les PAU del 2 al 4 de juny és una línia roja en les negociacions amb els sindicats de l'Educació pública.

Compromís exigix que Pérez Llorca explique la seua inacció davant la vaga educativa indefinida

Compromís reclama la compareixença de Juanfran Pérez Llorca en Les Corts perquè aclarisca el seu paper en la vaga educativa indefinida i la seua absència de negociació amb els sindicats docents.

Montero, DeJulius, Hezonja, Luwawu-Cabarrot i Bozic formen el quintet ideal de la Lliga Endesa

Jean Montero, David DeJulius, Mario Hezonja, Timothé Luwawu-Cabarrot i Luka Bozic han sigut triats per al quintet ideal de la Lliga Endesa, en una votació que combina opinió de capitans, entrenadors, mitjans i aficionats.

La Policia Nacional obri expedient disciplinari a l’agent que va colpejar per l’esquena a una docent a València

La Policia Nacional ha iniciat el procediment per a sancionar a l'agent que va espentar per l'esquena a una docent durant una protesta per la vaga indefinida del professorat a València. La dona ha denunciat els fets, que van quedar gravats en diversos vídeos difosos en xarxes socials.