9.1 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

La línia de Metrovalencia que connectarà el centre i Natzaret entrarà en servici en estiu de 2021

Metrovalencia

L-10 de Metrovalencia | ValènciaDiari

 

La Línia 10 de Metrovalencia, en la ciutat de València, començarà a funcionar en l’estiu de 2021, en concret, en l’espai comprés entre el carrer Alacant i el barri de Natzaret. Es tracta d’un tram que discorre part en subterrani i part en superfície. La seua construcció i adequació han suposat una inversió de 50 milions d’euros cofinançats per la Generalitat i la Unió Europea.

 

D’eixa manera ho han anunciat este dimarts el president de la Generalitat, Ximo Puig; l’alcalde de València, Joan Ribó, i el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, després de la visita a les obres d’esta línia de metro.

 

El nou traçat, d’uns cinc quilòmetres, comptarà amb tres estacions subterrànies (carrer Alacant, Russafa i Estimat Granell) i cinc en superfície (Germans Maristes, Ciutat de les Arts, Oceanogràfic i Natzaret).

 

Es calcula que siguen 3,5 milions de passatgers els que transiten a l’any per este nou tram de Metrovalencia i que tinga una freqüència de pas de 15 minuts. 

 

 

Connexió amb la zona marítima

Puig i España han avançat també la intenció de la Generalitat de presentar en el primer trimestre de 2020,  la solució que es donarà per a fer possible la connexió de la L-10 amb tota la zona marítima de València a partir de Natzaret, per què traçat anirà i quin calendari es manejarà.

 

El cap del Consell ha apuntat que no es descarta res i ha manifestat que la unió amb La Marina ha de ser important. De la mateixa manera, l’alcalde ha valorat l’arribada de la L-10 a Moreres i Natzaret «serà un instrument fonamental per a connectar estos barris amb el centre», ha dit i ha destacat l’avanç que suposarà cap a una «potent» connexió amb La Marina.

 

«Des de l’Ajuntament, una volta arribe la L-10 en 2021 a Natzaret ens plantegem la seua connexió, a través de la Marina, cap a la zona del Cabanyal i d’eixa manera enllaçar-ho amb altres vies», ha assegurat el primer edil.

 

Metrovalencia

Una de les noves estacions de Metrovalencia | Twitter

 

Preguntat per la connexió del tram que entrarà en funcionament amb l’altra part de la L-10, la que discorre pel centre històric perquè siga també una realitat, Ribó ha considerat que «en estos moments és més important la connexió amb la Marina i amb el Cabanyal. Ha comentat que la part del centre històric està «molt millor connectada» i ha apostat per «prioritzar».

 

El conseller ha indicat, preguntat per la connexió de la L-10 amb el centre, que «és el que estem estudiant». «És un volum molt gran de recursos, vorem quines possibilitats tenim. Com ha dit l’alcalde, cal prioritzar les necessitats de mobilitat i les possibilitats financeres d’FGV. Volem fer les coses bé».

 

També pots llegir…

 

 

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.