La línia de Metrovalencia que connectarà el centre i Natzaret entrarà en servici en estiu de 2021

Metrovalencia

L-10 de Metrovalencia | ValènciaDiari

 

La Línia 10 de Metrovalencia, en la ciutat de València, començarà a funcionar en l’estiu de 2021, en concret, en l’espai comprés entre el carrer Alacant i el barri de Natzaret. Es tracta d’un tram que discorre part en subterrani i part en superfície. La seua construcció i adequació han suposat una inversió de 50 milions d’euros cofinançats per la Generalitat i la Unió Europea.

 

D’eixa manera ho han anunciat este dimarts el president de la Generalitat, Ximo Puig; l’alcalde de València, Joan Ribó, i el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, després de la visita a les obres d’esta línia de metro.

 

El nou traçat, d’uns cinc quilòmetres, comptarà amb tres estacions subterrànies (carrer Alacant, Russafa i Estimat Granell) i cinc en superfície (Germans Maristes, Ciutat de les Arts, Oceanogràfic i Natzaret).

 

Es calcula que siguen 3,5 milions de passatgers els que transiten a l’any per este nou tram de Metrovalencia i que tinga una freqüència de pas de 15 minuts. 

 

 

Connexió amb la zona marítima

Puig i España han avançat també la intenció de la Generalitat de presentar en el primer trimestre de 2020,  la solució que es donarà per a fer possible la connexió de la L-10 amb tota la zona marítima de València a partir de Natzaret, per què traçat anirà i quin calendari es manejarà.

 

El cap del Consell ha apuntat que no es descarta res i ha manifestat que la unió amb La Marina ha de ser important. De la mateixa manera, l’alcalde ha valorat l’arribada de la L-10 a Moreres i Natzaret «serà un instrument fonamental per a connectar estos barris amb el centre», ha dit i ha destacat l’avanç que suposarà cap a una «potent» connexió amb La Marina.

 

«Des de l’Ajuntament, una volta arribe la L-10 en 2021 a Natzaret ens plantegem la seua connexió, a través de la Marina, cap a la zona del Cabanyal i d’eixa manera enllaçar-ho amb altres vies», ha assegurat el primer edil.

 

Metrovalencia

Una de les noves estacions de Metrovalencia | Twitter

 

Preguntat per la connexió del tram que entrarà en funcionament amb l’altra part de la L-10, la que discorre pel centre històric perquè siga també una realitat, Ribó ha considerat que «en estos moments és més important la connexió amb la Marina i amb el Cabanyal. Ha comentat que la part del centre històric està «molt millor connectada» i ha apostat per «prioritzar».

 

El conseller ha indicat, preguntat per la connexió de la L-10 amb el centre, que «és el que estem estudiant». «És un volum molt gran de recursos, vorem quines possibilitats tenim. Com ha dit l’alcalde, cal prioritzar les necessitats de mobilitat i les possibilitats financeres d’FGV. Volem fer les coses bé».

 

També pots llegir…

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.