La línia de Metrovalencia que connectarà el centre i Natzaret entrarà en servici en estiu de 2021

Metrovalencia

L-10 de Metrovalencia | ValènciaDiari

 

La Línia 10 de Metrovalencia, en la ciutat de València, començarà a funcionar en l’estiu de 2021, en concret, en l’espai comprés entre el carrer Alacant i el barri de Natzaret. Es tracta d’un tram que discorre part en subterrani i part en superfície. La seua construcció i adequació han suposat una inversió de 50 milions d’euros cofinançats per la Generalitat i la Unió Europea.

 

D’eixa manera ho han anunciat este dimarts el president de la Generalitat, Ximo Puig; l’alcalde de València, Joan Ribó, i el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, després de la visita a les obres d’esta línia de metro.

 

El nou traçat, d’uns cinc quilòmetres, comptarà amb tres estacions subterrànies (carrer Alacant, Russafa i Estimat Granell) i cinc en superfície (Germans Maristes, Ciutat de les Arts, Oceanogràfic i Natzaret).

 

Es calcula que siguen 3,5 milions de passatgers els que transiten a l’any per este nou tram de Metrovalencia i que tinga una freqüència de pas de 15 minuts. 

 

 

Connexió amb la zona marítima

Puig i España han avançat també la intenció de la Generalitat de presentar en el primer trimestre de 2020,  la solució que es donarà per a fer possible la connexió de la L-10 amb tota la zona marítima de València a partir de Natzaret, per què traçat anirà i quin calendari es manejarà.

 

El cap del Consell ha apuntat que no es descarta res i ha manifestat que la unió amb La Marina ha de ser important. De la mateixa manera, l’alcalde ha valorat l’arribada de la L-10 a Moreres i Natzaret «serà un instrument fonamental per a connectar estos barris amb el centre», ha dit i ha destacat l’avanç que suposarà cap a una «potent» connexió amb La Marina.

 

«Des de l’Ajuntament, una volta arribe la L-10 en 2021 a Natzaret ens plantegem la seua connexió, a través de la Marina, cap a la zona del Cabanyal i d’eixa manera enllaçar-ho amb altres vies», ha assegurat el primer edil.

 

Metrovalencia

Una de les noves estacions de Metrovalencia | Twitter

 

Preguntat per la connexió del tram que entrarà en funcionament amb l’altra part de la L-10, la que discorre pel centre històric perquè siga també una realitat, Ribó ha considerat que «en estos moments és més important la connexió amb la Marina i amb el Cabanyal. Ha comentat que la part del centre històric està «molt millor connectada» i ha apostat per «prioritzar».

 

El conseller ha indicat, preguntat per la connexió de la L-10 amb el centre, que «és el que estem estudiant». «És un volum molt gran de recursos, vorem quines possibilitats tenim. Com ha dit l’alcalde, cal prioritzar les necessitats de mobilitat i les possibilitats financeres d’FGV. Volem fer les coses bé».

 

També pots llegir…

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.

Presó provisional per a un dels dos germans detinguts per una violació a València

El Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de València reobri la causa per una presumpta agressió sexual en un cotxe i ordena presó provisional per a un dels dos germans investigats després de la denúncia de la víctima.

El funcionari que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la justícia

El funcionari responsable de tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer haver adjudicat una vivenda pública a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, mentres la justícia investiga un possible colador en la normativa.