La línia de Metrovalencia que connectarà el centre i Natzaret entrarà en servici en estiu de 2021

Metrovalencia

L-10 de Metrovalencia | ValènciaDiari

 

La Línia 10 de Metrovalencia, en la ciutat de València, començarà a funcionar en l’estiu de 2021, en concret, en l’espai comprés entre el carrer Alacant i el barri de Natzaret. Es tracta d’un tram que discorre part en subterrani i part en superfície. La seua construcció i adequació han suposat una inversió de 50 milions d’euros cofinançats per la Generalitat i la Unió Europea.

 

D’eixa manera ho han anunciat este dimarts el president de la Generalitat, Ximo Puig; l’alcalde de València, Joan Ribó, i el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, després de la visita a les obres d’esta línia de metro.

 

El nou traçat, d’uns cinc quilòmetres, comptarà amb tres estacions subterrànies (carrer Alacant, Russafa i Estimat Granell) i cinc en superfície (Germans Maristes, Ciutat de les Arts, Oceanogràfic i Natzaret).

 

Es calcula que siguen 3,5 milions de passatgers els que transiten a l’any per este nou tram de Metrovalencia i que tinga una freqüència de pas de 15 minuts. 

 

 

Connexió amb la zona marítima

Puig i España han avançat també la intenció de la Generalitat de presentar en el primer trimestre de 2020,  la solució que es donarà per a fer possible la connexió de la L-10 amb tota la zona marítima de València a partir de Natzaret, per què traçat anirà i quin calendari es manejarà.

 

El cap del Consell ha apuntat que no es descarta res i ha manifestat que la unió amb La Marina ha de ser important. De la mateixa manera, l’alcalde ha valorat l’arribada de la L-10 a Moreres i Natzaret «serà un instrument fonamental per a connectar estos barris amb el centre», ha dit i ha destacat l’avanç que suposarà cap a una «potent» connexió amb La Marina.

 

«Des de l’Ajuntament, una volta arribe la L-10 en 2021 a Natzaret ens plantegem la seua connexió, a través de la Marina, cap a la zona del Cabanyal i d’eixa manera enllaçar-ho amb altres vies», ha assegurat el primer edil.

 

Metrovalencia

Una de les noves estacions de Metrovalencia | Twitter

 

Preguntat per la connexió del tram que entrarà en funcionament amb l’altra part de la L-10, la que discorre pel centre històric perquè siga també una realitat, Ribó ha considerat que «en estos moments és més important la connexió amb la Marina i amb el Cabanyal. Ha comentat que la part del centre històric està «molt millor connectada» i ha apostat per «prioritzar».

 

El conseller ha indicat, preguntat per la connexió de la L-10 amb el centre, que «és el que estem estudiant». «És un volum molt gran de recursos, vorem quines possibilitats tenim. Com ha dit l’alcalde, cal prioritzar les necessitats de mobilitat i les possibilitats financeres d’FGV. Volem fer les coses bé».

 

També pots llegir…

 

 

Últimes notícies

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.