La línia de Metrovalencia que connectarà el centre i Natzaret entrarà en servici en estiu de 2021

Metrovalencia

L-10 de Metrovalencia | ValènciaDiari

 

La Línia 10 de Metrovalencia, en la ciutat de València, començarà a funcionar en l’estiu de 2021, en concret, en l’espai comprés entre el carrer Alacant i el barri de Natzaret. Es tracta d’un tram que discorre part en subterrani i part en superfície. La seua construcció i adequació han suposat una inversió de 50 milions d’euros cofinançats per la Generalitat i la Unió Europea.

 

D’eixa manera ho han anunciat este dimarts el president de la Generalitat, Ximo Puig; l’alcalde de València, Joan Ribó, i el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, després de la visita a les obres d’esta línia de metro.

 

El nou traçat, d’uns cinc quilòmetres, comptarà amb tres estacions subterrànies (carrer Alacant, Russafa i Estimat Granell) i cinc en superfície (Germans Maristes, Ciutat de les Arts, Oceanogràfic i Natzaret).

 

Es calcula que siguen 3,5 milions de passatgers els que transiten a l’any per este nou tram de Metrovalencia i que tinga una freqüència de pas de 15 minuts. 

 

 

Connexió amb la zona marítima

Puig i España han avançat també la intenció de la Generalitat de presentar en el primer trimestre de 2020,  la solució que es donarà per a fer possible la connexió de la L-10 amb tota la zona marítima de València a partir de Natzaret, per què traçat anirà i quin calendari es manejarà.

 

El cap del Consell ha apuntat que no es descarta res i ha manifestat que la unió amb La Marina ha de ser important. De la mateixa manera, l’alcalde ha valorat l’arribada de la L-10 a Moreres i Natzaret «serà un instrument fonamental per a connectar estos barris amb el centre», ha dit i ha destacat l’avanç que suposarà cap a una «potent» connexió amb La Marina.

 

«Des de l’Ajuntament, una volta arribe la L-10 en 2021 a Natzaret ens plantegem la seua connexió, a través de la Marina, cap a la zona del Cabanyal i d’eixa manera enllaçar-ho amb altres vies», ha assegurat el primer edil.

 

Metrovalencia

Una de les noves estacions de Metrovalencia | Twitter

 

Preguntat per la connexió del tram que entrarà en funcionament amb l’altra part de la L-10, la que discorre pel centre històric perquè siga també una realitat, Ribó ha considerat que «en estos moments és més important la connexió amb la Marina i amb el Cabanyal. Ha comentat que la part del centre històric està «molt millor connectada» i ha apostat per «prioritzar».

 

El conseller ha indicat, preguntat per la connexió de la L-10 amb el centre, que «és el que estem estudiant». «És un volum molt gran de recursos, vorem quines possibilitats tenim. Com ha dit l’alcalde, cal prioritzar les necessitats de mobilitat i les possibilitats financeres d’FGV. Volem fer les coses bé».

 

També pots llegir…

 

 

Últimes notícies

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.