La targeta SUMA registra més de 14,5 milions de viatges en tres mesos

La targeta de transport integrat SUMA, posada en marxa per la Generalitat, a través de l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV), per a desplaçar-se amb autobús, metro o tren per l’àrea metropolitana de València ha registrat en els primers tres mesos de funcionament més de 14,5 milions de viatges.

Així ho ha assenyalat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, després de la reunió que ha mantingut amb la secretària autonòmica d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat, María Pérez, i el director gerent de l’ATMV, Manuel Martínez, per a valorar l’ús de la targeta de transport integrat, així com de les llançadores als polígons industrials i de les noves línies regulars de MetroBus.

Segons ha explicat el conseller, “des de la Generalitat estem fent un important esforç per a fer més senzill i còmode l’ús del transport públic, millorar la seua gestió i reduir tarifes“. En aquest sentit, ha afegit que “els usuaris i usuàries van descobrint els avantatges de les noves zones i tarifes com demostra que el percentatge d’utilització de títols SUMA respecte al total de viatgers experimenta un creixement diari“.

El percentatge mitjà en el conjunt de sistemes de transport de l’Àrea Metropolitana (Metrovalencia, EMT, MetroBus i Renfe) de la targeta SUMA s’ha incrementat des del 16% del dilluns 31 de gener, data de la seua posada en marxa, al 42% el mes d’abril, cosa que significa una variació del 163% en tres mesos.

És a dir, quasi un de cada dos usuaris de transport públic ja utilitza els títols SUMA”, ha apuntat Arcadi España. Les vendes realitzades a través de la xarxa comercialitzadora d’ATMV també tenen una tendència a l’alça, i fins al dimarts, 10 de maig, s’han venut 1.253.010 títols SUMA.

Així mateix, el titular de Transport s’ha referit a les llançadores a polígons i línies regulars que AVTM ha posat en marxa i que han suposat en el seu conjunt un total de 257 mil validacions, i “han contribuït a reduir l’emissió de gasos d’efecte d’hivernacle, el soroll i l’ocupació de les vies, amb un total de 446 tones de CO₂ equivalent, 1.148 quilograms de NOx i 36 quilograms de PM10”. Per al conseller es tracta d’un gran avanç “en la descarbonització i per a descongestionar les ciutats i cuidar el medi ambient”.

Les cinc llançadores a polígons industrials de l’àrea metropolitana de València han permés 46.083 desplaçaments durant el passat exercici, i han quadruplicat el seu ús des del seu primer mes de funcionament el gener de 2021.

A més, només en els tres primers mesos de 2022, ja hi ha hagut 20.322 desplaçaments, la meitat que en tot 2021. D’aquesta manera, s’ha passat de 1.564 desplaçaments en el primer mes de funcionament, a 8.852 en aquest passat mes de març, amb un total de 66.000 desplaçaments des de la seua inauguració.

Quant a les sis noves línies regulars que ATMV també ha posat en marxa, van suposar en 2021, 137.528 validacions, xifra que s’ha incrementat cada mes per a passar de 10.418 desplaçaments en el primer mes de funcionament, el març de 2021, a 21.543 desplaçaments al març d’enguany. En total, des del seu inici hi ha hagut 191.000 desplaçaments.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.

Dani Fernández és operat amb èxit del muscle després de la seua caiguda en el Roig Arena

Dani Fernández ha sigut intervingut amb èxit d'una luxació acromioclavicular severa en el muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València.

Aleix Febas avisa d’un mes final molt intens per a l’Elx

Aleix Febas advertix que a l'Elx li espera un mes de competició molt intens i demana màxima preparació, confiança en la fortalesa en el Martínez Valero i suport total de l'afició.