14.8 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

La targeta SUMA registra més de 14,5 milions de viatges en tres mesos

La targeta de transport integrat SUMA, posada en marxa per la Generalitat, a través de l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV), per a desplaçar-se amb autobús, metro o tren per l’àrea metropolitana de València ha registrat en els primers tres mesos de funcionament més de 14,5 milions de viatges.

Així ho ha assenyalat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, després de la reunió que ha mantingut amb la secretària autonòmica d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat, María Pérez, i el director gerent de l’ATMV, Manuel Martínez, per a valorar l’ús de la targeta de transport integrat, així com de les llançadores als polígons industrials i de les noves línies regulars de MetroBus.

Segons ha explicat el conseller, “des de la Generalitat estem fent un important esforç per a fer més senzill i còmode l’ús del transport públic, millorar la seua gestió i reduir tarifes“. En aquest sentit, ha afegit que “els usuaris i usuàries van descobrint els avantatges de les noves zones i tarifes com demostra que el percentatge d’utilització de títols SUMA respecte al total de viatgers experimenta un creixement diari“.

El percentatge mitjà en el conjunt de sistemes de transport de l’Àrea Metropolitana (Metrovalencia, EMT, MetroBus i Renfe) de la targeta SUMA s’ha incrementat des del 16% del dilluns 31 de gener, data de la seua posada en marxa, al 42% el mes d’abril, cosa que significa una variació del 163% en tres mesos.

És a dir, quasi un de cada dos usuaris de transport públic ja utilitza els títols SUMA”, ha apuntat Arcadi España. Les vendes realitzades a través de la xarxa comercialitzadora d’ATMV també tenen una tendència a l’alça, i fins al dimarts, 10 de maig, s’han venut 1.253.010 títols SUMA.

Així mateix, el titular de Transport s’ha referit a les llançadores a polígons i línies regulars que AVTM ha posat en marxa i que han suposat en el seu conjunt un total de 257 mil validacions, i “han contribuït a reduir l’emissió de gasos d’efecte d’hivernacle, el soroll i l’ocupació de les vies, amb un total de 446 tones de CO₂ equivalent, 1.148 quilograms de NOx i 36 quilograms de PM10”. Per al conseller es tracta d’un gran avanç “en la descarbonització i per a descongestionar les ciutats i cuidar el medi ambient”.

Les cinc llançadores a polígons industrials de l’àrea metropolitana de València han permés 46.083 desplaçaments durant el passat exercici, i han quadruplicat el seu ús des del seu primer mes de funcionament el gener de 2021.

A més, només en els tres primers mesos de 2022, ja hi ha hagut 20.322 desplaçaments, la meitat que en tot 2021. D’aquesta manera, s’ha passat de 1.564 desplaçaments en el primer mes de funcionament, a 8.852 en aquest passat mes de març, amb un total de 66.000 desplaçaments des de la seua inauguració.

Quant a les sis noves línies regulars que ATMV també ha posat en marxa, van suposar en 2021, 137.528 validacions, xifra que s’ha incrementat cada mes per a passar de 10.418 desplaçaments en el primer mes de funcionament, el març de 2021, a 21.543 desplaçaments al març d’enguany. En total, des del seu inici hi ha hagut 191.000 desplaçaments.

Últimes notícies

La EUIPO tanca un any de rècord amb quasi 330.000 marques i dissenys, un 7,8% més

L'oficina europea ha sumat 327.735 sol·licituds en 2025 i ha superat els 5 milions acumulats. Alemanya, la Xina i Itàlia lideren en marques; la Xina, el Regne Unit i els EUA en dissenys

ASAJA convoca una tractorada pel centre d’Alacant el 22 de gener en defensa del camp

ASAJA Alacant ha convocat una tractorada per al dijous 22 de gener pel centre de la ciutat. La protesta rebutja l'acord UE-Mercosur i reclama aigua i una PAC que garantisca la rendibilitat.

La policia tractarà de recuperar els missatges de l’excap de gabinet de Mazón, segons l’acusació

L'acusació popular ha assenyalat que la policia judicial de Catarroja assumirà les gestions per a intentar rescatar els missatges de José Manuel Cuenca. La jutgessa ha acordat demanar-los a Meta després d'un acarament fallit del mòbil usat el dia de la DANA.

L’excap de gabinet de Mazón defén que no va esborrar missatges i que va restablir el mòbil abans de retornar-lo

José Manuel Cuenca ha defés que no va esborrar missatges del mòbil usat durant la DANA i que el va restablir de fàbrica abans de retornar-lo. El peritatge no ha recuperat eixos xats.

La jutgessa de la DANA demanarà a Meta els WhatsApp de l’excap de gabinet de Mazón

La magistrada que investiga la gestió de la DANA recorrerà a la policia judicial per a sol·licitar a Meta els missatges de José Manuel Cuenca del 29 d'octubre de 2024. El mòbil corporatiu va ser reinicialitzat i no es van poder recuperar els xats, però l'exalte càrrec ha autoritzat la petició

Deu migrants, dos d’ells menors, arriben en pastera a Benidorm, primera entrada de 2026 en la Comunitat Valenciana

Dos menors i huit adults han aconseguit de matinada la platja de Llevant i han sigut atesos en relatiu bon estat. És la primera arribada de l'any a la Comunitat Valenciana.

El Suprem celebrarà una audiència prèvia del juí contra Ábalos el 6 de febrer

El Suprem celebrarà el 6 de febrer una audiència preliminar per a resoldre nul·litats i altres qüestions prèvies del cas Koldo. La data del juí es perfila per a després de Setmana Santa.

La policia judicial intentarà recuperar els missatges de WhatsApp de l’excap de gabinet de Mazón

La policia judicial adscrita al jutjat de Catarroja ha assumit la sol·licitud a Meta per a intentar recuperar els xats de José Manuel Cuenca del dia de la DANA. Un acarament tècnic previ ha fallat perquè el telèfon es va retornar reinicialitzat i la jutgessa, amb la Fiscalia, ha avalat el nou pas.