La targeta SUMA registra més de 14,5 milions de viatges en tres mesos

La targeta de transport integrat SUMA, posada en marxa per la Generalitat, a través de l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV), per a desplaçar-se amb autobús, metro o tren per l’àrea metropolitana de València ha registrat en els primers tres mesos de funcionament més de 14,5 milions de viatges.

Així ho ha assenyalat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, després de la reunió que ha mantingut amb la secretària autonòmica d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat, María Pérez, i el director gerent de l’ATMV, Manuel Martínez, per a valorar l’ús de la targeta de transport integrat, així com de les llançadores als polígons industrials i de les noves línies regulars de MetroBus.

Segons ha explicat el conseller, “des de la Generalitat estem fent un important esforç per a fer més senzill i còmode l’ús del transport públic, millorar la seua gestió i reduir tarifes“. En aquest sentit, ha afegit que “els usuaris i usuàries van descobrint els avantatges de les noves zones i tarifes com demostra que el percentatge d’utilització de títols SUMA respecte al total de viatgers experimenta un creixement diari“.

El percentatge mitjà en el conjunt de sistemes de transport de l’Àrea Metropolitana (Metrovalencia, EMT, MetroBus i Renfe) de la targeta SUMA s’ha incrementat des del 16% del dilluns 31 de gener, data de la seua posada en marxa, al 42% el mes d’abril, cosa que significa una variació del 163% en tres mesos.

És a dir, quasi un de cada dos usuaris de transport públic ja utilitza els títols SUMA”, ha apuntat Arcadi España. Les vendes realitzades a través de la xarxa comercialitzadora d’ATMV també tenen una tendència a l’alça, i fins al dimarts, 10 de maig, s’han venut 1.253.010 títols SUMA.

Així mateix, el titular de Transport s’ha referit a les llançadores a polígons i línies regulars que AVTM ha posat en marxa i que han suposat en el seu conjunt un total de 257 mil validacions, i “han contribuït a reduir l’emissió de gasos d’efecte d’hivernacle, el soroll i l’ocupació de les vies, amb un total de 446 tones de CO₂ equivalent, 1.148 quilograms de NOx i 36 quilograms de PM10”. Per al conseller es tracta d’un gran avanç “en la descarbonització i per a descongestionar les ciutats i cuidar el medi ambient”.

Les cinc llançadores a polígons industrials de l’àrea metropolitana de València han permés 46.083 desplaçaments durant el passat exercici, i han quadruplicat el seu ús des del seu primer mes de funcionament el gener de 2021.

A més, només en els tres primers mesos de 2022, ja hi ha hagut 20.322 desplaçaments, la meitat que en tot 2021. D’aquesta manera, s’ha passat de 1.564 desplaçaments en el primer mes de funcionament, a 8.852 en aquest passat mes de març, amb un total de 66.000 desplaçaments des de la seua inauguració.

Quant a les sis noves línies regulars que ATMV també ha posat en marxa, van suposar en 2021, 137.528 validacions, xifra que s’ha incrementat cada mes per a passar de 10.418 desplaçaments en el primer mes de funcionament, el març de 2021, a 21.543 desplaçaments al març d’enguany. En total, des del seu inici hi ha hagut 191.000 desplaçaments.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguts un pare i el seu fill per una plantació interior de marihuana a Sax

La Guàrdia Civil ha detingut a Sax a un pare i el seu fill per gestionar una plantació interior de marihuana en dos vivendes connectades il·legalment a la xarxa electrica.

Detingut a Elx per robar 450 metres de canonades de gas i provocar greus fugides

Un home de 41 anys ha sigut detingut a Elx acusat de robar 450 metres de canonades de gas en edificis i via pública, causant fugides amb greu risc d'explosió i danys valorats en desenes de milers d'euros.

Fele Martínez rebrà el premi Skyliner 2026 del Skyline Benidorm Film Festival

L'actor alacantí Fele Martínez serà distingit amb el Skyliner 2026 del Skyline Benidorm Film Festival per una carrera que unix cinema, televisió i teatre i la seua estreta relació amb el certamen.

Investiguen a una comerciant per vendre més de 400 articles falsificats a Xirivella

La Guàrdia Civil investiga a una dona a Xirivella per un presumpte delicte contra la propietat industrial després de confiscar 419 productes falsificats valorats en més de 80.000 euros.

Detinguts a Vinaròs per traure 1.000 euros amb la targeta robada al seu company de pis

La Guàrdia Civil deté a Vinaròs a dos hòmens acusats de furtar una targeta bancària a un company de pis i extraure amb ella 1.000 euros en un caixer.

Detinguts a Vinaròs per traure 1.000 euros amb la targeta robada al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Vinaròs a dos hòmens acusats de furtar una targeta bancària a un company de pis i traure 1.000 euros de manera fraudulenta.

Dimarts estable en la Comunitat Valenciana amb augment de núvols a la vesprada

La Comunitat Valenciana viurà un dimarts d'ambient estable, cels poc nuvolosos al matí i augment de la nuvolositat a la vesprada, amb temperatures sense grans canvis i vents fluixos de component este.

El Girona s’imposa al Vila-real amb un autogol i frega la salvació

Un autogol de Pau Navarro va donar al Girona una victòria treballada davant el Vila-real que li allunya del descens i reforça la seua candidatura a mirar de nou cap a Europa.