La targeta SUMA registra més de 14,5 milions de viatges en tres mesos

La targeta de transport integrat SUMA, posada en marxa per la Generalitat, a través de l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV), per a desplaçar-se amb autobús, metro o tren per l’àrea metropolitana de València ha registrat en els primers tres mesos de funcionament més de 14,5 milions de viatges.

Així ho ha assenyalat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, després de la reunió que ha mantingut amb la secretària autonòmica d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat, María Pérez, i el director gerent de l’ATMV, Manuel Martínez, per a valorar l’ús de la targeta de transport integrat, així com de les llançadores als polígons industrials i de les noves línies regulars de MetroBus.

Segons ha explicat el conseller, «des de la Generalitat estem fent un important esforç per a fer més senzill i còmode l’ús del transport públic, millorar la seua gestió i reduir tarifes«. En aquest sentit, ha afegit que «els usuaris i usuàries van descobrint els avantatges de les noves zones i tarifes com demostra que el percentatge d’utilització de títols SUMA respecte al total de viatgers experimenta un creixement diari«.

El percentatge mitjà en el conjunt de sistemes de transport de l’Àrea Metropolitana (Metrovalencia, EMT, MetroBus i Renfe) de la targeta SUMA s’ha incrementat des del 16% del dilluns 31 de gener, data de la seua posada en marxa, al 42% el mes d’abril, cosa que significa una variació del 163% en tres mesos.

«És a dir, quasi un de cada dos usuaris de transport públic ja utilitza els títols SUMA», ha apuntat Arcadi España. Les vendes realitzades a través de la xarxa comercialitzadora d’ATMV també tenen una tendència a l’alça, i fins al dimarts, 10 de maig, s’han venut 1.253.010 títols SUMA.

Així mateix, el titular de Transport s’ha referit a les llançadores a polígons i línies regulars que AVTM ha posat en marxa i que han suposat en el seu conjunt un total de 257 mil validacions, i «han contribuït a reduir l’emissió de gasos d’efecte d’hivernacle, el soroll i l’ocupació de les vies, amb un total de 446 tones de CO₂ equivalent, 1.148 quilograms de NOx i 36 quilograms de PM10». Per al conseller es tracta d’un gran avanç «en la descarbonització i per a descongestionar les ciutats i cuidar el medi ambient».

Les cinc llançadores a polígons industrials de l’àrea metropolitana de València han permés 46.083 desplaçaments durant el passat exercici, i han quadruplicat el seu ús des del seu primer mes de funcionament el gener de 2021.

A més, només en els tres primers mesos de 2022, ja hi ha hagut 20.322 desplaçaments, la meitat que en tot 2021. D’aquesta manera, s’ha passat de 1.564 desplaçaments en el primer mes de funcionament, a 8.852 en aquest passat mes de març, amb un total de 66.000 desplaçaments des de la seua inauguració.

Quant a les sis noves línies regulars que ATMV també ha posat en marxa, van suposar en 2021, 137.528 validacions, xifra que s’ha incrementat cada mes per a passar de 10.418 desplaçaments en el primer mes de funcionament, el març de 2021, a 21.543 desplaçaments al març d’enguany. En total, des del seu inici hi ha hagut 191.000 desplaçaments.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.