La targeta SUMA registra més de 14,5 milions de viatges en tres mesos

La targeta de transport integrat SUMA, posada en marxa per la Generalitat, a través de l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV), per a desplaçar-se amb autobús, metro o tren per l’àrea metropolitana de València ha registrat en els primers tres mesos de funcionament més de 14,5 milions de viatges.

Així ho ha assenyalat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, després de la reunió que ha mantingut amb la secretària autonòmica d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat, María Pérez, i el director gerent de l’ATMV, Manuel Martínez, per a valorar l’ús de la targeta de transport integrat, així com de les llançadores als polígons industrials i de les noves línies regulars de MetroBus.

Segons ha explicat el conseller, «des de la Generalitat estem fent un important esforç per a fer més senzill i còmode l’ús del transport públic, millorar la seua gestió i reduir tarifes«. En aquest sentit, ha afegit que «els usuaris i usuàries van descobrint els avantatges de les noves zones i tarifes com demostra que el percentatge d’utilització de títols SUMA respecte al total de viatgers experimenta un creixement diari«.

El percentatge mitjà en el conjunt de sistemes de transport de l’Àrea Metropolitana (Metrovalencia, EMT, MetroBus i Renfe) de la targeta SUMA s’ha incrementat des del 16% del dilluns 31 de gener, data de la seua posada en marxa, al 42% el mes d’abril, cosa que significa una variació del 163% en tres mesos.

«És a dir, quasi un de cada dos usuaris de transport públic ja utilitza els títols SUMA», ha apuntat Arcadi España. Les vendes realitzades a través de la xarxa comercialitzadora d’ATMV també tenen una tendència a l’alça, i fins al dimarts, 10 de maig, s’han venut 1.253.010 títols SUMA.

Així mateix, el titular de Transport s’ha referit a les llançadores a polígons i línies regulars que AVTM ha posat en marxa i que han suposat en el seu conjunt un total de 257 mil validacions, i «han contribuït a reduir l’emissió de gasos d’efecte d’hivernacle, el soroll i l’ocupació de les vies, amb un total de 446 tones de CO₂ equivalent, 1.148 quilograms de NOx i 36 quilograms de PM10». Per al conseller es tracta d’un gran avanç «en la descarbonització i per a descongestionar les ciutats i cuidar el medi ambient».

Les cinc llançadores a polígons industrials de l’àrea metropolitana de València han permés 46.083 desplaçaments durant el passat exercici, i han quadruplicat el seu ús des del seu primer mes de funcionament el gener de 2021.

A més, només en els tres primers mesos de 2022, ja hi ha hagut 20.322 desplaçaments, la meitat que en tot 2021. D’aquesta manera, s’ha passat de 1.564 desplaçaments en el primer mes de funcionament, a 8.852 en aquest passat mes de març, amb un total de 66.000 desplaçaments des de la seua inauguració.

Quant a les sis noves línies regulars que ATMV també ha posat en marxa, van suposar en 2021, 137.528 validacions, xifra que s’ha incrementat cada mes per a passar de 10.418 desplaçaments en el primer mes de funcionament, el març de 2021, a 21.543 desplaçaments al març d’enguany. En total, des del seu inici hi ha hagut 191.000 desplaçaments.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.