No és un macrofestival, és una prova mèdica de 10.000 persones

 

Quan el grup Love of Lesbian va actuar el passat març davant 5.000 persones i sense distància de seguretat, tothom va posar l’objectiu en un lloc: Barcelona. El Palau de Sant Jordi es va convertir no només en un lloc on somiar amb la «vella normalitat», sinó en un estudi contrastat i molt treballat, que lluita per «l’exterminació de virus». Ara, des de Turisme de la Comunitat Valenciana s’intenta posar al mapa a València com a exemple de destinació segura celebrant un concert davant 10.000 persones este estiu.

«Volem deixar molt clar que no volem fer una macrofesta on la gent vaja a beure o a ballar. El que volem és fer un experiment mèdic que ajude a entendre com funciona el virus i sobretot, a combatre-«, ha explicat Daniel Arnal, tècnic responsable de música a Turisme Comunitat Valenciana, A este diari.

A dia de hui, la normativa vigent tan sols permet concerts a l’aire lliure amb un aforament màxim de 1.000 persones, De manera que formats com els festivals d’estiu, estrella de la terra mediterrània, són impossibles de celebrar-se. No obstant això, amb esta «prova pilot» s’aconseguiria un escenari -mai millor dit- segur on assentar la base dels futurs esdeveniments multitudinaris.

Seguretat en un concert de 10.000 persones

 

La promotora The Republic Festival, responsable de festivals tan coneguts com el Festival Internacional de Benicàssim, Les Arts o El Viña, està treballant en un model que, com ja va demostrar el concert de Love of Lesbian, siga segur. Una cosa similar a Luce Benicassim.

«En un primer moment, a Catalunya es va fer una prova amb un concert de 500 persones en un espai tancat. Tots els assistents es van realitzar un test d’antígens, igual que altres 500 persones a les quals se’ls va fer seguiment i no van formar part de l’esdeveniment. Els assistents, a més, van portar mascareta en tot moment, encara que sense distància de seguretat», explica Arnal. Este estudi el van elaborar sis productores catalanes, Sanitat i amb el consentiment de la Generalitat de Catalunya.

Passades les setmanes, es va repetir el mateix procediment però esta vegada amb 5.000 persones al Palau de Sant Jordi. De la mateixa manera, també es va posar en estudi a 5.000 persones que no van estar en el concert, totes elles amb test d’antígens previ.

«De les persones que es van desplaçar a Palau, 6 persones no van poder entrar per donar positiu en Covid-19. De la resta, 6 persones van donar positiu, però el que cal destacar és que d’estes, 4 es van encomanar en dies posteriors al concert, i les dos restants, no saben on ho van fer», ha aclarit Daniel Arnal. Per tant, «ha quedat demostrat que el concert no és un lloc de contagi massiu«.

Una tercera prova mèdica a la Comunitat Valenciana

 

El dia del concert de Love of Lesbian Daniel Arnal es va desplaçar a Barcelona al costat d’una responsable de Sanitat per observar el procediment i l’organització. «D’esta manera vam poder veure com es disposava la restauració, els lavabos … I vam poder adquirir molta experiència d’això», ha assegurat.

Des de Turisme Comunitat Valenciana defensen que, tot i que seria molt complicat que es fes, s’hauria de fer una tercera prova a la Comunitat Valenciana que reunís 10.000 persones en un concert a l’aire lliure, amb mascaretes FPP2 i amb test d’antígens.

D’altra banda, entraria en l’estudi el mateix nombre de persones però que no anaren al concert. «Este estudi mèdic serviria per a observar com funciona la propagació de virus», i és que des de Turisme recalquen «el nostre objectiu és lluitar contra el virus, no fer un macrofestival».

Tothom miraria cap a València

 

La principal conseqüència que ocorreria en el cas que se celebrés esta prova davant 10.000 persones, és que tothom estaria mirant a la Comunitat Valenciana.

El més beneficiós d’això seria que València es convertiria en un exemple de «destinació segura», demostrant que complint les mesures oportunes, es pot viatjar sense que això supose un major risc per a la salut. Finalment, des de Turisme han volgut assenyalar que «volem recuperar el turisme com més aviat i esta seria una forma segura de fer-ho».

Últimes notícies

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges i tronades dijous a València i Alacant

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 i tronades en l’interior d’Alacant i el sud de València, amb avisos grocs per pluja i calor en la resta de la Comunitat Valenciana.

València tanca l’accés a la Devesa i extrema les mesures davant l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha tancat l’accés a la Devesa de El Saler fins divendres, ha activat canons d’aigua i ha reforçat la vigilància per l’alerta roja per calor i l’elevat risc d’incendis forestals.

Més de 10 milions en pèrdues agràries per la pedra a Utiel-Requena i comarques veïnes

La Unió Llauradora calcula més de 10 milions d'euros en danys directes sobre 10.000 hectàrees de cultius a Utiel-Requena, la Vall d'Albaida i l'Alt Palància pels temporals entre el 10 i el 15 d'agost.

Cartells de Lawerta per a homenatjar l’últim Mestalla en cada partit del València

El València CF ha llançat la campanya ‘Mestalla ès Etern’, amb cartells del dissenyador Lawerta per a cada partit de LALIGA i Copa del Rei a l’estadi, en la que podria ser l’última temporada al Camp de Mestalla.

Els hotels valencians omplin més del 92 % en la primera mitat d’agost

Els hotels de la Comunitat Valenciana han assolit una ocupació mitjana del 92,1 % en la primera quinzena d’agost, huit dècimes més que en 2025. Benidorm i el sud d’Alacant lideren, mentres el turisme internacional continua guanyant pes.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana abans de l’avís roig per calor extrema

La passada nit moltes localitats de la Comunitat Valenciana no han baixat dels 20 graus, amb fins a 27,4 a Alcoi, en la vespra d’un avís roig per màximes que poden arribar als 44 graus al litoral de València i Alacant.

Una agent de la Policia Local d’El Campello salva la vida d’un motorista amb RCP

Una agent de la Policia Local d’El Campello ha salvat la vida d’un motorista accidentat a la N-332 practicant-li maniobres de RCP fins a l’arribada dels servicis sanitaris.

Mor un home en xocar dos camions a l’A-3 a Requena

Un home de 55 anys ha mort i un altre de 41 ha resultat ferit en una col·lisió entre dos camions a l’A-3, al terme de Requena. El tram ja està obert i sense complicacions per al trànsit.