No és un macrofestival, és una prova mèdica de 10.000 persones

 

Quan el grup Love of Lesbian va actuar el passat març davant 5.000 persones i sense distància de seguretat, tothom va posar l’objectiu en un lloc: Barcelona. El Palau de Sant Jordi es va convertir no només en un lloc on somiar amb la «vella normalitat», sinó en un estudi contrastat i molt treballat, que lluita per «l’exterminació de virus». Ara, des de Turisme de la Comunitat Valenciana s’intenta posar al mapa a València com a exemple de destinació segura celebrant un concert davant 10.000 persones este estiu.

«Volem deixar molt clar que no volem fer una macrofesta on la gent vaja a beure o a ballar. El que volem és fer un experiment mèdic que ajude a entendre com funciona el virus i sobretot, a combatre-«, ha explicat Daniel Arnal, tècnic responsable de música a Turisme Comunitat Valenciana, A este diari.

A dia de hui, la normativa vigent tan sols permet concerts a l’aire lliure amb un aforament màxim de 1.000 persones, De manera que formats com els festivals d’estiu, estrella de la terra mediterrània, són impossibles de celebrar-se. No obstant això, amb esta «prova pilot» s’aconseguiria un escenari -mai millor dit- segur on assentar la base dels futurs esdeveniments multitudinaris.

Seguretat en un concert de 10.000 persones

 

La promotora The Republic Festival, responsable de festivals tan coneguts com el Festival Internacional de Benicàssim, Les Arts o El Viña, està treballant en un model que, com ja va demostrar el concert de Love of Lesbian, siga segur. Una cosa similar a Luce Benicassim.

«En un primer moment, a Catalunya es va fer una prova amb un concert de 500 persones en un espai tancat. Tots els assistents es van realitzar un test d’antígens, igual que altres 500 persones a les quals se’ls va fer seguiment i no van formar part de l’esdeveniment. Els assistents, a més, van portar mascareta en tot moment, encara que sense distància de seguretat», explica Arnal. Este estudi el van elaborar sis productores catalanes, Sanitat i amb el consentiment de la Generalitat de Catalunya.

Passades les setmanes, es va repetir el mateix procediment però esta vegada amb 5.000 persones al Palau de Sant Jordi. De la mateixa manera, també es va posar en estudi a 5.000 persones que no van estar en el concert, totes elles amb test d’antígens previ.

«De les persones que es van desplaçar a Palau, 6 persones no van poder entrar per donar positiu en Covid-19. De la resta, 6 persones van donar positiu, però el que cal destacar és que d’estes, 4 es van encomanar en dies posteriors al concert, i les dos restants, no saben on ho van fer», ha aclarit Daniel Arnal. Per tant, «ha quedat demostrat que el concert no és un lloc de contagi massiu«.

Una tercera prova mèdica a la Comunitat Valenciana

 

El dia del concert de Love of Lesbian Daniel Arnal es va desplaçar a Barcelona al costat d’una responsable de Sanitat per observar el procediment i l’organització. «D’esta manera vam poder veure com es disposava la restauració, els lavabos … I vam poder adquirir molta experiència d’això», ha assegurat.

Des de Turisme Comunitat Valenciana defensen que, tot i que seria molt complicat que es fes, s’hauria de fer una tercera prova a la Comunitat Valenciana que reunís 10.000 persones en un concert a l’aire lliure, amb mascaretes FPP2 i amb test d’antígens.

D’altra banda, entraria en l’estudi el mateix nombre de persones però que no anaren al concert. «Este estudi mèdic serviria per a observar com funciona la propagació de virus», i és que des de Turisme recalquen «el nostre objectiu és lluitar contra el virus, no fer un macrofestival».

Tothom miraria cap a València

 

La principal conseqüència que ocorreria en el cas que se celebrés esta prova davant 10.000 persones, és que tothom estaria mirant a la Comunitat Valenciana.

El més beneficiós d’això seria que València es convertiria en un exemple de «destinació segura», demostrant que complint les mesures oportunes, es pot viatjar sense que això supose un major risc per a la salut. Finalment, des de Turisme han volgut assenyalar que «volem recuperar el turisme com més aviat i esta seria una forma segura de fer-ho».

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.