No és un macrofestival, és una prova mèdica de 10.000 persones

 

Quan el grup Love of Lesbian va actuar el passat març davant 5.000 persones i sense distància de seguretat, tothom va posar l’objectiu en un lloc: Barcelona. El Palau de Sant Jordi es va convertir no només en un lloc on somiar amb la “vella normalitat”, sinó en un estudi contrastat i molt treballat, que lluita per “l’exterminació de virus”. Ara, des de Turisme de la Comunitat Valenciana s’intenta posar al mapa a València com a exemple de destinació segura celebrant un concert davant 10.000 persones este estiu.

“Volem deixar molt clar que no volem fer una macrofesta on la gent vaja a beure o a ballar. El que volem és fer un experiment mèdic que ajude a entendre com funciona el virus i sobretot, a combatre-“, ha explicat Daniel Arnal, tècnic responsable de música a Turisme Comunitat Valenciana, A este diari.

A dia de hui, la normativa vigent tan sols permet concerts a l’aire lliure amb un aforament màxim de 1.000 persones, De manera que formats com els festivals d’estiu, estrella de la terra mediterrània, són impossibles de celebrar-se. No obstant això, amb esta “prova pilot” s’aconseguiria un escenari -mai millor dit- segur on assentar la base dels futurs esdeveniments multitudinaris.

Seguretat en un concert de 10.000 persones

 

La promotora The Republic Festival, responsable de festivals tan coneguts com el Festival Internacional de Benicàssim, Les Arts o El Viña, està treballant en un model que, com ja va demostrar el concert de Love of Lesbian, siga segur. Una cosa similar a Luce Benicassim.

“En un primer moment, a Catalunya es va fer una prova amb un concert de 500 persones en un espai tancat. Tots els assistents es van realitzar un test d’antígens, igual que altres 500 persones a les quals se’ls va fer seguiment i no van formar part de l’esdeveniment. Els assistents, a més, van portar mascareta en tot moment, encara que sense distància de seguretat”, explica Arnal. Este estudi el van elaborar sis productores catalanes, Sanitat i amb el consentiment de la Generalitat de Catalunya.

Passades les setmanes, es va repetir el mateix procediment però esta vegada amb 5.000 persones al Palau de Sant Jordi. De la mateixa manera, també es va posar en estudi a 5.000 persones que no van estar en el concert, totes elles amb test d’antígens previ.

“De les persones que es van desplaçar a Palau, 6 persones no van poder entrar per donar positiu en Covid-19. De la resta, 6 persones van donar positiu, però el que cal destacar és que d’estes, 4 es van encomanar en dies posteriors al concert, i les dos restants, no saben on ho van fer”, ha aclarit Daniel Arnal. Per tant, “ha quedat demostrat que el concert no és un lloc de contagi massiu“.

Una tercera prova mèdica a la Comunitat Valenciana

 

El dia del concert de Love of Lesbian Daniel Arnal es va desplaçar a Barcelona al costat d’una responsable de Sanitat per observar el procediment i l’organització. “D’esta manera vam poder veure com es disposava la restauració, els lavabos … I vam poder adquirir molta experiència d’això”, ha assegurat.

Des de Turisme Comunitat Valenciana defensen que, tot i que seria molt complicat que es fes, s’hauria de fer una tercera prova a la Comunitat Valenciana que reunís 10.000 persones en un concert a l’aire lliure, amb mascaretes FPP2 i amb test d’antígens.

D’altra banda, entraria en l’estudi el mateix nombre de persones però que no anaren al concert. “Este estudi mèdic serviria per a observar com funciona la propagació de virus”, i és que des de Turisme recalquen “el nostre objectiu és lluitar contra el virus, no fer un macrofestival”.

Tothom miraria cap a València

 

La principal conseqüència que ocorreria en el cas que se celebrés esta prova davant 10.000 persones, és que tothom estaria mirant a la Comunitat Valenciana.

El més beneficiós d’això seria que València es convertiria en un exemple de “destinació segura”, demostrant que complint les mesures oportunes, es pot viatjar sense que això supose un major risc per a la salut. Finalment, des de Turisme han volgut assenyalar que “volem recuperar el turisme com més aviat i esta seria una forma segura de fer-ho”.

Anuncios

Últimes notícies

València inaugura el primer centre municipal veterinari per a colònies felines d’Espanya

València ha inaugurat el primer centre municipal d'Espanya dedicat en exclusiva a l'esterilització, atenció i cura dels més de 22.000 gats comunitaris que viuen a la ciutat.

La Comunitat Valenciana eleva un 5,9% l’arribada de turistes internacionals i el gasto creix un 4,7% fins a març

La Comunitat Valenciana rep 2,25 milions de turistes internacionals fins a març, un 5,9% més, i aconseguix un gasto de 2.872 milions, mentres Espanya marca nous rècords trimestrals i al març.

La Copa Faulconbridge inicia etapa com Challenger 175 i es prepara per al comiat de Baptista i Zapata

La Copa Faulconbridge estrena categoria ATP Challenger 175 i nova data en el Club de Tenis València, en una edició marcada pel comiat de Roberto Bautista i Bernabé Zapata.

OceanFest torna a València amb una edició dedicada als ecosistemes polars

El Oceanogràfic de València celebra del 18 al 24 de maig la quarta edició de OceanFest, un festival que posa el focus en els ecosistemes polars amb art, divulgació i tallers familiars.

El València Basket es juga la vida en l’Eurolliga en la pista del Panathinaikos

El València Basket visita la pista del Panathinaikos obligat a guanyar per a seguir amb opcions en els quarts de final de l'Eurolliga, després de dos ajustes derrotes en el Roig Arena.

Ortí defén els servicis mínims i reclama compatibilitzar la vaga docent amb la protecció de l’alumnat

La Conselleria d'Educació negociarà els servicis mínims de la vaga indefinida del professorat des de l'escolta i el diàleg, amb l'objectiu de garantir el dret a la protesta sense comprometre l'atenció a l'alumnat, especialment el més vulnerable i el que afronta les PAU.

Pedro Martínez confia a allargar la sèrie davant Panathinaikos malgrat el 0-2

Pedro Martínez assumix l'escenari límit del València Basket en l'Eurolliga, però manté la confiança a guanyar en la pista del Panathinaikos i allargar la sèrie de quarts.

PP i Vox bloquegen la pròrroga de la comissió de la dana i el PSPV portarà el cas al Constitucional

PP i Vox impedixen ampliar la comissió d'investigació sobre la dana de 2024 en Les Corts, que conclourà este mes, i el PSPV anuncia un recurs d'empara davant el Tribunal Constitucional.