No és un macrofestival, és una prova mèdica de 10.000 persones

 

Quan el grup Love of Lesbian va actuar el passat març davant 5.000 persones i sense distància de seguretat, tothom va posar l’objectiu en un lloc: Barcelona. El Palau de Sant Jordi es va convertir no només en un lloc on somiar amb la “vella normalitat”, sinó en un estudi contrastat i molt treballat, que lluita per “l’exterminació de virus”. Ara, des de Turisme de la Comunitat Valenciana s’intenta posar al mapa a València com a exemple de destinació segura celebrant un concert davant 10.000 persones este estiu.

“Volem deixar molt clar que no volem fer una macrofesta on la gent vaja a beure o a ballar. El que volem és fer un experiment mèdic que ajude a entendre com funciona el virus i sobretot, a combatre-“, ha explicat Daniel Arnal, tècnic responsable de música a Turisme Comunitat Valenciana, A este diari.

A dia de hui, la normativa vigent tan sols permet concerts a l’aire lliure amb un aforament màxim de 1.000 persones, De manera que formats com els festivals d’estiu, estrella de la terra mediterrània, són impossibles de celebrar-se. No obstant això, amb esta “prova pilot” s’aconseguiria un escenari -mai millor dit- segur on assentar la base dels futurs esdeveniments multitudinaris.

Seguretat en un concert de 10.000 persones

 

La promotora The Republic Festival, responsable de festivals tan coneguts com el Festival Internacional de Benicàssim, Les Arts o El Viña, està treballant en un model que, com ja va demostrar el concert de Love of Lesbian, siga segur. Una cosa similar a Luce Benicassim.

“En un primer moment, a Catalunya es va fer una prova amb un concert de 500 persones en un espai tancat. Tots els assistents es van realitzar un test d’antígens, igual que altres 500 persones a les quals se’ls va fer seguiment i no van formar part de l’esdeveniment. Els assistents, a més, van portar mascareta en tot moment, encara que sense distància de seguretat”, explica Arnal. Este estudi el van elaborar sis productores catalanes, Sanitat i amb el consentiment de la Generalitat de Catalunya.

Passades les setmanes, es va repetir el mateix procediment però esta vegada amb 5.000 persones al Palau de Sant Jordi. De la mateixa manera, també es va posar en estudi a 5.000 persones que no van estar en el concert, totes elles amb test d’antígens previ.

“De les persones que es van desplaçar a Palau, 6 persones no van poder entrar per donar positiu en Covid-19. De la resta, 6 persones van donar positiu, però el que cal destacar és que d’estes, 4 es van encomanar en dies posteriors al concert, i les dos restants, no saben on ho van fer”, ha aclarit Daniel Arnal. Per tant, “ha quedat demostrat que el concert no és un lloc de contagi massiu“.

Una tercera prova mèdica a la Comunitat Valenciana

 

El dia del concert de Love of Lesbian Daniel Arnal es va desplaçar a Barcelona al costat d’una responsable de Sanitat per observar el procediment i l’organització. “D’esta manera vam poder veure com es disposava la restauració, els lavabos … I vam poder adquirir molta experiència d’això”, ha assegurat.

Des de Turisme Comunitat Valenciana defensen que, tot i que seria molt complicat que es fes, s’hauria de fer una tercera prova a la Comunitat Valenciana que reunís 10.000 persones en un concert a l’aire lliure, amb mascaretes FPP2 i amb test d’antígens.

D’altra banda, entraria en l’estudi el mateix nombre de persones però que no anaren al concert. “Este estudi mèdic serviria per a observar com funciona la propagació de virus”, i és que des de Turisme recalquen “el nostre objectiu és lluitar contra el virus, no fer un macrofestival”.

Tothom miraria cap a València

 

La principal conseqüència que ocorreria en el cas que se celebrés esta prova davant 10.000 persones, és que tothom estaria mirant a la Comunitat Valenciana.

El més beneficiós d’això seria que València es convertiria en un exemple de “destinació segura”, demostrant que complint les mesures oportunes, es pot viatjar sense que això supose un major risc per a la salut. Finalment, des de Turisme han volgut assenyalar que “volem recuperar el turisme com més aviat i esta seria una forma segura de fer-ho”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.