Creix la magnitud dels sismes a Canàries per una possible erupció volcànica

 

L’activitat sísmica a l’illa de la Palma ha anat creixent en intensitat durant els últims cinc dies i l’augment de la magnitud dels sismes fa pensar en una possible erupció volcànica.

Tot i que la situació no revesteix perill, en les últimes hores s’ha registrat un augment de la intensitat i la magnitud dels sismes, que estan cada vegada a menys profunditat, el que indica que hi hauria magma buscant eixida.

Des del dissabte 11 de setembre, s’han detectat més de 4.200 petits terratrémols fins al dia d’ahir, que es van registrar quatre per sobre de la magnitud març.

Els experts no descarten que el magma puga acabar provocant una erupció volcànica en superfície en els pròxims dies o setmanes, per este motiu, les autoritats de Canàries han activat l’alerta groga per risc volcànic.

Cal recordar que en l’any 2011 es va produir una erupció volcànica a l’illa del Ferro després de diverses setmanes d’intensa activitat sísmica.

 

Últimes notícies

Pirotècnia Vulcano lamenta l’incident del Castell de l’Olla i col·labora per aclarir-lo

Pirotècnia Vulcano ha expressat el seu pesar per l’incident al Castell de l’Olla d’Altea, amb diversos ferits, i ha obert una investigació interna mentre col·labora amb les autoritats.

L’Elx encadena dotze estrenes sense guanyar en Primera Divisió

L’Elx debutarà dilluns a Abanca-Riazor davant el Deportivo després d’encadenar dotze jornades inaugurals sense victòria en Primera. L’últim triomf en un estrena a la màxima categoria es remunta a fa 53 anys.

A presó tres membres d’una xarxa que ha saquejat vivendes al nord d’Alacant

Tres persones han ingressat a presó per integrar suposadament una xarxa especialitzada en robatoris de joies, or i rellotges en vivendes del nord de la província d’Alacant. La Guàrdia Civil ha aclarit 40 robatoris i ha intervingut centenars de peces de gran valor.

La Policia investiga la mort d’un home en l’estany del parc Ribalta de Castelló

La Policia Nacional investiga la mort d’un home trobat este diumenge al matí en l’estany del parc Ribalta de Castelló, després de procedir al llançament del cadàver a les 9 hores. La UDEV porta el cas i encara es desconeixen les causes del decés.

L’incendi de Tírig es conté amb 21 mitjans aeris i 810 hectàrees cremades

L'incendi forestal de Tírig ha calcinat 810 hectàrees però evoluciona de forma favorable, amb el perímetre sense flames i 21 mitjans aeris treballant. El foc manté dos flancs actius i ha obligat a desallotjar Catí, amb 47 persones encara allotjades en un alberg.

Controlat l’incendi forestal d’Aras de los Olmos després d’una nit de treball

L’incendi forestal declarat diumenge a la nit a Aras de los Olmos (València) ha quedat controlat este dilluns de bon matí després d’una nit d’intens treball dels serveis d’emergència.

Els mitjans aeris s’incorporen a l’incendi de Tírig després de la tercera nit d’atac terrestre

Un total de 18 mitjans aeris s’han afegit ja a l’extinció de l’incendi forestal de Tírig, que ha cremat 684 hectàrees i ha obligat a evacuar Catí, mentres es manté el risc extrem d’incendis en tota la Comunitat Valenciana.

Xubascos molt forts amb pedra gran en l’interior de Castelló i València este dilluns

La Aemet ha activat un avís per ruixats i tempestes molt fortes o torrencials en l’interior de Castelló i València, amb pedra gran i ratxes de vent molt intenses, i perill també al litoral sud valencià.