La mala notícia que acaba de rebre Espanya: Perdrà la mitat de població en pocs anys

 

Espanya podria perdre la mitat de la seua població en menys de 100 anys. D’eixa manera ho indica un estudi elaborat per l’Institut de Mètriques i Avaluacions de Salut (IHME) de la Universitat de Washington, en els Estats Units, que fa projeccions sobre economia, població, mortalitat, fertilitat i migració en 195 països. 

 

L’informe s’ha publicat este dimecres, 15 de juliol, en la prestigiosa revista ‘The Lancet‘, i assegura que el planeta arribarà al seu pic de població humana cap a finals de segle, amb uns 9.700 milions d’habitants, més de dos mil milions més que els que hi ha ara mateix. 

 

Però, tot i l’augment de població en tot el planeta, 23 països veuran reduïda la seua població fins a la mitat, com ara Espanya, però també altres com Itàlia, el Japó i Tailàndia

 

La majoria de països analitzats, 183 del total de 195, no podran mantindre les seues poblacions per les baixes taxes de fertilitat, i dependran majoritàriament de la immigració per a poder mantindre la força laboral dels seus territoris.

 

Els països perdran població treballadora i empitjorarà la seua economia

A conseqüència de la baixada de població, i per tant, de la mà d’obra i de la productivitat del país, molts d’estos països també perdran força i pes en l’economia mundial. Per exemple, Espanya passaria del 13 al 28 en el llistat de les majors potències econòmiques mundials, mentres que Itàlia cauria de la posició 9 fins a la 25. 

 

També països que actualment són els que més creixen, com la Xina i l’Índia, perdran població laboral a finals de segle, i això farà que també perden potència econòmica. Segons este informe, la Xina conseguirà convertir-se en la primera potència econòmica mundial l’any 2035, però perdria esta posició de nou l’any 2098 a causa de la pèrdua de població en edat laboral, i els Estats Units tornarien a ocupar la primera plaça si mantenen polítiques liberals d’immigració. 

 

En canvi, l’Índia seria l’únic país asiàtic que podria mantindre la seua força a pesar de què també perdria població treballadora a finals de segle, quan ocuparia la tercera posició en el llistat de potències econòmiques mundials. 

 

En el continent europeu, la crisi poblacional afectaria en menor mesura a països com França, Alemanya i el Regne Unit, que conseguirien estar entre les deu primeres potències econòmiques. I en l’Àfrica, alguns països podrien començar a emergir com a potències amb pes en matèria geopolítica mundial, sent Nigèria el país clau. 

 

La immigració, l’única clau per als països que perdran població

Si els països volen mantindre, a llarg termini, la seua capacitat econòmica, han de conseguir complementar els seus ingressos amb altes taxes de fertilitat. D’altra manera, les potències hauran de canviar les seues polítiques d’immigració i acollir més immigrants d’altres països que permeten mantindre la força laboral i la productivitat del país. 

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.