La mala notícia que acaba de rebre Espanya: Perdrà la mitat de població en pocs anys

 

Espanya podria perdre la mitat de la seua població en menys de 100 anys. D’eixa manera ho indica un estudi elaborat per l’Institut de Mètriques i Avaluacions de Salut (IHME) de la Universitat de Washington, en els Estats Units, que fa projeccions sobre economia, població, mortalitat, fertilitat i migració en 195 països. 

 

L’informe s’ha publicat este dimecres, 15 de juliol, en la prestigiosa revista ‘The Lancet‘, i assegura que el planeta arribarà al seu pic de població humana cap a finals de segle, amb uns 9.700 milions d’habitants, més de dos mil milions més que els que hi ha ara mateix. 

 

Però, tot i l’augment de població en tot el planeta, 23 països veuran reduïda la seua població fins a la mitat, com ara Espanya, però també altres com Itàlia, el Japó i Tailàndia

 

La majoria de països analitzats, 183 del total de 195, no podran mantindre les seues poblacions per les baixes taxes de fertilitat, i dependran majoritàriament de la immigració per a poder mantindre la força laboral dels seus territoris.

 

Els països perdran població treballadora i empitjorarà la seua economia

A conseqüència de la baixada de població, i per tant, de la mà d’obra i de la productivitat del país, molts d’estos països també perdran força i pes en l’economia mundial. Per exemple, Espanya passaria del 13 al 28 en el llistat de les majors potències econòmiques mundials, mentres que Itàlia cauria de la posició 9 fins a la 25. 

 

També països que actualment són els que més creixen, com la Xina i l’Índia, perdran població laboral a finals de segle, i això farà que també perden potència econòmica. Segons este informe, la Xina conseguirà convertir-se en la primera potència econòmica mundial l’any 2035, però perdria esta posició de nou l’any 2098 a causa de la pèrdua de població en edat laboral, i els Estats Units tornarien a ocupar la primera plaça si mantenen polítiques liberals d’immigració. 

 

En canvi, l’Índia seria l’únic país asiàtic que podria mantindre la seua força a pesar de què també perdria població treballadora a finals de segle, quan ocuparia la tercera posició en el llistat de potències econòmiques mundials. 

 

En el continent europeu, la crisi poblacional afectaria en menor mesura a països com França, Alemanya i el Regne Unit, que conseguirien estar entre les deu primeres potències econòmiques. I en l’Àfrica, alguns països podrien començar a emergir com a potències amb pes en matèria geopolítica mundial, sent Nigèria el país clau. 

 

La immigració, l’única clau per als països que perdran població

Si els països volen mantindre, a llarg termini, la seua capacitat econòmica, han de conseguir complementar els seus ingressos amb altes taxes de fertilitat. D’altra manera, les potències hauran de canviar les seues polítiques d’immigració i acollir més immigrants d’altres països que permeten mantindre la força laboral i la productivitat del país. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.