La mala notícia que acaba de rebre Espanya: Perdrà la mitat de població en pocs anys

 

Espanya podria perdre la mitat de la seua població en menys de 100 anys. D’eixa manera ho indica un estudi elaborat per l’Institut de Mètriques i Avaluacions de Salut (IHME) de la Universitat de Washington, en els Estats Units, que fa projeccions sobre economia, població, mortalitat, fertilitat i migració en 195 països. 

 

L’informe s’ha publicat este dimecres, 15 de juliol, en la prestigiosa revista ‘The Lancet‘, i assegura que el planeta arribarà al seu pic de població humana cap a finals de segle, amb uns 9.700 milions d’habitants, més de dos mil milions més que els que hi ha ara mateix. 

 

Però, tot i l’augment de població en tot el planeta, 23 països veuran reduïda la seua població fins a la mitat, com ara Espanya, però també altres com Itàlia, el Japó i Tailàndia

 

La majoria de països analitzats, 183 del total de 195, no podran mantindre les seues poblacions per les baixes taxes de fertilitat, i dependran majoritàriament de la immigració per a poder mantindre la força laboral dels seus territoris.

 

Els països perdran població treballadora i empitjorarà la seua economia

A conseqüència de la baixada de població, i per tant, de la mà d’obra i de la productivitat del país, molts d’estos països també perdran força i pes en l’economia mundial. Per exemple, Espanya passaria del 13 al 28 en el llistat de les majors potències econòmiques mundials, mentres que Itàlia cauria de la posició 9 fins a la 25. 

 

També països que actualment són els que més creixen, com la Xina i l’Índia, perdran població laboral a finals de segle, i això farà que també perden potència econòmica. Segons este informe, la Xina conseguirà convertir-se en la primera potència econòmica mundial l’any 2035, però perdria esta posició de nou l’any 2098 a causa de la pèrdua de població en edat laboral, i els Estats Units tornarien a ocupar la primera plaça si mantenen polítiques liberals d’immigració. 

 

En canvi, l’Índia seria l’únic país asiàtic que podria mantindre la seua força a pesar de què també perdria població treballadora a finals de segle, quan ocuparia la tercera posició en el llistat de potències econòmiques mundials. 

 

En el continent europeu, la crisi poblacional afectaria en menor mesura a països com França, Alemanya i el Regne Unit, que conseguirien estar entre les deu primeres potències econòmiques. I en l’Àfrica, alguns països podrien començar a emergir com a potències amb pes en matèria geopolítica mundial, sent Nigèria el país clau. 

 

La immigració, l’única clau per als països que perdran població

Si els països volen mantindre, a llarg termini, la seua capacitat econòmica, han de conseguir complementar els seus ingressos amb altes taxes de fertilitat. D’altra manera, les potències hauran de canviar les seues polítiques d’immigració i acollir més immigrants d’altres països que permeten mantindre la força laboral i la productivitat del país. 

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.