La mala notícia que acaba de rebre Espanya: Perdrà la mitat de població en pocs anys

 

Espanya podria perdre la mitat de la seua població en menys de 100 anys. D’eixa manera ho indica un estudi elaborat per l’Institut de Mètriques i Avaluacions de Salut (IHME) de la Universitat de Washington, en els Estats Units, que fa projeccions sobre economia, població, mortalitat, fertilitat i migració en 195 països. 

 

L’informe s’ha publicat este dimecres, 15 de juliol, en la prestigiosa revista ‘The Lancet‘, i assegura que el planeta arribarà al seu pic de població humana cap a finals de segle, amb uns 9.700 milions d’habitants, més de dos mil milions més que els que hi ha ara mateix. 

 

Però, tot i l’augment de població en tot el planeta, 23 països veuran reduïda la seua població fins a la mitat, com ara Espanya, però també altres com Itàlia, el Japó i Tailàndia

 

La majoria de països analitzats, 183 del total de 195, no podran mantindre les seues poblacions per les baixes taxes de fertilitat, i dependran majoritàriament de la immigració per a poder mantindre la força laboral dels seus territoris.

 

Els països perdran població treballadora i empitjorarà la seua economia

A conseqüència de la baixada de població, i per tant, de la mà d’obra i de la productivitat del país, molts d’estos països també perdran força i pes en l’economia mundial. Per exemple, Espanya passaria del 13 al 28 en el llistat de les majors potències econòmiques mundials, mentres que Itàlia cauria de la posició 9 fins a la 25. 

 

També països que actualment són els que més creixen, com la Xina i l’Índia, perdran població laboral a finals de segle, i això farà que també perden potència econòmica. Segons este informe, la Xina conseguirà convertir-se en la primera potència econòmica mundial l’any 2035, però perdria esta posició de nou l’any 2098 a causa de la pèrdua de població en edat laboral, i els Estats Units tornarien a ocupar la primera plaça si mantenen polítiques liberals d’immigració. 

 

En canvi, l’Índia seria l’únic país asiàtic que podria mantindre la seua força a pesar de què també perdria població treballadora a finals de segle, quan ocuparia la tercera posició en el llistat de potències econòmiques mundials. 

 

En el continent europeu, la crisi poblacional afectaria en menor mesura a països com França, Alemanya i el Regne Unit, que conseguirien estar entre les deu primeres potències econòmiques. I en l’Àfrica, alguns països podrien començar a emergir com a potències amb pes en matèria geopolítica mundial, sent Nigèria el país clau. 

 

La immigració, l’única clau per als països que perdran població

Si els països volen mantindre, a llarg termini, la seua capacitat econòmica, han de conseguir complementar els seus ingressos amb altes taxes de fertilitat. D’altra manera, les potències hauran de canviar les seues polítiques d’immigració i acollir més immigrants d’altres països que permeten mantindre la força laboral i la productivitat del país. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Domingo amb sol i ascens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge majoritàriament buidat, amb màximes en clar ascens i vent que es reforçarà en el nord de Castelló a última hora, abans d'un dilluns més variable.

Un sistema amb intel·ligència artificial prediu sequeres amb fins a sis mesos de marge

Un model desenrotllat a la Universitat Politècnica de València combina prediccions climàtiques, índexs de sequera i intel·ligència artificial per a anticipar sequeres amb fins a sis mesos d'antelació en la conca del Xúquer i altres regions semiàrides.

Un Camí de Santiago sense mòbils per a ajudar adolescents a desconnectar

Huit adolescents recorreran cinc dies del Camí de Santiago sense telèfons ni xarxes socials en un programa terapèutic que busca reduir l'addicció al mòbil i recuperar les relacions cara a cara.

Més de 4.600 persones usen els punts violeta municipals durant les Falles de València

Els sis punts violeta municipals instal·lats a València durant les Falles han atés 4.676 persones, totes per a labors d'informació i sensibilització, sense necessitat d'intervencions per agressions.

El València Basket busca reaccionar davant el cuer Granada per a frenar la seua mala ratxa

El València Basket rep al Granada després de tres derrotes seguides amb la necessitat de guanyar i retrobar-se amb el seu estil davant un rival cuer però perillós.

Gerard Moreno firma la seua millor mitjana golejadora per partit en les últimes cinc temporades amb el Vila-real

Gerard Moreno suma huit gols en quinze partits de Lliga i aconseguix la seua millor mitjana anotadora per partit de les últimes cinc campanyes amb el Vila-real, malgrat els seus problemes físics recents.

El Llevant firma la seua millor ratxa del curs amb huit punts en quatre jornades

El Llevant encadena quatre jornades sense perdre per primera vegada en la temporada, suma huit punts i s'aferra a la lluita per la permanència en LaLiga EA Sports.

Una concentració a València contra el racisme reclama l’empadronament com a dret bàsic

Una concentració a València contra el racisme denuncia la discriminació en lloguers, controls policials i accés a l'empadronament, i reclama servicis públics sense exclusions.