La mala notícia que acaba de rebre Espanya: Perdrà la mitat de població en pocs anys

Ejemplo de shortcode con estilo
  Espanya podria perdre la mitat de la seua població en menys de 100 anys. D’eixa manera ho indica un estudi elaborat per l’Institut de Mètriques i Avaluacions de Salut (IHME) de la Universitat de Washington, en els Estats Units, que fa projeccions sobre economia, població, mortalitat, fertilitat i migració en 195 països.    L’informe […]

 

Espanya podria perdre la mitat de la seua població en menys de 100 anys. D’eixa manera ho indica un estudi elaborat per l’Institut de Mètriques i Avaluacions de Salut (IHME) de la Universitat de Washington, en els Estats Units, que fa projeccions sobre economia, població, mortalitat, fertilitat i migració en 195 països. 

 

L’informe s’ha publicat este dimecres, 15 de juliol, en la prestigiosa revista ‘The Lancet‘, i assegura que el planeta arribarà al seu pic de població humana cap a finals de segle, amb uns 9.700 milions d’habitants, més de dos mil milions més que els que hi ha ara mateix. 

 

Però, tot i l’augment de població en tot el planeta, 23 països veuran reduïda la seua població fins a la mitat, com ara Espanya, però també altres com Itàlia, el Japó i Tailàndia. 

 

La majoria de països analitzats, 183 del total de 195, no podran mantindre les seues poblacions per les baixes taxes de fertilitat, i dependran majoritàriament de la immigració per a poder mantindre la força laboral dels seus territoris.

 

Els països perdran població treballadora i empitjorarà la seua economia

A conseqüència de la baixada de població, i per tant, de la mà d’obra i de la productivitat del país, molts d’estos països també perdran força i pes en l’economia mundial. Per exemple, Espanya passaria del 13 al 28 en el llistat de les majors potències econòmiques mundials, mentres que Itàlia cauria de la posició 9 fins a la 25. 

 

També països que actualment són els que més creixen, com la Xina i l’Índia, perdran població laboral a finals de segle, i això farà que també perden potència econòmica. Segons este informe, la Xina conseguirà convertir-se en la primera potència econòmica mundial l’any 2035, però perdria esta posició de nou l’any 2098 a causa de la pèrdua de població en edat laboral, i els Estats Units tornarien a ocupar la primera plaça si mantenen polítiques liberals d’immigració. 

 

En canvi, l’Índia seria l’únic país asiàtic que podria mantindre la seua força a pesar de què també perdria població treballadora a finals de segle, quan ocuparia la tercera posició en el llistat de potències econòmiques mundials. 

 

En el continent europeu, la crisi poblacional afectaria en menor mesura a països com França, Alemanya i el Regne Unit, que conseguirien estar entre les deu primeres potències econòmiques. I en l’Àfrica, alguns països podrien començar a emergir com a potències amb pes en matèria geopolítica mundial, sent Nigèria el país clau. 

 

La immigració, l’única clau per als països que perdran població

Si els països volen mantindre, a llarg termini, la seua capacitat econòmica, han de conseguir complementar els seus ingressos amb altes taxes de fertilitat. D’altra manera, les potències hauran de canviar les seues polítiques d’immigració i acollir més immigrants d’altres països que permeten mantindre la força laboral i la productivitat del país. 

Últimes notícies

Les víctimes de la dana reclamen viure sense por a Paiporta

Les víctimes de la dana han commemorat a Paiporta el segon aniversari de la tragèdia amb un acte de memòria i una demanda de seguretat.

Sis detinguts de la nova peça del caso Koldo queden en llibertat

La Guardia Civil ha deixat en llibertat les sis persones arrestades en una nova peça del caso Koldo. La investigació aborda presumptes mossegades en contractes d’obra pública.

El PSPV denuncia falta de recursos contra els incendis a Castelló

El PSPV-PSOE ha acusat el PP de retallar recursos d’emergències. La denúncia s’ha fet durant una visita a Artana i Eslida, afectades pels incendis d’este estiu.

Les empreses agroalimentàries valencianes concentren el 12,9 % de les vendes espanyoles

Les empreses valencianes concentren el 12,9 % de les vendes agroalimentàries d’Espanya i lideren el comerç minorista, amb una quota del 22,2 %.

Ouigo manté els trens entre València i Madrid per al pont de desembre després del pacte amb els maquinistes

L’acord amb SEMAF deixa sense efecte les parades del 4 i el 8 de desembre i les previstes per al 6 i el 9 de novembre

Muñoz creu que el míting de Pedro Sánchez a València busca aprofitar la dana

La portaveu del PP al Congreso ha considerat que el míting de Pedro Sánchez a València té com a objectiu utilitzar la tragèdia de la dana. També ha reclamat que s’executen obres hidràuliques a la Comunitat Valenciana.

El jutjat reclama les telefonades als municipis afectats per Forata

El jutjat de Catarroja ha demanat les gravacions de telefonades als municipis situats aigües avall de Forata. També ha requerit comunicacions relacionades amb la coordinació de l’emergència.

La parella d’Ábalos arriba a la Comandancia Provincial de Valencia

Andrea de la Torre, parella de José Luis Ábalos, ha sigut conduïda a la Comandancia Provincial de Valencia. La detenció s’ha produït en una operació del cas Koldo.