Les manifestacions del 9 d’Octubre acaben amb alguns moments de tensió

9 d'octubre

Moments de tensió entre manifestants en el carrer de Xàtiva | Europa Press

 

Les marxes convocades per a la vesprada d’este dimecres 9 d’Octubre han conclòs amb alguns moments de tensió entre els manifestants de la Comissió 9 d’Octubre i els de l’Associació Regne de València LGTB, que han acabat insultant-se, però sense cap agressió física.

 

Un intens cordó policial ha separat les marxes i ha discorregut paral·lel a elles. En alguns moments, els policies han envoltat a grups de persones d’entre el públic, que increpaven als manifestants, per a evitar enfrontaments físics.

 

Un dels moments més tensos s’ha produït al pas de col·lectius com Endavant i el Partit Comunista dels Pobles d’Espanya —que tancaven la manifestació de la Comissió— pel carrer Colón, als que un grup d’unes 10 persones d’ultradreta ha insultat i els ha fet la salutació feixista. A això, els manifestants han respost amb càntics com «Vosaltres, feixistes, sou els terroristes» o «València serà la tomba del feixisme».

 

Sobre este tema, el delegat del Govern, Juan Carlos Fulgencio, ha assegurat que el dispositiu de seguretat establit per les Forces i Cossos de Seguretat ha funcionat «correctament», si bé ha reconegut que és «inevitable» que es produïsquen alguns moments de tensió entre participants en les diferents marxes.

 

Fulgencio, que no ha proporcionat xifres del dispositiu establit, ha apuntat que és «un poc menor» que altres anys —en 2017 va haver-hi incidents per part de persones d’ultradreta i una forta tensió que va obligar a la Policia a intervindre—. Fins a les 19.00 hores, no s’havia produït cap detenció.

 

La primera marxa en circular ha sigut la de l’Associació Regne de València LGTB, que ha eixit de la plaça de Sant Agustí a les 18.00 hores. En eixe moment, els primers concentrats de les altres manifestacions (que han discorregut de manera consecutiva) i els participants en esta primera marxa han intercanviat insults.

 

Banderes des de la terrassa

Abans d’arrancar la manifestació de la Comissió, un grup de persones ha desplegat una bandera d’Espanya i una Senyera des de la terrassa de la coneguda com a finca de ferro, en la plaça de Sant Agustí, i han posat per megafonia amb altaveus l’himne d’Espanya amb la lletra de Pemán, l’Himne Regional i la cançó dels Pallassos de la Tele, entre altres.

 

D’altra banda, els mateixos han insultat als participants en la manifestació de la Comissió i alguns han fet salutacions feixistes. Per contra, els manifestants els han contestat amb proclames com «País Valencià, Països Catalans» o «Per Espanya, tira’t» (des de la terrassa).

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rep molts fons per a lectura però cau al fons del PISA

La Comunitat Valenciana és una de les autonomies que més diners rep per a reforçar la comprensió lectora i les matemàtiques, però ha registrat una forta caiguda en els resultats de PISA 2025, tant en lectura com en competència matemàtica.

Una fallada en la xarxa informàtica paralitza durant una hora diversos centres de salut

Una incidència en la connexió de la xarxa informàtica ha deixat durant quasi una hora sense servici diversos centres de salut dependents de la Conselleria de Sanitat. El tall ha afectat aplicacions clau com GVASalut i el sistema de gestió sanitària Abucasis, encara que la comunicació ja s’ha restablit.

Baldoví dona per fet que serà candidat de Compromís a la Generalitat

Joan Baldoví dona per fet que serà el candidat de Compromís a la presidència de la Generalitat com a síndic del grup a Les Corts, i preveu una ratificació interna prompte. El dirigent critica Juanfran Pérez Llorca i rebutja unes primàries obertes amb Podem perquè defensa que la realitat valenciana és distinta.

La Universitat de València inicia el curs amb 50.000 estudiants i quasi totes les places cobertes

La Universitat de València ha arrancat el curs 2026-2027 amb quasi totes les 9.019 places de nou ingrés cobertes i una previsió global de 50.000 estudiants, inclosa la mobilitat internacional.

El PSOE reclama al Suprem que agilite el recurs contra l’absolució de Camps

El PSOE ha demanat al Tribunal Suprem que done un impuls processal al recurs presentat contra la sentència que va absoldre Francisco Camps en l’últim serrell del cas Gürtel, després de més de díhuit mesos sense resolució sobre l’admissió.

El macrojudici per Grand Coral arranca amb acords de conformitat de diversos acusats

El judici per l’operació Grand Coral a Mèxic, que hauria causat un perjuí de 750 milions, ha arrancat amb acords de conformitat de diversos acusats, entre ells l’exconseller delegat de Banco de Valencia i els principals promotors del projecte.

CSIF reclama protocols contra el suïcidi en les policies locals valencianes

El sindicat CSIF ha traslladat als ajuntaments de la Comunitat Valenciana una proposta de protocol per a previndre conductes suïcides en les policies locals i protegir la salut mental dels agents.

Així lidera Alacant el lloguer per a estrangers junt amb Balears

Alacant i Balears concentren el 26 % de les cerques d’estrangers que volen llogar vivenda a Espanya, segons Idealista. València destaca tant a nivell provincial com com a capital entre els principals mercats internacionals.