Les manifestacions del 9 d’Octubre acaben amb alguns moments de tensió

9 d'octubre

Moments de tensió entre manifestants en el carrer de Xàtiva | Europa Press

 

Les marxes convocades per a la vesprada d’este dimecres 9 d’Octubre han conclòs amb alguns moments de tensió entre els manifestants de la Comissió 9 d’Octubre i els de l’Associació Regne de València LGTB, que han acabat insultant-se, però sense cap agressió física.

 

Un intens cordó policial ha separat les marxes i ha discorregut paral·lel a elles. En alguns moments, els policies han envoltat a grups de persones d’entre el públic, que increpaven als manifestants, per a evitar enfrontaments físics.

 

Un dels moments més tensos s’ha produït al pas de col·lectius com Endavant i el Partit Comunista dels Pobles d’Espanya —que tancaven la manifestació de la Comissió— pel carrer Colón, als que un grup d’unes 10 persones d’ultradreta ha insultat i els ha fet la salutació feixista. A això, els manifestants han respost amb càntics com «Vosaltres, feixistes, sou els terroristes» o «València serà la tomba del feixisme».

 

Sobre este tema, el delegat del Govern, Juan Carlos Fulgencio, ha assegurat que el dispositiu de seguretat establit per les Forces i Cossos de Seguretat ha funcionat «correctament», si bé ha reconegut que és «inevitable» que es produïsquen alguns moments de tensió entre participants en les diferents marxes.

 

Fulgencio, que no ha proporcionat xifres del dispositiu establit, ha apuntat que és «un poc menor» que altres anys —en 2017 va haver-hi incidents per part de persones d’ultradreta i una forta tensió que va obligar a la Policia a intervindre—. Fins a les 19.00 hores, no s’havia produït cap detenció.

 

La primera marxa en circular ha sigut la de l’Associació Regne de València LGTB, que ha eixit de la plaça de Sant Agustí a les 18.00 hores. En eixe moment, els primers concentrats de les altres manifestacions (que han discorregut de manera consecutiva) i els participants en esta primera marxa han intercanviat insults.

 

Banderes des de la terrassa

Abans d’arrancar la manifestació de la Comissió, un grup de persones ha desplegat una bandera d’Espanya i una Senyera des de la terrassa de la coneguda com a finca de ferro, en la plaça de Sant Agustí, i han posat per megafonia amb altaveus l’himne d’Espanya amb la lletra de Pemán, l’Himne Regional i la cançó dels Pallassos de la Tele, entre altres.

 

D’altra banda, els mateixos han insultat als participants en la manifestació de la Comissió i alguns han fet salutacions feixistes. Per contra, els manifestants els han contestat amb proclames com «País Valencià, Països Catalans» o «Per Espanya, tira’t» (des de la terrassa).

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.