Les manifestacions del 9 d’Octubre acaben amb alguns moments de tensió

9 d'octubre

Moments de tensió entre manifestants en el carrer de Xàtiva | Europa Press

 

Les marxes convocades per a la vesprada d’este dimecres 9 d’Octubre han conclòs amb alguns moments de tensió entre els manifestants de la Comissió 9 d’Octubre i els de l’Associació Regne de València LGTB, que han acabat insultant-se, però sense cap agressió física.

 

Un intens cordó policial ha separat les marxes i ha discorregut paral·lel a elles. En alguns moments, els policies han envoltat a grups de persones d’entre el públic, que increpaven als manifestants, per a evitar enfrontaments físics.

 

Un dels moments més tensos s’ha produït al pas de col·lectius com Endavant i el Partit Comunista dels Pobles d’Espanya —que tancaven la manifestació de la Comissió— pel carrer Colón, als que un grup d’unes 10 persones d’ultradreta ha insultat i els ha fet la salutació feixista. A això, els manifestants han respost amb càntics com «Vosaltres, feixistes, sou els terroristes» o «València serà la tomba del feixisme».

 

Sobre este tema, el delegat del Govern, Juan Carlos Fulgencio, ha assegurat que el dispositiu de seguretat establit per les Forces i Cossos de Seguretat ha funcionat «correctament», si bé ha reconegut que és «inevitable» que es produïsquen alguns moments de tensió entre participants en les diferents marxes.

 

Fulgencio, que no ha proporcionat xifres del dispositiu establit, ha apuntat que és «un poc menor» que altres anys —en 2017 va haver-hi incidents per part de persones d’ultradreta i una forta tensió que va obligar a la Policia a intervindre—. Fins a les 19.00 hores, no s’havia produït cap detenció.

 

La primera marxa en circular ha sigut la de l’Associació Regne de València LGTB, que ha eixit de la plaça de Sant Agustí a les 18.00 hores. En eixe moment, els primers concentrats de les altres manifestacions (que han discorregut de manera consecutiva) i els participants en esta primera marxa han intercanviat insults.

 

Banderes des de la terrassa

Abans d’arrancar la manifestació de la Comissió, un grup de persones ha desplegat una bandera d’Espanya i una Senyera des de la terrassa de la coneguda com a finca de ferro, en la plaça de Sant Agustí, i han posat per megafonia amb altaveus l’himne d’Espanya amb la lletra de Pemán, l’Himne Regional i la cançó dels Pallassos de la Tele, entre altres.

 

D’altra banda, els mateixos han insultat als participants en la manifestació de la Comissió i alguns han fet salutacions feixistes. Per contra, els manifestants els han contestat amb proclames com «País Valencià, Països Catalans» o «Per Espanya, tira’t» (des de la terrassa).

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un estudi de la UPV alerta que les estadístiques policials amaguen zones de risc per a les dones

Un estudi internacional liderat per la UPV conclou que les dades policials sobre violència contra les dones no reflectixen totes les zones de risc i defensa combinar-les amb informació de la ciutadania i de les xarxes socials per a millorar les polítiques de seguretat urbana.

Cauen dos bandes itinerants de robatoris en vivendes amb almenys 27 assalts aclarits

La Policia Nacional ha desarticulat a Madrid i València dos grups criminals itinerants especialitzats en robatoris en vivendes, amb almenys 27 delictes aclarits i set detinguts, cinc d’ells ja en presó provisional.

Detingut a la Pobla Llarga amb una pistola amagada en una falsa targeta de crèdit

La Guàrdia Civil ha detingut a la Pobla Llarga un home de 53 anys que duia una arma de foc camuflada com una targeta de crèdit. En el seu domicili s’ha localitzat més munició, inclosa una bala de punta buida prohibida per a particulars.

Ruixats forts al nord i temperatures estables a la Comunitat Valenciana

L’Aemet preveu per a esta vesprada ruixats localment forts amb tronada al terç nord de la Comunitat Valenciana, mentre que la resta del territori mantindrà el cel poc nuvolós i temperatures sense canvis destacats.

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.