Les manifestacions del 9 d’Octubre acaben amb alguns moments de tensió

9 d'octubre

Moments de tensió entre manifestants en el carrer de Xàtiva | Europa Press

 

Les marxes convocades per a la vesprada d’este dimecres 9 d’Octubre han conclòs amb alguns moments de tensió entre els manifestants de la Comissió 9 d’Octubre i els de l’Associació Regne de València LGTB, que han acabat insultant-se, però sense cap agressió física.

 

Un intens cordó policial ha separat les marxes i ha discorregut paral·lel a elles. En alguns moments, els policies han envoltat a grups de persones d’entre el públic, que increpaven als manifestants, per a evitar enfrontaments físics.

 

Un dels moments més tensos s’ha produït al pas de col·lectius com Endavant i el Partit Comunista dels Pobles d’Espanya —que tancaven la manifestació de la Comissió— pel carrer Colón, als que un grup d’unes 10 persones d’ultradreta ha insultat i els ha fet la salutació feixista. A això, els manifestants han respost amb càntics com «Vosaltres, feixistes, sou els terroristes» o «València serà la tomba del feixisme».

 

Sobre este tema, el delegat del Govern, Juan Carlos Fulgencio, ha assegurat que el dispositiu de seguretat establit per les Forces i Cossos de Seguretat ha funcionat «correctament», si bé ha reconegut que és «inevitable» que es produïsquen alguns moments de tensió entre participants en les diferents marxes.

 

Fulgencio, que no ha proporcionat xifres del dispositiu establit, ha apuntat que és «un poc menor» que altres anys —en 2017 va haver-hi incidents per part de persones d’ultradreta i una forta tensió que va obligar a la Policia a intervindre—. Fins a les 19.00 hores, no s’havia produït cap detenció.

 

La primera marxa en circular ha sigut la de l’Associació Regne de València LGTB, que ha eixit de la plaça de Sant Agustí a les 18.00 hores. En eixe moment, els primers concentrats de les altres manifestacions (que han discorregut de manera consecutiva) i els participants en esta primera marxa han intercanviat insults.

 

Banderes des de la terrassa

Abans d’arrancar la manifestació de la Comissió, un grup de persones ha desplegat una bandera d’Espanya i una Senyera des de la terrassa de la coneguda com a finca de ferro, en la plaça de Sant Agustí, i han posat per megafonia amb altaveus l’himne d’Espanya amb la lletra de Pemán, l’Himne Regional i la cançó dels Pallassos de la Tele, entre altres.

 

D’altra banda, els mateixos han insultat als participants en la manifestació de la Comissió i alguns han fet salutacions feixistes. Per contra, els manifestants els han contestat amb proclames com «País Valencià, Països Catalans» o «Per Espanya, tira’t» (des de la terrassa).

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El PPCV reclama al Govern un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana al setembre

El PPCV considera que l’ajornament del Consell de Política Fiscal i Financera dona temps al Govern per a presentar en setembre una proposta de nou finançament autonòmic que siga justa per a la Comunitat Valenciana, amb fons de nivellació i abordatge del deute històric.

El PSPV acusa Pérez Llorca d’“alta traïció política” si frena el nou finançament autonòmic

El PSPV adverteix que Juanfran Pérez Llorca cometrà un “delicte polític d’alta traïció” si la Comunitat Valenciana no se suma al nou model de finançament autonòmic, que segons Fedea corregiria en 2027 l’infrafinançament històric dels valencians.

Aemet activa alerta groga per tempestes amb granís a l’interior de Castelló i del nord de València

Aemet ha activat per a este dijous i divendres l’alerta groga per tempestes amb granís i ratxes de vent fortes a l’interior de Castelló i al nord de la província de València, i per calor al litoral sud valencià.

El nou portacontenidors ecològic de JSV reduïx a la mitat el consum entre Alacant i Canàries

JSV ha posat en servici al port d’Alacant el MilaGreen, el seu primer vaixell portacontenidors propi, que reduïx a la mitat el consum de combustible en la ruta de provisió de la península a les illes Canàries. El buc, de 38 milions d’euros, està preparat per a usar metanol verd i connectar-se a la xarxa elèctrica durant les operacions en port.

Consell per a vore l’eclipsi solar: ulleres homologades i sempre posades

El Ministeri de Consum recorda que l’eclipsi solar del 12 d’agost només s’ha de mirar amb ulleres certificades ISO 12312-2:2015, comprades en canals oficials i sense llevar-se-les en cap moment.

La Policia registra el bar on un home ha matat un jove a València

La Policia Nacional ha registrat este dijous el bar de València on un home de 62 anys va matar dimecres un jove de 20 anys amb un objecte metàl·lic. L’home, propietari del local i de nacionalitat colombiana com la víctima, ha sigut traslladat al registre però encara no ha passat a disposició judicial.

Confiscats quasi 700 productes falsificats en parades il·legals d’Oropesa i Peníscola

La Guàrdia Civil ha confiscat prop de 700 articles falsificats venuts en parades ambulants il·legals a Oropesa del Mar i Peníscola, valorats en més de 10.700 euros, i ha denunciat administrativament dues persones.

Tempestes de vesprada a l’interior nord i oratge estable a la costa

L’interior de Castelló pot registrar ruixats i tempestes localment fortes esta vesprada, mentres les temperatures es mantenen estables en tota la Comunitat Valenciana.
FILMOTECA D'ESTIU