14 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Les manifestacions del 9 d’Octubre acaben amb alguns moments de tensió

9 d'octubre

Moments de tensió entre manifestants en el carrer de Xàtiva | Europa Press

 

Les marxes convocades per a la vesprada d’este dimecres 9 d’Octubre han conclòs amb alguns moments de tensió entre els manifestants de la Comissió 9 d’Octubre i els de l’Associació Regne de València LGTB, que han acabat insultant-se, però sense cap agressió física.

 

Un intens cordó policial ha separat les marxes i ha discorregut paral·lel a elles. En alguns moments, els policies han envoltat a grups de persones d’entre el públic, que increpaven als manifestants, per a evitar enfrontaments físics.

 

Un dels moments més tensos s’ha produït al pas de col·lectius com Endavant i el Partit Comunista dels Pobles d’Espanya —que tancaven la manifestació de la Comissió— pel carrer Colón, als que un grup d’unes 10 persones d’ultradreta ha insultat i els ha fet la salutació feixista. A això, els manifestants han respost amb càntics com «Vosaltres, feixistes, sou els terroristes» o «València serà la tomba del feixisme».

 

Sobre este tema, el delegat del Govern, Juan Carlos Fulgencio, ha assegurat que el dispositiu de seguretat establit per les Forces i Cossos de Seguretat ha funcionat «correctament», si bé ha reconegut que és «inevitable» que es produïsquen alguns moments de tensió entre participants en les diferents marxes.

 

Fulgencio, que no ha proporcionat xifres del dispositiu establit, ha apuntat que és «un poc menor» que altres anys —en 2017 va haver-hi incidents per part de persones d’ultradreta i una forta tensió que va obligar a la Policia a intervindre—. Fins a les 19.00 hores, no s’havia produït cap detenció.

 

La primera marxa en circular ha sigut la de l’Associació Regne de València LGTB, que ha eixit de la plaça de Sant Agustí a les 18.00 hores. En eixe moment, els primers concentrats de les altres manifestacions (que han discorregut de manera consecutiva) i els participants en esta primera marxa han intercanviat insults.

 

Banderes des de la terrassa

Abans d’arrancar la manifestació de la Comissió, un grup de persones ha desplegat una bandera d’Espanya i una Senyera des de la terrassa de la coneguda com a finca de ferro, en la plaça de Sant Agustí, i han posat per megafonia amb altaveus l’himne d’Espanya amb la lletra de Pemán, l’Himne Regional i la cançó dels Pallassos de la Tele, entre altres.

 

D’altra banda, els mateixos han insultat als participants en la manifestació de la Comissió i alguns han fet salutacions feixistes. Per contra, els manifestants els han contestat amb proclames com «País Valencià, Països Catalans» o «Per Espanya, tira’t» (des de la terrassa).

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Benidorm Fest recupera la Sireneta i prepara un escenari inspirat a la ciutat

El Palau d'Esports L'Illa de Benidorm ha iniciat l'adaptació del recinte per al Benidorm Fest, amb un escenari inspirat a la ciutat i el retorn de la Sireneta com a premi. Unes 80 persones treballen quasi sense pausa en un muntatge de prop de tres setmanes, amb la primera semifinal el 10 de febrer.

El València-Reial Madrid, el diumenge 8 de febrer a les 21.00; Vila-real-Espanyol, el dilluns a la mateixa hora

LaLiga va fixar el València-Reial Madrid per al diumenge 8 de febrer a les 21.00 a Mestalla. El Vila-real-Espanyol es jugarà el dilluns a les 21.00.

La borrasca Harry deixa hui pluges intenses, neu a 1.000-1.400 m i vent fort en la Comunitat Valenciana

Els últims espertenecs de la borrasca Harry mantenen hui les pluges generalitzades en la Comunitat Valenciana, amb nevades a l'interior i ratxes molt fortes. Demà la cota de neu pujarà i l'ambient tendirà a estabilitzar-se.

Les exportacions valencianes pugen un 1,6% fins a novembre de 2025 i sumen 34.305 milions

En els onze primers mesos de 2025 les exportacions valencianes van créixer un 1,6%, fins a 34.305 milions. Va haver-hi un dèficit comercial mínim de 800.000 euros pel major augment de les importacions.

L’Hospital Doctor Balmis es consolida en trasplantaments amb 220 intervencions en 2025

L'Hospital Doctor Balmis d'Alacant ha sumat 220 trasplantaments en 2025 i s'ha afermat com a referent, amb forta col·laboració provincial i avanços tècnics.

L’Elx va deixar escapar per sexta vegada un resultat favorable en el tram final i ja són onze punts perduts

L'Elx va empatar 2-2 davant el Sevilla després d'un penal en el descompte i va tornar a perdre un avantatge en els últims minuts. Ja van sis partits i onze punts que se li han anat al final.

El cap del 112 assegura que el Cecopi no li va demanar informació durant la DANA

El responsable operatiu del 112 ha declarat que el Cecopi no li va sol·licitar dades més enllà d'una reunió amb Salomé Pradas a les 14.00. També ha descrit un col·lapse del servici pel volum de crides.

Momoven entra en el Mundial de Moto2 amb equip propi i nou projecte esportiu

La startup valenciana ha fet un pas avant i s'integra com a soci principal del Momoven Idrofoglia RW Racing Team, tancant l'etapa prèvia com Finetwork XTI MIR Racing Team.