Es manté la tendència a la baixa en presència de coronavirus en les aigües residuals de València

 

«La incidència del coronavirus en les aigües residuals de la ciutat de València registra un descens important en les últimes cinc mostres analitzades», segons reflectixen les dades de les dos últimes setmanes, facilitades per la regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía. No obstant això, la regidora ha apel·lat «a la responsabilitat de la ciutadania» i ha insistit en la necessitat de «reduir els desplaçaments i les reunions a l’estrictament imprescindibles». 

 

«Els nivells de restes de coronavirus en les aigües residuals de la ciutat estan baixant des de fa tres setmanes de manera clara i sostinguda», ha afirmat Valía, qui ha explicat que «ara mateix, registrem nivells pareguts a les setmanes anteriors a les festes nadalenques, però encara per damunt dels nivells previs al pont d’octubre». 

 

La presència del virus en les aigües residuals no és homogènia en tota la ciutat. Els barris més afectats, d’acord amb les dades recollides, són Jesús-Patraix, Poblats Marítims, Camins al Grau i la part este del Pla del Real, els que registren una incidència més elevada que la resta de la ciutat. Per damunt de la mitjana de la ciutat també es troben la part nord de Trànsits (Benicalap i Rascanya) i Sant Marcel·lí. 

 

Elisa Valía ha considerat que les dades són «encoratjadores, però sobretot demostren que les mesures restrictives han funcionat, atés que hem conseguir reduir dràsticament la concentració de restes de coronavirus en aigües residuals». «En qualsevol cas –ha advertit- continuem tenint una situació preocupant». Per això, la regidora ha fet una «crida a la responsabilitat» i ha demanat a la ciutadania «reduir a l’estrictament imprescindible els desplaçaments i les reunions socials per a evitar que el coronavirus continue expandint-se a la ciutat».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.