Es manté la tendència a la baixa en presència de coronavirus en les aigües residuals de València

 

«La incidència del coronavirus en les aigües residuals de la ciutat de València registra un descens important en les últimes cinc mostres analitzades», segons reflectixen les dades de les dos últimes setmanes, facilitades per la regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía. No obstant això, la regidora ha apel·lat «a la responsabilitat de la ciutadania» i ha insistit en la necessitat de «reduir els desplaçaments i les reunions a l’estrictament imprescindibles». 

 

«Els nivells de restes de coronavirus en les aigües residuals de la ciutat estan baixant des de fa tres setmanes de manera clara i sostinguda», ha afirmat Valía, qui ha explicat que «ara mateix, registrem nivells pareguts a les setmanes anteriors a les festes nadalenques, però encara per damunt dels nivells previs al pont d’octubre». 

 

La presència del virus en les aigües residuals no és homogènia en tota la ciutat. Els barris més afectats, d’acord amb les dades recollides, són Jesús-Patraix, Poblats Marítims, Camins al Grau i la part este del Pla del Real, els que registren una incidència més elevada que la resta de la ciutat. Per damunt de la mitjana de la ciutat també es troben la part nord de Trànsits (Benicalap i Rascanya) i Sant Marcel·lí. 

 

Elisa Valía ha considerat que les dades són «encoratjadores, però sobretot demostren que les mesures restrictives han funcionat, atés que hem conseguir reduir dràsticament la concentració de restes de coronavirus en aigües residuals». «En qualsevol cas –ha advertit- continuem tenint una situació preocupant». Per això, la regidora ha fet una «crida a la responsabilitat» i ha demanat a la ciutadania «reduir a l’estrictament imprescindible els desplaçaments i les reunions socials per a evitar que el coronavirus continue expandint-se a la ciutat».

Últimes notícies

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.

Regres ordenat dels desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i avís per l’aigua a la Vilavella

La Generalitat coordina el retorn dels veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i adverteix que l’aigua de l’aixeta no és potable als municipis afectats, especialment a la Vilavella.
FILMOTECA D'ESTIU