Es manté la tendència a la baixa en presència de coronavirus en les aigües residuals de València

 

«La incidència del coronavirus en les aigües residuals de la ciutat de València registra un descens important en les últimes cinc mostres analitzades», segons reflectixen les dades de les dos últimes setmanes, facilitades per la regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía. No obstant això, la regidora ha apel·lat «a la responsabilitat de la ciutadania» i ha insistit en la necessitat de «reduir els desplaçaments i les reunions a l’estrictament imprescindibles». 

 

«Els nivells de restes de coronavirus en les aigües residuals de la ciutat estan baixant des de fa tres setmanes de manera clara i sostinguda», ha afirmat Valía, qui ha explicat que «ara mateix, registrem nivells pareguts a les setmanes anteriors a les festes nadalenques, però encara per damunt dels nivells previs al pont d’octubre». 

 

La presència del virus en les aigües residuals no és homogènia en tota la ciutat. Els barris més afectats, d’acord amb les dades recollides, són Jesús-Patraix, Poblats Marítims, Camins al Grau i la part este del Pla del Real, els que registren una incidència més elevada que la resta de la ciutat. Per damunt de la mitjana de la ciutat també es troben la part nord de Trànsits (Benicalap i Rascanya) i Sant Marcel·lí. 

 

Elisa Valía ha considerat que les dades són «encoratjadores, però sobretot demostren que les mesures restrictives han funcionat, atés que hem conseguir reduir dràsticament la concentració de restes de coronavirus en aigües residuals». «En qualsevol cas –ha advertit- continuem tenint una situació preocupant». Per això, la regidora ha fet una «crida a la responsabilitat» i ha demanat a la ciutadania «reduir a l’estrictament imprescindible els desplaçaments i les reunions socials per a evitar que el coronavirus continue expandint-se a la ciutat».

Últimes notícies

PLD Space presenta el coet Miura 9 en el seu 15é aniversari

PLD Space ha anunciat el seu nou coet reutilitzable Miura 9, amb el triple de capacitat de càrrega que el Miura 5, coincidint amb el 15é aniversari de la seua fundació a Elx.

Descobrixen a l’Eliana un refugi de la Guerra Civil durant unes obres al centre

Les obres de reordenació del centre de l’Eliana han tret a la llum un refugi antiaeri de la Guerra Civil, que ara s’estudiarà i es protegirà com a part del patrimoni històric del municipi.

Més de 500.000 alumnes valencians patixen les tempestes del 2025, segons Unicef

Un informe d'Unicef assenyala que més de 500.000 estudiants de la Comunitat Valenciana es van vore afectats per les tempestes del 2025 i que la calor extrema va obligar a parar classes en diferents zones d'Espanya.

Les universitats públiques valencianes rebran 1.097 milions de la Generalitat en 2026

La Generalitat ha previst 1.097 milions d’euros en transferències per a les universitats públiques dins dels pressupostos de 2026, la xifra més alta fins ara, i reforça les beques, la gratuïtat de la primera matrícula i el suport a la investigació.

The Terminal Hub destinarà 3 milions a rehabilitar la base del Victory a la Marina de València

The Terminal Hub ha anunciat una inversió de quasi 3 milions d’euros per a rehabilitar l’antiga base del Victory Challenge a la Marina de València i convertir-la en un nou hub tecnològic internacional.

El PSPV exigirà reprovar Mompó en Les Corts i la Diputació pels seus insults a Diana Morant

El PSPV-PSOE presentarà iniciatives en Les Corts i en la Diputació de València per reprovar el president provincial, Vicent Mompó, després dels que qualifica d'insults masclistes cap a la ministra Diana Morant.

Les intervencions dels bombers de València per risc de suïcidi es tripliquen des de 2020

Les actuacions dels bombers de València davant situacions de risc de suïcidi s’han triplicat des de 2020 i han arribat a 316 serveis en 2025. L’Ajuntament ha reforçat la formació, la mediació i la coordinació amb Policia i sanitaris per a afrontar estos casos.

La Generalitat porta al Suprem les delegacions de competències del Botànic en funcions

L’Advocacia General de la Generalitat ha presentat un recurs de cassació davant el Tribunal Suprem contra les sentències del TSJCV que van avalar les delegacions de competències signades pel Consell del Botànic en funcions, que afecten actuacions per uns 65 milions d’euros del Pla Edificant.