Es manté la tendència a la baixa en presència de coronavirus en les aigües residuals de València

 

«La incidència del coronavirus en les aigües residuals de la ciutat de València registra un descens important en les últimes cinc mostres analitzades», segons reflectixen les dades de les dos últimes setmanes, facilitades per la regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía. No obstant això, la regidora ha apel·lat «a la responsabilitat de la ciutadania» i ha insistit en la necessitat de «reduir els desplaçaments i les reunions a l’estrictament imprescindibles». 

 

«Els nivells de restes de coronavirus en les aigües residuals de la ciutat estan baixant des de fa tres setmanes de manera clara i sostinguda», ha afirmat Valía, qui ha explicat que «ara mateix, registrem nivells pareguts a les setmanes anteriors a les festes nadalenques, però encara per damunt dels nivells previs al pont d’octubre». 

 

La presència del virus en les aigües residuals no és homogènia en tota la ciutat. Els barris més afectats, d’acord amb les dades recollides, són Jesús-Patraix, Poblats Marítims, Camins al Grau i la part este del Pla del Real, els que registren una incidència més elevada que la resta de la ciutat. Per damunt de la mitjana de la ciutat també es troben la part nord de Trànsits (Benicalap i Rascanya) i Sant Marcel·lí. 

 

Elisa Valía ha considerat que les dades són «encoratjadores, però sobretot demostren que les mesures restrictives han funcionat, atés que hem conseguir reduir dràsticament la concentració de restes de coronavirus en aigües residuals». «En qualsevol cas –ha advertit- continuem tenint una situació preocupant». Per això, la regidora ha fet una «crida a la responsabilitat» i ha demanat a la ciutadania «reduir a l’estrictament imprescindible els desplaçaments i les reunions socials per a evitar que el coronavirus continue expandint-se a la ciutat».

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.