Es manté la tendència a la baixa en presència de coronavirus en les aigües residuals de València

 

«La incidència del coronavirus en les aigües residuals de la ciutat de València registra un descens important en les últimes cinc mostres analitzades», segons reflectixen les dades de les dos últimes setmanes, facilitades per la regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía. No obstant això, la regidora ha apel·lat «a la responsabilitat de la ciutadania» i ha insistit en la necessitat de «reduir els desplaçaments i les reunions a l’estrictament imprescindibles». 

 

«Els nivells de restes de coronavirus en les aigües residuals de la ciutat estan baixant des de fa tres setmanes de manera clara i sostinguda», ha afirmat Valía, qui ha explicat que «ara mateix, registrem nivells pareguts a les setmanes anteriors a les festes nadalenques, però encara per damunt dels nivells previs al pont d’octubre». 

 

La presència del virus en les aigües residuals no és homogènia en tota la ciutat. Els barris més afectats, d’acord amb les dades recollides, són Jesús-Patraix, Poblats Marítims, Camins al Grau i la part este del Pla del Real, els que registren una incidència més elevada que la resta de la ciutat. Per damunt de la mitjana de la ciutat també es troben la part nord de Trànsits (Benicalap i Rascanya) i Sant Marcel·lí. 

 

Elisa Valía ha considerat que les dades són «encoratjadores, però sobretot demostren que les mesures restrictives han funcionat, atés que hem conseguir reduir dràsticament la concentració de restes de coronavirus en aigües residuals». «En qualsevol cas –ha advertit- continuem tenint una situació preocupant». Per això, la regidora ha fet una «crida a la responsabilitat» i ha demanat a la ciutadania «reduir a l’estrictament imprescindible els desplaçaments i les reunions socials per a evitar que el coronavirus continue expandint-se a la ciutat».

Últimes notícies

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.

Les temperatures del migdia cauen a valors no vistos des de juny en molts pobles valencians

Les temperatures registrades a les 13 hores en molts municipis de la Comunitat Valenciana han sigut les més baixes des de juny, amb 19 graus a Ares del Maestrat. Segons Aemet, el valor més alt s’ha donat a Castelló, amb 30,4 graus.

Turistes desallotjats per l’incendi d’El Saler: ‘No volem tornar a casa sense les nostres coses’

Uns 130 desallotjats per l’incendi d’El Saler, molts d’ells turistes allotjats en càmpings, han passat la nit al pavelló de la Fonteta i reclamen tornar per a recuperar les seues pertinences.

Confirmen dos anys de presó per l’agressió sexual a una menor de 16 anys a València

El TSJCV ha confirmat la condemna de dos anys de presó a un home per agredir sexualment una menor de 16 anys, filla de la seua parella, amb la qual convivía a València. El tribunal rebutja el recurs de l’acusat i dona plena credibilitat al relat de la víctima.

Les proves amb 5G reforcen les comunicacions d’emergències a la Comunitat Valenciana

La Generalitat, a través d’ISTEC, ha impulsat proves pilot i projectes europeus amb 5G i satèl·lits per a reforçar la connectivitat dels servicis públics i d’emergència i garantir respostes més segures i resilients.

Detenen a Elx un presumpte sicari reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua

Un home de 26 anys, reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua per un presumpte crim per encàrrec el 2024, ha sigut detingut a Elx gràcies a un dispositiu de la Policia Nacional coordinat a través d'Interpol.