Presenten els mapes de perillositat sísmica de la Comunitat Valenciana

 

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi Espanya, ha qualificat els mapes sísmics de la Comunitat Valenciana, elaborats per l’Institut Cartogràfic Valencià (ICV) amb la col·laboració de la Universitat d’Alacant, com «un element fonamental de gestió pública» per a la planificació tant territorial com d’emergències.

En la presentació dels mapes de perillositat sísmica i de falles actives i sismicitat, fruit del conveni signat entre la ICV i la Universitat d’Alacant, el conseller ha destacat que «conéixer el nostre territori és fonamental per poder garantir una qualitat de vida als nostres ciutadans i ciutadanes».

Per Arcadi Espanya, «este mapa ens permet dissenyar millor els instruments de planificació territorial, identificar els llocs de la Comunitat Valenciana on hàgem de tenir més cura per este risc sísmic que hi és, ser conscients que vivim en un territori on existeix este risc». A més, ha subratllat la importància d’esta cartografia per planificar d’una forma correcta i eficaç els serveis d’emergència.

«En estos dos àmbits essencials, l’emergència i la planificació, la col·laboració entre la Generalitat i la Universitat d’Alacant és fonamental per tenir este mapa de riscos sísmics i poder tots treballar amb més cura i precisió», ha afegit Arcadi Espanya.

 

Mapes de perillositat sísmica i de falles actives i sismicitat

 

Estos mapes, elaborats per l’Institut Cartogràfic Valencià en col·laboració amb la Universitat d’Alacant, s’han incorporat a la col·lecció autonòmica de mapes temàtics CV350 de la ICV.

D’una banda, s’ha realitzat el mapa de perillositat sísmica de la Comunitat Valenciana per a un període de retorn de 475 anys amb dades sísmiques obtingudes de la base de dades de zones desmogèniques de la Península Ibèrica i territoris d’influència per al càlcul de la perillositat sísmica a Espanya publicada per l’Institut Geològic i Miner d’Espanya.

D’altra, s’ha dissenyat el mapa de sismicitat i falles actives a la Comunitat Valenciana, amb dades temàtiques obtingudes del catàleg de terratrémols elaborat i mantingut per l’Institut Geogràfic Nacional i de la base de dades QAFI (Quaternary Active faults Database of Iberia).

Esta sèrie es pot baixar, en format pdf, des del web de la Infraestructura Valenciana de Dades Espacials (IDEV, ICV (gva.es)) i des del web de la ICV.

A principis d’any, es va signar un conveni de col·laboració entre la ICV i la Universitat d’Alacant per a la continuïtat, manteniment i densificació, si escau, de la xarxa sísmica que esta universitat gestiona, i estendre la seua activitat de control de la sismicitat en tot el territori de la Comunitat.

Últimes notícies

Un camió bolcat col·lapsa l’A-7 a Benifaió amb 6 km de cues

El bolc d’un camió en l’A-7 al terme de Benifaió ha provocat este divendres almenys sis quilòmetres de retencions en direcció Alacant. El vehicle ha quedat creuat en la calçada i el trànsit circula només pel voral.

El Valencia fitxa el lateral veneçolà Román Davis per al Mestalla i el Juvenil A

El Valencia ha incorporat el jove lateral veneçolà Román Davis, de 18 anys, cedit per la Universidad Central de Venezuela amb opció de compra, per reforçar el Juvenil A i el Mestalla.

L’Elx confia a tancar prompte el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha explicat que el club treballa per aconseguir el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce i ha detallat les posicions que encara vol reforçar abans del tancament del mercat.

Iñigo Pérez alerta d’un partit altament emocional en el debut a Santander

Iñigo Pérez preveu un partit molt emocional en el debut del Villarreal a LALIGA al camp del Racing de Santander i insistix que l’equip ha de saber gestionar eixa pressió. El tècnic navarrés es mostra satisfet amb la pretemporada, confia en els jòvens i fixa com a repte agarrar-se als llocs de Champions.

Luís Castro s’esborra els objectius llargs: el Levante només pensa en l’Espanyol

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, assegura que l’única meta ara és debutar amb victòria diumenge al camp de l’Espanyol en la primera jornada de LaLiga EA Sports.

Alberto Moleiro agafa el 10 de Parejo i Macià lluirà el 26 al Villarreal

Alberto Moleiro lluirà el dorsal 10 que ha deixat lliure Dani Parejo, mentre que el jove Carlos Macià tindrà el 26 i podrà alternar el primer equip amb el filial del Villarreal.

El Consell acusa Diana Morant de gastar 72.000 euros en una ‘juerga’ per l’eclipsi

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, acusa la ministra Diana Morant d’haver organitzat amb diners públics una festa amb barra lliure, càtering i concert per seguir el minut de l’eclipsi al Observatorio de Yebes. Exigix explicacions al Govern de Pedro Sánchez i demana més respecte pel diners públics.

Pérez Llorca denuncia un greuge amb Cofrents davant la pròrroga d’Almaraz

Juanfran Pérez Llorca critica que Cofrents rep un tracte diferent al d’Almaraz tot i tindre, segons defensa, els mateixos informes i garanties de seguretat. La Generalitat reclama que es resolga ja la continuïtat de la central valenciana més enllà de 2030.