Presenten els mapes de perillositat sísmica de la Comunitat Valenciana

 

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi Espanya, ha qualificat els mapes sísmics de la Comunitat Valenciana, elaborats per l’Institut Cartogràfic Valencià (ICV) amb la col·laboració de la Universitat d’Alacant, com “un element fonamental de gestió pública” per a la planificació tant territorial com d’emergències.

En la presentació dels mapes de perillositat sísmica i de falles actives i sismicitat, fruit del conveni signat entre la ICV i la Universitat d’Alacant, el conseller ha destacat que “conéixer el nostre territori és fonamental per poder garantir una qualitat de vida als nostres ciutadans i ciutadanes”.

Per Arcadi Espanya, “este mapa ens permet dissenyar millor els instruments de planificació territorial, identificar els llocs de la Comunitat Valenciana on hàgem de tenir més cura per este risc sísmic que hi és, ser conscients que vivim en un territori on existeix este risc”. A més, ha subratllat la importància d’esta cartografia per planificar d’una forma correcta i eficaç els serveis d’emergència.

“En estos dos àmbits essencials, l’emergència i la planificació, la col·laboració entre la Generalitat i la Universitat d’Alacant és fonamental per tenir este mapa de riscos sísmics i poder tots treballar amb més cura i precisió”, ha afegit Arcadi Espanya.

 

Mapes de perillositat sísmica i de falles actives i sismicitat

 

Estos mapes, elaborats per l’Institut Cartogràfic Valencià en col·laboració amb la Universitat d’Alacant, s’han incorporat a la col·lecció autonòmica de mapes temàtics CV350 de la ICV.

D’una banda, s’ha realitzat el mapa de perillositat sísmica de la Comunitat Valenciana per a un període de retorn de 475 anys amb dades sísmiques obtingudes de la base de dades de zones desmogèniques de la Península Ibèrica i territoris d’influència per al càlcul de la perillositat sísmica a Espanya publicada per l’Institut Geològic i Miner d’Espanya.

D’altra, s’ha dissenyat el mapa de sismicitat i falles actives a la Comunitat Valenciana, amb dades temàtiques obtingudes del catàleg de terratrémols elaborat i mantingut per l’Institut Geogràfic Nacional i de la base de dades QAFI (Quaternary Active faults Database of Iberia).

Esta sèrie es pot baixar, en format pdf, des del web de la Infraestructura Valenciana de Dades Espacials (IDEV, ICV (gva.es)) i des del web de la ICV.

A principis d’any, es va signar un conveni de col·laboració entre la ICV i la Universitat d’Alacant per a la continuïtat, manteniment i densificació, si escau, de la xarxa sísmica que esta universitat gestiona, i estendre la seua activitat de control de la sismicitat en tot el territori de la Comunitat.

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.