Presenten els mapes de perillositat sísmica de la Comunitat Valenciana

 

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi Espanya, ha qualificat els mapes sísmics de la Comunitat Valenciana, elaborats per l’Institut Cartogràfic Valencià (ICV) amb la col·laboració de la Universitat d’Alacant, com «un element fonamental de gestió pública» per a la planificació tant territorial com d’emergències.

En la presentació dels mapes de perillositat sísmica i de falles actives i sismicitat, fruit del conveni signat entre la ICV i la Universitat d’Alacant, el conseller ha destacat que «conéixer el nostre territori és fonamental per poder garantir una qualitat de vida als nostres ciutadans i ciutadanes».

Per Arcadi Espanya, «este mapa ens permet dissenyar millor els instruments de planificació territorial, identificar els llocs de la Comunitat Valenciana on hàgem de tenir més cura per este risc sísmic que hi és, ser conscients que vivim en un territori on existeix este risc». A més, ha subratllat la importància d’esta cartografia per planificar d’una forma correcta i eficaç els serveis d’emergència.

«En estos dos àmbits essencials, l’emergència i la planificació, la col·laboració entre la Generalitat i la Universitat d’Alacant és fonamental per tenir este mapa de riscos sísmics i poder tots treballar amb més cura i precisió», ha afegit Arcadi Espanya.

 

Mapes de perillositat sísmica i de falles actives i sismicitat

 

Estos mapes, elaborats per l’Institut Cartogràfic Valencià en col·laboració amb la Universitat d’Alacant, s’han incorporat a la col·lecció autonòmica de mapes temàtics CV350 de la ICV.

D’una banda, s’ha realitzat el mapa de perillositat sísmica de la Comunitat Valenciana per a un període de retorn de 475 anys amb dades sísmiques obtingudes de la base de dades de zones desmogèniques de la Península Ibèrica i territoris d’influència per al càlcul de la perillositat sísmica a Espanya publicada per l’Institut Geològic i Miner d’Espanya.

D’altra, s’ha dissenyat el mapa de sismicitat i falles actives a la Comunitat Valenciana, amb dades temàtiques obtingudes del catàleg de terratrémols elaborat i mantingut per l’Institut Geogràfic Nacional i de la base de dades QAFI (Quaternary Active faults Database of Iberia).

Esta sèrie es pot baixar, en format pdf, des del web de la Infraestructura Valenciana de Dades Espacials (IDEV, ICV (gva.es)) i des del web de la ICV.

A principis d’any, es va signar un conveni de col·laboració entre la ICV i la Universitat d’Alacant per a la continuïtat, manteniment i densificació, si escau, de la xarxa sísmica que esta universitat gestiona, i estendre la seua activitat de control de la sismicitat en tot el territori de la Comunitat.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.