Presenten els mapes de perillositat sísmica de la Comunitat Valenciana

 

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi Espanya, ha qualificat els mapes sísmics de la Comunitat Valenciana, elaborats per l’Institut Cartogràfic Valencià (ICV) amb la col·laboració de la Universitat d’Alacant, com «un element fonamental de gestió pública» per a la planificació tant territorial com d’emergències.

En la presentació dels mapes de perillositat sísmica i de falles actives i sismicitat, fruit del conveni signat entre la ICV i la Universitat d’Alacant, el conseller ha destacat que «conéixer el nostre territori és fonamental per poder garantir una qualitat de vida als nostres ciutadans i ciutadanes».

Per Arcadi Espanya, «este mapa ens permet dissenyar millor els instruments de planificació territorial, identificar els llocs de la Comunitat Valenciana on hàgem de tenir més cura per este risc sísmic que hi és, ser conscients que vivim en un territori on existeix este risc». A més, ha subratllat la importància d’esta cartografia per planificar d’una forma correcta i eficaç els serveis d’emergència.

«En estos dos àmbits essencials, l’emergència i la planificació, la col·laboració entre la Generalitat i la Universitat d’Alacant és fonamental per tenir este mapa de riscos sísmics i poder tots treballar amb més cura i precisió», ha afegit Arcadi Espanya.

 

Mapes de perillositat sísmica i de falles actives i sismicitat

 

Estos mapes, elaborats per l’Institut Cartogràfic Valencià en col·laboració amb la Universitat d’Alacant, s’han incorporat a la col·lecció autonòmica de mapes temàtics CV350 de la ICV.

D’una banda, s’ha realitzat el mapa de perillositat sísmica de la Comunitat Valenciana per a un període de retorn de 475 anys amb dades sísmiques obtingudes de la base de dades de zones desmogèniques de la Península Ibèrica i territoris d’influència per al càlcul de la perillositat sísmica a Espanya publicada per l’Institut Geològic i Miner d’Espanya.

D’altra, s’ha dissenyat el mapa de sismicitat i falles actives a la Comunitat Valenciana, amb dades temàtiques obtingudes del catàleg de terratrémols elaborat i mantingut per l’Institut Geogràfic Nacional i de la base de dades QAFI (Quaternary Active faults Database of Iberia).

Esta sèrie es pot baixar, en format pdf, des del web de la Infraestructura Valenciana de Dades Espacials (IDEV, ICV (gva.es)) i des del web de la ICV.

A principis d’any, es va signar un conveni de col·laboració entre la ICV i la Universitat d’Alacant per a la continuïtat, manteniment i densificació, si escau, de la xarxa sísmica que esta universitat gestiona, i estendre la seua activitat de control de la sismicitat en tot el territori de la Comunitat.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.