6.8 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

‘Marató Verdi’, fusió cultural i gastronòmica en la Comunitat

A partir del 25 de març fins el 10 d’abril la ‘Marató Verdi’ oferirà 37 activitats culturals i un circuit gastronòmic al voltant de l’òpera ‘Macbeth’, de Giuseppe Verdi. Al llarg de les tres províncies de la Comunitat Valenciana, l’esdeveniment oferirà un complet calendari de concerts, recitals, òpera, col·loquis i cinema, tallers al voltant del compositor de Busseto. Els concerts, els recitals, les xarrades i els col·loquis són de lliure accés fins a completar-se l’aforament de les sales.

Dins d’aquesta ‘marató cultural’ destaca l’experiència gastronòmica en la qual participen 35 restaurants de la Comunitat com Ricard Camarena Restaurant, Riff, Karak o Casa Manolo. En aquest circuit podran degustar-se els ‘Menús Verdi’, creats i inspirats a través dels paral·lelismes culinaris entre els Alps i l’Albufera, les seues essències i denominacions d’origen comuns.

Giuseppe Verdi i ‘Macbeth’ són els eixos que vertebren una agenda amb la música com a principal protagonista, l’oferta de la qual inclourà paràfrasis pianístiques, recitals amb fragments d’òpera i cançons, peces per a agrupacions de cambra i música simfònica, paral·lela a les representacions de l’òpera a la Sala Principal.

La translació de l’obra al cinema, amb la projecció del film de Roman Polanski, es complementa amb tallers que aprofundiran en aspectes com el treball escènic de Benedict Andrews en la producció que ofereix en Els Arts, així com aspectes com el seu vestuari, a més de ‘workshops’ dedicats a Shakespeare. Per part seua, les diferents conferències i col·loquis, a més de la mateixa partitura de Verdi, abastaran camps com la gastronomia, la influència del compositor en disciplines com la dansa, així com la figura de la dona en la seua obra.

La ‘Marató Verdi’ s’emmarca dins de les accions que Turisme Comunitat Valenciana i Els Arts desenvolupen dins del seu acord de col·laboració per a posar en valor i potenciar la presència de l’activitat cultural com a emblema turístic de la Comunitat Valenciana.

Òpera en ‘streaming’

Aquesta iniciativa, que en anteriors edicions ha girat al voltant de compositors com Mozart o Rossini, creix en 2022 en la seua vocació territorial amb la retransmissió gratuïta en ‘streaming’ de ‘Macbeth’ el 10 d’abril per als municipis i societats musicals de la Comunitat Valenciana que ho sol·liciten.

Michele Mariotti, una de les grans batutes italianes, assumeix la direcció musical d’aquesta òpera en Els Arts, que es representa en un aclamat muntatge de Benedict Andrews pel seu impactant retrat de l’ambició de Lord i Lady Macbeth, que interpretaran el baríton Lucca Salsi i la soprano Anna Pirozzi.

‘Menús Verdi’, Circuit gastronòmic

L’experiència gastronòmica de la ‘Marató Verdi’ compta amb la participació de la Confederació Empresarial d’Hostaleria i Turisme Comunitat Valenciana (CONHOSTUR) per a desenvolupar un circuit amb 35 punts de restauració a Alacant, Castelló i València en el qual es podran degustar els ‘Menús Verdi’, creats i inspirats a través dels paral·lelismes culinaris entre “Els Alps i L’Albufera’, les seues essències i denominacions d’origen comuns.

Per part seua, a la província de Castelló es podran degustar els ‘Menús Verdi’ a casa Banys L’Avellà; Casa Roque; Mediterrani; Oncle Pepe; Roig Picota Vinoteca; Talaia, Mandarina Club; La Gruta; Cardenal Ram; Taverna del Port; Vinatea; La Perdi; El Faixero i Gastroadictos.

La província de València oferirà 18 punts de restauració: Tapería Pulpería Lligam; El Poblet; Alenar Celler Mediterrani; Ànima del Temple; Palace Fesol; Riff; A contra corrent; Atmosphère; Karak, Ricard Camarena Restaurant; La Pentola; Apicius; Bar Marvi; Al teu Gust; Hispània Corts Valencianes; Masia Les Estreles; Camí Vell i Casa Manolo.

Alacant participa en aquesta iniciativa amb Gastrobar Jorge; Moon i Riesma.

Últimes notícies

L’atur baixa un 8,10% en 2025 en la Comunitat Valenciana i un 5,94% a Espanya

La Comunitat Valenciana va retallar l'atur en 25.560 persones en 2025, segon major descens en termes absoluts. A Espanya, la desocupació va caure un 5,94%.

Onze comunitats en alerta per nevades, amb Cantàbria en nivell taronja

Cantàbria està este dilluns en nivell taronja per nevades des de 700-800 metres i altres deu comunitats mantenen avís groc. L'episodi arriba amb fred intens, pluges i temporal marítim en diversos punts.

Indonèsia reprén la busca dels dos espanyols desapareguts després de trobar un segon cos

Els equips de rescat van concentrar l'operatiu entorn de l'illa de Serai i van ampliar la busca fins al dimecres, després d'identificar a Fernando Martín. La família demana mantindre el dispositiu i va acompanyar les tasques en la zona.

Pluges en el sud de la Comunitat i baixada de temperatures este dilluns

Cel cobert, pluges més probables cap al sud i descens tèrmic, amb la cota de neu en 500 metres en el nord. El dimarts seguirà el fred amb gelades i ratxes de nord-oest.

Indonèsia intensifica la busca de dos espanyols desapareguts després de trobar un segon cos

Indonèsia va reprendre l'operatiu per a localitzar a dos menors després del naufragi del KM Putri Sakinah; el diumenge es va identificar el cos de Fernando Martín.

Pedro Martínez refreda l’eufòria després del 103-76 del València Basket davant el Baxi Manresa

València Basket va atropellar 103-76 a Baxi Manresa i Pedro Martínez va rebaixar l'eufòria, destacant defensa, rebot i transició. El tècnic va defendre les rotacions per a una setmana exigent.

València Basket atropella al Manresa (103-76) i consolida la seua segona plaça

El conjunt taronja va imposar un ritme alt, va castigar les pèrdues del rival i va tancar el dol amb parcials demolidors. Pradilla va destacar amb 21 punts.

El Govern valencià dona suport a una transició democràtica i pacífica a Veneçuela

Susana Camarero ha expressat el suport del Consell a una transició pacífica i amb garanties a Veneçuela i ha demanat respecte als drets humans i l'alliberament de presos polítics. L'Executiu ha acudit a una concentració de la diàspora a València i ha reclamat responsabilitat a actors internacionals i fermesa al Govern d'Espanya.