12.9 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

‘Marató Verdi’, fusió cultural i gastronòmica en la Comunitat

A partir del 25 de març fins el 10 d’abril la ‘Marató Verdi’ oferirà 37 activitats culturals i un circuit gastronòmic al voltant de l’òpera ‘Macbeth’, de Giuseppe Verdi. Al llarg de les tres províncies de la Comunitat Valenciana, l’esdeveniment oferirà un complet calendari de concerts, recitals, òpera, col·loquis i cinema, tallers al voltant del compositor de Busseto. Els concerts, els recitals, les xarrades i els col·loquis són de lliure accés fins a completar-se l’aforament de les sales.

Dins d’aquesta ‘marató cultural’ destaca l’experiència gastronòmica en la qual participen 35 restaurants de la Comunitat com Ricard Camarena Restaurant, Riff, Karak o Casa Manolo. En aquest circuit podran degustar-se els ‘Menús Verdi’, creats i inspirats a través dels paral·lelismes culinaris entre els Alps i l’Albufera, les seues essències i denominacions d’origen comuns.

Giuseppe Verdi i ‘Macbeth’ són els eixos que vertebren una agenda amb la música com a principal protagonista, l’oferta de la qual inclourà paràfrasis pianístiques, recitals amb fragments d’òpera i cançons, peces per a agrupacions de cambra i música simfònica, paral·lela a les representacions de l’òpera a la Sala Principal.

La translació de l’obra al cinema, amb la projecció del film de Roman Polanski, es complementa amb tallers que aprofundiran en aspectes com el treball escènic de Benedict Andrews en la producció que ofereix en Els Arts, així com aspectes com el seu vestuari, a més de ‘workshops’ dedicats a Shakespeare. Per part seua, les diferents conferències i col·loquis, a més de la mateixa partitura de Verdi, abastaran camps com la gastronomia, la influència del compositor en disciplines com la dansa, així com la figura de la dona en la seua obra.

La ‘Marató Verdi’ s’emmarca dins de les accions que Turisme Comunitat Valenciana i Els Arts desenvolupen dins del seu acord de col·laboració per a posar en valor i potenciar la presència de l’activitat cultural com a emblema turístic de la Comunitat Valenciana.

Òpera en ‘streaming’

Aquesta iniciativa, que en anteriors edicions ha girat al voltant de compositors com Mozart o Rossini, creix en 2022 en la seua vocació territorial amb la retransmissió gratuïta en ‘streaming’ de ‘Macbeth’ el 10 d’abril per als municipis i societats musicals de la Comunitat Valenciana que ho sol·liciten.

Michele Mariotti, una de les grans batutes italianes, assumeix la direcció musical d’aquesta òpera en Els Arts, que es representa en un aclamat muntatge de Benedict Andrews pel seu impactant retrat de l’ambició de Lord i Lady Macbeth, que interpretaran el baríton Lucca Salsi i la soprano Anna Pirozzi.

‘Menús Verdi’, Circuit gastronòmic

L’experiència gastronòmica de la ‘Marató Verdi’ compta amb la participació de la Confederació Empresarial d’Hostaleria i Turisme Comunitat Valenciana (CONHOSTUR) per a desenvolupar un circuit amb 35 punts de restauració a Alacant, Castelló i València en el qual es podran degustar els ‘Menús Verdi’, creats i inspirats a través dels paral·lelismes culinaris entre “Els Alps i L’Albufera’, les seues essències i denominacions d’origen comuns.

Per part seua, a la província de Castelló es podran degustar els ‘Menús Verdi’ a casa Banys L’Avellà; Casa Roque; Mediterrani; Oncle Pepe; Roig Picota Vinoteca; Talaia, Mandarina Club; La Gruta; Cardenal Ram; Taverna del Port; Vinatea; La Perdi; El Faixero i Gastroadictos.

La província de València oferirà 18 punts de restauració: Tapería Pulpería Lligam; El Poblet; Alenar Celler Mediterrani; Ànima del Temple; Palace Fesol; Riff; A contra corrent; Atmosphère; Karak, Ricard Camarena Restaurant; La Pentola; Apicius; Bar Marvi; Al teu Gust; Hispània Corts Valencianes; Masia Les Estreles; Camí Vell i Casa Manolo.

Alacant participa en aquesta iniciativa amb Gastrobar Jorge; Moon i Riesma.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tècnics avaluen el retorn dels desallotjats per una solsida a Puçol

Els tècnics municipals revisaran este dimecres les vivendes desallotjades al carrer Sant Pere per a decidir si els veïns poden tornar. No hi ha ferits i 25 persones han sigut reallotjades en un hotel.

Cas Yelmo, Necessitat de canvis legals per a ‘les altres llengües’

Leo Giménez es lingüista y reclama un reforç legal del pluralisme lingüístic i del dret d’usar el valencià sense que això supose traves

Detingut el marit de la dona assassinada a Xilxes per infringir l’orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut al marit de la víctima per incomplir una orde que li prohibia acostar-se a 300 metres. Els cossos de la dona i la seua filla de 12 anys van ser trobats amb signes de violència.

Cel poc nuvolós i ratxes molt fortes a l’interior de València este dimecres

Dimecres amb cels poc nuvolosos i ratxes molt fortes de ponent a l'interior de València. El dijous es preveu un descens notable de les màximes, sobretot en el sud i l'interior de Castelló.

Dos actes per la unitat exhibixen les diferències a l’esquerra del PSOE

L'espai a l'esquerra del PSOE celebra dos cites per a reivindicar la unitat, però amb protagonistes i llistes de convidats diferents. Les presències i absències anticipen el pols pel lideratge i la marca.

Comença el ramadà a Espanya: dejuni diürn fins al 19 de març i ruptura amb el iftar

Més de 2,5 milions de musulmans a Espanya comencen este dimecres el ramadà, un mes d'oració, reflexió, caritat i dejuni durant les hores de sol, que es trencarà cada dia amb el iftar.

Detingut el marit de la dona assassinada a Xilxes per infringir una orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut al marit de la dona assassinada al costat de la seua filla de 12 anys a Xilxes per infringir l'orde d'allunyament vigent. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i la Policia Judicial investiga el doble crim.

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.