12.4 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

‘Marató Verdi’, fusió cultural i gastronòmica en la Comunitat

A partir del 25 de març fins el 10 d’abril la ‘Marató Verdi’ oferirà 37 activitats culturals i un circuit gastronòmic al voltant de l’òpera ‘Macbeth’, de Giuseppe Verdi. Al llarg de les tres províncies de la Comunitat Valenciana, l’esdeveniment oferirà un complet calendari de concerts, recitals, òpera, col·loquis i cinema, tallers al voltant del compositor de Busseto. Els concerts, els recitals, les xarrades i els col·loquis són de lliure accés fins a completar-se l’aforament de les sales.

Dins d’aquesta ‘marató cultural’ destaca l’experiència gastronòmica en la qual participen 35 restaurants de la Comunitat com Ricard Camarena Restaurant, Riff, Karak o Casa Manolo. En aquest circuit podran degustar-se els ‘Menús Verdi’, creats i inspirats a través dels paral·lelismes culinaris entre els Alps i l’Albufera, les seues essències i denominacions d’origen comuns.

Giuseppe Verdi i ‘Macbeth’ són els eixos que vertebren una agenda amb la música com a principal protagonista, l’oferta de la qual inclourà paràfrasis pianístiques, recitals amb fragments d’òpera i cançons, peces per a agrupacions de cambra i música simfònica, paral·lela a les representacions de l’òpera a la Sala Principal.

La translació de l’obra al cinema, amb la projecció del film de Roman Polanski, es complementa amb tallers que aprofundiran en aspectes com el treball escènic de Benedict Andrews en la producció que ofereix en Els Arts, així com aspectes com el seu vestuari, a més de ‘workshops’ dedicats a Shakespeare. Per part seua, les diferents conferències i col·loquis, a més de la mateixa partitura de Verdi, abastaran camps com la gastronomia, la influència del compositor en disciplines com la dansa, així com la figura de la dona en la seua obra.

La ‘Marató Verdi’ s’emmarca dins de les accions que Turisme Comunitat Valenciana i Els Arts desenvolupen dins del seu acord de col·laboració per a posar en valor i potenciar la presència de l’activitat cultural com a emblema turístic de la Comunitat Valenciana.

Òpera en ‘streaming’

Aquesta iniciativa, que en anteriors edicions ha girat al voltant de compositors com Mozart o Rossini, creix en 2022 en la seua vocació territorial amb la retransmissió gratuïta en ‘streaming’ de ‘Macbeth’ el 10 d’abril per als municipis i societats musicals de la Comunitat Valenciana que ho sol·liciten.

Michele Mariotti, una de les grans batutes italianes, assumeix la direcció musical d’aquesta òpera en Els Arts, que es representa en un aclamat muntatge de Benedict Andrews pel seu impactant retrat de l’ambició de Lord i Lady Macbeth, que interpretaran el baríton Lucca Salsi i la soprano Anna Pirozzi.

‘Menús Verdi’, Circuit gastronòmic

L’experiència gastronòmica de la ‘Marató Verdi’ compta amb la participació de la Confederació Empresarial d’Hostaleria i Turisme Comunitat Valenciana (CONHOSTUR) per a desenvolupar un circuit amb 35 punts de restauració a Alacant, Castelló i València en el qual es podran degustar els ‘Menús Verdi’, creats i inspirats a través dels paral·lelismes culinaris entre “Els Alps i L’Albufera’, les seues essències i denominacions d’origen comuns.

Per part seua, a la província de Castelló es podran degustar els ‘Menús Verdi’ a casa Banys L’Avellà; Casa Roque; Mediterrani; Oncle Pepe; Roig Picota Vinoteca; Talaia, Mandarina Club; La Gruta; Cardenal Ram; Taverna del Port; Vinatea; La Perdi; El Faixero i Gastroadictos.

La província de València oferirà 18 punts de restauració: Tapería Pulpería Lligam; El Poblet; Alenar Celler Mediterrani; Ànima del Temple; Palace Fesol; Riff; A contra corrent; Atmosphère; Karak, Ricard Camarena Restaurant; La Pentola; Apicius; Bar Marvi; Al teu Gust; Hispània Corts Valencianes; Masia Les Estreles; Camí Vell i Casa Manolo.

Alacant participa en aquesta iniciativa amb Gastrobar Jorge; Moon i Riesma.

Últimes notícies

El Decret de Convivència valencià ha entrat en vigor amb més protecció a l’alumnat

La nova norma ha entrat en vigor per a reforçar la protecció de l'alumnat, previndre la violència i el ciberassetjament i consolidar entorns segurs i inclusius. Inclou una coordinació de benestar, límits al mòbil i procediments disciplinaris més àgils.

Generalitat i Ajuntament de València busquen seu temporal per al museu de Sorolla

Generalitat i Ajuntament van acordar buscar una seu provisional, probablement el Museu de la Ciutat, per a exhibir les obres de Sorolla de la Hispanic Society fins al seu trasllat al Palau de les Comunicacions.

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la DANA

Pérez Llorca ha reafirmat que el congrés del PPCV es convocarà quan acabe la reconstrucció després de la DANA i sosté que hi ha temps suficient.

L’advocat de Ábalos renúncia al seu defensa a les portes del juí i amb l’exministre a la presó

Carlos Bautista ha presentat la renúncia a la defensa de José Luis Ábalos i ha demanat suspendre terminis per a evitar indefensió. És el segon relleu d'advocats en la causa, amb l'exministre a la presó preventiva i una vista del Suprem fixada per al 15 de gener.

Les últimes pluges eleven les reserves del Xúquer en 21 hm³ i les del Segura en 16 hm³

Les precipitacions han impulsat al Xúquer fins al 51,5% i al Segura al 26,1%, amb pujades de 21 i 16 hm³. El conjunt del país aconseguix el 56,6%.

Pérez Llorca ha assegurat que continuarà buscant pactes amb l’oposició

El president ha reiterat la mà tendida a l'oposició després de reunir-se amb l'alcaldessa de València. Ha apel·lat a baixar la crispació i ha citat la dana com a motiu per a acordar.

Indonèsia manté fins al divendres la busca del xiquet valencià desaparegut en el naufragi de Komodo

Les autoritats indonèsies prolonguen l'operatiu per a localitzar a Quique, de 10 anys, desaparegut des del naufragi del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. Després de trobar el dimarts el cos de Mateo i el casc del vaixell, el pla se centra en superfície i costes.

Llorca defén la col·laboració del PP en la investigació de la dana

Llorca ha sostingut que els dirigents del PP han col·laborat amb la investigació judicial sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 i ha contrastat eixa actitud amb la del Govern d'Espanya.