9.5 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Margarita del Val vaticina que per a Setmana Santa només s’haurà vacunat al 3% de la població

 

La viròloga Margarita del Val considera que 2021 ha començat amb la quarta, i no tercera, ona de la pandèmia, i ha alertat que «estem en el pitjor moment com a número de contagis» després de dates de molts contactes socials i a causa del fred i a les activitats en interiors mal ventilats.

 

Del Val, investigadora del Centre de Biologia Molecular i coordinadora de la Plataforma de Salut Global del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), ha incidit en què les vacunes «ens situen en el principi de la fi», però també en què al ritme actual per a Setmana Santa només estarà vacunat el 3% de la població major de 65 anys.

 

«Si vacunarem al 3% d’ací a Setmana Santa, hi haurà pandèmia per a llarg, a no ser que Moderna fabrique moltes vacunes, Pfizer accelere la producció i a demés baixe la demanda en la resta del món; si no, això anirà amb comptagotes», ha manifestat la viròloga en una entrevista facilitada pel CSIC.

 

Defensa la seguretat de les vacunes

Al seu juí, «estem en el pitjor moment com a número de contagis» després de dates de molts contactes socials «als que no estem renunciant» i a causa del fred que ha propiciat un augment de les activitats en interiors mal ventilats, i ha observat que està ja quantificat que el risc de contagi d’este coronavirus és deu voltes superior en interiors mal ventilats que en l’aire lliure.

 

Margarita del Val defensa la seguretat i l’eficàcia de les vacunes de Pfizer i Moderna, tant per a combatre els símptomes més lleus com els més greus, i encara que apunta els dubtes que encara suscita si protegiran a llarg termini, és contundent: «a qui em pregunta si dona el consentiment perquè vacunen a son pare o a sa mare, li dic: Avant».

 

És també taxatiu en recomanar la vacuna fins i tot per a les persones que ja han passat el Covid-19, i ha assegurat que encara que estan bastant protegides enfront d’una nova infecció i encara que les reinfeccions solen ser més lleus que la primera, «la vacuna els protegix encara més».

Últimes notícies

Un home ha resultat ferit en una deflagració de gas per una estufa a Benicarló

Una possible acumulació de gas derivat d'una estufa ha provocat una deflagració en una vivenda de Benicarló que ha deixat ferit a un home de 71 anys. Les finestres han col·lapsat i han caigut sobre vehicles, sense incendi.

El Jutjat d’Alzira investiga la mort d’una xiqueta després d’un tractament dental

El Jutjat d'Instrucció 5 d'Alzira ha obert diligències per la defunció d'una xiqueta de 6 anys després d'un tractament dental. Una altra menor atesa en la mateixa clínica seguix en UCI.

Pérez Llorca defén que va ser una coincidència parlar amb Pradas i Mazón en plena DANA

El dirigent del PP valencià ha declarat com a testimoni que l'encreuament de crides amb Pradas i Mazón el dia de la DANA va ser casual i sense intermediacions.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental i una altra de 4 roman en l’UCI

Una menor de 6 anys ha mort hores després de ser atesa en una clínica d'Alzira; una altra de 4 va ser traslladada a l'UCI pediàtrica del Clínic de València. Sanitat ha obert un expedient i ha suspés cautelarment l'activitat del centre.

Ciutadans veu en el testimoniatge de Pérez Llorca la prova que Mazón sí que estava informat de la dana

Ciutadans sosté que la declaració de Juanfran Pérez Llorca davant el Jutjat de Catarroja demostra que Carlos Mazón coneixia la riuada del 29 d'octubre. La formació seguirà personada per a exigir transparència.

Vox avisa al PP: tibarà al màxim les negociacions i no tem repetir eleccions

Vox ha endurit la seua postura davant el PP i ha advertit que forçarà les negociacions per a imposar el seu programa, sense descartar repetir eleccions. Abascal ha confiat a tancar un acord a València que incloga infraestructures hidràuliques.

El millor octubre en hotels: pernoctacions pugen un 1,3% fins a 34,28 milions

Octubre va tancar amb 34,28 milions de pernoctacions en hotels, un 1,3% més i màxim històric. L'impuls va vindre del turisme estranger amb preus en pujada.

Illa crida a defendre la veritat com deure democràtic en l’homenatge a Ernest Lluch

El Govern ha homenatjat a Ernest Lluch en el Palau 25 anys després del seu assassinat. Salvador Illa ha cridat a defendre la veritat i s'ha reivindicat el seu llegat en la sanitat universal i el diàleg.