Margarita del Val vaticina que per a Setmana Santa només s’haurà vacunat al 3% de la població

 

La viròloga Margarita del Val considera que 2021 ha començat amb la quarta, i no tercera, ona de la pandèmia, i ha alertat que «estem en el pitjor moment com a número de contagis» després de dates de molts contactes socials i a causa del fred i a les activitats en interiors mal ventilats.

 

Del Val, investigadora del Centre de Biologia Molecular i coordinadora de la Plataforma de Salut Global del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), ha incidit en què les vacunes «ens situen en el principi de la fi», però també en què al ritme actual per a Setmana Santa només estarà vacunat el 3% de la població major de 65 anys.

 

«Si vacunarem al 3% d’ací a Setmana Santa, hi haurà pandèmia per a llarg, a no ser que Moderna fabrique moltes vacunes, Pfizer accelere la producció i a demés baixe la demanda en la resta del món; si no, això anirà amb comptagotes», ha manifestat la viròloga en una entrevista facilitada pel CSIC.

 

Defensa la seguretat de les vacunes

Al seu juí, «estem en el pitjor moment com a número de contagis» després de dates de molts contactes socials «als que no estem renunciant» i a causa del fred que ha propiciat un augment de les activitats en interiors mal ventilats, i ha observat que està ja quantificat que el risc de contagi d’este coronavirus és deu voltes superior en interiors mal ventilats que en l’aire lliure.

 

Margarita del Val defensa la seguretat i l’eficàcia de les vacunes de Pfizer i Moderna, tant per a combatre els símptomes més lleus com els més greus, i encara que apunta els dubtes que encara suscita si protegiran a llarg termini, és contundent: «a qui em pregunta si dona el consentiment perquè vacunen a son pare o a sa mare, li dic: Avant».

 

És també taxatiu en recomanar la vacuna fins i tot per a les persones que ja han passat el Covid-19, i ha assegurat que encara que estan bastant protegides enfront d’una nova infecció i encara que les reinfeccions solen ser més lleus que la primera, «la vacuna els protegix encara més».

Últimes notícies

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.

Xiulets massius a Kiat Lim en el seu primer partit de Lliga a Mestalla

Kiat Lim ha viscut a Mestalla el seu primer partit de Lliga com a president del Valencia entre xiulets, càntics contra Peter Lim i un vaciat parcial de la grada d’animació.

Part de Mestalla entra al minut 19 entre crits contra Lim

La Curva Nord ha accedit a Mestalla al minut 19 del Valencia-Barcelona, després d’una protesta fora de l’estadi i entre forts càntics contra Peter Lim i la seua gestió del club.