Margarita del Val vaticina que per a Setmana Santa només s’haurà vacunat al 3% de la població

 

La viròloga Margarita del Val considera que 2021 ha començat amb la quarta, i no tercera, ona de la pandèmia, i ha alertat que «estem en el pitjor moment com a número de contagis» després de dates de molts contactes socials i a causa del fred i a les activitats en interiors mal ventilats.

 

Del Val, investigadora del Centre de Biologia Molecular i coordinadora de la Plataforma de Salut Global del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), ha incidit en què les vacunes «ens situen en el principi de la fi», però també en què al ritme actual per a Setmana Santa només estarà vacunat el 3% de la població major de 65 anys.

 

«Si vacunarem al 3% d’ací a Setmana Santa, hi haurà pandèmia per a llarg, a no ser que Moderna fabrique moltes vacunes, Pfizer accelere la producció i a demés baixe la demanda en la resta del món; si no, això anirà amb comptagotes», ha manifestat la viròloga en una entrevista facilitada pel CSIC.

 

Defensa la seguretat de les vacunes

Al seu juí, «estem en el pitjor moment com a número de contagis» després de dates de molts contactes socials «als que no estem renunciant» i a causa del fred que ha propiciat un augment de les activitats en interiors mal ventilats, i ha observat que està ja quantificat que el risc de contagi d’este coronavirus és deu voltes superior en interiors mal ventilats que en l’aire lliure.

 

Margarita del Val defensa la seguretat i l’eficàcia de les vacunes de Pfizer i Moderna, tant per a combatre els símptomes més lleus com els més greus, i encara que apunta els dubtes que encara suscita si protegiran a llarg termini, és contundent: «a qui em pregunta si dona el consentiment perquè vacunen a son pare o a sa mare, li dic: Avant».

 

És també taxatiu en recomanar la vacuna fins i tot per a les persones que ja han passat el Covid-19, i ha assegurat que encara que estan bastant protegides enfront d’una nova infecció i encara que les reinfeccions solen ser més lleus que la primera, «la vacuna els protegix encara més».

Últimes notícies

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.
FILMOTECA D'ESTIU