Margarita del Val vaticina que per a Setmana Santa només s’haurà vacunat al 3% de la població

 

La viròloga Margarita del Val considera que 2021 ha començat amb la quarta, i no tercera, ona de la pandèmia, i ha alertat que «estem en el pitjor moment com a número de contagis» després de dates de molts contactes socials i a causa del fred i a les activitats en interiors mal ventilats.

 

Del Val, investigadora del Centre de Biologia Molecular i coordinadora de la Plataforma de Salut Global del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), ha incidit en què les vacunes «ens situen en el principi de la fi», però també en què al ritme actual per a Setmana Santa només estarà vacunat el 3% de la població major de 65 anys.

 

«Si vacunarem al 3% d’ací a Setmana Santa, hi haurà pandèmia per a llarg, a no ser que Moderna fabrique moltes vacunes, Pfizer accelere la producció i a demés baixe la demanda en la resta del món; si no, això anirà amb comptagotes», ha manifestat la viròloga en una entrevista facilitada pel CSIC.

 

Defensa la seguretat de les vacunes

Al seu juí, «estem en el pitjor moment com a número de contagis» després de dates de molts contactes socials «als que no estem renunciant» i a causa del fred que ha propiciat un augment de les activitats en interiors mal ventilats, i ha observat que està ja quantificat que el risc de contagi d’este coronavirus és deu voltes superior en interiors mal ventilats que en l’aire lliure.

 

Margarita del Val defensa la seguretat i l’eficàcia de les vacunes de Pfizer i Moderna, tant per a combatre els símptomes més lleus com els més greus, i encara que apunta els dubtes que encara suscita si protegiran a llarg termini, és contundent: «a qui em pregunta si dona el consentiment perquè vacunen a son pare o a sa mare, li dic: Avant».

 

És també taxatiu en recomanar la vacuna fins i tot per a les persones que ja han passat el Covid-19, i ha assegurat que encara que estan bastant protegides enfront d’una nova infecció i encara que les reinfeccions solen ser més lleus que la primera, «la vacuna els protegix encara més».

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.