Margarita del Val reconeix la pitjor notícia de la pandèmia

 

La viròloga Margarita del Val continua divulgant el seu coneixement sobre la virologia i en els últims mesos s’ha convertit en una de les veus més prestigioses a l’hora de parlar de la pandèmia en Espanya. Del Val sempre parla clar quan li pregunten per qüestions en relació amb l’evolució del coronavirus. En una de les seues últimes entrevistes televisives, la viròloga del CSIC ha deixat clar que, encara que la vacuna ha arribat per a quedar-se durant un llarg temps, el Covid-19 estarà present en les nostres vides al llarg de tot l’any 2021.

 

La científica del CSIC parlava la setmana passada en el programa d’Antena 3 ‘Espejo Público’, a on feia una alerta tal volta pessimista i molt amenaçadora. «En Europa i el món occidental, ja no és possible erradicar el coronavirus», sentenciava l’experta en la pandèmia del Covid-19.

 

Sense demostrar que les persones vacunades puguen evitar contagiar a unes altres que no ho estan

En contraposició a l’optimisme d’aquells que pensen que l’arribada de la vacuna és l’inici de la fi de la pandèmia, l’experta viròloga no es va tallar a afirmar que només les bovines esterilitzants seran les que maten definitivament al virus. «Si es tinguera una vacuna que evitara al 100% que els afectats contagiaren, en eixe moment es podria erradicar el virus», advertia.

 

La seua solució va d’acord amb la d’altres experts que asseguren que les vacunes que existixen actualment poden fer que els ciutadans no creen la malaltia del Covid-19, però hui en dia no ha quedat demostrat que el fàrmac evite que les persones vacunades puguen continuar passant el virus a la resta.

 

L’avís de Margarita del Val sobre la nova soca del Regne Unit

Margarita del Val no ha volgut obviar un delicat tema que està d’actualitat en les últimes setmanes, com és la nova variant de coronavirus sorgida al Regne Unit i que preocupa a tot el món. L’aparició de diferents variants de Covid-19 «és un assumpte recurrent» i «el peculiar» en esta ocasió és que la variant està incidint de forma molt notable quan travessem una època a on la incidència és molt alta.

 

La científica aclarix que «està competint amb molta eficàcia amb altres variants del virus que estan circulant», ha afirmat la científica, advertint que això genera dos opcions: «O és una variant que es transmet millor, o prové d’un brot o de diferents brots que han estat molt numeroso», ha assenyalat en Antena 3.

 

En opinió de Margarita del Val, fins que no siguen clars eixos termes «i per precaució» és vital establir una sèrie de mesures per a restringir la mobilitat de la gent i els contactes tant al Regne Unit com en tota Europa. Entre les opcions proposades, Del Val ha indicat que es facen més proves PCR en les zones amb un major moviment de britànics o procedents d’este país.

 

Com comportar-nos en un espai tancat?

A demés, la viròloga del CSIC també ha volgut posar sobre la taula una sèrie de recomanacions sobre com estar en un espai públic tancat en els dies tan complicats de la pandèmia, com podria ser un restaurant.

 

«La falta d’una bona ventilació en molts locals i de distància de seguretat entre els qui compartixen taula, i el no ús de mascaretes mentres els clients beuen o mengen, són alguns dels factors que provoquen que es propague el coronavirus», ha dit l’experta del CSIC. Quant als locals, Margarita del Val opina que «n’hi ha prou amb filtres de nivell 13, ja que són prou bons per a netejar l’aire».

Últimes notícies

Batemon i McGhee tomben el Valencia Basket al Roig Arena en un final calent

L’Ilerna Lleida ha estrenat la Lliga Endesa amb un triomf de prestigi al Roig Arena (100-105), liderat per James Batemon i Darius McGhee davant un Valencia Basket irregular i imprecís en els moments clau.

L’Ilerna Lleida sorprén el Valencia Basket en un final a cara o creu al Roig Arena

L’Ilerna Lleida ha guanyat el Valencia Basket per 100-105 en l’estrena a la Lliga Endesa, amb Batemon i McGhee decisius en un final ajustat al Roig Arena.

Rescatat un ciclista ferit a Banyeres i dos menors perduts al Montgó

Els bombers han rescatat un ciclista de 30 anys greument ferit en un bike park de Banyeres de Mariola i dos jòvens senderistes de 17 i 16 anys extraviats al Montgó, a Dénia.

Quatre-centes persones omplin la plaça de l’Ajuntament de València per la llei de vivenda ‘Maricarmen’

Centenars de persones s’han concentrat a la plaça de l’Ajuntament de València per donar suport al decret de vivenda ‘Maricarmen’ i a l’acampada de Madrid. El Sindicat de Llogateres reclama aturar desnonaments, renovar lloguers, limitar preus i reformar la LAU.

El València Basket inicia l’era Torralba amb la Supercopa LF Endesa

El València Basket ha conquistat la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz davant l’Innova-TSN Leganés, dotzé títol del club i primer de l’era Javi Torralba. El tècnic estrena projecte després d’una profunda renovació en la banqueta i en la plantilla.

El València Basket alça la seua quarta Supercopa LF Endesa

El València Basket ha tornat a conquistar la Supercopa LF Endesa en Torrejón de Ardoz després de superar el Leganés (76-64), en una final intensa i igualada que llança el nou projecte taronja amb títol.

La UD Vall de Uxó goleja el Torrellano i es posa líder del grup VI

La UD Vall de Uxó ha vençut 0-3 al camp del Torrellano, amb dos gols de Meseguer i un d’Ali, i se situa líder en solitari del grup VI de Tercera Federació després de quatre jornades.

Un estudi de la UPV alerta que els rius d’Espanya i Bulgària són els que pitjor qualitat tenen a Europa

Un estudi liderat per la UPV assenyala que els rius d’Espanya i Bulgària presenten la situació més crítica de qualitat a Europa, mentre que Eslovènia és l’únic país alineat amb els objectius ambientals de 2030.