Margarita del Val reconeix la pitjor notícia de la pandèmia

 

La viròloga Margarita del Val continua divulgant el seu coneixement sobre la virologia i en els últims mesos s’ha convertit en una de les veus més prestigioses a l’hora de parlar de la pandèmia en Espanya. Del Val sempre parla clar quan li pregunten per qüestions en relació amb l’evolució del coronavirus. En una de les seues últimes entrevistes televisives, la viròloga del CSIC ha deixat clar que, encara que la vacuna ha arribat per a quedar-se durant un llarg temps, el Covid-19 estarà present en les nostres vides al llarg de tot l’any 2021.

 

La científica del CSIC parlava la setmana passada en el programa d’Antena 3 ‘Espejo Público’, a on feia una alerta tal volta pessimista i molt amenaçadora. «En Europa i el món occidental, ja no és possible erradicar el coronavirus», sentenciava l’experta en la pandèmia del Covid-19.

 

Sense demostrar que les persones vacunades puguen evitar contagiar a unes altres que no ho estan

En contraposició a l’optimisme d’aquells que pensen que l’arribada de la vacuna és l’inici de la fi de la pandèmia, l’experta viròloga no es va tallar a afirmar que només les bovines esterilitzants seran les que maten definitivament al virus. «Si es tinguera una vacuna que evitara al 100% que els afectats contagiaren, en eixe moment es podria erradicar el virus», advertia.

 

La seua solució va d’acord amb la d’altres experts que asseguren que les vacunes que existixen actualment poden fer que els ciutadans no creen la malaltia del Covid-19, però hui en dia no ha quedat demostrat que el fàrmac evite que les persones vacunades puguen continuar passant el virus a la resta.

 

L’avís de Margarita del Val sobre la nova soca del Regne Unit

Margarita del Val no ha volgut obviar un delicat tema que està d’actualitat en les últimes setmanes, com és la nova variant de coronavirus sorgida al Regne Unit i que preocupa a tot el món. L’aparició de diferents variants de Covid-19 «és un assumpte recurrent» i «el peculiar» en esta ocasió és que la variant està incidint de forma molt notable quan travessem una època a on la incidència és molt alta.

 

La científica aclarix que «està competint amb molta eficàcia amb altres variants del virus que estan circulant», ha afirmat la científica, advertint que això genera dos opcions: «O és una variant que es transmet millor, o prové d’un brot o de diferents brots que han estat molt numeroso», ha assenyalat en Antena 3.

 

En opinió de Margarita del Val, fins que no siguen clars eixos termes «i per precaució» és vital establir una sèrie de mesures per a restringir la mobilitat de la gent i els contactes tant al Regne Unit com en tota Europa. Entre les opcions proposades, Del Val ha indicat que es facen més proves PCR en les zones amb un major moviment de britànics o procedents d’este país.

 

Com comportar-nos en un espai tancat?

A demés, la viròloga del CSIC també ha volgut posar sobre la taula una sèrie de recomanacions sobre com estar en un espai públic tancat en els dies tan complicats de la pandèmia, com podria ser un restaurant.

 

«La falta d’una bona ventilació en molts locals i de distància de seguretat entre els qui compartixen taula, i el no ús de mascaretes mentres els clients beuen o mengen, són alguns dels factors que provoquen que es propague el coronavirus», ha dit l’experta del CSIC. Quant als locals, Margarita del Val opina que «n’hi ha prou amb filtres de nivell 13, ja que són prou bons per a netejar l’aire».

Últimes notícies

Educació proposa una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros al mes per a frenar la vaga docent

Educació planteja als sindicats una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros mensuals fins a 2028 i noves taules de treball per a intentar desconvocar la vaga indefinida del professorat.

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.