Margarita del Val reconeix la pitjor notícia de la pandèmia

 

La viròloga Margarita del Val continua divulgant el seu coneixement sobre la virologia i en els últims mesos s’ha convertit en una de les veus més prestigioses a l’hora de parlar de la pandèmia en Espanya. Del Val sempre parla clar quan li pregunten per qüestions en relació amb l’evolució del coronavirus. En una de les seues últimes entrevistes televisives, la viròloga del CSIC ha deixat clar que, encara que la vacuna ha arribat per a quedar-se durant un llarg temps, el Covid-19 estarà present en les nostres vides al llarg de tot l’any 2021.

 

La científica del CSIC parlava la setmana passada en el programa d’Antena 3 ‘Espejo Público’, a on feia una alerta tal volta pessimista i molt amenaçadora. «En Europa i el món occidental, ja no és possible erradicar el coronavirus», sentenciava l’experta en la pandèmia del Covid-19.

 

Sense demostrar que les persones vacunades puguen evitar contagiar a unes altres que no ho estan

En contraposició a l’optimisme d’aquells que pensen que l’arribada de la vacuna és l’inici de la fi de la pandèmia, l’experta viròloga no es va tallar a afirmar que només les bovines esterilitzants seran les que maten definitivament al virus. «Si es tinguera una vacuna que evitara al 100% que els afectats contagiaren, en eixe moment es podria erradicar el virus», advertia.

 

La seua solució va d’acord amb la d’altres experts que asseguren que les vacunes que existixen actualment poden fer que els ciutadans no creen la malaltia del Covid-19, però hui en dia no ha quedat demostrat que el fàrmac evite que les persones vacunades puguen continuar passant el virus a la resta.

 

L’avís de Margarita del Val sobre la nova soca del Regne Unit

Margarita del Val no ha volgut obviar un delicat tema que està d’actualitat en les últimes setmanes, com és la nova variant de coronavirus sorgida al Regne Unit i que preocupa a tot el món. L’aparició de diferents variants de Covid-19 «és un assumpte recurrent» i «el peculiar» en esta ocasió és que la variant està incidint de forma molt notable quan travessem una època a on la incidència és molt alta.

 

La científica aclarix que «està competint amb molta eficàcia amb altres variants del virus que estan circulant», ha afirmat la científica, advertint que això genera dos opcions: «O és una variant que es transmet millor, o prové d’un brot o de diferents brots que han estat molt numeroso», ha assenyalat en Antena 3.

 

En opinió de Margarita del Val, fins que no siguen clars eixos termes «i per precaució» és vital establir una sèrie de mesures per a restringir la mobilitat de la gent i els contactes tant al Regne Unit com en tota Europa. Entre les opcions proposades, Del Val ha indicat que es facen més proves PCR en les zones amb un major moviment de britànics o procedents d’este país.

 

Com comportar-nos en un espai tancat?

A demés, la viròloga del CSIC també ha volgut posar sobre la taula una sèrie de recomanacions sobre com estar en un espai públic tancat en els dies tan complicats de la pandèmia, com podria ser un restaurant.

 

«La falta d’una bona ventilació en molts locals i de distància de seguretat entre els qui compartixen taula, i el no ús de mascaretes mentres els clients beuen o mengen, són alguns dels factors que provoquen que es propague el coronavirus», ha dit l’experta del CSIC. Quant als locals, Margarita del Val opina que «n’hi ha prou amb filtres de nivell 13, ja que són prou bons per a netejar l’aire».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La jutgessa envia a Fiscalia i UDEF la documentació sobre les 140 vivendes públiques dels Naus a Alacant

La jutgessa ha enviat a Fiscalia i UDEF la documentació de l'ajuntament sobre l'adjudicació de les 140 vivendes públiques dels Naus. Els informes arrepleguen indicis com a llars sense empadronats, familiars beneficiats i no adjudicataris residint, en un cas que ja té conseqüències polítiques i dimissions.

Pérez Llorca defén a Roig i retrau a Belarra: ‘Ja m’agradaria que anara tan productiva per a la societat’

Pérez Llorca ha elogiat la contribució de Juan Roig i ha enlletgit a Ione Belarra les seues paraules en el Congrés. Vicente Boluda ha recolzat a l'empresari.

Boluda, sobre el finançament autonòmic, apunta que a vegades cal dir que sí

Boluda ha plantejat que, davant la proposta del Govern, a vegades cal dir que sí, encara que ha recalcat que és una opinió personal i AVE no ha fixat postura. El pla preveu 3.670 milions més per a la Comunitat en 2027, prop d'un 18% sobre el model actual.

Les estreles de l’atletisme espanyol se citen a València amb la vista posada en els Mundials de Torun

El Lluís Puig acull del 27 de febrer a l'1 de març la 62a edició sota sostre, amb 26 títols en joc i una novetat: el 4x400 mixt per clubs tancarà el programa.

Detingut a Alacant per estafar 900 euros a un veí de Lleó amb un SMS que imitava a la DGT

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant a un sospitós d'estafar 900 euros a un veí de La Bañeza mitjançant un SMS que imitava a la DGT. La víctima va introduir les seues dades en una web falsa després d'un avís de 20 euros i després es va executar una compra a Torrevieja.

Gran expectació mediàtica i només la família en la vetla de Tejero a Xàtiva

La capella ardent a Xàtiva ha reunit nombrosos mitjans i a alguns curiosos, però l'accés s'ha limitat a la família i al cercle més pròxim. El funeral se celebra a les 19 hores.

Pérez Llorca condiciona el futur de Mazón a la decisió del TSJCV

Pérez Llorca ha assenyalat que la postura del TSJCV sobre la causa penal per la gestió de la DANA serà decisiva per al futur de Carlos Mazón. Ha demanat esperar abans de prendre decisions.

Ryanair augmentarà un 10% la seua capacitat este estiu a Alacant i obrirà tres noves rutes

Ryanair incrementarà un 10% la seua capacitat este estiu en l'aeroport d'Alacant-Elx, amb 89 rutes i tres noves connexions a Friedrichshafen, Saarbrücken i Bratislava. Operarà amb 20 avions basats, oferirà 6,6 milions de seients i preveu fregar els nou milions de passatgers en 2026, mentres rebutja la pujada de taxes d'Aena.