Margarita del Val reconeix la pitjor notícia de la pandèmia

Ejemplo de shortcode con estilo
  La viròloga Margarita del Val continua divulgant el seu coneixement sobre la virologia i en els últims mesos s’ha convertit en una de les veus més prestigioses a l’hora de parlar de la pandèmia en Espanya. Del Val sempre parla clar quan li pregunten per qüestions en relació amb l’evolució del coronavirus. En una de les seues últimes entrevistes televisives, […]

 

La viròloga Margarita del Val continua divulgant el seu coneixement sobre la virologia i en els últims mesos s’ha convertit en una de les veus més prestigioses a l’hora de parlar de la pandèmia en Espanya. Del Val sempre parla clar quan li pregunten per qüestions en relació amb l’evolució del coronavirus. En una de les seues últimes entrevistes televisives, la viròloga del CSIC ha deixat clar que, encara que la vacuna ha arribat per a quedar-se durant un llarg temps, el Covid-19 estarà present en les nostres vides al llarg de tot l’any 2021.

 

La científica del CSIC parlava la setmana passada en el programa d’Antena 3 ‘Espejo Público’, a on feia una alerta tal volta pessimista i molt amenaçadora. «En Europa i el món occidental, ja no és possible erradicar el coronavirus», sentenciava l’experta en la pandèmia del Covid-19.

 

Sense demostrar que les persones vacunades puguen evitar contagiar a unes altres que no ho estan

En contraposició a l’optimisme d’aquells que pensen que l’arribada de la vacuna és l’inici de la fi de la pandèmia, l’experta viròloga no es va tallar a afirmar que només les bovines esterilitzants seran les que maten definitivament al virus. «Si es tinguera una vacuna que evitara al 100% que els afectats contagiaren, en eixe moment es podria erradicar el virus», advertia.

 

La seua solució va d’acord amb la d’altres experts que asseguren que les vacunes que existixen actualment poden fer que els ciutadans no creen la malaltia del Covid-19, però hui en dia no ha quedat demostrat que el fàrmac evite que les persones vacunades puguen continuar passant el virus a la resta.

 

L’avís de Margarita del Val sobre la nova soca del Regne Unit

Margarita del Val no ha volgut obviar un delicat tema que està d’actualitat en les últimes setmanes, com és la nova variant de coronavirus sorgida al Regne Unit i que preocupa a tot el món. L’aparició de diferents variants de Covid-19 «és un assumpte recurrent» i «el peculiar» en esta ocasió és que la variant està incidint de forma molt notable quan travessem una època a on la incidència és molt alta.

 

La científica aclarix que «està competint amb molta eficàcia amb altres variants del virus que estan circulant», ha afirmat la científica, advertint que això genera dos opcions: «O és una variant que es transmet millor, o prové d’un brot o de diferents brots que han estat molt numeroso», ha assenyalat en Antena 3.

 

En opinió de Margarita del Val, fins que no siguen clars eixos termes «i per precaució» és vital establir una sèrie de mesures per a restringir la mobilitat de la gent i els contactes tant al Regne Unit com en tota Europa. Entre les opcions proposades, Del Val ha indicat que es facen més proves PCR en les zones amb un major moviment de britànics o procedents d’este país.

 

Com comportar-nos en un espai tancat?

A demés, la viròloga del CSIC també ha volgut posar sobre la taula una sèrie de recomanacions sobre com estar en un espai públic tancat en els dies tan complicats de la pandèmia, com podria ser un restaurant.

 

«La falta d’una bona ventilació en molts locals i de distància de seguretat entre els qui compartixen taula, i el no ús de mascaretes mentres els clients beuen o mengen, són alguns dels factors que provoquen que es propague el coronavirus», ha dit l’experta del CSIC. Quant als locals, Margarita del Val opina que «n’hi ha prou amb filtres de nivell 13, ja que són prou bons per a netejar l’aire».

Últimes notícies

Sadiq dona al Valencia la primera victòria de l’era Aguirre davant l’Elche

Un gol de Sadiq en la segona part ha donat al Valencia la primera victòria de l’era Javier Aguirre. L’Elche continua sense guanyar a casa esta temporada.

El Valencia Basket arrasa el MoraBanc Andorra amb un últim quart demolidor

El Valencia Basket ha guanyat 79-111 el MoraBanc Andorra després d’un parcial final d’11-34. Armoni Brooks ha anotat 23 punts.

Juan Carlos Ferrero s’incorpora a l’equip tècnic de Ben Sheltton per a la temporada 2027

Juan Carlos Ferrero s’unirà a l’equip tècnic de Ben Shelton en 2027, junt amb Bryan Shelton. El nord-americà és el número quatre del món.

L’Acero i l’Hércules B es reparteixen els punts sense gols a Sagunt

El CD Acero i l’Hércules B han empatat 0-0 a El Fornás, en la novena jornada del grup VI de Tercera Federació. Els locals han tingut les millors ocasions, però no han pogut marcar.

Novembre comença amb màximes superiors als 26 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

El primer dia de novembre ha deixat màximes superiors als 26 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana. València ha registrat 26,3 graus.

Mor als 81 anys Miquel Navarro, referent de l’escultura valenciana

L’escultor de Mislata ha mort als 81 anys. La seua obra, present en museus internacionals, ha convertit paisatges urbans en escultures.

El PSPV-PSOE recorda les víctimes al Paredón de Paterna

Pilar Bernabé ha homenatjat a Paterna les víctimes de la repressió franquista i els militants socialistes morts, amb una ofrena floral i intervencions.

El Villarreal busca davant del PSG equilibrar el seu balanç a casa

El Villarreal ha sumat dos victòries, una derrota i un empat a casa davant d’equips francesos. El PSG visita La Cerámica este dimarts.