8.7 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Els cigarrets desapareixeran

 

Enrique Jiménez Figueroa, el director general de Philip Morris a Espanya, ha acudit al programa ‘Hora 25 de los negocios’ de Cadena Ser i allí ha parlat sobre el futur que li espera a la indústria del tabac.

 

La combustió del tabac té molt de perill

El tabac sempre ha estat un sector molt polèmic pels greus danys que pot provocar el consum d’este producte a les persones. Per este motiu, Enrique Jiménez ha assenyalat que porten molt temps tractant trobar una transformació per a aconseguir «impacte» menor en aquells que ho consumeixen.

Javier Ruiz, en este sentit, li ha preguntat al director general de Philip Morris a Espanya si la solució al problema del tabac és fer el canvi als cigarrets electrònics. No obstant això, al que l’expert ha destacat que el problema és combustió i que, per tant, és això el que provoca les principals malalties lligades al tabaquisme. «És el fet de cremar el cigarret el que fa que el producte present grans nivells de toxicitat», ha explicat.

Raó per la qual ha destacat que les empreses d’este sector estan condemnades a canviar o morir i que des de la seua volen canviar i ja han començat a fer. Enrique Jiménez ha explicat que des de Philip Morris porten fent recerques per a tractar d’aconseguir que el tabac siga el menys nociu possible des de fa 10 anys i que ja han aconseguit reduir la toxicitat en un 95%.

«El que nosaltres fem és eliminar la combustió de l’equació, escalfar-ho, que no supere temperatures de 350 graus versus els 800 que arriba a combustionar un cigarret». El director de general de Philip Morris a Espanya ha assenyalat que malgrat que el tabac de la seua empresa continua contenint nicotina, el fet d’haver reduït la toxicitat en un 95% «és una gran alternativa».

A més, ha destacat que ell creu que en un futur els cigarrets tradicionals desapareixeran i eixiran noves «maneres de consumir nicotina amb un nivell de toxicitat més baix». Alguna cosa que, segons les seues declaracions en el programa de Cadena Ser, podria arribar en «10 o 15 anys».

El sector del tabac ha disminuït les seues vendes en un 8% en 2020

 

Ruiz també s’ha interessat per com ha afrontat el sector del tabac la crisi sanitària. «Han perdut vendes?», ha preguntat. «Amb dades agregades de 2020 hi ha hagut un 8% de descens en la facturació en el mercat dels cigarrets a Espanya», ha respost Enrique Jiménez.

La pandèmia ha sigut el principal motiu de la caiguda del tabac

L’expert ha assenyalat, a més, que el principal motiu pel qual les vendes han baixat ha estat la caiguda de les vistes al país per culpa de la pandèmia. «Espanya té més de 80 milions de visitants a l’any i hi ha hagut una forta reducció d’estos. De fet, en aquelles províncies amb major turisme el descens és major que en la resta».

Seguint esta mateixa línia, Enrique Jiménez ha assegurat que entén que el govern haja imposat restriccions per a fumar al carrer per a intentar combatre la crisi sanitària amb «caràcter de temporalitat» «Crec que quan parlem de regulació, sobre el nostre producte, però en general el que pensem és que esta regulació ha de ser una regulació basada en la ciència».

Enrique Jiménez ha destacat que ha de ser l’evidència científica la que guie les mesures perquè siguen efectives. «De fet, en dates recents, es comentava la possibilitat de fumar cigarrets electrònics o tabac escalfat en terrasses i el ministeri deia que mancava d’evidència científica».

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Situat Alonso: Ens exigim el màxim, els quasi no valen de res

El tècnic del UCAM Murcia es va mostrar orgullós del nivell oferit davant el Barcelona, però va recalcar que el quasi no prou i que l'equip ha d'aprendre a tancar els finals.

Laprovittola avisa: per a guanyar al UCAM cal fer dobles i triples esforços

El base del Barcelona va subratllar l'exigència per a doblegar al UCAM Murcia en els quarts de final de la Copa del Rei a València i va destacar l'aportació de tot l'equip.

91-85: Kevin Punter reapareix i guia al Barcelona a semifinals davant un UCAM Murcia que va fregar la sorpresa

Kevin Punter va reaparéixer amb 20 punts en 20 minutos i va canviar un partit que el UCAM Murcia tenia encarrilat. El Barcelona va guanyar 91-85 i es mesurarà al Baskonia.

L’Athletic pren impuls amb un 2-1 a l’Elx i un doblet de Guruzeta

L'Athletic ha vençut 2-1 a l'Elx en San Mamés amb dos gols de Guruzeta, el segon de penal en el 89 després de revisió del VAR. És la tercera victòria seguida de l'equip bilbaí i l'Elx seguix sense guanyar en 2026.

Baskonia es fica en semifinals amb un Kurucs recuperat i un Howard decisiu

Baskonia va eliminar a Tenerife en quarts amb un Kurucs clau malgrat el seu esquinç i un esclat final d'Howard. L'equip va destacar el caràcter i el suport de la seua afició

Troben mort a un pacient en una zona en obres d’un hospital de Benidorm quatre dies després de desaparéixer

Un britànic de 54 anys ha sigut trobat sense vida en una zona en obres de l'hospital de Benidorm del qual va desaparéixer quatre dies abans. La investigació policial apunta a una asfíxia accidental després de quedar atrapat en un buit.

Vidorreta lamenta que al Tenerife li va faltar aire per a tancar la remuntada davant Baskonia

El Tenerife va caure en quarts de Copa davant Baskonia després de fregar la remuntada. Vidorreta, Scrubb i Van Beck coincidixen que la reacció no va bastar per detalls.

El PP exigix la dimissió de Marlaska per ‘incompetent’

Carmen Fúnez ha demanat l'eixida de Grande-Marlaska pel cas del DAO i per falta de control en el seu Ministeri. També ha criticat immigració i sanitat.