Anuncios

Els cigarrets desapareixeran

 

Enrique Jiménez Figueroa, el director general de Philip Morris a Espanya, ha acudit al programa ‘Hora 25 de los negocios’ de Cadena Ser i allí ha parlat sobre el futur que li espera a la indústria del tabac.

 

La combustió del tabac té molt de perill

El tabac sempre ha estat un sector molt polèmic pels greus danys que pot provocar el consum d’este producte a les persones. Per este motiu, Enrique Jiménez ha assenyalat que porten molt temps tractant trobar una transformació per a aconseguir «impacte» menor en aquells que ho consumeixen.

Javier Ruiz, en este sentit, li ha preguntat al director general de Philip Morris a Espanya si la solució al problema del tabac és fer el canvi als cigarrets electrònics. No obstant això, al que l’expert ha destacat que el problema és combustió i que, per tant, és això el que provoca les principals malalties lligades al tabaquisme. «És el fet de cremar el cigarret el que fa que el producte present grans nivells de toxicitat», ha explicat.

Raó per la qual ha destacat que les empreses d’este sector estan condemnades a canviar o morir i que des de la seua volen canviar i ja han començat a fer. Enrique Jiménez ha explicat que des de Philip Morris porten fent recerques per a tractar d’aconseguir que el tabac siga el menys nociu possible des de fa 10 anys i que ja han aconseguit reduir la toxicitat en un 95%.

«El que nosaltres fem és eliminar la combustió de l’equació, escalfar-ho, que no supere temperatures de 350 graus versus els 800 que arriba a combustionar un cigarret». El director de general de Philip Morris a Espanya ha assenyalat que malgrat que el tabac de la seua empresa continua contenint nicotina, el fet d’haver reduït la toxicitat en un 95% «és una gran alternativa».

A més, ha destacat que ell creu que en un futur els cigarrets tradicionals desapareixeran i eixiran noves «maneres de consumir nicotina amb un nivell de toxicitat més baix». Alguna cosa que, segons les seues declaracions en el programa de Cadena Ser, podria arribar en «10 o 15 anys».

El sector del tabac ha disminuït les seues vendes en un 8% en 2020

 

Ruiz també s’ha interessat per com ha afrontat el sector del tabac la crisi sanitària. «Han perdut vendes?», ha preguntat. «Amb dades agregades de 2020 hi ha hagut un 8% de descens en la facturació en el mercat dels cigarrets a Espanya», ha respost Enrique Jiménez.

La pandèmia ha sigut el principal motiu de la caiguda del tabac

L’expert ha assenyalat, a més, que el principal motiu pel qual les vendes han baixat ha estat la caiguda de les vistes al país per culpa de la pandèmia. «Espanya té més de 80 milions de visitants a l’any i hi ha hagut una forta reducció d’estos. De fet, en aquelles províncies amb major turisme el descens és major que en la resta».

Seguint esta mateixa línia, Enrique Jiménez ha assegurat que entén que el govern haja imposat restriccions per a fumar al carrer per a intentar combatre la crisi sanitària amb «caràcter de temporalitat» «Crec que quan parlem de regulació, sobre el nostre producte, però en general el que pensem és que esta regulació ha de ser una regulació basada en la ciència».

Enrique Jiménez ha destacat que ha de ser l’evidència científica la que guie les mesures perquè siguen efectives. «De fet, en dates recents, es comentava la possibilitat de fumar cigarrets electrònics o tabac escalfat en terrasses i el ministeri deia que mancava d’evidència científica».

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.