22.5 C
València
Dimecres, 15 octubre, 2025

Els cigarrets desapareixeran

 

Enrique Jiménez Figueroa, el director general de Philip Morris a Espanya, ha acudit al programa ‘Hora 25 de los negocios’ de Cadena Ser i allí ha parlat sobre el futur que li espera a la indústria del tabac.

 

La combustió del tabac té molt de perill

El tabac sempre ha estat un sector molt polèmic pels greus danys que pot provocar el consum d’este producte a les persones. Per este motiu, Enrique Jiménez ha assenyalat que porten molt temps tractant trobar una transformació per a aconseguir «impacte» menor en aquells que ho consumeixen.

Javier Ruiz, en este sentit, li ha preguntat al director general de Philip Morris a Espanya si la solució al problema del tabac és fer el canvi als cigarrets electrònics. No obstant això, al que l’expert ha destacat que el problema és combustió i que, per tant, és això el que provoca les principals malalties lligades al tabaquisme. «És el fet de cremar el cigarret el que fa que el producte present grans nivells de toxicitat», ha explicat.

Raó per la qual ha destacat que les empreses d’este sector estan condemnades a canviar o morir i que des de la seua volen canviar i ja han començat a fer. Enrique Jiménez ha explicat que des de Philip Morris porten fent recerques per a tractar d’aconseguir que el tabac siga el menys nociu possible des de fa 10 anys i que ja han aconseguit reduir la toxicitat en un 95%.

«El que nosaltres fem és eliminar la combustió de l’equació, escalfar-ho, que no supere temperatures de 350 graus versus els 800 que arriba a combustionar un cigarret». El director de general de Philip Morris a Espanya ha assenyalat que malgrat que el tabac de la seua empresa continua contenint nicotina, el fet d’haver reduït la toxicitat en un 95% «és una gran alternativa».

A més, ha destacat que ell creu que en un futur els cigarrets tradicionals desapareixeran i eixiran noves «maneres de consumir nicotina amb un nivell de toxicitat més baix». Alguna cosa que, segons les seues declaracions en el programa de Cadena Ser, podria arribar en «10 o 15 anys».

El sector del tabac ha disminuït les seues vendes en un 8% en 2020

 

Ruiz també s’ha interessat per com ha afrontat el sector del tabac la crisi sanitària. «Han perdut vendes?», ha preguntat. «Amb dades agregades de 2020 hi ha hagut un 8% de descens en la facturació en el mercat dels cigarrets a Espanya», ha respost Enrique Jiménez.

La pandèmia ha sigut el principal motiu de la caiguda del tabac

L’expert ha assenyalat, a més, que el principal motiu pel qual les vendes han baixat ha estat la caiguda de les vistes al país per culpa de la pandèmia. «Espanya té més de 80 milions de visitants a l’any i hi ha hagut una forta reducció d’estos. De fet, en aquelles províncies amb major turisme el descens és major que en la resta».

Seguint esta mateixa línia, Enrique Jiménez ha assegurat que entén que el govern haja imposat restriccions per a fumar al carrer per a intentar combatre la crisi sanitària amb «caràcter de temporalitat» «Crec que quan parlem de regulació, sobre el nostre producte, però en general el que pensem és que esta regulació ha de ser una regulació basada en la ciència».

Enrique Jiménez ha destacat que ha de ser l’evidència científica la que guie les mesures perquè siguen efectives. «De fet, en dates recents, es comentava la possibilitat de fumar cigarrets electrònics o tabac escalfat en terrasses i el ministeri deia que mancava d’evidència científica».

 

Últimes notícies

L’oposició titlla d’incomplet el llistat de crides de Mazón i Compromís acudirà a la Justícia

L'oposició en Les Corts veu incomplet el llistat de 26 crides de Mazón del dia de la DANA. Compromís recorrerà al Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Morant valora el compromís de donar veu a les víctimes de la DANA en el Congrés

La comissió d'investigació sobre la DANA arrancarà amb el testimoniatge de les víctimes abans de cridar a Sánchez i Mazón. El pla en dos fases ja està registrat.

Compromís acusa el PP d’un comentari sobre Auschwitz dirigit a Juan Bordera

Compromís acusa el diputat popular Manuel Pérez Fenoll de proferir una al·lusió a Auschwitz contra Juan Bordera en l'arrancada del ple. El PP demana no agitar el carrer i Bordera critica un acord de pau que considera insuficient.

Albares inaugura a la Xina la seu de la UPV, primer campus espanyol a l’estranger

L'Institut de la UPV en la Universitat de Beihang obri en Hangzhou com a primer centre espanyol amb docència oficial fora del país i reforça els llaços amb la Xina.

Detinguda a Torrent l’administradora d’un estudi d’arquitectura per estafa de 22.000 euros

La Policia Nacional arresta a l'administradora d'un estudi per presumpta estafa i falsedat documental després d'exigir pagaments per tràmits urbanístics que mai es van realitzar. El client va abonar quasi 22.000 euros i va descobrir l'engany en consultar a l'ajuntament.

Mazón remet a la comissió el llistat de 26 crides que va realitzar durant la DANA del 29-O

Presidència ha enviat a les Corts el detall de 26 crides realitzades el 29 d'octubre, algunes des del mòbil d'un col·laborador per fallades tècniques. El registre abasta contactes amb càrrecs autonòmics, Govern, líders polítics i l'operadora.

Presidència remet a les Corts el llistat de 26 crides de Mazón del 29-O

La Generalitat ha enviat a la comissió del 29-O en Les Corts un registre amb 26 crides fetes per Carlos Mazón entre les 17.37 i les 23.29. El document inclou comunicacions per telefono i WhatsApp i l'ús del movil d'un col·laborador davant fallades de xarxa.

Avís groc a l’interior nord de València per pluges de 20 l/m² i tempestes este dijous

Aemet activa l'avís groc a l'interior nord de València per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i tempestes amb possible graníssol, vigent de 14 a 22 h.