Els cigarrets desapareixeran

 

Enrique Jiménez Figueroa, el director general de Philip Morris a Espanya, ha acudit al programa ‘Hora 25 de los negocios’ de Cadena Ser i allí ha parlat sobre el futur que li espera a la indústria del tabac.

 

La combustió del tabac té molt de perill

El tabac sempre ha estat un sector molt polèmic pels greus danys que pot provocar el consum d’este producte a les persones. Per este motiu, Enrique Jiménez ha assenyalat que porten molt temps tractant trobar una transformació per a aconseguir «impacte» menor en aquells que ho consumeixen.

Javier Ruiz, en este sentit, li ha preguntat al director general de Philip Morris a Espanya si la solució al problema del tabac és fer el canvi als cigarrets electrònics. No obstant això, al que l’expert ha destacat que el problema és combustió i que, per tant, és això el que provoca les principals malalties lligades al tabaquisme. «És el fet de cremar el cigarret el que fa que el producte present grans nivells de toxicitat», ha explicat.

Raó per la qual ha destacat que les empreses d’este sector estan condemnades a canviar o morir i que des de la seua volen canviar i ja han començat a fer. Enrique Jiménez ha explicat que des de Philip Morris porten fent recerques per a tractar d’aconseguir que el tabac siga el menys nociu possible des de fa 10 anys i que ja han aconseguit reduir la toxicitat en un 95%.

«El que nosaltres fem és eliminar la combustió de l’equació, escalfar-ho, que no supere temperatures de 350 graus versus els 800 que arriba a combustionar un cigarret». El director de general de Philip Morris a Espanya ha assenyalat que malgrat que el tabac de la seua empresa continua contenint nicotina, el fet d’haver reduït la toxicitat en un 95% «és una gran alternativa».

A més, ha destacat que ell creu que en un futur els cigarrets tradicionals desapareixeran i eixiran noves «maneres de consumir nicotina amb un nivell de toxicitat més baix». Alguna cosa que, segons les seues declaracions en el programa de Cadena Ser, podria arribar en «10 o 15 anys».

El sector del tabac ha disminuït les seues vendes en un 8% en 2020

 

Ruiz també s’ha interessat per com ha afrontat el sector del tabac la crisi sanitària. «Han perdut vendes?», ha preguntat. «Amb dades agregades de 2020 hi ha hagut un 8% de descens en la facturació en el mercat dels cigarrets a Espanya», ha respost Enrique Jiménez.

La pandèmia ha sigut el principal motiu de la caiguda del tabac

L’expert ha assenyalat, a més, que el principal motiu pel qual les vendes han baixat ha estat la caiguda de les vistes al país per culpa de la pandèmia. «Espanya té més de 80 milions de visitants a l’any i hi ha hagut una forta reducció d’estos. De fet, en aquelles províncies amb major turisme el descens és major que en la resta».

Seguint esta mateixa línia, Enrique Jiménez ha assegurat que entén que el govern haja imposat restriccions per a fumar al carrer per a intentar combatre la crisi sanitària amb «caràcter de temporalitat» «Crec que quan parlem de regulació, sobre el nostre producte, però en general el que pensem és que esta regulació ha de ser una regulació basada en la ciència».

Enrique Jiménez ha destacat que ha de ser l’evidència científica la que guie les mesures perquè siguen efectives. «De fet, en dates recents, es comentava la possibilitat de fumar cigarrets electrònics o tabac escalfat en terrasses i el ministeri deia que mancava d’evidència científica».

 

Últimes notícies

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.