17 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Els cigarrets desapareixeran

 

Enrique Jiménez Figueroa, el director general de Philip Morris a Espanya, ha acudit al programa ‘Hora 25 de los negocios’ de Cadena Ser i allí ha parlat sobre el futur que li espera a la indústria del tabac.

 

La combustió del tabac té molt de perill

El tabac sempre ha estat un sector molt polèmic pels greus danys que pot provocar el consum d’este producte a les persones. Per este motiu, Enrique Jiménez ha assenyalat que porten molt temps tractant trobar una transformació per a aconseguir «impacte» menor en aquells que ho consumeixen.

Javier Ruiz, en este sentit, li ha preguntat al director general de Philip Morris a Espanya si la solució al problema del tabac és fer el canvi als cigarrets electrònics. No obstant això, al que l’expert ha destacat que el problema és combustió i que, per tant, és això el que provoca les principals malalties lligades al tabaquisme. «És el fet de cremar el cigarret el que fa que el producte present grans nivells de toxicitat», ha explicat.

Raó per la qual ha destacat que les empreses d’este sector estan condemnades a canviar o morir i que des de la seua volen canviar i ja han començat a fer. Enrique Jiménez ha explicat que des de Philip Morris porten fent recerques per a tractar d’aconseguir que el tabac siga el menys nociu possible des de fa 10 anys i que ja han aconseguit reduir la toxicitat en un 95%.

«El que nosaltres fem és eliminar la combustió de l’equació, escalfar-ho, que no supere temperatures de 350 graus versus els 800 que arriba a combustionar un cigarret». El director de general de Philip Morris a Espanya ha assenyalat que malgrat que el tabac de la seua empresa continua contenint nicotina, el fet d’haver reduït la toxicitat en un 95% «és una gran alternativa».

A més, ha destacat que ell creu que en un futur els cigarrets tradicionals desapareixeran i eixiran noves «maneres de consumir nicotina amb un nivell de toxicitat més baix». Alguna cosa que, segons les seues declaracions en el programa de Cadena Ser, podria arribar en «10 o 15 anys».

El sector del tabac ha disminuït les seues vendes en un 8% en 2020

 

Ruiz també s’ha interessat per com ha afrontat el sector del tabac la crisi sanitària. «Han perdut vendes?», ha preguntat. «Amb dades agregades de 2020 hi ha hagut un 8% de descens en la facturació en el mercat dels cigarrets a Espanya», ha respost Enrique Jiménez.

La pandèmia ha sigut el principal motiu de la caiguda del tabac

L’expert ha assenyalat, a més, que el principal motiu pel qual les vendes han baixat ha estat la caiguda de les vistes al país per culpa de la pandèmia. «Espanya té més de 80 milions de visitants a l’any i hi ha hagut una forta reducció d’estos. De fet, en aquelles províncies amb major turisme el descens és major que en la resta».

Seguint esta mateixa línia, Enrique Jiménez ha assegurat que entén que el govern haja imposat restriccions per a fumar al carrer per a intentar combatre la crisi sanitària amb «caràcter de temporalitat» «Crec que quan parlem de regulació, sobre el nostre producte, però en general el que pensem és que esta regulació ha de ser una regulació basada en la ciència».

Enrique Jiménez ha destacat que ha de ser l’evidència científica la que guie les mesures perquè siguen efectives. «De fet, en dates recents, es comentava la possibilitat de fumar cigarrets electrònics o tabac escalfat en terrasses i el ministeri deia que mancava d’evidència científica».

 

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.