Creen mascaretes i adorns nadalencs solidaris amb tela de fallera en Xàtiva

 

Els indumentaristes de Xàtiva, en la comarca de la Costera (València), llancen mascaretes i adorns nadalencs elaborats amb tela de fallera en una campanya solidària, amb el 10% dels ingressos per a l’Associació Espanyola Contra El Càncer (AECC).

 

Totes les creacions porten l’etiqueta ‘Indumentaristes Xàtiva’, des de mascaretes de microfibra homologades, fetes amb tela de fallera de diferents colors, a decoració de Nadal per a adornar la casa o penjar en l’arbre, com boles o figures d’àngels.

El preu és de 12 euros en el cas dels àngels, deu per a les boles i nou per a les mascaretes. Participen tots els indumentaristes de la ciutat «lluitant per un sector important en Xàtiva», destaca el consistori en un comunicat.

 

La intenció és decorar les cases «de la forma més valenciana possible», donar a conéixer un sector que patix les conseqüències de la crisi i «demanar a la gent que no s’oblide d’este col·lectiu», com ha manifestat Teresa Sanz, representant de la Falles, en la presentació.

 

Des d’este dijous es poden adquirir els productes en els establiments adherits: Art & Trossa, l’Andana, Ambient Faller, Mercedes Montagud, Vicent Blasco, Pepi Albert i Inma Saurina, amb la col·laboració de Junta Local Fallera i l’Ajuntament de Xàtiva.

Últimes notícies

Sis tigres rescatats a Alemanya arriben a Villena per a recuperar-se en el centre d’AAP

Una tigressa i els seus cinc cadells, criats en remolcs d’un polígon industrial a Saxònia, viatgen al centre de rescat d’AAP a Villena, on disposaran, per primera vegada, d’un recinte ampli i adaptat a les seues necessitats.

Detingut a Elx per amenaçar diverses persones amb una pistola d’aire comprimit en locals comercials

La Policia Local d’Elx ha detingut un home que ha amenaçat diverses persones amb una pistola d’aire comprimit en un bar, un camió i una autoescola, fet que ha generat una forta alarma a la zona.

Iker Losada s’acomiada del Llevant agraït i torna al Betis després de la cessió

Iker Losada ha posat fi a la seua cessió al Llevant després de la temporada 2025-26 i torna al Real Betis, agraït pel tracte del club, els companys i l’afició granota.

El TSJCV alerta dels perjudicis per la falta de reforços als jutjats valencians

El TSJCV ha advertit dels perjudicis que causarà al servici públic de justícia la decisió del Ministeri de Justícia de denegar la dotació econòmica per a 18 mesures de reforç als òrgans judicials valencians, entre elles les dels jutjats de clàusules sòl. La Sala de Govern ha demanat al CGPJ que inste el Ministeri a reconsiderar la seua decisió.

Jesús Lancis, nou rector de l’UJI, exigix una financiació suficient i estable per a les universitats públiques

El nou rector de la Universitat Jaume I, Jesús Lancis, ha defensat una financiació suficient i estable per a les universitats públiques i el desplegament íntegre de l’acord plurianual 2026-2029, i ha reivindicat la universitat com a motor de cohesió social i ascensor social.

Reconegut l’ascens històric del Rugby Turia a la màxima categoria femenina

L’Ajuntament de València ha rebut el Rugby Turia per celebrar el seu primer ascens a Divisió d’Honor femenina, un èxit que culmina sis anys de treball i consolida la ciutat en l’elit del rugbi estatal.

Detingut per furtar les joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a l’hospital

Un home de 39 anys ha sigut detingut per furtar diverses joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a urgències del Hospital de la Marina Baixa, a la Vila Joiosa. La Guàrdia Civil ha recuperat quasi totes les peces venudes en establiments de compravenda d’or.

Morata renova al capdavant de Cambra València amb un nou ple orientat a la competitivitat empresarial

José Vicente Morata ha sigut reelegit per unanimitat president de Cambra València per al període 2026-2030, amb un nou Ple de 60 representants empresarials i un Comitè Executiu renovat orientat a reforçar la competitivitat de les empreses valencianes.