10.8 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

El matrimoni d’alcaldes vacunats abans de què els tocara afirmen que ho feren «de bona fe»

 

L’alcalde del Verger, Ximo Coll, i l’alcaldessa dels Poblets, Carolina Vives, del PSPV i matrimoni, asseguren que van acceptar que se’ls administrara la vacuna de la Covid davant el requeriment del centre de salut i «de bona fe» per a que no es rebutjara. «No li hem llevat la vacuna a ningú».

 

D’esta forma ho mantenen els primers edils d’estes localitats alacantines, després de la polèmica suscitada en conéixer-se que van rebre una cridada del centre de salut per a subministrar-los la vacuna i decidiren acceptar-la a pesar de no pertànyer als grups de risc triats per a les primeres etapes de vacunació.

 

L’alcalde del Verger, Ximo Coll, que ha recordat que cal rebutjar les dosis extretes de cada vial a les poques hores si no són usades, ha explicat que van decidir acceptar l’oferiment després de què s’haguera vacunat als sanitaris i sobraren dosis, ja que part d’este personal no podia vacunar-se per estar en quarantena, entre altres motius. Els alcaldes asseguren que també se li va oferir la possibilitat «a policies locals, guàrdies civils, farmacèutics i algun dentista».

 

Incentivar als que no ho fan per por

«Acceptem i es va fer perquè, una volta estiga la vacuna per a la població en general, es poguera incentivar als que no ho fan per por. Es va fer de bona fe», defensa Coll, que afig que li pareix de pitjor gust o educació haver dit que no anava. «No li hem llevat la vacuna a ningú: les 4.640 dosis per als 4.640 habitants estaran en el centre de salut», ha asseverat.

 

Preguntat per si es va informar de l’excedent de dosi a la Conselleria de Sanitat, l’alcalde ha contestat que «no, perquè va ser un momentet». I sobre si ara pensa que s’havia d’haver comunicat, ha considerat que «la Conselleria és la que mana, però imagine que tindran un marge de maniobra com tots en el nostre treball».

 

De la mateixa manera, l’alcalde ha lamentat que es vulga fer d’esta situació una notícia injusta i malèvola i l’ha atribuït a «una campanya orquestrada des de l’oposició del Verger».

 

L’opinió de l’alcaldessa

En esta línia, l’alcaldessa dels Poblets, Carolina Vives, ha assegurat que en El Verger «fa falta molt poc per a crear una polèmica» i ha agregat: «Com a dona del meu marit aguantaré el que ens vinga».

 

En tot cas, es mostra convençuda que «la població, després de tot el rebombori que s’ha muntat i les explicacions que estem donant completament lògiques sense amagar res i que se’ns estiga criminalitzant d’alguna cosa que nosaltres no hem provocat, és prou llesta per a pensar que abans de tirar una dosi d’una vacuna més val preguntar-li al primer que estiga en Urgències».

 

«Es fa una previsió que mai és al cent per cent segura. El centre decidix què fa amb les dosis sobrants i tal com he escoltat a la directora general de Salut Pública i a un epidemiòleg, més val usar-la que rebutjar-la. A nosaltres ens van vacunar en última instància del grup de sanitaris: per tant, la nostra dosi no s’ha usat en detriment de ningú major, que estiga en una residència», ha recalcat l’alcaldessa, que ha apuntat que quan siguen requerits per a posar-se la segona dosi, acudiran com sempre han fet.

 

Finalment, ha assegurat: «El nostre partit ens ha cridat i ens han dit que estiguem tranquils, que vam fer el que ens va dir el nostre centre de salut».

Últimes notícies

Pedro Martínez lamenta el segon quart després de la derrota davant el Mònaco

València Basket va cedir davant Mònaco i el seu tècnic va subratllar que el segon quart va ser determinant per les pèrdues i l'encert rival. Spanoulis va destacar la solidesa defensiva i el repartiment de responsabilitats.

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.