14.1 C
València
Dissabte, 13 desembre, 2025

Mazón: La llibertat educativa l’agredeix qui ha precisament de tutelar-la

El president de la Diputació d’Alacant, Carlos Mazón, ha realitzat hui una crida en defensa de la llibertat educativa i lingüística, del districte únic escolar i de la no segregació entre educació concertada i pública durant la seua intervenció en la I Jornada ‘Educar en Família‘, organitzada per l’Ajuntament d’Alacant en coordinació amb la FAPA Gabriel Miró.

Mazón ha destacat la “implicació” i “responsabilitat” de les mares i pares que defensen el seu “protagonisme en l’educació dels seus fills” en un moment en el qual la “llibertat educativa està sent agredida pels qui precisament han de tutelar-la“, en referència a les mesures educatives que ve adoptant la Conselleria d’Educació de la Generalitat.

En este context cobra moltíssim major valor continuar mantenint i defensant el principi de la llibertat educativa. No corren bons temps per al seu defensa“, ha assenyalat Mazón durant la seua intervenció en l’acte celebrat en el Paranimf de la Universitat d’Alacant.

En este sentit, el president de la Diputació ha advocat per la “no intervenció i no imposició educativa” i ha defensat una “comunitat educativa en la qual tots som corresponsables“.
Ha destacat, així mateix, l’important paper de les associacions de mares i pares perquè el “associacionisme en qualsevol àmbit s’està convertint en un fet heroic”. “En este món en el qual canvien els valors i les lleis sense previ avís i de manera unilateral és difícil mantenir els principis, les conviccions i la mateixa línia de treball”, ha valorat el dirigent provincial, qui ha posat com a exemple a les famílies i associacions presents en la Jornada.

A la trobada ha assistit el diputat de Presidència i Esports, i alcalde de Torrevieja, Eduardo Dolón; la regidora d’Educació de l’Ajuntament d’Alacant, Julia Llopis, a més d’alcaldes i regidors de la província i representants de la comunitat educativa.

Durant la Jornada s’ha retut homenatge a Ramón López Cabrera per la defensa de les famílies i l’experiència en educació durant més de 20 anys. “El millor homenatge que es pot fer és mantenir i engrandir la seua herència i el seu llegat“, ha destacat Carlos Mazón.

Últimes notícies

Omar Mascarell lidera el 3-1 i saca al Mallorca del descens

El Mallorca va véncer 3-1 a l'Elx amb una actuació decisiva d'Omar Mascarell, autor d'un gol i una assistència. El triomf el va traure de la zona de descens

Mallorca i Elx empaten 1-1 al descans després del gol de Morlanes i un autogol

Mallorca es va avançar amb una miqueta de Manu Morlanes, però un gol en pròpia porta de Pablo Maffeo va anivellar el marcador abans del descans. Virgili i Muriqi van perdonar davant Iñaki Peña.

Obra d’art de Griezmann per al 2-1 de l’Atlètic davant el València

L'Atlètic va derrotar 2-1 al València amb un control i definició de Griezmann en el 74'. Koke va obrir el marcador i Beltrán va empatar abans en un dol d'anada i tornada.

Beltrán: ‘Vam ficar el gol, ens vam anar arrere i li vam donar la pilota a ells’

Lucas Beltrán va considerar injusta la derrota del València per 2-1 davant l'Atlètic. Va admetre que, després d'empatar, l'equip va recular i va cedir la possessió, la qual cosa va facilitar el punt decisiu.

2-1: Griezmann decidix a l’Atlètic amb un control i zurdazo davant el València

L'Atlètic es va imposar 2-1 al València gràcies a una acció tècnica de Griezmann a 16 minuts del final. Koke va obrir el marcador i Beltrán va empatar abans del colp definitiu.

Obra d’art de Griezmann decidix el 2-1 de l’Atlètic davant el València

Antoine Griezmann va segellar amb un control i zurdazo el 2-1 de l'Atlètic davant el València després de l'empat de Beltrán. Koke va obrir el marcador i el VAR va intervindre dos vegades.

El Consorci de Bombers de València eleva a 245 els efectius per l’alerta taronja de pluges

El Consorci de Bombers de València ha activat el reforç per alerta taronja i eleva de 175 a 245 els efectius per a afrontar pluges i tempestes. Es demana extremar precaucions, evitar zones inundables i assegurar elements exteriors.

Emergències aconsella limitar desplaçaments i activitats a l’aire lliure per l’alerta de pluges a València

Emergències recomana evitar desplaçaments i ajornar activitats a l'aire lliure davant pluges i tempestes que començaran a mitjanit, amb fins a 170 l/m² en 12 hores.