Mazón: La llibertat educativa l’agredeix qui ha precisament de tutelar-la

El president de la Diputació d’Alacant, Carlos Mazón, ha realitzat hui una crida en defensa de la llibertat educativa i lingüística, del districte únic escolar i de la no segregació entre educació concertada i pública durant la seua intervenció en la I Jornada ‘Educar en Família‘, organitzada per l’Ajuntament d’Alacant en coordinació amb la FAPA Gabriel Miró.

Mazón ha destacat la “implicació” i “responsabilitat” de les mares i pares que defensen el seu “protagonisme en l’educació dels seus fills” en un moment en el qual la “llibertat educativa està sent agredida pels qui precisament han de tutelar-la“, en referència a les mesures educatives que ve adoptant la Conselleria d’Educació de la Generalitat.

En este context cobra moltíssim major valor continuar mantenint i defensant el principi de la llibertat educativa. No corren bons temps per al seu defensa“, ha assenyalat Mazón durant la seua intervenció en l’acte celebrat en el Paranimf de la Universitat d’Alacant.

En este sentit, el president de la Diputació ha advocat per la “no intervenció i no imposició educativa” i ha defensat una “comunitat educativa en la qual tots som corresponsables“.
Ha destacat, així mateix, l’important paper de les associacions de mares i pares perquè el “associacionisme en qualsevol àmbit s’està convertint en un fet heroic”. “En este món en el qual canvien els valors i les lleis sense previ avís i de manera unilateral és difícil mantenir els principis, les conviccions i la mateixa línia de treball”, ha valorat el dirigent provincial, qui ha posat com a exemple a les famílies i associacions presents en la Jornada.

A la trobada ha assistit el diputat de Presidència i Esports, i alcalde de Torrevieja, Eduardo Dolón; la regidora d’Educació de l’Ajuntament d’Alacant, Julia Llopis, a més d’alcaldes i regidors de la província i representants de la comunitat educativa.

Durant la Jornada s’ha retut homenatge a Ramón López Cabrera per la defensa de les famílies i l’experiència en educació durant més de 20 anys. “El millor homenatge que es pot fer és mantenir i engrandir la seua herència i el seu llegat“, ha destacat Carlos Mazón.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.