Mazón: La llibertat educativa l’agredeix qui ha precisament de tutelar-la

El president de la Diputació d’Alacant, Carlos Mazón, ha realitzat hui una crida en defensa de la llibertat educativa i lingüística, del districte únic escolar i de la no segregació entre educació concertada i pública durant la seua intervenció en la I Jornada ‘Educar en Família‘, organitzada per l’Ajuntament d’Alacant en coordinació amb la FAPA Gabriel Miró.

Mazón ha destacat la «implicació» i «responsabilitat» de les mares i pares que defensen el seu «protagonisme en l’educació dels seus fills» en un moment en el qual la «llibertat educativa està sent agredida pels qui precisament han de tutelar-la«, en referència a les mesures educatives que ve adoptant la Conselleria d’Educació de la Generalitat.

«En este context cobra moltíssim major valor continuar mantenint i defensant el principi de la llibertat educativa. No corren bons temps per al seu defensa«, ha assenyalat Mazón durant la seua intervenció en l’acte celebrat en el Paranimf de la Universitat d’Alacant.

En este sentit, el president de la Diputació ha advocat per la «no intervenció i no imposició educativa» i ha defensat una «comunitat educativa en la qual tots som corresponsables«.
Ha destacat, així mateix, l’important paper de les associacions de mares i pares perquè el «associacionisme en qualsevol àmbit s’està convertint en un fet heroic». «En este món en el qual canvien els valors i les lleis sense previ avís i de manera unilateral és difícil mantenir els principis, les conviccions i la mateixa línia de treball», ha valorat el dirigent provincial, qui ha posat com a exemple a les famílies i associacions presents en la Jornada.

A la trobada ha assistit el diputat de Presidència i Esports, i alcalde de Torrevieja, Eduardo Dolón; la regidora d’Educació de l’Ajuntament d’Alacant, Julia Llopis, a més d’alcaldes i regidors de la província i representants de la comunitat educativa.

Durant la Jornada s’ha retut homenatge a Ramón López Cabrera per la defensa de les famílies i l’experiència en educació durant més de 20 anys. «El millor homenatge que es pot fer és mantenir i engrandir la seua herència i el seu llegat«, ha destacat Carlos Mazón.

Últimes notícies

La falta de personal i de suport psicològic en residències de majors colpeja més les nits i els festius

Un estudi de l OCU assenyala que moltes residències de majors funcionen amb poc personal, especialment de nit i en festius, i que més d un terç dels residents no rep atenció psicològica setmanal.

L’economia d’Alacant esquiva l’impacte dels aranzels de Trump gràcies a la venda a la UE

Un informe de la Cambra de Comerç d’Alacant conclou que l’impacte dels aranzels dels Estats Units ha sigut limitat perquè les empreses han impulsat les exportacions a la Unió Europea i el sector servicis.

Set pingüins saltarroques del nord arriben a l’Oceanogràfic de València

L’Oceanogràfic de València ha incorporat set pingüins saltarroques del nord, una de les espècies de pingüí més amenaçades del món i catalogada en perill per la UICN.

Sergio de Larrea encara les semifinals amb el València Basket sense decidir encara el seu futur a la NBA

El base del València Basket Sergio de Larrea assegura que encara no ha decidit si mantindrà la seua candidatura al draft de la NBA i recalca que està centrat en les semifinals de la Lliga Endesa contra l'Asisa Joventut.

Sergio de Larrea aparca el somni NBA per a centrar-se en les semifinals amb el València Basket

El base del Valencia Basket Sergio de Larrea ha admés que encara no sap si mantindrà la seua inscripció en el draft de la NBA i assegura que ara només pensa en les semifinals de la Lliga Endesa contra l'Asisa Joventut.

Bautista s’acomiada a la primera ronda de Stuttgart davant Marcos Giron

El tennista castellonenc Roberto Bautista ha quedat eliminat en la primera ronda del torne sobre herba de Stuttgart en perdre en dos sets contra l’estatunidenc Marcos Giron, que s’enfrontarà ara al primer cap de sèrie, Ben Shelton.

Huit claus per a entendre la vaga indefinida del professorat valencià que ja fa 30 dies

La vaga indefinida del professorat no universitari de la pública valenciana complix 30 dies amb mobilitzacions massives, una sola pujada salarial acordada i huit grans reivindicacions sobre la taula.

La mostra immersiva sobre Frida Kahlo arriba a València per a descobrir la seua cara més emocional

L’experiència ‘Frida Kahlo by Woman Experiences’ ha aterrat a l’Ateneo Mercantil de València després de passar per la seu de l’ONU a Nova York, amb cartes originals, fotografies inèdites i un recorregut teatralitzat que acosta al públic la dimensió més humana de l’artista mexicana.