17.5 C
València
Divendres, 5 desembre, 2025

Mazón: La llibertat educativa l’agredeix qui ha precisament de tutelar-la

El president de la Diputació d’Alacant, Carlos Mazón, ha realitzat hui una crida en defensa de la llibertat educativa i lingüística, del districte únic escolar i de la no segregació entre educació concertada i pública durant la seua intervenció en la I Jornada ‘Educar en Família‘, organitzada per l’Ajuntament d’Alacant en coordinació amb la FAPA Gabriel Miró.

Mazón ha destacat la “implicació” i “responsabilitat” de les mares i pares que defensen el seu “protagonisme en l’educació dels seus fills” en un moment en el qual la “llibertat educativa està sent agredida pels qui precisament han de tutelar-la“, en referència a les mesures educatives que ve adoptant la Conselleria d’Educació de la Generalitat.

En este context cobra moltíssim major valor continuar mantenint i defensant el principi de la llibertat educativa. No corren bons temps per al seu defensa“, ha assenyalat Mazón durant la seua intervenció en l’acte celebrat en el Paranimf de la Universitat d’Alacant.

En este sentit, el president de la Diputació ha advocat per la “no intervenció i no imposició educativa” i ha defensat una “comunitat educativa en la qual tots som corresponsables“.
Ha destacat, així mateix, l’important paper de les associacions de mares i pares perquè el “associacionisme en qualsevol àmbit s’està convertint en un fet heroic”. “En este món en el qual canvien els valors i les lleis sense previ avís i de manera unilateral és difícil mantenir els principis, les conviccions i la mateixa línia de treball”, ha valorat el dirigent provincial, qui ha posat com a exemple a les famílies i associacions presents en la Jornada.

A la trobada ha assistit el diputat de Presidència i Esports, i alcalde de Torrevieja, Eduardo Dolón; la regidora d’Educació de l’Ajuntament d’Alacant, Julia Llopis, a més d’alcaldes i regidors de la província i representants de la comunitat educativa.

Durant la Jornada s’ha retut homenatge a Ramón López Cabrera per la defensa de les famílies i l’experiència en educació durant més de 20 anys. “El millor homenatge que es pot fer és mantenir i engrandir la seua herència i el seu llegat“, ha destacat Carlos Mazón.

Últimes notícies

La DGT preveu 636.160 desplaçaments de llarg recorregut en la Comunitat durant el pont

La DGT estima 636.160 desplaçaments de llarg recorregut en la Comunitat en el pont, el 11,2% del total. Hi haurà hores punta i mesures per a afavorir la fluïdesa i la seguretat.

La factura del mòbil corporatiu de Pérez Llorca confirma dos anomenades a Mazón i una altra a Pradas el 29-O

L'informe de l'Ajuntament de Finestrat, remés al jutjat de Catarroja, detalla dos crides de Pérez Llorca a Mazón i una a Pradas el 29-O. Els registres només reflectixen comunicacions sortints i requerixen horaris i duracions.

PSPV, Compromís i EU-Podem exigixen retirar els pressupostos d’Alacant de 2026

Els grups PSPV-PSOE, Compromís i EU-Podem han reclamat la retirada del projecte de comptes per a 2026 a Alacant i avancen una esmena a la totalitat per falta de participació i retallades.

Els favorits busquen la seua millor marca en el ràpid circuit de València

El ràpid traçat valencià reunix plusmarquistes com Sisay Lemma i Amane Beriso i espenta a l'elit per registres personals, amb l'armada espanyola molt ambiciosa.

Sarabia recalca un Elx-Girona d’atac i demana claredat en els metres finals

Sarabia va destacar que els dos equips volien atacar i que seria difícil controlar el joc. Va assenyalar com a claus l'encert a dalt i la convicció arrere.

Hotels de València pengen el ple tècnic per la Marató

Els allotjaments de València han penjat el cartell de ple tècnic per la 45a edició de la marató. La demanda s'ha estés a la província i a Castelló.

El PP demana en Les Corts el cessament de Pilar Bernabé per silenciar el cas Salazar

El PP ha registrat en Les Corts una proposta per a instar el Govern a cessar a Pilar Bernabé per no protegir les víctimes del cas Salazar. Els populars han denunciat l'esborrament de testimoniatges i la falta de trasllat a la Fiscalia.

Benidorm defén la identitat del Benidorm Fest malgrat l’eixida d’Espanya d’Eurovisió

L'alcalde ha sostingut que la retirada d'RTVE d'Eurovisió no afectarà el Benidorm Fest, que manté la seua edició de 2026 i el suport institucional.