Mazón: La llibertat educativa l’agredeix qui ha precisament de tutelar-la

El president de la Diputació d’Alacant, Carlos Mazón, ha realitzat hui una crida en defensa de la llibertat educativa i lingüística, del districte únic escolar i de la no segregació entre educació concertada i pública durant la seua intervenció en la I Jornada ‘Educar en Família‘, organitzada per l’Ajuntament d’Alacant en coordinació amb la FAPA Gabriel Miró.

Mazón ha destacat la «implicació» i «responsabilitat» de les mares i pares que defensen el seu «protagonisme en l’educació dels seus fills» en un moment en el qual la «llibertat educativa està sent agredida pels qui precisament han de tutelar-la«, en referència a les mesures educatives que ve adoptant la Conselleria d’Educació de la Generalitat.

«En este context cobra moltíssim major valor continuar mantenint i defensant el principi de la llibertat educativa. No corren bons temps per al seu defensa«, ha assenyalat Mazón durant la seua intervenció en l’acte celebrat en el Paranimf de la Universitat d’Alacant.

En este sentit, el president de la Diputació ha advocat per la «no intervenció i no imposició educativa» i ha defensat una «comunitat educativa en la qual tots som corresponsables«.
Ha destacat, així mateix, l’important paper de les associacions de mares i pares perquè el «associacionisme en qualsevol àmbit s’està convertint en un fet heroic». «En este món en el qual canvien els valors i les lleis sense previ avís i de manera unilateral és difícil mantenir els principis, les conviccions i la mateixa línia de treball», ha valorat el dirigent provincial, qui ha posat com a exemple a les famílies i associacions presents en la Jornada.

A la trobada ha assistit el diputat de Presidència i Esports, i alcalde de Torrevieja, Eduardo Dolón; la regidora d’Educació de l’Ajuntament d’Alacant, Julia Llopis, a més d’alcaldes i regidors de la província i representants de la comunitat educativa.

Durant la Jornada s’ha retut homenatge a Ramón López Cabrera per la defensa de les famílies i l’experiència en educació durant més de 20 anys. «El millor homenatge que es pot fer és mantenir i engrandir la seua herència i el seu llegat«, ha destacat Carlos Mazón.

Últimes notícies

CSIF reclama un gran pacte valencià per l’educació i un pla urgent de climatització als col·legis

CSIF proposa un pacte valencià per l’educació i exigix un pla director de climatització per a tots els centres, arran de les altes temperatures i els mals resultats de l’informe PISA.

Morant replica Mompó: planta cara al masclisme i rebutja que es normalitze

La líder del PSPV-PSOE, Diana Morant, replica Vicent Mompó i assegura que no està plorant sinó denunciant un masclisme que considera intolerable, també en la política valenciana.

Set sindicats mèdics preparen una gran vaga indefinida per canviar l’estatut

Set sindicats mèdics, que diuen representar el 54 % dels facultatius, han impulsat la Unió Mèdica i Facultativa i han anunciat una gran vaga indefinida a mitjan octubre per forçar un nou estatut mèdic estatal.

Protesta al nou IES Patacona per obrir el centre amb obres i sense condicions

Famílies i professorat del nou IES Patacona d'Alboraia s'han concentrat a l'inici de curs per denunciar que el centre ha obert amb les obres sense acabar, instal·lacions per muntar i serveis bàsics com la llum i internet sense regularitzar.

Avís taronja per pluges de 40 l/m² al nord d’Alacant fins dijous de matinada

L’Aemet manté este dimecres i fins a les 6 hores de dijous l’avís taronja per pluges intenses al litoral nord d’Alacant, amb tempestes fortes també al sud de la província i avisos grocs a València i interior.

Els CLER denuncien greus deficiències en molts col·legis de la zona zero de la dana

Els CLER denuncien que prop de 3.000 alumnes continuen en barracons quasi dos anys després de la dana de 2024 i alerten de greus deficiències i risc d’inundacions en col·legis de Massanassa, Alfafar, Paiporta i Catarroja.

Alicant tanca parcs i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant tancarà este dimecres de vesprada els parcs municipals i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges, i activa mesures especials d’emergència i atenció social. El Campello també clausura espais públics a partir de les 14.00 hores.

Obliguen una gestant subrogada de Mèxic a pagar 150 euros al mes pel fill que va tindre

Un jutge d’Alacant ha fixat una pensió d’aliments de 150 euros al mes a una gestant subrogada de Mèxic pel xiquet de dos anys que va tindre per a un veí de la província. El pare manté la guarda individual i l’exercici exclusiu de la pàtria potestat, mentre que la mare no tindrà règim de visites ni comunicacions.