13.1 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Menys de la mitat dels hostalers han reobert les terrasses per les restriccions i el mal temps en València

 

La Federació Empresarial d’Hostaleria de València (FEHV) xifra en un 40% els locals que des d’este dilluns començaran a obrir les terrasses a causa de per a molts locals «no els resulta rendible per les restriccions», i per la previsió de mal temps d’esta setmana. Este percentatge anirà augmentant de manera progressiva cap al cap de setmana, segons ha assenyalat la federació en un comunicat.

 

Este dilluns ha sigut el primer dia en què les terrasses de l’hostaleria valenciana torbava obrir des del passat 21 de gener, però fins a les 18.00 hores, amb un aforament d’un 75%, un màxim de quatre comensals per taula i una distància d’1,5 metres entre taules.

 

En concret, segons una mostra feta per Hostaleria València, entre el 60% dels seus locals associats que no obriran, d’ells un 65,5% són empreses que a pesar de tindre terrassa continuaran tancats per «no resultar-li viable funcionar amb estes mesures tan restrictives».

 

Demanen l’obertura de l’interior dels locals i l’ampliació de l’horari

A demés, han explicat que les condicions meteorològiques previstes per a esta setmana també «han frenat» la decisió d’obrir a molts locals que esperaran cap al cap de setmana per a alçar les persianes. Sobre este tema, el secretari general d’Hostaleria València, Rafael Fernando, ha insistit que el sector es troba en «un moment molt complicat» i amb «unes restriccions molt més dures que en el moment en el que es va tancar». Per això, tornaran a demanar en la pròxima reunió de la taula de diàleg de Sanitat l’obertura de l’interior dels locals i ampliar l’horari.

 

De la mateixa manera, ha reiterat la crida a la responsabilitat de tot el col·lectiu empresarial i especialment de la ciutadania per a conseguir mantindre «amb èxit» este pla de desescalada.

 

En eixe sentit, ha anunciat que treballaran en campanyes de sensibilització a través de les xarxes socials per a «conscienciar de la importància» de complir les normatives de seguretat en els establiments d’hostaleria, especialment l’ús de la mascareta obligatòria en tot moment, per a preservar la salut tant de clients com de personal d’hostaleria i deixar clar que els bars i restaurants són «segurs»

Últimes notícies

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.