Menys de la mitat dels hostalers han reobert les terrasses per les restriccions i el mal temps en València

 

La Federació Empresarial d’Hostaleria de València (FEHV) xifra en un 40% els locals que des d’este dilluns començaran a obrir les terrasses a causa de per a molts locals «no els resulta rendible per les restriccions», i per la previsió de mal temps d’esta setmana. Este percentatge anirà augmentant de manera progressiva cap al cap de setmana, segons ha assenyalat la federació en un comunicat.

 

Este dilluns ha sigut el primer dia en què les terrasses de l’hostaleria valenciana torbava obrir des del passat 21 de gener, però fins a les 18.00 hores, amb un aforament d’un 75%, un màxim de quatre comensals per taula i una distància d’1,5 metres entre taules.

 

En concret, segons una mostra feta per Hostaleria València, entre el 60% dels seus locals associats que no obriran, d’ells un 65,5% són empreses que a pesar de tindre terrassa continuaran tancats per «no resultar-li viable funcionar amb estes mesures tan restrictives».

 

Demanen l’obertura de l’interior dels locals i l’ampliació de l’horari

A demés, han explicat que les condicions meteorològiques previstes per a esta setmana també «han frenat» la decisió d’obrir a molts locals que esperaran cap al cap de setmana per a alçar les persianes. Sobre este tema, el secretari general d’Hostaleria València, Rafael Fernando, ha insistit que el sector es troba en «un moment molt complicat» i amb «unes restriccions molt més dures que en el moment en el que es va tancar». Per això, tornaran a demanar en la pròxima reunió de la taula de diàleg de Sanitat l’obertura de l’interior dels locals i ampliar l’horari.

 

De la mateixa manera, ha reiterat la crida a la responsabilitat de tot el col·lectiu empresarial i especialment de la ciutadania per a conseguir mantindre «amb èxit» este pla de desescalada.

 

En eixe sentit, ha anunciat que treballaran en campanyes de sensibilització a través de les xarxes socials per a «conscienciar de la importància» de complir les normatives de seguretat en els establiments d’hostaleria, especialment l’ús de la mascareta obligatòria en tot moment, per a preservar la salut tant de clients com de personal d’hostaleria i deixar clar que els bars i restaurants són «segurs»

Últimes notícies

Educació situa en el 15% el seguiment de la vaga docent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Educació calcula que al voltant del 15% del professorat recolza la vaga indefinida en el seu setzé dia, amb diferències de seguiment entre províncies.

Sumar aplaudix l’expedient al policia que va colpejar per l’esquena a una manifestant a València

Sumar celebra l'obertura d'un expedient disciplinari al policia nacional que va colpejar per l'esquena a una docent durant una protesta a València, mentres Podemos exigix responsabilitats polítiques i advertix sobre la brutalitat policial.

La Casa de la Concòrdia d’Alacant obri com a espai per a la memòria i els valors democràtics

La Casa de la Concòrdia d'Alacant s'inaugura com un espai ciutadà de trobada, memòria democràtica i convivència, acompanyat per l'exposició 'Alacant, Transició i Concòrdia'.

Un helicòpter rescata a un mastí exhaust durant una ruta de muntanya a la Marina Alta

Un mastí d'uns 80 quilos va ser evacuat en helicòpter en La Vall de la Gallinera després de quedar immobilitzat per esgotament a l'inici d'una ruta de muntanya amb el seu amo.

El Festival dels Arts manté les dates i avança el tancament amb més mesures acústiques

El Festival dels Arts se celebrarà els dies 5 i 6 de juny a la Ciutat de les Arts i les Ciències amb noves mesures acústiques, reducció de volum i fi de concerts a la 1 per a minimitzar l'impacte sonor.

La Generalitat obri quasi 70 punts d’atenció presencial per a la renda 2025

La Generalitat posa en marxa l'atenció presencial de la campanya de la renda 2025 amb prop de 70 punts en tota la Comunitat Valenciana per a ajudar gratis a confeccionar i presentar l'IRPF.

La Diputació d’Alacant invertix 170.000 euros per a fer més accessible El Plànol de Sax

La Diputació d'Alacant destina més de 170.000 euros a millorar l'accessibilitat i la senyalització de l'àrea recreativa El Plànol de Sax, reforçant la protecció d'este paratge natural i facilitant les visites de persones amb mobilitat reduïda.

La Fiscalia manté que Juliol d’Espanya va cometre agressió sexual i tracte degradant a dos pacients

Fiscalia i acusacions sostenen que l'ex president de Les Corts i de la Diputació d'Alacant, Juliol d'Espanya, va cometre agressió sexual i tracte degradant a dos pacients i reclamen huit anys de presó.