17.8 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Menys de la mitat dels hostalers han reobert les terrasses per les restriccions i el mal temps en València

 

La Federació Empresarial d’Hostaleria de València (FEHV) xifra en un 40% els locals que des d’este dilluns començaran a obrir les terrasses a causa de per a molts locals «no els resulta rendible per les restriccions», i per la previsió de mal temps d’esta setmana. Este percentatge anirà augmentant de manera progressiva cap al cap de setmana, segons ha assenyalat la federació en un comunicat.

 

Este dilluns ha sigut el primer dia en què les terrasses de l’hostaleria valenciana torbava obrir des del passat 21 de gener, però fins a les 18.00 hores, amb un aforament d’un 75%, un màxim de quatre comensals per taula i una distància d’1,5 metres entre taules.

 

En concret, segons una mostra feta per Hostaleria València, entre el 60% dels seus locals associats que no obriran, d’ells un 65,5% són empreses que a pesar de tindre terrassa continuaran tancats per «no resultar-li viable funcionar amb estes mesures tan restrictives».

 

Demanen l’obertura de l’interior dels locals i l’ampliació de l’horari

A demés, han explicat que les condicions meteorològiques previstes per a esta setmana també «han frenat» la decisió d’obrir a molts locals que esperaran cap al cap de setmana per a alçar les persianes. Sobre este tema, el secretari general d’Hostaleria València, Rafael Fernando, ha insistit que el sector es troba en «un moment molt complicat» i amb «unes restriccions molt més dures que en el moment en el que es va tancar». Per això, tornaran a demanar en la pròxima reunió de la taula de diàleg de Sanitat l’obertura de l’interior dels locals i ampliar l’horari.

 

De la mateixa manera, ha reiterat la crida a la responsabilitat de tot el col·lectiu empresarial i especialment de la ciutadania per a conseguir mantindre «amb èxit» este pla de desescalada.

 

En eixe sentit, ha anunciat que treballaran en campanyes de sensibilització a través de les xarxes socials per a «conscienciar de la importància» de complir les normatives de seguretat en els establiments d’hostaleria, especialment l’ús de la mascareta obligatòria en tot moment, per a preservar la salut tant de clients com de personal d’hostaleria i deixar clar que els bars i restaurants són «segurs»

Últimes notícies

Barcala defén que la regidor d’Urbanisme va obtindre la vivenda social abans d’entrar en política

L'alcalde ha assegurat que Rocío Gómez va ser adjudicatària en 2018, anys abans de ser regidora, i ha ordenat un expedient per a aclarir el procés i depurar responsabilitats.

L’efecte Castro mesura el desgast de l’Atlètic

El Llevant arriba revitalitzat per Luís Castro i posa a prova a un Atlètic amb 67 hores i mitja de descans, sense fitxatges i amb problemes de resolució en les àrees.

El PSPV portarà a Antifrau el ‘pelotazo’ de les vivendes públiques a Alacant

El PSPV portarà a l'Agència Antifrau el presumpte pelotazo en l'adjudicació de vivendes públiques en La Condomina. Demana explicacions, dimissions i més control.

El Barça no es fia i prepara canvis davant un Elx en urgència

El Barcelona afronta el dol en el Martínez Valero amb respecte a un Elx necessitat i amb nombroses baixes. Hansi Flic vigila la fragilitat defensiva i sospesa ajustos en l'equip.

Osasuna rep a un Vila-real en la seua pitjor ratxa recent amb la confiança reforçada

Osasuna afronta el dol en El Sadar enfortit pel seu primer triomf a domicili del curs, mentres el Vila-real arriba després de quatre derrotes seguides i poc descans.

El ‘petxinot’, el xicotet mol·lusc clau per a la filtració de l’aigua en L’Albufera

El petxinot, una cloïssa d'aigua dolça en perill crític, filtra milers de litres i sosté l'equilibri de L'Albufera. Una aliança impulsa la seua reproducció i reintroducció.

L’acusat nega l’assassinat del canonge i admet que va traure diners amb les seues targetes

El processament per l'assassinat del canonge emèrit a València ha negat l'homicidi davant el jurat i ha reconegut retirades i pagaments amb les targetes del sacerdot. El fiscal sosté que va estar en tot i que la desaparició de proves impedix corroborar la seua versió.

Detingut per robar més de 7.000 euros en tabac en botigues dels aeroports d’Alacant, València i Tenerife

Un home de 38 anys ha sigut detingut a Alacant-Elx per almenys una desena de furts en duty free d'Alacant, València i Santa Cruz de Tenerife. El botí en tabac va ascendir a 7.179,20 euros i l'operació seguix oberta amb mesures cautelars d'allunyament.