Mercadona controlarà l’aforament i obligarà a mantindre un metre de distància pel coronavirus

Mercadona coronavirus

Els clients hauran de mantindre la distància mínima de seguretat en les cues | Agència EFE

 

Mercadona ha emés un comunicat en el que anuncia les mesures que adoptarà per a evitar la propagació del coronavirus, entre les que es troba el control de l’aforament en els supermercats i l’obligació dels clients d’estar separats, com a mínim un metre.

 

D’esta manera, cada supermercat de Mercadona tindrà concretat l’aforament màxim que garantisca la distància preventiva d’un metre. A demés, no es permetrà l’accés a més persones una volta complet l’aforament i mentres altres clients no abandonen el local.

 

De la mateixa forma, en el carrer d’accés al supermercat, estarà marcada la distància entre les persones mentres esperen el seu torn, que haurà de respectar-se per a poder entrar. També estaran marcades estes distàncies en la línia de caixes. 

 

L’horari d’obertura serà de 09.00 a 20.00 hores però s’anirà adaptant a les circumstàncies canviants. En este cas, les modificacions seran comunicades en cada moment.

 

No s’admeten devolucions

Mercadona vol deixar clar que les botigues estaran proveïdes per a reforçar i garantir el subministrament de productes bàsics i de primera necessitat i que els clients puguen fer la seua compra diària. Amb l’objectiu de protegir la seguretat alimentària, afirma que no s’admeten devolucions de producte.

 

Entre les recomanacions generals, aconsellen que només acudisca una persona a fer la compra i que no forme part dels grups de risc (persones majors o amb malalties cròniques). També, recomanen que la compra siga ràpida i que no es guarden productes bàsics en grans quantitats de manera innecessària. 

 

Higiene dels treballadors i dels establiments

Mercadona recorda que ha adoptat mesures internes per a reforçar la salut i seguretat dels seus treballadors, entre les que es troba l’entrega per part de l’empresa dels utensilis d’higiene i prevenció necessaris. Igualment, s’han reforçat els processos de desinfecció i neteja diaris de les seues instal·lacions amb servicis externs.

Últimes notícies

Més de cent noves startups de Lanzadera impulsen l’eficiència i la digitalització empresarial

Lanzadera ha incorporat 124 noves startups al seu programa d’acceleració a València, centrades en millorar l’eficiència i la digitalització de processos empresarials. Gairebé 9 de cada 10 ja facturen i 4 de cada 10 basen la seua solució en intel·ligència artificial, automatització o robòtica.

Catalá reclama que Bernabé complisca la seua faena com a delegada fins a l’últim dia

L’alcaldessa de València, María José Catalá, evita valorar la candidatura de Pilar Bernabé a l’alcaldia però li exigix que, mentres siga delegada del Govern, prioritze la seguretat i no es bolque només en la campanya electoral. Catalá insistix que la seua obligació és coordinar Policia Nacional i Guàrdia Civil i millorar la seguretat a la ciutat.

Educació garantix la llibertat de càtedra i nega una persecució al professorat

La consellera d’Educació, Mari Carmen Ortí, assegura que la Inspecció educativa no perseguirà el professorat i que la llibertat de càtedra està garantida per a tot el col·lectiu docent.

Més de 100 xefs trien València per a repensar la gastronomia espanyola

Més d’un centenar de cuiners de tot l’Estat s’han reunit a València en l’Assemblea Autonòmica d’Euro-Toques per a debatre sobre producte local, tradició i futur de la cuina espanyola.

El Valencia CF iguala el seu pitjor inici de lliga en deu temporades

El Valencia de Carlos Corberán només ha sumat un punt en les quatre primeres jornades de LALIGA EA Sports 2026-27 i iguala així el seu pitjor inici de les últimes deu campanyes, registrat en la temporada 2024-25 amb Rubén Baraja.

Aemet activa avís taronja al sud de València per màximes de 40 graus este dimarts

Aemet ha activat este dimarts l’avís taronja per calor extrema al litoral i interior sud de la província de València, amb màximes de fins a 40 graus, i preveu també pluges intenses i tempestes dimecres al nord d’Alacant i sud valencià.

UGT denuncia manca de bombers mínims als parcs de València davant Treball

UGT Serveis Públics PV ha denunciat davant la Inspecció de Treball el Consorci Provincial de Bombers de València per incomplir, segons el sindicat, les dotacions mínimes de plantilla acordades per al període 2026-2029, en un context de risc elevat per calor extrema i possibles pluges torrencials.

Rècord històric de passatgers a l’aeroport de Castelló i nova ruta amb Eivissa en 2027

L’aeroport de Castelló ha batut el seu rècord mensual amb 52.337 passatgers en agost i preveu reforçar en 2027 la connexió amb Balears amb més vols a Palma i una nova ruta directa amb Eivissa.