Mercadona guanya 593 milions en 2018, el 84% més, i obri enguany a Portugal

 

 
El grup de distribució Mercadona va guanyar 593 milions en 2018, el 84% més, un exercici en el qual va crear 1.800 noves ocupacions i va augmentar les seues vendes un 6%, fins als 24.305 milions d’euros, i de cara a enguany té previst obrir deu botigues a Portugal, les primeres fóra d’Espanya.

 

Aquestes dades eren presentades aquest dimarts pel president de Mercadona, Juan Roig, qui ha anunciat que el grup començarà el 12 de juny a vendre per internet a Barcelona i a final d’any o principis del pròxim també a Madrid.

 

A Barcelona s’obrirà al juny el que en l’argot del grup coneixen com «un rusc» (un centre logístic des del qual es distribueixen els productes) a la Zona Franca, que començarà a subministrar al districte de les Corts, i tindrà un volum negocie previst de 30.000 repartiments al mes i emprarà a 300 persones.

 

Roig s’ha mostrat convençut que es vendrà més a Barcelona que a València i espera que la facturació siga elevada també a Madrid.

 

El grup va invertir 1.504 milions en 2018, un 50% més que en l’exercici anterior, dels quals 962 milions han sigut per a obertura de noves botigues, 257 milions per a automatització de logística, 225 milions per a transformació digital i 60 milions per a les obertures a Portugal.

 

Quant a les previsions per a l’exercici de 2019, Roig ha assenyalat que el grup espera augmentar les seues vendes un 3,7%, fins als 25.200 milions, i augmentar un 50% la inversió per a aconseguir els 2.300 milions, la qual cosa previsiblement farà caure el benefici fins als 435 milions, un 27% inferior a l’obtingut en 2018. La plantilla creixerà en unes mil persones.

 

Per als pròxims cinc anys la inversió estimada és de 10.000 milions, que destinarà a botigues, el projecte de frescos, el menjar llest per a menjar, els blocs logístics, la transformació digital, la venda per internet i l’expansió a Portugal.

 

Juan Roig ha anunciat que enguany obrirà deu botigues a Portugal, totes elles a Porto i que el grup estudia implantar-se en un altre país, que no ha volgut revelar, encara que miren 3 o 4 i que l’expansió seguirà com a taca d’oli.

 

Les botigues portugueses obriran els diumenges perquè en aqueix país és el costum, però seguiran sense oferir aqueix servei les d’Espanya, un fet que Roig ha justificat perquè obrir diumenges i festius implicaria doblegar els sous dels treballadors i, per tant, encarir els productes.

 

Mercadona va tancar l’exercici amb una plantilla de 85.800 treballadors, per als quals es va signar un conveni amb els sindicats UGT i CCOO per cinc anys que va permetre un augment de salaris de l’1,2%. Ha repartit 325 milions en primes per al 98% de la plantilla, i 130 milions han sigut dividends.

 

En finalitzar 2018, el grup tenia 1.636 botigues després d’obrir 29 nous supermercats i tancar altres 20 que no s’ajustaven als estàndards d’amplitud i comoditat de la cadena.

 

Quant a productes, la secció «Llest per a menjar», que actualment està en onze botigues de la província de València, s’implantarà en 250 supermercats enguany.

 

Aquesta inversió inclou a més l’obertura de 49 noves botigues (deu a Portugal), la reforma de 390 botigues per a convertir-se en eficients i el desenvolupament dels productes frescos.

 

Roig ha reconegut que en qualitat falta «moltíssim que millorar» i ha explicat que en la companyia s’han donat compte «que la qualitat dels productes no era tot el bona que hauria de ser i molts clients diuen, i jo ho subscric, que per al preu que té, la qualitat no està malament», però «volem que diguen que tenim una gran qualitat i un preu molt bo».

Últimes notícies

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.
FILMOTECA D'ESTIU