8.7 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Mercadona guanya 593 milions en 2018, el 84% més, i obri enguany a Portugal

 

 
El grup de distribució Mercadona va guanyar 593 milions en 2018, el 84% més, un exercici en el qual va crear 1.800 noves ocupacions i va augmentar les seues vendes un 6%, fins als 24.305 milions d’euros, i de cara a enguany té previst obrir deu botigues a Portugal, les primeres fóra d’Espanya.

 

Aquestes dades eren presentades aquest dimarts pel president de Mercadona, Juan Roig, qui ha anunciat que el grup començarà el 12 de juny a vendre per internet a Barcelona i a final d’any o principis del pròxim també a Madrid.

 

A Barcelona s’obrirà al juny el que en l’argot del grup coneixen com “un rusc” (un centre logístic des del qual es distribueixen els productes) a la Zona Franca, que començarà a subministrar al districte de les Corts, i tindrà un volum negocie previst de 30.000 repartiments al mes i emprarà a 300 persones.

 

Roig s’ha mostrat convençut que es vendrà més a Barcelona que a València i espera que la facturació siga elevada també a Madrid.

 

El grup va invertir 1.504 milions en 2018, un 50% més que en l’exercici anterior, dels quals 962 milions han sigut per a obertura de noves botigues, 257 milions per a automatització de logística, 225 milions per a transformació digital i 60 milions per a les obertures a Portugal.

 

Quant a les previsions per a l’exercici de 2019, Roig ha assenyalat que el grup espera augmentar les seues vendes un 3,7%, fins als 25.200 milions, i augmentar un 50% la inversió per a aconseguir els 2.300 milions, la qual cosa previsiblement farà caure el benefici fins als 435 milions, un 27% inferior a l’obtingut en 2018. La plantilla creixerà en unes mil persones.

 

Per als pròxims cinc anys la inversió estimada és de 10.000 milions, que destinarà a botigues, el projecte de frescos, el menjar llest per a menjar, els blocs logístics, la transformació digital, la venda per internet i l’expansió a Portugal.

 

Juan Roig ha anunciat que enguany obrirà deu botigues a Portugal, totes elles a Porto i que el grup estudia implantar-se en un altre país, que no ha volgut revelar, encara que miren 3 o 4 i que l’expansió seguirà com a taca d’oli.

 

Les botigues portugueses obriran els diumenges perquè en aqueix país és el costum, però seguiran sense oferir aqueix servei les d’Espanya, un fet que Roig ha justificat perquè obrir diumenges i festius implicaria doblegar els sous dels treballadors i, per tant, encarir els productes.

 

Mercadona va tancar l’exercici amb una plantilla de 85.800 treballadors, per als quals es va signar un conveni amb els sindicats UGT i CCOO per cinc anys que va permetre un augment de salaris de l’1,2%. Ha repartit 325 milions en primes per al 98% de la plantilla, i 130 milions han sigut dividends.

 

En finalitzar 2018, el grup tenia 1.636 botigues després d’obrir 29 nous supermercats i tancar altres 20 que no s’ajustaven als estàndards d’amplitud i comoditat de la cadena.

 

Quant a productes, la secció “Llest per a menjar”, que actualment està en onze botigues de la província de València, s’implantarà en 250 supermercats enguany.

 

Aquesta inversió inclou a més l’obertura de 49 noves botigues (deu a Portugal), la reforma de 390 botigues per a convertir-se en eficients i el desenvolupament dels productes frescos.

 

Roig ha reconegut que en qualitat falta “moltíssim que millorar” i ha explicat que en la companyia s’han donat compte “que la qualitat dels productes no era tot el bona que hauria de ser i molts clients diuen, i jo ho subscric, que per al preu que té, la qualitat no està malament”, però “volem que diguen que tenim una gran qualitat i un preu molt bo”.

Últimes notícies

La Fiscalia investiga al bisbe Munilla per declaracions sobre teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha incoat diligències per possible delicte d'odi o lesió a la dignitat després d'unes manifestacions del bisbe Josep Ignacio Munilla. La denúncia va partir de la plataforma El teu poble i el meu i el prelat nega haver atacat a col·lectius LGTBI.

Morant defén que la llibertat de Cerdán és una decisió jurídica i reivindica les mesures del PSOE

La ministra ha subratllat que l'eixida de presó de Santos Cerdán depén dels jutges, mentres el PSOE ha actuat de manera interna amb la seua expulsió i la petició de l'acta. També ha contraposat la resposta socialista amb la del PP a Almeria i ha reiterat la col·laboració amb la justícia.

Morant defén la ciència enfront dels negacionistes i destaca la reconstrucció després de la DANA

La ministra ha reivindicat la inversió en investigació i el paper de l'evidència abans, durant i després de la DANA, amb un homenatge a més de 200 professionals. A més, ha demanat un pacte d'Estat contra l'emergència climàtica.

Tellado dona per fet que PP i Vox anteposaran l’interés general en la Comunitat Valenciana

Miguel Tellado ha assegurat que PP i Vox tancaran en termini un acord en la Comunitat Valenciana i que anteposaran l'interés general al partidista. Ha situat la reconstrucció de la província de València després de la DANA com a prioritat del futur pacte.

València prova l’evacuació a la Torre i activa per primera vegada una alarma sonora

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre d'inundació a la Torre per a provar l'evacuació de persones vulnerables i un nou sistema d'avís sonor. Més d'un centenar de professionals han participat per a mesurar temps de resposta i coordinació.

Morant acusa a Feijóo i Abascal de ‘condemnar als valencians a repetir la història’

La líder dels socialistes valencians ha qüestionat que el PP plantege eleccions en totes les autonomies menys en la Comunitat Valenciana i ha rebutjat la candidatura de Juanfran Pérez Llorca, que vincula a un pacte amb la ultradreta.

L’Elx allibera el dijous les últimes mil entrades per a rebre al Reial Madrid

L'Elx posarà a la venda este dijous, des de les 11.00 i només en línia, les últimes mil localitats per al partit del diumenge (21.00) en el Martínez Valero. El ple està quasi assegurat i hi ha seients amb visibilitat reduïda.

El retrobament de Ferrer i Berdych com a capitans a l’Espanya-República Txeca

Espanya i República Txeca es mesuren a Bolonya per un lloc en semifinals, amb l'atractiu del dol en les banquetes entre David Ferrer i Tomas Berdych, exrivales amb 8-8.