Més de 40.000 sanitaris rebran la gratificació que reconeix el seu esforç en la primera ona

 

Més de 40.000 professionals sanitaris rebran la compensació econòmica de 43,7 milions d’euros per l’esforç fet durant la primera ona de la pandèmia, segons ha detallat la Conselleria de Sanitat Universal.

 

La Generalitat Valenciana ha destinat a esta compensació, que afecta la major part de la plantilla, 43 milions d’euros i es beneficiaran d’ella «tots aquells treballadors que van estar en primera línia en els mesos més durs de la pandèmia», ha remarcat en un comunicat.

 

Els professionals d’unitats de crítics, medicina interna, urgències o atenció primària en totes les seues categories són alguns dels grups que percebran la compensació. També tots aquells treballadors que van patir el contagi del Covid-19 o van estar aïllats,i tots aquells que, voluntàriament o per necessitats organitzatives, van haver d’enfrontar-se en primera línia al virus.

 

A estes compensacions s’han oposat els sindicats representatius de la sanitat valenciana, que han defensat que es gratifique també a tots aquells que no van estar en primera línia. Amb este reconeixement, el territori valencià a se suma a l’esforç econòmic per a agrair l’imprescindible paper que els i les professionals de la Sanitat van fer en els pitjors moments de la primera ona. Amb la valenciana són sis les autonomies que han decidit gratificar l’innegable esforç del sistema sanitari públic i el seu personal.

Últimes notícies

Ortí defensa la neutralitat de la inspecció i es mostra oberta a un pacte educatiu després del PISA

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, ha reivindicat la neutralitat de la inspecció educativa, ha atribuït els mals resultats PISA a la LOMLOE i al Botànic i s’ha declarat disposada a un gran acord educatiu que vaja més enllà d’una legislatura.

El Consell resta importància al debat intern sobre Pérez Llorca i posa el focus en altres preocupacions

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha assegurat que la ciutadania està més preocupada per altres qüestions que per la candidatura de Juanfran Pérez Llorca a la presidència de la Generalitat, i ha defensat que arriba al debat de Política General en Les Corts amb tots els deures fets. També ha descartat acollir més menors migrants de Ceuta per la saturació dels centres valencians.

Les 35 hores setmanals en la Generalitat, més a prop: el Consell ratifica l’acord

El Consell ha ratificat l’acord de la Mesa Sectorial de Funció Pública que permet implantar la jornada general de 35 hores setmanals i la d’especial dedicació de 37,5 hores per al personal de l’Administració de la Generalitat.

La Generalitat podrà augmentar el deute en fins a 1.859 milions en 2026 per la dana

El Consell ha autoritzat que el deute de la Generalitat puga créixer fins a 1.859,7 milions en 2026 per finançar la recuperació de les zones afectades per la dana de 2024. L’operació està emmarcada en la Llei de Pressupostos de 2026 i en la normativa d’hisenda pública valenciana.

La nova Llei del Sòl busca retallar burocràcia i agilitzar l’urbanisme

El Consell ha aprovat el projecte de la nova Llei del Sòl de la Comunitat Valenciana, que simplifica tràmits, reforça la seguretat jurídica i protegeix el medi ambient, amb especial atenció a la vivenda protegida i als xicotets municipis.

Torrent lidera els supermercats més barats i impulsa la Comunitat Valenciana com la més econòmica

Torrent és la ciutat amb els supermercats més barats d’Espanya, seguida per Vila-real i Santa Pola, segons un estudi de l’OCU, que situa la Comunitat Valenciana i Múrcia com les autonomies més econòmiques per a fer la compra.

Cultura als Barris programa 123 activitats gratuïtes en 24 barris de València fins al 22 de novembre

Les activitats de Cultura als Barris 2026 s'han organitzat en quatre períodes, amb diferents barris com a escenari de la programació.

El Mercat Central de València reobri després de l’incendi amb 35 parades encara sense llum

El Mercat Central de València ha reobert este divendres després de l’incendi al soterrani amb desenes de parades sense llum, mentres s’investiguen les causes del foc en el quart de comptadors.