6.2 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Més de 700 persones del territori valencià han rebut la vacuna contra el coronavirus en la primera jornada

 

Més de 700 persones, entre residents i treballadors de diferents centres, han rebut este diumenge la primera dosi de la vacuna contra el coronavirus en el territori valencià, en una jornada que s’ha fet amb normalitat, han assegurat fonts de la Conselleria de Sanitat.

 

El primer valencià a rebre la vacuna ha sigut Batiste Martí, de 81 anys, i resident en la residència P.M.D Verge del Miracle de Rafelbunyol, en l’Horta Nord (València), qui després de rebre la primera dosi ha animat a totes les persones al fet que es vacunen perquè, segons ha dit, «ens ha costat molt arribar fins ací».

 

A les 09.53 hores arribaven al punt de distribució de València les primeres dosis, procedents de Guadalajara i baix estrictes mesures de seguretat, ja que agents de la Comandància de la Guàrdia Civil s’han fet càrrec de la vigilància del camió que les traslladava una volta ha creuat la província de Conca.

 

La vacunació ha acabat a les 15.00 hores

En la província d’Alacant, el primer vacunat ha sigut Salvador Brotons, de 65 anys, natural de Castalla i usuari de la residència de Sant Vicent del Raspeig, en l’Alacantí, mentres que en la de Castelló, la primera persona vacunada ha sigut Benilde Domingo Monferrer, de 86 anys, i usuària d’una residència de Borriana, en la Plana Baixa.

 

Passades les 15.00 hores de la vesprada s’ha donat per conclosa la vacunació d’esta primera jornada i els qui han rebut esta primera dosi, rebran la segona aproximadament el dilluns 18 de gener, amb el que quedaran immunitzades definitivament contra el coronavirus, han assenyalat les mateixes fonts.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.