9.7 C
València
Divendres, 12 desembre, 2025

Més de 700 persones del territori valencià han rebut la vacuna contra el coronavirus en la primera jornada

 

Més de 700 persones, entre residents i treballadors de diferents centres, han rebut este diumenge la primera dosi de la vacuna contra el coronavirus en el territori valencià, en una jornada que s’ha fet amb normalitat, han assegurat fonts de la Conselleria de Sanitat.

 

El primer valencià a rebre la vacuna ha sigut Batiste Martí, de 81 anys, i resident en la residència P.M.D Verge del Miracle de Rafelbunyol, en l’Horta Nord (València), qui després de rebre la primera dosi ha animat a totes les persones al fet que es vacunen perquè, segons ha dit, «ens ha costat molt arribar fins ací».

 

A les 09.53 hores arribaven al punt de distribució de València les primeres dosis, procedents de Guadalajara i baix estrictes mesures de seguretat, ja que agents de la Comandància de la Guàrdia Civil s’han fet càrrec de la vigilància del camió que les traslladava una volta ha creuat la província de Conca.

 

La vacunació ha acabat a les 15.00 hores

En la província d’Alacant, el primer vacunat ha sigut Salvador Brotons, de 65 anys, natural de Castalla i usuari de la residència de Sant Vicent del Raspeig, en l’Alacantí, mentres que en la de Castelló, la primera persona vacunada ha sigut Benilde Domingo Monferrer, de 86 anys, i usuària d’una residència de Borriana, en la Plana Baixa.

 

Passades les 15.00 hores de la vesprada s’ha donat per conclosa la vacunació d’esta primera jornada i els qui han rebut esta primera dosi, rebran la segona aproximadament el dilluns 18 de gener, amb el que quedaran immunitzades definitivament contra el coronavirus, han assenyalat les mateixes fonts.

Últimes notícies

L’excap de gabinet de Mazón ha negat que els seus wasaps a Salomé Pradas foren instruccions del president

José Manuel Cuenca ha negat davant la jutgessa que els wasaps enviats a la llavors consellera Salomé Pradas foren instruccions del president. Ha defés que mancava de capacitat per a ordenar i que el debat sobre el confinament es va traslladar als servicis jurídics.

Pérez Llorca reivindica el seu cor municipalista al capdavant de la Generalitat

El president ha defés un lideratge de proximitat i una línia continuista, amb exemples de gestió en sanitat, educació infantil i suport a sectors productius.

La Guàrdia Civil incauta 32 peces d’ivori a València i el mal a la fauna s’estima en 3,6 milions

La Guàrdia Civil ha confiscat 32 peces d'ivori tallat a la venda en internet sense certificats CITES. Una dona de 71 anys ha quedat investigada per delictes contra la fauna i contraban.

L’IPC puja al 3,4% al novembre en la Comunitat Valenciana i els aliments repunten al 2,9%

La Comunitat Valenciana va registrar al novembre un IPC del 3,4%, entre els més alts autonòmics, amb aliments al 2,9%. A Espanya l'índex va ser del 3% i la subjacent del 2,6%.

L’IPC es va situar al 3,4% al novembre en la Comunitat Valenciana i els aliments van repuntar al 2,9%

L'IPC es va situar al 3,4% al novembre en la Comunitat Valenciana, un dels més alts per comunitats. A Espanya, l'índex general va quedar en el 3% i la subjacent en el 2,6%.

Alcón (CRUE) alerta: sense finançament no hi ha investigació en la universitat pública

La presidenta de la CRUE ha advertit d'una falta de finançament generalitzat i ha defés que investigar costa diners i no es pot renunciar a això. Reclama beques-salari, urgix els sexennis de transferència i alerta de l'impacte del nou estatut del becari i de la vivenda en l'accés a la universitat.

El València Basket sotmet a l’Efes (94-82) i s’aferma a dalt amb la seua quarta victòria seguida

El València Basket va controlar al Anadolu Efes amb un partit seriós i va encadenar el seu quart triomf seguit en Eurolliga. Taylor i Pradilla van liderar un 94-82 que consolida als taronja en la zona alta.

La col·lisió de tres camions talla l’AP-7 a Castelló des de la matinada i deixa dos ferits

Un xoc entre tres camions talla l'AP-7 al seu pas per Castelló des de la 1 de la matinada. El trànsit es desvia per la N-340 i hi ha dos ferits.