Més de 700.000 persones sofreixen diabetis en la Comunitat Valenciana

La diabetis afecta a milions de persones a nivell mundial i contínua a l’alça en estos últims anys. Es tracta d’una malaltia metabòlica caracteritzada per uns alts nivells de glucosa en sang. La diabetis tipus 2 és la més prevalent en la societat adulta, representant el 85-90% dels casos.

En la Comunitat Valenciana hi ha més de 700.000 persones que sofreixen esta malaltia i més del 40% no són conscients d’això. Es tracta d’una malaltia que pot causar greus danys en la salut si no és tractada correctament.

Afortunadament, la diabetis tipus 2 pot ser reversible si es detecta en els seus estadis inicials. Amb un canvi en l’estil de vida i la dieta es podria revertir o, si ha estat detectada en un estadi més avançat, estos canvis millorarien notablement la qualitat de vida i la malaltia.

Per a poder detectar esta malaltia a temps cal tenir clars els símptomes previs que pot ocasionar.

Simptomatologia de la diabetis

La picor corporal és un símptoma molt comú. L’alt nivell de sucre en sang pot provocar irritació en la pell i molta picor. Això succeeix a causa de la infecció per bacteris o fongs, mala circulació. En casos greus de diabetis o de la malaltia mal tractada, esta picor que apareix en mans, peus i braços es deu a l’afectació dels xicotets nervis terminals de la zona. Este símptoma també es pot donar en el cuir cabellut en forma de dermatitis o caspa seborreica.

Els pacients diabètics solen presentar alteracions immunològiques, per la qual cosa són molt més propensos a contreure infeccions bacterianes. Les zones més afectades en pacients amb diabetis són la pell, cavitat oral, àrea genital i tracte urinari.

Els problemes de visió són símptoma d’una malaltia molt avançada. La diabetis provoca l’anomenada «retinopatia diabètica» que provoca ceguesa. Això ocorre quan a la malaltia danya els vasos sanguinis de la retina.

Per a poder evitar més problemes de salut futurs, els experts i l’equip mèdic recomanen a la població diabètica que porten un control rigorós de la malaltia. En cas de no estar ben controlada, la diabetis pot ser molt perjudicial.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.

WOW 29 ja supera les 12.000 entrades i vol fer història de les MMA a València

WOW 29 supera les 12.000 entrades al Roig Arena i aspira a convertir-se en l’esdeveniment de MMA més gran celebrat a Espanya.

Unai Núñez serà baixa en el Valencia CF per al partit contra l’Elx

Unai Núñez no arriba al duel entre l’Elx i el Valencia CF per unes molèsties del últim partit i es confirma com a baixa per a dissabte.

Les VTC reclamen seguretat jurídica per a operar en serveis urbans a la Comunitat Valenciana

Les patronals de les VTC demanen un nou decret amb seguretat jurídica que garantisca els serveis urbans a la Comunitat Valenciana.

CaixaBank destina prop de 250.000 euros a Save the Children per a famílies afectades per la dana de València

CaixaBank donarà prop de 250.000 euros a Save the Children per a ajudar famílies i infància afectades per la dana de València.

Jose Muñoz expressa la vergonya del PSPV per José Luis Ábalos després de l’inici del juí

Jose Muñoz afirma que el PSPV sent vergonya i indignació per Ábalos després de les primeres declaracions del juí.

La renda 2025 arranca amb noves deduccions en la Comunitat Valenciana per salut, esport i música

La campanya de la renda 2025 comença amb canvis estatals i noves deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.