Més de 700.000 persones sofreixen diabetis en la Comunitat Valenciana

La diabetis afecta a milions de persones a nivell mundial i contínua a l’alça en estos últims anys. Es tracta d’una malaltia metabòlica caracteritzada per uns alts nivells de glucosa en sang. La diabetis tipus 2 és la més prevalent en la societat adulta, representant el 85-90% dels casos.

En la Comunitat Valenciana hi ha més de 700.000 persones que sofreixen esta malaltia i més del 40% no són conscients d’això. Es tracta d’una malaltia que pot causar greus danys en la salut si no és tractada correctament.

Afortunadament, la diabetis tipus 2 pot ser reversible si es detecta en els seus estadis inicials. Amb un canvi en l’estil de vida i la dieta es podria revertir o, si ha estat detectada en un estadi més avançat, estos canvis millorarien notablement la qualitat de vida i la malaltia.

Per a poder detectar esta malaltia a temps cal tenir clars els símptomes previs que pot ocasionar.

Simptomatologia de la diabetis

La picor corporal és un símptoma molt comú. L’alt nivell de sucre en sang pot provocar irritació en la pell i molta picor. Això succeeix a causa de la infecció per bacteris o fongs, mala circulació. En casos greus de diabetis o de la malaltia mal tractada, esta picor que apareix en mans, peus i braços es deu a l’afectació dels xicotets nervis terminals de la zona. Este símptoma també es pot donar en el cuir cabellut en forma de dermatitis o caspa seborreica.

Els pacients diabètics solen presentar alteracions immunològiques, per la qual cosa són molt més propensos a contreure infeccions bacterianes. Les zones més afectades en pacients amb diabetis són la pell, cavitat oral, àrea genital i tracte urinari.

Els problemes de visió són símptoma d’una malaltia molt avançada. La diabetis provoca l’anomenada «retinopatia diabètica» que provoca ceguesa. Això ocorre quan a la malaltia danya els vasos sanguinis de la retina.

Per a poder evitar més problemes de salut futurs, els experts i l’equip mèdic recomanen a la població diabètica que porten un control rigorós de la malaltia. En cas de no estar ben controlada, la diabetis pot ser molt perjudicial.

Últimes notícies

Sarabia esclata després del Betis-Elx: el gol anul·lat ens condiciona totalment

Eder Sarabia considera que el gol anul·lat a Diangana davant el Betis era legal i que eixa decisió, unida a l'expulsió de Pétrot, va marcar el desenrotllament del partit i la baralla per la permanència.

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.