Més de 700.000 persones sofreixen diabetis en la Comunitat Valenciana

La diabetis afecta a milions de persones a nivell mundial i contínua a l’alça en estos últims anys. Es tracta d’una malaltia metabòlica caracteritzada per uns alts nivells de glucosa en sang. La diabetis tipus 2 és la més prevalent en la societat adulta, representant el 85-90% dels casos.

En la Comunitat Valenciana hi ha més de 700.000 persones que sofreixen esta malaltia i més del 40% no són conscients d’això. Es tracta d’una malaltia que pot causar greus danys en la salut si no és tractada correctament.

Afortunadament, la diabetis tipus 2 pot ser reversible si es detecta en els seus estadis inicials. Amb un canvi en l’estil de vida i la dieta es podria revertir o, si ha estat detectada en un estadi més avançat, estos canvis millorarien notablement la qualitat de vida i la malaltia.

Per a poder detectar esta malaltia a temps cal tenir clars els símptomes previs que pot ocasionar.

Simptomatologia de la diabetis

La picor corporal és un símptoma molt comú. L’alt nivell de sucre en sang pot provocar irritació en la pell i molta picor. Això succeeix a causa de la infecció per bacteris o fongs, mala circulació. En casos greus de diabetis o de la malaltia mal tractada, esta picor que apareix en mans, peus i braços es deu a l’afectació dels xicotets nervis terminals de la zona. Este símptoma també es pot donar en el cuir cabellut en forma de dermatitis o caspa seborreica.

Els pacients diabètics solen presentar alteracions immunològiques, per la qual cosa són molt més propensos a contreure infeccions bacterianes. Les zones més afectades en pacients amb diabetis són la pell, cavitat oral, àrea genital i tracte urinari.

Els problemes de visió són símptoma d’una malaltia molt avançada. La diabetis provoca l’anomenada «retinopatia diabètica» que provoca ceguesa. Això ocorre quan a la malaltia danya els vasos sanguinis de la retina.

Per a poder evitar més problemes de salut futurs, els experts i l’equip mèdic recomanen a la població diabètica que porten un control rigorós de la malaltia. En cas de no estar ben controlada, la diabetis pot ser molt perjudicial.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.

Llevant s’agarra a la permanència davant un Getafe llançat cap a Europa

Llevant i Getafe tanquen la jornada 31 en el Ciutat de València en un dol que enfronta la necessitat extrema dels granotas amb l'ambició europea de l'equip de Bordalás.