Més de 700.000 persones sofreixen diabetis en la Comunitat Valenciana

La diabetis afecta a milions de persones a nivell mundial i contínua a l’alça en estos últims anys. Es tracta d’una malaltia metabòlica caracteritzada per uns alts nivells de glucosa en sang. La diabetis tipus 2 és la més prevalent en la societat adulta, representant el 85-90% dels casos.

En la Comunitat Valenciana hi ha més de 700.000 persones que sofreixen esta malaltia i més del 40% no són conscients d’això. Es tracta d’una malaltia que pot causar greus danys en la salut si no és tractada correctament.

Afortunadament, la diabetis tipus 2 pot ser reversible si es detecta en els seus estadis inicials. Amb un canvi en l’estil de vida i la dieta es podria revertir o, si ha estat detectada en un estadi més avançat, estos canvis millorarien notablement la qualitat de vida i la malaltia.

Per a poder detectar esta malaltia a temps cal tenir clars els símptomes previs que pot ocasionar.

Simptomatologia de la diabetis

La picor corporal és un símptoma molt comú. L’alt nivell de sucre en sang pot provocar irritació en la pell i molta picor. Això succeeix a causa de la infecció per bacteris o fongs, mala circulació. En casos greus de diabetis o de la malaltia mal tractada, esta picor que apareix en mans, peus i braços es deu a l’afectació dels xicotets nervis terminals de la zona. Este símptoma també es pot donar en el cuir cabellut en forma de dermatitis o caspa seborreica.

Els pacients diabètics solen presentar alteracions immunològiques, per la qual cosa són molt més propensos a contreure infeccions bacterianes. Les zones més afectades en pacients amb diabetis són la pell, cavitat oral, àrea genital i tracte urinari.

Els problemes de visió són símptoma d’una malaltia molt avançada. La diabetis provoca l’anomenada «retinopatia diabètica» que provoca ceguesa. Això ocorre quan a la malaltia danya els vasos sanguinis de la retina.

Per a poder evitar més problemes de salut futurs, els experts i l’equip mèdic recomanen a la població diabètica que porten un control rigorós de la malaltia. En cas de no estar ben controlada, la diabetis pot ser molt perjudicial.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Milers es mobilitzen a Espanya per a exigir la fi de la guerra a Orient Mitjà

Milers de persones protesten en més de 150 ciutats espanyoles per a reclamar que es detinga la guerra a l'Iran i a Orient Mitjà. Madrid reunix 5.000 segons l'organització.

Una potent mascletà ha obert els dies grans de les Falles 2026

La mascletà de Pirotècnia Aitana, titulada 'La bellesa del sota', ha inaugurat els dies grans de les Falles 2026 amb 274 quilos de pólvora en sis minuts. La jornada ha estat marcada pel comiat de Juan Bautista Mollá i un balanç de 88 atencions sanitàries.

Compromís demana auditar les ajudes a la Cambra de Comerç d’Alacant després de la detenció de Carlos Baño

Compromís ha demanat a la Sindicatura de Comptes auditar les ajudes a la Cambra de Comerç d'Alacant i reclama al Consell de Transparència revisar el compliment de la llei.

Carlos Baño nega irregularitats i s’oferix a col·laborar amb la justícia

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant rebutja qualsevol benefici personal i afirma que col·laborarà amb la investigació sobre els bons consum. Va quedar en llibertat amb càrrecs després d'acollir-se al seu dret a no declarar.

Una potent mascletà obri els dies grans de les Falles 2026

Pirotècnia Aitana ha inaugurat els dies grans amb 'La bellesa del sota', 274 quilos de pólvora en sis minuts i l'adeu de Juan Bautista Mollà.

La Generalitat enaltix als CEVEX com els millors ambaixadors i anuncia un congrés a Peníscola

La Generalitat recupera l'esperit del Vaixell Faller amb una recepció en l'Edifici del Rellotge i situa als CEVEX com a pont amb la diàspora. Anuncia un congrés a Peníscola

Metrovalencia oferix més de 2.700 places d’aparcament gratuïtes en Falles

La xarxa habilita 1.513 places P+M i 1.248 municipals, totes gratuïtes i al costat d'estacions, per a accedir a València en dies amb més de 500 carrers tallats.

Emergències demana extremar precaucions pel fort vent a Castelló: alerta taronja a l’interior nord

La Generalitat ha elevat a taronja l'avís per vent a l'interior nord de Castelló per a demà, amb ratxes que podrien aconseguir els 100 km/h. Es manté el nivell groc en la resta.