17.6 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Més de 700.000 persones sofreixen diabetis en la Comunitat Valenciana

La diabetis afecta a milions de persones a nivell mundial i contínua a l’alça en estos últims anys. Es tracta d’una malaltia metabòlica caracteritzada per uns alts nivells de glucosa en sang. La diabetis tipus 2 és la més prevalent en la societat adulta, representant el 85-90% dels casos.

En la Comunitat Valenciana hi ha més de 700.000 persones que sofreixen esta malaltia i més del 40% no són conscients d’això. Es tracta d’una malaltia que pot causar greus danys en la salut si no és tractada correctament.

Afortunadament, la diabetis tipus 2 pot ser reversible si es detecta en els seus estadis inicials. Amb un canvi en l’estil de vida i la dieta es podria revertir o, si ha estat detectada en un estadi més avançat, estos canvis millorarien notablement la qualitat de vida i la malaltia.

Per a poder detectar esta malaltia a temps cal tenir clars els símptomes previs que pot ocasionar.

Simptomatologia de la diabetis

La picor corporal és un símptoma molt comú. L’alt nivell de sucre en sang pot provocar irritació en la pell i molta picor. Això succeeix a causa de la infecció per bacteris o fongs, mala circulació. En casos greus de diabetis o de la malaltia mal tractada, esta picor que apareix en mans, peus i braços es deu a l’afectació dels xicotets nervis terminals de la zona. Este símptoma també es pot donar en el cuir cabellut en forma de dermatitis o caspa seborreica.

Els pacients diabètics solen presentar alteracions immunològiques, per la qual cosa són molt més propensos a contreure infeccions bacterianes. Les zones més afectades en pacients amb diabetis són la pell, cavitat oral, àrea genital i tracte urinari.

Els problemes de visió són símptoma d’una malaltia molt avançada. La diabetis provoca l’anomenada «retinopatia diabètica» que provoca ceguesa. Això ocorre quan a la malaltia danya els vasos sanguinis de la retina.

Per a poder evitar més problemes de salut futurs, els experts i l’equip mèdic recomanen a la població diabètica que porten un control rigorós de la malaltia. En cas de no estar ben controlada, la diabetis pot ser molt perjudicial.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.