Sanitat estudia permetre fins a deu persones en les celebracions de Nadal en el territori valencià

 

Esta vesprada de dijous, 26 de novembre, la consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha oferit una roda de premsa a on ha explicat les propostes que té el govern valencià per a les festes de Nadal. De moment, són només propostes, ja que és una cosa que estan dialogant i encara queden algunes reunions per a tancar les mesures definitives.

 

Segons ha explicat Ana Barceló, la Comunitat Valenciana ha proposat que les reunions socials continuen limitades a sis persones, però en el cas de dades assenyalades, esta limitació podria augmentar a deu membres d’una mateixa família

 

«És comprensible donat el percentatge elevat de contagis que es produïxen en l’àmbit social», que tal com ha explicat la consellera de Sanitat està ara mateix en el 92% del total de casos.

 

Ampliar els grups de persones a 10

Estes dades assenyalades corresponen a les festes de Nadal, concretament el 24, 25 i 31 de desembre, i també l’1, 5 i 6 de gener. En estos dies també seria possible ampliar el toc de queda fins a la 1 de la matinada, «però si hi ha un consens per part de totes les comunitats autònomes», ha explicat la consellera de Sanitat.

 

D’altra banda, Barceló ha manifestat que en la reunió interterritorial també s’ha proposat flexibilitzar les restriccions de mobilitat en les dates assenyalades però amb una condició: «La Comunitat és partidària de donar una resposta coordinada amb la resta d’autonomies».

 

En relació amb els esdeveniments que se celebren tots els anys per Nadal, la consellera de Sanitat ha proposat no celebrar les Cavalcades de Reis.

 

No obstant això, tal com ha explicat la consellera de Sanitat, hi hauria una altra alternativa, que seria fer cavalcades estàtiques, «com pot ser un Betlem de tal manera que poguera haver-hi un control de l‘aforament perquè es poguera gaudir del dia de Reis Macs».

 

Les altres restriccions

La Conselleria de Sanitat no veu viable celebrar les famoses carreres de Sant Silvestre que se celebren cada 30 de desembre en el territori valencià.

 

En relació amb altre tipus d’activitats com culturals, esportives, religioses o de comerç, Sanitat seguirà mantenint les mesures que actualment estiguen vigents una setmana abans de l’inici de les festes nadalenques: «Depenent de l’evolució mantindríem les mateixes que estan ara o més restrictives si empitjora, o si es millora es podrien alleujar algunes d’elles»

.

Per últim, Ana Barceló ha confirmat que el pròxim 9 de desembre es revisarà la situació sanitària i, en funció de l’evolució de la pandèmia en el territori valencià, es decidiran les mesures per a estes dates assenyalades.

Últimes notícies

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.