Sanitat estudia permetre fins a deu persones en les celebracions de Nadal en el territori valencià

 

Esta vesprada de dijous, 26 de novembre, la consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha oferit una roda de premsa a on ha explicat les propostes que té el govern valencià per a les festes de Nadal. De moment, són només propostes, ja que és una cosa que estan dialogant i encara queden algunes reunions per a tancar les mesures definitives.

 

Segons ha explicat Ana Barceló, la Comunitat Valenciana ha proposat que les reunions socials continuen limitades a sis persones, però en el cas de dades assenyalades, esta limitació podria augmentar a deu membres d’una mateixa família

 

«És comprensible donat el percentatge elevat de contagis que es produïxen en l’àmbit social», que tal com ha explicat la consellera de Sanitat està ara mateix en el 92% del total de casos.

 

Ampliar els grups de persones a 10

Estes dades assenyalades corresponen a les festes de Nadal, concretament el 24, 25 i 31 de desembre, i també l’1, 5 i 6 de gener. En estos dies també seria possible ampliar el toc de queda fins a la 1 de la matinada, «però si hi ha un consens per part de totes les comunitats autònomes», ha explicat la consellera de Sanitat.

 

D’altra banda, Barceló ha manifestat que en la reunió interterritorial també s’ha proposat flexibilitzar les restriccions de mobilitat en les dates assenyalades però amb una condició: «La Comunitat és partidària de donar una resposta coordinada amb la resta d’autonomies».

 

En relació amb els esdeveniments que se celebren tots els anys per Nadal, la consellera de Sanitat ha proposat no celebrar les Cavalcades de Reis.

 

No obstant això, tal com ha explicat la consellera de Sanitat, hi hauria una altra alternativa, que seria fer cavalcades estàtiques, «com pot ser un Betlem de tal manera que poguera haver-hi un control de l‘aforament perquè es poguera gaudir del dia de Reis Macs».

 

Les altres restriccions

La Conselleria de Sanitat no veu viable celebrar les famoses carreres de Sant Silvestre que se celebren cada 30 de desembre en el territori valencià.

 

En relació amb altre tipus d’activitats com culturals, esportives, religioses o de comerç, Sanitat seguirà mantenint les mesures que actualment estiguen vigents una setmana abans de l’inici de les festes nadalenques: «Depenent de l’evolució mantindríem les mateixes que estan ara o més restrictives si empitjora, o si es millora es podrien alleujar algunes d’elles»

.

Per últim, Ana Barceló ha confirmat que el pròxim 9 de desembre es revisarà la situació sanitària i, en funció de l’evolució de la pandèmia en el territori valencià, es decidiran les mesures per a estes dates assenyalades.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia ha assajat la seua resposta davant un atac terrorista en l’estadi del Llevant

La Policia Nacional ha realitzat un simulacre amb víctimes i ostatges en el Ciutat de València per a avaluar temps de reacció i coordinació en un supòsit partit. El dispositiu ha implicat a GEO, ENITE, UIP, TEDAX-NRBQ, Guies Canins i Policia Científica, sota la coordinació de la Sala CIMACC 091.

La CHJ no detecta parametros alarmants en la qualitat de l’aigua després de la dana

La CHJ tanca un any de mostrejos després de la dana d'octubre de 2024 sense resultats alarmants i amb l'Albufera de nou en el seu estat previ, fins i tot molt vulnerable. El analisis detallat de dades seguix per a confirmar tendències en aigües, acuiferos i sediments.

Mercadona va elevar el seu benefici un 24,9% en 2025, fins a 1.729 milions

La cadena ha guanyat 1.729 milions en 2025, un 24,9% més, amb vendes de 41.900 milions i quota del 28,5% a Espanya. Preveu impulsar el model tendisca 9.

Els hotels de València aconseguixen un 67% d’ocupació per a la setmana fallera

València arranca la setmana fallera amb un 67% d'ocupació hotelera entre el 13 i el 19 de març. El 18-19 marca el pic i es preveu impuls d'última hora.

Mercadona va elevar el seu benefici un 24,9% en 2025, fins a 1.729 milions

La cadena ha guanyat 1.729 milions d'euros en 2025, un 24,9% més que un any abans, amb vendes a l'alça, creixement a Portugal i major impuls del canal en línia.

El Síndic urgix a la EVHA a suprimir la cita prèvia obligatòria i reforçar l’atenció presencial

El Síndic de Greuges ha sol·licitat a la EVHA suprimir la cita prèvia obligatòria després de constatar retards de fins a un mes i barreres per a col·lectius vulnerables. La institució proposa reforçar recursos i garantir atenció presencial sense filtres que limiten drets com sol·licitar vivenda social.

Baldoví considera una ‘absoluta incongruència’ que Mazón seguisca en Les Corts

El portaveu de Compromís ha sostingut que, més enllà de la via penal per la gestió de la DANA, és 'una absoluta incongruència' que Carlos Mazón mantinga l'escó. Defén l'acte que aprecia 'indicis provats de deixadesa' i exigix responsabilitats polítiques.

La pluja obliga l’Elx a entrenar en el Martínez Valero

L'equip va traslladar la sessió prevista en el Díez Iborra a l'estadi per les fortes pluges. La decisió va prioritzar la 'comoditat' i l'ús de més recursos.