Sanitat estudia permetre fins a deu persones en les celebracions de Nadal en el territori valencià

 

Esta vesprada de dijous, 26 de novembre, la consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha oferit una roda de premsa a on ha explicat les propostes que té el govern valencià per a les festes de Nadal. De moment, són només propostes, ja que és una cosa que estan dialogant i encara queden algunes reunions per a tancar les mesures definitives.

 

Segons ha explicat Ana Barceló, la Comunitat Valenciana ha proposat que les reunions socials continuen limitades a sis persones, però en el cas de dades assenyalades, esta limitació podria augmentar a deu membres d’una mateixa família

 

«És comprensible donat el percentatge elevat de contagis que es produïxen en l’àmbit social», que tal com ha explicat la consellera de Sanitat està ara mateix en el 92% del total de casos.

 

Ampliar els grups de persones a 10

Estes dades assenyalades corresponen a les festes de Nadal, concretament el 24, 25 i 31 de desembre, i també l’1, 5 i 6 de gener. En estos dies també seria possible ampliar el toc de queda fins a la 1 de la matinada, «però si hi ha un consens per part de totes les comunitats autònomes», ha explicat la consellera de Sanitat.

 

D’altra banda, Barceló ha manifestat que en la reunió interterritorial també s’ha proposat flexibilitzar les restriccions de mobilitat en les dates assenyalades però amb una condició: «La Comunitat és partidària de donar una resposta coordinada amb la resta d’autonomies».

 

En relació amb els esdeveniments que se celebren tots els anys per Nadal, la consellera de Sanitat ha proposat no celebrar les Cavalcades de Reis.

 

No obstant això, tal com ha explicat la consellera de Sanitat, hi hauria una altra alternativa, que seria fer cavalcades estàtiques, «com pot ser un Betlem de tal manera que poguera haver-hi un control de l‘aforament perquè es poguera gaudir del dia de Reis Macs».

 

Les altres restriccions

La Conselleria de Sanitat no veu viable celebrar les famoses carreres de Sant Silvestre que se celebren cada 30 de desembre en el territori valencià.

 

En relació amb altre tipus d’activitats com culturals, esportives, religioses o de comerç, Sanitat seguirà mantenint les mesures que actualment estiguen vigents una setmana abans de l’inici de les festes nadalenques: «Depenent de l’evolució mantindríem les mateixes que estan ara o més restrictives si empitjora, o si es millora es podrien alleujar algunes d’elles»

.

Per últim, Ana Barceló ha confirmat que el pròxim 9 de desembre es revisarà la situació sanitària i, en funció de l’evolució de la pandèmia en el territori valencià, es decidiran les mesures per a estes dates assenyalades.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.