Sanitat estudia permetre fins a deu persones en les celebracions de Nadal en el territori valencià

 

Esta vesprada de dijous, 26 de novembre, la consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha oferit una roda de premsa a on ha explicat les propostes que té el govern valencià per a les festes de Nadal. De moment, són només propostes, ja que és una cosa que estan dialogant i encara queden algunes reunions per a tancar les mesures definitives.

 

Segons ha explicat Ana Barceló, la Comunitat Valenciana ha proposat que les reunions socials continuen limitades a sis persones, però en el cas de dades assenyalades, esta limitació podria augmentar a deu membres d’una mateixa família

 

«És comprensible donat el percentatge elevat de contagis que es produïxen en l’àmbit social», que tal com ha explicat la consellera de Sanitat està ara mateix en el 92% del total de casos.

 

Ampliar els grups de persones a 10

Estes dades assenyalades corresponen a les festes de Nadal, concretament el 24, 25 i 31 de desembre, i també l’1, 5 i 6 de gener. En estos dies també seria possible ampliar el toc de queda fins a la 1 de la matinada, «però si hi ha un consens per part de totes les comunitats autònomes», ha explicat la consellera de Sanitat.

 

D’altra banda, Barceló ha manifestat que en la reunió interterritorial també s’ha proposat flexibilitzar les restriccions de mobilitat en les dates assenyalades però amb una condició: «La Comunitat és partidària de donar una resposta coordinada amb la resta d’autonomies».

 

En relació amb els esdeveniments que se celebren tots els anys per Nadal, la consellera de Sanitat ha proposat no celebrar les Cavalcades de Reis.

 

No obstant això, tal com ha explicat la consellera de Sanitat, hi hauria una altra alternativa, que seria fer cavalcades estàtiques, «com pot ser un Betlem de tal manera que poguera haver-hi un control de l‘aforament perquè es poguera gaudir del dia de Reis Macs».

 

Les altres restriccions

La Conselleria de Sanitat no veu viable celebrar les famoses carreres de Sant Silvestre que se celebren cada 30 de desembre en el territori valencià.

 

En relació amb altre tipus d’activitats com culturals, esportives, religioses o de comerç, Sanitat seguirà mantenint les mesures que actualment estiguen vigents una setmana abans de l’inici de les festes nadalenques: «Depenent de l’evolució mantindríem les mateixes que estan ara o més restrictives si empitjora, o si es millora es podrien alleujar algunes d’elles»

.

Per últim, Ana Barceló ha confirmat que el pròxim 9 de desembre es revisarà la situació sanitària i, en funció de l’evolució de la pandèmia en el territori valencià, es decidiran les mesures per a estes dates assenyalades.

Últimes notícies

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.

Una IA permet a les clíniques automatitzar cites i recordatoris amb pacients

La startup il·licitana Healthmate ha creat una intel·ligència artificial que gestiona de forma automàtica cites, recordatoris i comunicacions amb pacients, ja operativa en un centenar de clíniques espanyoles.
FILMOTECA D'ESTIU