Sanitat estudia permetre fins a deu persones en les celebracions de Nadal en el territori valencià

 

Esta vesprada de dijous, 26 de novembre, la consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha oferit una roda de premsa a on ha explicat les propostes que té el govern valencià per a les festes de Nadal. De moment, són només propostes, ja que és una cosa que estan dialogant i encara queden algunes reunions per a tancar les mesures definitives.

 

Segons ha explicat Ana Barceló, la Comunitat Valenciana ha proposat que les reunions socials continuen limitades a sis persones, però en el cas de dades assenyalades, esta limitació podria augmentar a deu membres d’una mateixa família

 

«És comprensible donat el percentatge elevat de contagis que es produïxen en l’àmbit social», que tal com ha explicat la consellera de Sanitat està ara mateix en el 92% del total de casos.

 

Ampliar els grups de persones a 10

Estes dades assenyalades corresponen a les festes de Nadal, concretament el 24, 25 i 31 de desembre, i també l’1, 5 i 6 de gener. En estos dies també seria possible ampliar el toc de queda fins a la 1 de la matinada, «però si hi ha un consens per part de totes les comunitats autònomes», ha explicat la consellera de Sanitat.

 

D’altra banda, Barceló ha manifestat que en la reunió interterritorial també s’ha proposat flexibilitzar les restriccions de mobilitat en les dates assenyalades però amb una condició: «La Comunitat és partidària de donar una resposta coordinada amb la resta d’autonomies».

 

En relació amb els esdeveniments que se celebren tots els anys per Nadal, la consellera de Sanitat ha proposat no celebrar les Cavalcades de Reis.

 

No obstant això, tal com ha explicat la consellera de Sanitat, hi hauria una altra alternativa, que seria fer cavalcades estàtiques, «com pot ser un Betlem de tal manera que poguera haver-hi un control de l‘aforament perquè es poguera gaudir del dia de Reis Macs».

 

Les altres restriccions

La Conselleria de Sanitat no veu viable celebrar les famoses carreres de Sant Silvestre que se celebren cada 30 de desembre en el territori valencià.

 

En relació amb altre tipus d’activitats com culturals, esportives, religioses o de comerç, Sanitat seguirà mantenint les mesures que actualment estiguen vigents una setmana abans de l’inici de les festes nadalenques: «Depenent de l’evolució mantindríem les mateixes que estan ara o més restrictives si empitjora, o si es millora es podrien alleujar algunes d’elles»

.

Per últim, Ana Barceló ha confirmat que el pròxim 9 de desembre es revisarà la situació sanitària i, en funció de l’evolució de la pandèmia en el territori valencià, es decidiran les mesures per a estes dates assenyalades.

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.