Els metges d’Espanya avisen en plena segona onada d’un altre problema de salut pública

 

La crisi del coronavirus ha fet que ens oblidem d’altres problemes greus de salut pública. Tots els esforços s’han centrat en la pandèmia i s’han deixat de banda altres qüestions, que també són molt prioritàries.

 

Per esta raó, els metges espanyols han volgut recordar un altre «greu problema de salut pública» que patix la nostra societat i el planeta sencer, com és el cas del canvi climàtic.

 

Els metges adverteixen d’un altre gran problema de salut

El Consell General de Col·legis Oficials de Metges d’Espanya (CGCOM) ha emès un text en què ha posat èmfasi en el compromís de la professió mèdica de treballar amb les administracions per adoptar polítiques sobre el clima i conscienciar la població.

 

Amb motiu de la celebració del Dia Internacional contra el Canvi Climàtic el passat 24 d’octubre, l’organització ha publicat esta declaració, en la que també fa una crida a la comunitat internacional.

 

«Els metges, les seues organitzacions professionals i tot el sector de la salut s’han de comprometre en la lluita contra el canvi climàtic i introduir nous valors i una dimensió ètica per afrontar el problema. Sol·licitem a les autoritats acadèmiques que s’establisquen en els programes educatius formació específica en salut mediambiental», recollia el text.

 

 

Reivindicació del Col·legi de Metges d’Espanya 

Esta reivindicació de Col·legi Oficial de Metges d’Espanya es fa encara més fonamental en un context de pandèmia com l’actual. 

 

D’una banda, cal recordar el gran impacte en el medi ambient que està tenint el coronavirus. Des dels residus generats per l’ús de mascaretes i altres materials de protecció, fins a la producció de medicaments. 

 

«L’activitat mèdica produïx cada dia milions de residus de plàstic i el mateix passa amb la contaminació dels aerosols i medicaments inhalats, compostos d’elements molt tòxics», reconeixia el president de Col·legi de Metges de Girona, Pedro Cabrera.

 

En segon lloc, cal destacar que este missatge és especialment important en un moment en què la població està més conscienciada amb la gravetat de les malalties víriques, com la febre de Nil en Andalusia.

 

 «També hi ha estudis que demostren que els pacients crònics, cardíacs i pulmonars tenen pics de mortalitat amb les onades de calor. Per este motiu, els col·legis de metges tenim l’obligació de promoure actes per conscienciar este problema a la ciutadania», ha assegurat  també Pedro Cabrera.

Últimes notícies

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.