Els metges d’Espanya avisen en plena segona onada d’un altre problema de salut pública

 

La crisi del coronavirus ha fet que ens oblidem d’altres problemes greus de salut pública. Tots els esforços s’han centrat en la pandèmia i s’han deixat de banda altres qüestions, que també són molt prioritàries.

 

Per esta raó, els metges espanyols han volgut recordar un altre «greu problema de salut pública» que patix la nostra societat i el planeta sencer, com és el cas del canvi climàtic.

 

Els metges adverteixen d’un altre gran problema de salut

El Consell General de Col·legis Oficials de Metges d’Espanya (CGCOM) ha emès un text en què ha posat èmfasi en el compromís de la professió mèdica de treballar amb les administracions per adoptar polítiques sobre el clima i conscienciar la població.

 

Amb motiu de la celebració del Dia Internacional contra el Canvi Climàtic el passat 24 d’octubre, l’organització ha publicat esta declaració, en la que també fa una crida a la comunitat internacional.

 

«Els metges, les seues organitzacions professionals i tot el sector de la salut s’han de comprometre en la lluita contra el canvi climàtic i introduir nous valors i una dimensió ètica per afrontar el problema. Sol·licitem a les autoritats acadèmiques que s’establisquen en els programes educatius formació específica en salut mediambiental», recollia el text.

 

 

Reivindicació del Col·legi de Metges d’Espanya 

Esta reivindicació de Col·legi Oficial de Metges d’Espanya es fa encara més fonamental en un context de pandèmia com l’actual. 

 

D’una banda, cal recordar el gran impacte en el medi ambient que està tenint el coronavirus. Des dels residus generats per l’ús de mascaretes i altres materials de protecció, fins a la producció de medicaments. 

 

«L’activitat mèdica produïx cada dia milions de residus de plàstic i el mateix passa amb la contaminació dels aerosols i medicaments inhalats, compostos d’elements molt tòxics», reconeixia el president de Col·legi de Metges de Girona, Pedro Cabrera.

 

En segon lloc, cal destacar que este missatge és especialment important en un moment en què la població està més conscienciada amb la gravetat de les malalties víriques, com la febre de Nil en Andalusia.

 

 «També hi ha estudis que demostren que els pacients crònics, cardíacs i pulmonars tenen pics de mortalitat amb les onades de calor. Per este motiu, els col·legis de metges tenim l’obligació de promoure actes per conscienciar este problema a la ciutadania», ha assegurat  també Pedro Cabrera.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’UCO detalla reunions de Jorge Bellver amb l’empresari d’Assut per a tractar operacions urbanístiques

Un nou informe de l'UCO aporta al jutjat detalls sobre reunions de Jorge Bellver amb l'empresari Jaime Febrer i reforça la tesi d'obsequis per a influir en tràmits urbanístics a València.

La jutgessa de la DANA exigix a la Generalitat el detall dels bombers forestals mobilitzats

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA reclama a la Generalitat un llistat detallat de les unitats de bombers forestals mobilitzades i demana a À Punt missatges i vídeos sobre les alertes prèvies.

Els maquinistes eleven al 100% el seguiment de la vaga en Metrovalencia i TRAM enfront de la versió d’FGV

El sindicat de maquinistes SEMAF assegura que la vaga en Metrovalencia i TRAM ha tingut un seguiment del 100%, mentres FGV parla d'escassa participació i defén que el servici s'ha prestat amb normalitat gràcies a uns servicis mínims del 75% i el 80%.

El Consell presenta al·legacions al nou reglament de Costas per a blindar la seguretat jurídica

La Generalitat Valenciana presenta al·legacions a l'avantprojecte estatal de reforma del Reglament de Costas per a reforçar la seguretat jurídica, mantindre criteris tècnics consolidats i equilibrar la protecció del litoral amb l'activitat econòmica sostenible.

Les ONG reclamen calma als migrants davant els dubtes per la regularització expressa

Les entitats que treballen amb persones migrants en la Comunitat Valenciana demanen calma i prudència davant el procés exprés de regularització i reclamen instruccions clares a les administracions.

L’Audiència de València confirma que Francis Puig i Adell Bover aniran a juí per estafa i falsedat

L'Audiència de València rebutja els recursos de Francis Puig i Juan Enrique Adell Bover i ratifica l'orde de processament per presumpta estafa, falsedat documental i apropiació indeguda en subvencions per a la promoció del valencià.

Casa 47 encarrega el projecte de 30 vivendes de lloguer assequible a Utiel

Casa 47 ha adjudicat la redacció del projecte per a construir 30 vivendes de lloguer assequible a Utiel, en la zona residencial de La Celadilla, que s'incorporaran al parc estatal de vivenda assequible.

El PPCV acusa Hisenda de falta de voluntat pel retard en les noves deduccions en la renda

El PPCV denuncia que Hisenda ha tardat huit dies a habilitar les caselles per a aplicar les noves deduccions autonòmiques en la renda en la Comunitat Valenciana i assegura que este retard perjudica contribuents amb rendes baixes i mitjanes.