Els metges d’Espanya avisen en plena segona onada d’un altre problema de salut pública

 

La crisi del coronavirus ha fet que ens oblidem d’altres problemes greus de salut pública. Tots els esforços s’han centrat en la pandèmia i s’han deixat de banda altres qüestions, que també són molt prioritàries.

 

Per esta raó, els metges espanyols han volgut recordar un altre «greu problema de salut pública» que patix la nostra societat i el planeta sencer, com és el cas del canvi climàtic.

 

Els metges adverteixen d’un altre gran problema de salut

El Consell General de Col·legis Oficials de Metges d’Espanya (CGCOM) ha emès un text en què ha posat èmfasi en el compromís de la professió mèdica de treballar amb les administracions per adoptar polítiques sobre el clima i conscienciar la població.

 

Amb motiu de la celebració del Dia Internacional contra el Canvi Climàtic el passat 24 d’octubre, l’organització ha publicat esta declaració, en la que també fa una crida a la comunitat internacional.

 

«Els metges, les seues organitzacions professionals i tot el sector de la salut s’han de comprometre en la lluita contra el canvi climàtic i introduir nous valors i una dimensió ètica per afrontar el problema. Sol·licitem a les autoritats acadèmiques que s’establisquen en els programes educatius formació específica en salut mediambiental», recollia el text.

 

 

Reivindicació del Col·legi de Metges d’Espanya 

Esta reivindicació de Col·legi Oficial de Metges d’Espanya es fa encara més fonamental en un context de pandèmia com l’actual. 

 

D’una banda, cal recordar el gran impacte en el medi ambient que està tenint el coronavirus. Des dels residus generats per l’ús de mascaretes i altres materials de protecció, fins a la producció de medicaments. 

 

«L’activitat mèdica produïx cada dia milions de residus de plàstic i el mateix passa amb la contaminació dels aerosols i medicaments inhalats, compostos d’elements molt tòxics», reconeixia el president de Col·legi de Metges de Girona, Pedro Cabrera.

 

En segon lloc, cal destacar que este missatge és especialment important en un moment en què la població està més conscienciada amb la gravetat de les malalties víriques, com la febre de Nil en Andalusia.

 

 «També hi ha estudis que demostren que els pacients crònics, cardíacs i pulmonars tenen pics de mortalitat amb les onades de calor. Per este motiu, els col·legis de metges tenim l’obligació de promoure actes per conscienciar este problema a la ciutadania», ha assegurat  també Pedro Cabrera.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Educació oferix 2.067 places docents per a 2026 amb reforç en Secundària

La Conselleria d'Educació ha presentat una oferta de 2.067 places d'ocupació pública docent per a 2026, amb especial reforç en Secundària i un augment addicional per a reduir la temporalitat.

Un missatge de Protecció Civil prova que va avisar a Emergències per la rambla de Poio durant la DANA

Un missatge remés per la responsable de Protecció Civil a la cap d'Emergències confirma que es va alertar del desbordament del barranc de Poio i de la falta de resposta al 112 durant la DANA.

Els embassaments del Xúquer i el Segura guanyen aigua mentres descendix lleugerament la mitjana nacional

Els embassaments de les conques del Xúquer i del Segura augmenten les seues reserves enfront del lleuger descens del conjunt d'Espanya, que manté una alta ocupació del 83,5%.

L’IVF llança nous préstecs bonificats per a empreses per 130 milions

L'IVF aprova dos noves línies de préstecs bonificats per 130 milions, amb un tipus fix del 1,5%, per a dotar de liquiditat a empreses i reforçar el finançament del sector primari davant la conjuntura econòmica.

Pérez Llorca reclama més renovables davant la incertesa per la guerra a l’Iran

Pérez Llorca defén reforçar la generació d'energies renovables per a blindar el subministrament en la Comunitat Valenciana davant la inestabilitat per la guerra a l'Iran i l'impacte en els preus.

El nou Pla de Vivenda incorporarà una clàusula antifrau en les adjudicacions

El Ministeri de Vivenda incorpora una clàusula antifrau en el Pla 2026-2030 per a garantir adjudicacions objectives i transparents després de les irregularitats detectades a Alacant.

Compromís proposa que les vivendes públiques s’adjudiquen per sorteig per a evitar favoritismes

Compromís registra en Les Corts una llei perquè les vivendes de protecció oficial s'adjudiquen per sorteig i mantinguen el seu caràcter públic permanent, després de les irregularitats detectades a Alacant.

El nou Pla Estatal de Vivenda destina 798 milions a la Comunitat Valenciana

El Pla Estatal de Vivenda 2026-2030 triplicarà la inversió fins a 7.000 milions i reservarà 798 milions per a la Comunitat Valenciana, en un model de cofinançament Estat-autonomies.