Els metges d’Espanya avisen en plena segona onada d’un altre problema de salut pública

 

La crisi del coronavirus ha fet que ens oblidem d’altres problemes greus de salut pública. Tots els esforços s’han centrat en la pandèmia i s’han deixat de banda altres qüestions, que també són molt prioritàries.

 

Per esta raó, els metges espanyols han volgut recordar un altre «greu problema de salut pública» que patix la nostra societat i el planeta sencer, com és el cas del canvi climàtic.

 

Els metges adverteixen d’un altre gran problema de salut

El Consell General de Col·legis Oficials de Metges d’Espanya (CGCOM) ha emès un text en què ha posat èmfasi en el compromís de la professió mèdica de treballar amb les administracions per adoptar polítiques sobre el clima i conscienciar la població.

 

Amb motiu de la celebració del Dia Internacional contra el Canvi Climàtic el passat 24 d’octubre, l’organització ha publicat esta declaració, en la que també fa una crida a la comunitat internacional.

 

«Els metges, les seues organitzacions professionals i tot el sector de la salut s’han de comprometre en la lluita contra el canvi climàtic i introduir nous valors i una dimensió ètica per afrontar el problema. Sol·licitem a les autoritats acadèmiques que s’establisquen en els programes educatius formació específica en salut mediambiental», recollia el text.

 

 

Reivindicació del Col·legi de Metges d’Espanya 

Esta reivindicació de Col·legi Oficial de Metges d’Espanya es fa encara més fonamental en un context de pandèmia com l’actual. 

 

D’una banda, cal recordar el gran impacte en el medi ambient que està tenint el coronavirus. Des dels residus generats per l’ús de mascaretes i altres materials de protecció, fins a la producció de medicaments. 

 

«L’activitat mèdica produïx cada dia milions de residus de plàstic i el mateix passa amb la contaminació dels aerosols i medicaments inhalats, compostos d’elements molt tòxics», reconeixia el president de Col·legi de Metges de Girona, Pedro Cabrera.

 

En segon lloc, cal destacar que este missatge és especialment important en un moment en què la població està més conscienciada amb la gravetat de les malalties víriques, com la febre de Nil en Andalusia.

 

 «També hi ha estudis que demostren que els pacients crònics, cardíacs i pulmonars tenen pics de mortalitat amb les onades de calor. Per este motiu, els col·legis de metges tenim l’obligació de promoure actes per conscienciar este problema a la ciutadania», ha assegurat  també Pedro Cabrera.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en l’Eurolliga

L'Eurolliga imposa al president del Panathinaikos una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir per invadir l'àrea d'anotadors i encarar-se amb els àrbitres a València.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en Eurolliga

El president del Panathinaikos, Dimitrios Giannakopoulos, ha sigut castigat amb una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir després de les seues protestes a València.

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.

El Consell reivindica la seua aposta per crear més i millor ocupació en la Comunitat Valenciana

La Generalitat subratlla el seu compromís amb una ocupació estable i de qualitat, amb especial atenció a jóvens i dones, i destaca la creació de més de 110.000 llocs de treball en l'últim any.